Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2007. (III.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2016. 02. 13- 2017. 07. 01Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2007. (III.15.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2016-02-13-tól 2017-07-01-ig
Bevezető
Községünk két község Chernelháza és Damonya egyesítéséből keletkezett.
Damonya község első okleveles említése 1239-ből, Chernelházáé 1436-ból származik.
Chernelháza területét IV. Béla király adományozta a Chernel család őseinek.
Damonya részben a bői, majd a soproni keresztesek birtoka volt, részben pedig kisnemesi családok éltek a településen.
A két községet 1925-ben egyesítették Chernelháza néven.
1927-től elnevezése Chernelházadamonyára változott.
Lakosságának fő megélhetési forrása a mezőgazdaság.
Chernelházadamonya község Képviselőtestülete a helyi önkormányzatokról szóló többször módosított 1990. évi LXV. törvény / a továbbiakban: Törvény / 18.§-ában kapott felhatalmazás alapján szervezetének és működésének szabályairól az alábbi rendeletet / a továbbiakban: SZMSZ. / alkotja.
I. fejezet
Általános rendelkezések
Az önkormányzat megnevezése és pecsétje
1. §
/1/ Chernelházadamonya község Vas megye területén helyezkedik el.
Önkormányzatának hivatalos megnevezése: Chernelházadamonya Község Önkormányzata / a továbbiakban: önkormányzat /.
Címe: 9624 Chernelházadamonya Fő u. 66.
/2/ Chernelházadamonya község önkormányzati ügyekben használandó pecsétje:
„ Kör alakú. Középen a Magyar Köztársaság címere található.
Szélén felül félkörben felírva: Chernelházadamonya Községi Önkormányzat.
A címer alatt: Chernelházadamonya felirat. „
Az önkormányzat jelképei
2. §
/1/ Chernelházadamonya község címere: Csernelháza 1906-ban megalkotott címere vörös színű csücskös talpú pajzsban lebegő arany korona felett élével lefelé fordított keresztbe tett arany ekevas és csoroszlya, valamint két heraldikai arany csillag, a koronát szárukkal összefont arany babérágak övezik, valamint Damonya község 1906-ban megalkotott címere
vörös színű csücskös talpú pajzs középtengelyében természetes arany fenyőfa áll, egymás mellé helyezve, a két pajzsot egy lombos nemesi korona díszíti.
/2/ A község zászlaja: vörös-arany színű, közepén az /1/ bekezdésben leírt címerrel.
Önkormányzati kitüntetések
3. §
/1/ A Képviselőtestület a község gazdasági, kulturális és közösségi életében kiemelkedő szerepet betöltő személyek részére díszpolgári címer adományozhat.
/2/ A Képviselőtestület a község fejlesztésében kiemelkedő munkát végző személyeket „ Chernelházadamonya községért „ kitüntető oklevélben részesítheti.
/3/ Az /1/ bekezdésben leírt kitüntetésből évente három, a /2/ bekezdésben leírt kitüntetésből évente öt adományozható.
A kitüntetéssel a Képviselőtestület eseti döntésétől függően ötezer forint értékű pénzbeli vagy ajándéktárgy juttatás jár együtt, melynek fedezetét az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében biztosítja.
II. fejezet
A Képviselőtestület szervezete és működése
A Képviselőtestület feladata és hatásköre
4. §
/1/ A Képviselőtestület a Törvényben előírt kötelező feladatai ellátása érdekében - lehetőség szerint - rendeletet alkot.
Így különösen:
költségvetésének és zárszámadásának megállapításáról,
a temetőkről és a temetkezésről,
a települési szilárd és folyékony hulladék szervezett gyűjtését, elszállítását és ártalommentes elhelyezését biztosító helyi közszolgáltatás igénybevételéről,
a település tisztaság fenntartásáról,
a közterületek használatáról.
/2/ A Képviselőtestület az alábbi hatásköreinek gyakorlását a polgármesterre ruházza át:
a./ temetési segély megállapítását / a többször módosított 1993. évi III. törvény 46. § /1/ bekezdés /,
b./ köztemetés megállapítását / a többször módosított 1993. évi III. törvény 48. § /1/ bekezdés /,
c./ étkeztetés biztosítását / a többször módosított 1993. évi III. törvény 62. § /1/ bekezdés /,
d./ házi segítségnyújtás megállapítását / a többször módosított 1993. évi III. törvény 63. § /,
e./ a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért fizetendő személyi térítési díj megállapítását / a többször módosított 1993. évi III. törvény 116. § /.
A Képviselőtestület
5. §
/1/[1] A Képviselőtestület 5 tagból áll.
/2/ A Képviselőtestület megbízatásának időtartamára programot készít.
/3/ A /2/ bekezdés szerint programot a polgármester a Képviselőtestület alakuló ülésétől számított hat hónapon belül köteles a Képviselőtestület elé terjeszteni.
A Képviselőtestület munkaterve
6. §
A Képviselőtestület éves munkatervet nem készít.
A Képviselőtestület ülése
7. §
/1/ A Képviselőtestület szerint, de évente legalább 6 alkalommal tart ülést.
/2/ A Képviselőtestület ülését a Törvényben előírtakon kívül össze kell hívni akkor is, ha
- azt jogszabály írja elő,
- azt a Képviselőtestület előzetesen már elhatározta,
- azt a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával foglalkozó bizottság kezdeményezte.
8. §[2]
A Képviselőtestület ülésének összehívása
9. §
/1/ A Képviselőtestület ülését a polgármester hívja össze.
/2/ A Képviselőtestület ülését általában írásbeli meghívóval kell összehívni, a meghívót a polgármester írja alá.
/3/ A meghívó tartalmazza:
- az ülés helyét, kezdési időpontját,
- a javasolt napirendeket, valamint a napirendek előterjesztőinek nevét.
/4/ A meghívóhoz csatolni kell:
- a rendeletek tervezetét,
- az előterjesztésekhez készült határozati javaslatokat.
/5/ A Képviselőtestület ülésére a képviselőkön kívül tanácskozási joggal meg kell hívni:
- akinek jelenlétét a polgármester, vagy bármely képviselő indokoltnak tartja.
/6/ A meghívót úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselő, valamint a tanácskozási joggal meghívott az ülés előtt legalább 3 nappal megkapja.
/7/ A Képviselőtestület ülésének időpontjáról a lakosságot a meghívónak a község hirdetőtáblájára történő kifüggesztésével tájékoztatni kell.
/8/ Sürgős esetben a Képviselőtestület ülése szóban vagy telefonon is összehívható.
Az előterjesztések tartalmi követelményei
10. §
/1/ A Képviselőtestület ülésére az előterjesztés írásban vagy szóban kerülhet beterjesztésre.
/2/ A Képviselőtestület ülésére készülő előterjesztés tartalmazza:
- a napirend tárgyának pontos meghatározását,
- a tárgyban született korábbi döntés végrehajtásának ismertetését,
- a tárgykör elemzését,
- a határozati javaslatot a végrehajtási határidő és a végrehajtásért felelős személy megjelölésével.
A Képviselőtestület ülésének vezetése
11. §
A polgármester minden esetben köteles tájékoztatni a Képviselőtestületet a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, az előző ülésen tett bejelentések nyomán tett intézkedésekről,
valamint az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
12. §
/1/ A polgármester feladatai az ülés vezetésével kapcsolatban:
a./ megállapítja az ülés határozatképességét,
b./ az ülést megnyitja,
c./ tájékoztatja a Képviselőtestületet a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, az előző ülésen tett bejelentések nyomán tett intézkedésekről, valamint az átruházott hatáskörben hozott döntésekről / SZMSZ. 11. § /,
d./ javaslatot tesz az ülés napirendjére,
e./ minden előterjesztés és az azzal kapcsolatos határozati javaslat felett külön-külön vitát nyit,
f./ a vitát lezárja,
g./ a szavazás előtt minden esetben szót ad a jegyzőnek[3], aki az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatok törvényességéről köteles nyilatkozni,
h./ az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként szavazásra bocsátja,
i./ megállapítja a szavazás eredményét,
j./ kihirdeti a meghozott döntést,
k./ az ülést bezárja.
/2/ A napirendi javaslat elfogadása előtt bármelyik képviselő kérheti az önkormányzat feladat és hatáskörébe tartozó ügy sürgős tárgyalását / sürgősségi indítvány /.
A Képviselőtestület által elfogadott sürgősségi indítvány esetén az ügyet első napirendi pontként kell tárgyalni.
/3/ A napirend előadójához a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak az előterjesztéssel kapcsolatban kérdést tehetnek fel, melyre az előadó a vitát megelőzően köteles válaszolni.
/4/ A vita lezárása után a napirend előadója jogosult a vitában elhangzott hozzászólásokra reagálni.
/5/ A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására bármelyik képviselő javaslatot tehet.
/6/ A döntés során először a vitában elhangzott határozati javaslatokat, azt követően az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot kell szavazásra bocsátani.
/7/ A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik.
Ennek érdekében a polgármester:
a./ figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, illetve megismétli az előterjesztésben foglaltakat,
b./ rendre utasítja azt, aki a Képviselőtestülethez méltatlan magatartást tanúsít.
/8/ A polgármester a nyilvános ülésen résztvevő állampolgároknak is szót adhat.
/9/ A Képviselőtestület az /1/ bekezdés d./ pontjában, valamint /2/ és /5/ bekezdésekben foglalt kérdésekben vita nélkül határoz.
A Képviselőtestület döntései
13. §
A Képviselőtestület döntése lehet:
rendelet,
határozat.
14. §[4]
(1) A képviselő-testület a nyílt szavazás módját az alábbiak szerint állapítja meg:
A képviselő a szavazás során „igen” szavazatával támogatja, „nem” szavazatával ellenzi az előterjesztett javaslatot, illetve „tartózkodhat” a szavazásnál.
(2) A képviselő-testület a név szerinti szavazást bármelyik képviselő javaslatára elrendelheti.
A név szerinti szavazás módja: A polgármester az „abc”sorrendjében felolvassa a képviselő-testület tagjainak nevét és azok nevük elhangzásakor igen” szavazattal támogatják, „nem” szavazattal ellenzik az előterjesztett javaslatot, illetve „tartózkodhatnak” a szavazásnál. A szavazás eredményét a jegyzőkönyvben név szerint kell rögzíteni.
(3) Ha a képviselő-testületnek titkos szavazást kell tartania, annak lebonyolítására a képviselő-testület elnökből és két tagból álló szavazatszámláló bizottságot hoz létre.
A titkos szavazáshoz szavazólapot kell készíteni, melyen szerepeltetni kell az eldöntendő javaslatot. Az igen és a nem szavazathoz, a tartózkodás jelzéséhez a szavazólapon kört kell szerepeltetni. A képviselő szavazatát a körben elhelyezett két egymást metsző vonallal jelzi.
(4) Ha a képviselő köteles személyes érintettségét jelezni és ennek a kötelezettségének nem tesz eleget, a képviselő testület a meghozott döntést hatályon kívül helyezi, a képviselőt a szavazásból kizárja és új döntést hoz.
15. §
/1/ A Képviselőtestület határozatait külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni.
/2/[5] A képviselő-testület határozatairól a Bői Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője nyilvántartást vezet.
/3/ A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 8 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős szervnek, személynek.
A rendeletalkotás főbb szabályai
16. §
/1/ [6] Önkormányzati rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát a polgármesternél kezdeményezhetik:
- az önkormányzati képviselők,
- a településen működő civil szervezetek,
- a jegyző, aljegyző.
/2/ A kezdeményezésnek a Képviselőtestület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.
/3/ A Képviselőtestület rendeleteit külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni és fel kell tüntetni a rendelet kihirdetésének időpontját is.
/4/[7] A képviselő-testület rendeleteiről a Bői Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője nyilvántartást vezet.
/5/[8] A képviselő-testület rendeleteit a faluház előtti hirdetőtáblára történő kifüggesztéssel kell kihirdetni.
/6/ [9]
Kérdés és interpelláció
17. §
/1/ [10]A települési képviselő a napirendi pontok tárgyalásának lezárása után
- a polgármesterhez,
- az alpolgármesterhez és a
- jegyzőhöz
a feladat és hatáskörükbe tartozó ügyekben kérdést intézhet, illetve önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet interpelláció /.
/2/ A kérdésre és az interpellációra a választ a Képviselőtestület ülésén, vagy 30 napon belül írásban kell megadni.
A 30 napon belül írásban megadott választ valamennyi képviselő részére meg kell küldeni.
/3/ A kérdésre és az interpellációra adott válasz elfogadásáról a Képviselőtestület vita nélkül határoz.
/4/ A /3/ bekezdésben leírt döntés előtt a kérdést vagy interpellációt benyújtó képviselőt meg kell kérdezni, hogy a választ elfogadja-e.
/5/ Ha a kérdésre vagy az interpellációra a választ 30 napon belül írásban adták meg, annak elfogadásáról a Képviselőtestület a következő ülésén dönt
/6/ Ha az interpellációra adott választ a Képviselőtestület nem fogadja el, azt további vizsgálat céljából e célra a települési képviselőkből létrehozott, elnökből és két tagból álló eseti bizottságnak kell kiadni.
/7/ A /6/ bekezdés alapján létrehozott bizottság állásfoglalását a Képviselőtestület következő ülése elé kell terjeszteni.
A Képviselőtestület ülésének jegyzőkönyve
18. §[11]
A képviselő-testület a képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyv törvényben meghatározott követelményein túl további tartalmi elemeket nem határoz meg.”
III. fejezet
Lakossági fórumok
19. §
/1/ A Képviselőtestület évente egy alkalommal előre meghirdetett időpontban közmeghallgatást tart.
/2/ A Képviselőtestület a település közösségét érintő ügyben eseti döntéssel falugyűlést hívhat össze.
IV. fejezet
A Képviselőtestület bizottságai
20. §
/1/[12] A képviselő-testület háromtagú elnökből és két tagból álló vagyonnyilatkozatok vizsgálatával foglalkozó bizottságot hoz létre. A bizottságot megbízza az összeférhetetlenségi ügyek vizsgálatával és a méltatlansági eljárás előkészítésével is.
/2/ Az /1/ bekezdésben meghatározott bizottság látja el a vagyonnyilatkozatok kezelésével és ellenőrzésével, az összeférhetetlenségi ügyek vizsgálatával a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről 2000 évi XCVI. törvényben meghatározott feladatokat.
A vagyonnyilatkozatok kezelése és megtekintése
21. §[13]
(1) A vagyonnyilatkozatok vizsgálatával foglalkozó bizottság elnöke a vagyonnyilatkozatokat a Bői Közös Önkormányzati Hivatal kijelölt tároló szekrényében helyezi el.
(2) A nyilvános vagyonnyilatkozatok az alábbi eljárási rend szerint tekinthetők meg:
- A megtekintési igényt a bizottság elnökének írásban kell bejelenteni.
- A bizottság elnöke a megtekintést kérőt írásban értesíti a megtekintés időpontjáról, a megjelölt időpontban a kért vagyonnyilatkozatot rendelkezésére bocsátja.
- A vagyonnyilatkozatok a Bői Közös Önkormányzati Hivatal erre kijelölt helyiségében tekinthetők meg.
A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás bizottsági szabályai
22. §
/1/ A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállás esetén van helye.
A kezdeményezésben konkrétan meg kell jelölni a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a kezdeményező nevét és lakcímét.
Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a bizottság felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására.
Ha a kezdeményező 15 napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, a bizottság a rendelkezésére álló adatok alapján dönt az eljárás lefolytatásáról.
/2/ A bizottság elnöke a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás keretében felhívja az érintett képviselőt, hogy 5 napon belül nyilatkozzon a kezdeményezéssel kapcsolatosan, illetve – amennyiben azt alaposnak találja – javítsa ki a kezdeményezésben kifogásolt adatokat.
Ha a képviselő a kifogásolt adatokat kijavítja, a bizottság elnöke a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás befejezéséről haladéktalanul tájékoztatja a Képviselőtestületet.
Az összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárás bizottsági szabályai
23. §
/1/ A bizottság elnöke az összeférhetetlenségi ügy tárgyalásának idejéről és helyéről köteles az érintett képviselőt tájékoztatni.
Ha a képviselő megjelenik, kérésére őt meg kell hallgatni, és lehetőséget kell neki adni bizonyítékainak előterjesztésére.
/2/ Ha a bizottság a rendelkezésre álló adatok és bizonyítékok alapján nem tud dönteni az összeférhetetlenségi ügy előterjeszthetőségében, akkor további adatokat és bizonyítékokat szerezhet be.
/3/ A bizottság az összeférhetetlenségi ügy vizsgálatának eredményéről tájékoztatja a polgármestert és javaslatot tesz a polgármesternek a Képviselőtestület megfelelő határidőben történő összehívására.
V. fejezet
Polgármester, alpolgármester és körjegyző
24. §
/1/ A polgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el.
/2/ A Képviselőtestület a polgármester részére – a jogszabályban előírt mértékű – tiszteletdíjat állapít meg.
/3/ A polgármester szerdai napokon 9 - 10 óra között a chernelházadamonyai faluházban lévő hivatalában ügyfélfogadást tart.
/4/ [14]
Alpolgármester
25. §
/1/ Képviselőtestület egy alpolgármestert választ.
/2/ Az alpolgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el.
/3/ Az alpolgármester ellátja azokat a feladatokat, amelyekkel őt a polgármester megbízta, a polgármestert tartós vagy eseti elfoglaltsága esetén helyettesíti.
/4/ Az alpolgármester a helyettesítés során jogosult a polgármester valamennyi feladat és hatáskörét gyakorolni.
/5/ A Képviselőtestület az alpolgármester részére – a jogszabályban előírt mértékű – tiszteletdíjat állapít meg.
/6/ A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásának esetén a Képviselőtestület összehívására, vezetésére a legidősebb települési képviselő jogosult.
A körjegyző
26. §[15]
(1) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat az igazgatási előadó látja el.
(2) A jegyző vagy megbízottja heti egy alkalommal – szerdai napokon 9-10 óra között a chernelházadamonyai faluházban ügyfélfogadást tart.
A települési képviselő
27. §
/1/ A települési képviselő kötelességei:
- tevékeny részvétel az önkormányzati testület munkájában,
- felkérés alapján részt vesz a Képviselőtestület ülésének előkészítésében,
- olyan magatartás tanúsítása, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók
bizalmára,
- nem vehet részt olyan tevékenység végzésében, amely a település érdekét sérti,
- a tudomására jutott állami, szolgálati és üzleti titkot köteles megőrizni.
/2/ A települési képviselő jogai:
- részt vehet a Képviselőtestület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk megszervezésében és ellenőrzésében,
- a Bői Közös Önkormányzati Hivataltól[16] igényelheti a képviselői munkához szükséges tájékoztatást, illetőleg
ügyviteli közreműködést,
-sürgős közérdekű ügyben kezdeményezheti a Bői Közös Önkormányzati Hivatal[17] intézkedését.
/3/ A települési képviselőt – a polgármester és az alpolgármester kivételével – havi 13.063.-Ft tiszteletdíj illeti meg.
/4/ [18]
/5/ [19]
VI. fejezet
A Körjegyzőség
28. §[20]
(1) A Képviselőtestület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzati döntések végrehajtására, a testületek működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok és a jogszabályokban előírt államigazgatási feladatok ellátására Bő, Gór, Mesterháza, Répceszentgyörgy, Tompaládony, Sajtoskál és Hegyfalu községekkel közös önkormányzati hivatalt hoz létre.
A hivatal elnevezése: Bői Közös Önkormányzati Hivatal.
A hivatal székhelye: Bő, címe: 9625 Bő Széchenyi u. 70.
/2/ A hivatal fenntartásának költségeihez az érintett települések lakosságuk számának arányában járulnak hozzá.
A hozzájárulás összegét az éves költségvetésben kell meghatározni.
/3/ A hivatal működésének ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat az érintett települések polgármesterei összehangolják.
VII. fejezet
Társulások
29. §
/1/[21] A képviselő-testület az óvodai nevelés és a gyermekétkeztetés feladatainak ellátására társulást hoz létre. A társulás neve: Bői Óvodafenntartó Társulás. A társulás Bői Óvoda elnevezéssel intézményt működtet.
/2/ A közös intézménnyel kapcsolatos feladatok ellátására, hatáskörök gyakorlására Társulási Tanács jön létre.
/3/ A Társulási Tanácsban az önkormányzatot a polgármester, vagy írásbeli meghatalmazása alapján az alpolgármester képviseli.
A polgármester köteles beszámolni a Képviselőtestületnek a Társulási Tanács munkájáról.
/4/[22] A Képviselőtestület az alábbi feladatokról társulás keretében kíván gondoskodni:
- hétvégi és összevont orvosi ügyelet,
- gyermekjóléti szolgálat fenntartása,
- családsegítés biztosítása
- időskorúak nappali ellátása.
VIII. fejezet
Az önkormányzat gazdálkodása
30. §
/1/ Az önkormányzat költségvetését és zárszámadását a jogszabályi előírások és az SZMSZ.-ben foglaltak figyelembevételével kell előkészíteni és a Képviselőtestület elé terjeszteni.
/2/ Az önkormányzat törzsvagyonának forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyait, valamint a vagyongazdálkodás szabályait külön önkormányzati rendelet határozza meg.
/3/ Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a jogszabályi előírások figyelembevételével a Bői Közös Önkormányzati Hivatal[23] látja el.
/4/[24] A Képviselő-testület alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását az 1. melléklet szerint határozza meg.
A Rendelet 1. melléklete helyébe 1. melléklet lép.
Az intézmények pénzügyi ellenőrzése
31. §
/1/ A Törvény 92. § /2/ bekezdése alapján a saját / közös fenntartású / intézmények pénzügyi ellenőrzését az önkormányzat – szükség esetén szakértői közreműködés igénybevételével – négy évenként / ciklusonként / végzi el.
/2/ Az /1/ bekezdés szerinti ellenőrzés során vizsgálni kell:
- a feladatellátás szervezettségét, hatékonyságát,
- a pénzügyi, gazdasági feladatok ellátásának szabályozottságát,
- a kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, utalványozás érvényesülését,
- a számviteli, pénzkezelési és bizonylati előírások érvényesülését,
- a leltározási és selejtezési feladatok elvégzését,
- a mérlegvalódiság elvének érvényesülését,
- a bér és munkaerőgazdálkodás értékelését.
/3/ Az ellenőrzés időpontját a Képviselőtestület, részletes programját pedig a Társulási Tanács, Bői Közös Önkormányzati Hivatal[25] esetén pedig a polgármesterek egyeztetve határozzák meg.
/4/ Az önkormányzat az általa alapított és fenntartott költségvetési szervek ellenőrzésének tapasztalatait négy évenként / ciklusonként / egy alkalommal tekinti át.
14.
A gazdálkodás belső ellenőrzése
32.§
/1/ Az önkormányzat a Törvény 92. § /8/ bekezdése alapján gazdálkodásának belső ellenőrzéséről a Felső- répcementi Többcélú Kistérségi Társulás útján társulás keretében gondoskodik.
/2/ A belső ellenőrzést az önkormányzat által elfogadott éves belső ellenőrzési terv alapján kell elvégezni.
/3/ Az ellenőrzés során vizsgálni kell:
- a kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, utalványozás érvényesülését,
- a számviteli, pénzkezelési és bizonylati előírások érvényesülését,
- a leltározási és selejtezési feladatok elvégzését.
IX. fejezet
Helyi népszavazás, népi kezdeményezés
Helyi népszavazás
33. §
/1/ Helyi népszavazást a polgármesternél kezdeményezheti a település választópolgárainak 20 %-a.
/2/ Helyi népszavazást kell kiírni a Törvényben előírtakon túl:
- közoktatási intézmény épületének értékesítéséről.
/3/ A helyi népszavazás lebonyolításáról külön önkormányzati rendelet rendelkezik.
Népi kezdeményezés
34. §
/1/ Népi kezdeményezést a polgármesternél kezdeményezheti a település választópolgárainak 8 %-a.
/2/ A népi kezdeményezés tárgyalására az SZMSZ. szabályait kell megfelelően alkalmazni.
X. fejezet
Záró rendelkezések
35. §
15.
/1/ Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.
/2/ A rendeletet az állampolgárok a hivatali idő alatt a körjegyzőnél megtekinthetik.
/3/ E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a Chernelházadamonya község Képviselőtestületének az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2006. /V.12./ és 11/2005./XII. 23./ számú rendeletekkel módosított 5/2003./V.12./ számú rendelete hatályát veszti.
Chernelházadamonya, 2007. március 2.
Giczi Kálmán Dr. Vincze György
polgármester körjegyző
Záradék:
A rendelet 2007. március 5-én kihirdetésre került.
Dr. Vincze György
körjegyző
Módosította Chernelházadamonya község Képviselőtestületének 2/2011.(IV.21.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014.április 21-től.
Hatályon kívül helyezte Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Hatályon kívül helyezte Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Hatályon kívül helyezte Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Hatályon kívül helyezte: Chernelházadamonya Község Képviselőtestületének 7/2007. (VII.30. ) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2007. július 30-tól
Hatályon kívül helyezte: Chernelházadamonya Község Képviselőtestületének 7/2007. (VII.30. ) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2007. július 30-tól
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya község Képviselőtestületének 2/2011.(IV.21.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014.április 21-től.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014. (XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.
Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.