Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2007. (III.15.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2019. 11. 28- 2019. 12. 16



Bevezető


Községünk két község Chernelháza és Damonya egyesítéséből keletkezett.
Damonya község első okleveles említése 1239-ből, Chernelházáé 1436-ból származik.
Chernelháza területét IV. Béla király adományozta a Chernel család őseinek.
Damonya részben a bői, majd a soproni keresztesek birtoka volt, részben pedig kisnemesi családok éltek a településen.
A két községet 1925-ben egyesítették Chernelháza néven.
1927-től elnevezése Chernelházadamonyára változott.
Lakosságának fő megélhetési forrása a mezőgazdaság.[1]


I. fejezet


Általános rendelkezések


Az önkormányzat megnevezése és pecsétje



1. §


/1/ [2]Chernelházadamonya község Vas megye területén helyezkedik el.

Önkormányzatának hivatalos megnevezése: Chernelházadamonya Községi Önkormányzat / a továbbiakban: önkormányzat /.

Címe: 9624 Chernelházadamonya Fő u. 66.


/2/ Chernelházadamonya község önkormányzati ügyekben használandó pecsétje:

     „ Kör alakú. Középen a Magyar Köztársaság címere található.

     Szélén felül félkörben felírva: Chernelházadamonya Községi Önkormányzat.

     A címer alatt: Chernelházadamonya felirat. „


Az önkormányzat jelképei


2. §


/1/ Chernelházadamonya község címere: Csernelháza 1906-ban megalkotott címere vörös színű csücskös talpú pajzsban lebegő arany korona felett élével lefelé fordított keresztbe tett arany ekevas és csoroszlya, valamint két heraldikai arany csillag, a koronát szárukkal összefont arany babérágak övezik, valamint Damonya község 1906-ban megalkotott címere


 vörös színű csücskös talpú pajzs középtengelyében természetes arany fenyőfa áll, egymás mellé helyezve, a két pajzsot egy lombos nemesi korona díszíti.


/2/ A község zászlaja: vörös-arany színű, közepén az /1/ bekezdésben leírt címerrel.



Önkormányzati kitüntetések


3. §


/1/ A Képviselőtestület a község gazdasági, kulturális és közösségi életében kiemelkedő szerepet betöltő személyek részére díszpolgári címer adományozhat.


/2/ A Képviselőtestület a község fejlesztésében kiemelkedő munkát végző személyeket „ Chernelházadamonya községért „ kitüntető oklevélben részesítheti.


/3/ Az /1/ bekezdésben leírt kitüntetésből évente három, a /2/ bekezdésben leírt kitüntetésből évente öt adományozható.

A kitüntetéssel a Képviselőtestület eseti döntésétől függően ötezer forint értékű pénzbeli vagy ajándéktárgy juttatás jár együtt, melynek fedezetét az önkormányzat az éves költségvetési rendeletében biztosítja.


II. fejezet


    A Képviselőtestület szervezete és működése


A Képviselőtestület feladata és hatásköre


4. §



/1/ A Képviselőtestület a Törvényben előírt kötelező feladatai ellátása érdekében  - lehetőség szerint -  rendeletet alkot.


Így különösen:

költségvetésének és zárszámadásának megállapításáról,

a temetőkről és a temetkezésről,

a települési szilárd és folyékony hulladék szervezett gyűjtését, elszállítását és ártalommentes elhelyezését biztosító helyi közszolgáltatás igénybevételéről,

a település tisztaság fenntartásáról,

a közterületek használatáról.


/2/[3] A képviselő-testület a polgármesterre ruházza át a

  • a települési temetési támogatás megállapítására,
  • a települési gyermekszületési támogatás megállapítására,
  • az étkeztetés megállapítására és megszüntetésére vonatkozó,
  • a házi segítségnyújtás megállapítására és megszüntetésére vonatkozó hatáskörét,
  • a köztemetés elrendelését,
  • a települési iskolakezdési támogatás,
  • a települési óvodakezdési támogatás megállapítására vonatkozó hatáskörét,
  • a közterület használat engedélyezését,
  • a közútkezelői hozzájárulás iránti kérelmek elbírálását,
  • az éves költségvetési rendeletben meghatározott értékhatár alatti költségvetési átcsoportosítások engedélyezését,

-az éves költségvetési rendeletben meghatározott finanszírozási műveletek végrehajtását




A Képviselőtestület


5. §


/1/[4] A Képviselőtestület 5 tagból áll.


/2/ A Képviselőtestület megbízatásának időtartamára programot készít.


/3/ [5]


A Képviselőtestület munkaterve


6. §[6]



.


A Képviselőtestület ülése


7. §


/1/ A Képviselőtestület szükség szerint, de évente legalább 6 alkalommal tart ülést.


/2/ A Képviselőtestület ülését a Törvényben előírtakon kívül össze kell hívni akkor is, ha

      - azt jogszabály írja elő,

      - azt a Képviselőtestület előzetesen már elhatározta,

      - azt a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával foglalkozó bizottság kezdeményezte.



8. §[7]



A Képviselőtestület ülésének összehívása


9. §



/1/ [8]


/2/ A Képviselőtestület ülését általában írásbeli meghívóval kell összehívni, a meghívót a polgármester írja alá.


/3/ A meghívó tartalmazza:

    - az ülés helyét, kezdési időpontját,

    - a javasolt napirendeket, valamint a napirendek előterjesztőinek nevét.


/4/ A meghívóhoz csatolni kell:

      - a rendeletek tervezetét,

      - az előterjesztésekhez készült határozati javaslatokat.


/5/[9] A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a jegyzőt,

b) akinek a meghívását a polgármester indokoltnak tartja,

c) a községben székhellyel rendelkező civil szervezet vezetőjét, amennyiben a napirend témája érinti a civil szervezet működését



/6/ A meghívót úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselő, valamint a tanácskozási joggal meghívott az ülés előtt legalább 3 nappal megkapja.


/7/[10] A Képviselő-testület ülésének időpontjáról a lakosságot a meghívónak a község hirdetőtábláján az ülés előtt 3 nappal történő kifüggesztésével kell tájékoztatni.

/8/ Sürgős esetben a Képviselőtestület ülése szóban vagy telefonon is összehívható.


Az előterjesztések tartalmi követelményei


10. §


/1/ A Képviselőtestület ülésére az előterjesztés írásban vagy szóban kerülhet beterjesztésre.


/2/ A Képviselőtestület ülésére készülő előterjesztés tartalmazza:

     - a napirend tárgyának pontos meghatározását,

     - a tárgyban született korábbi döntés végrehajtásának ismertetését,

     - a tárgykör elemzését,

     - a határozati javaslatot a végrehajtási határidő és a végrehajtásért felelős személy megjelölésével.


A Képviselőtestület ülésének vezetése


11. §


A polgármester minden esetben köteles tájékoztatni a Képviselőtestületet a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, az előző ülésen tett bejelentések nyomán tett intézkedésekről,


 valamint az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.


12. §


/1/ A polgármester feladatai az ülés vezetésével kapcsolatban:


a./ megállapítja az ülés határozatképességét,

b./ az ülést megnyitja,

c./ tájékoztatja a Képviselőtestületet a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, az előző ülésen     tett bejelentések nyomán tett intézkedésekről, valamint az átruházott hatáskörben hozott döntésekről / SZMSZ. 11. § /,

d./ javaslatot tesz az ülés napirendjére,

e./ minden előterjesztés és az azzal kapcsolatos határozati javaslat felett külön-külön vitát nyit,

f./ a vitát lezárja,

g./ a szavazás előtt minden esetben szót ad a jegyzőnek[11], aki az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatok törvényességéről köteles nyilatkozni,

h./ az előterjesztésben szereplő és a vitában  elhangzott határozati javaslatokat egyenként szavazásra bocsátja,

i./ megállapítja a szavazás eredményét,

j./ kihirdeti a meghozott döntést,

k./ az ülést bezárja.


/2/ A napirendi javaslat elfogadása előtt bármelyik képviselő kérheti az önkormányzat feladat és hatáskörébe tartozó ügy sürgős tárgyalását / sürgősségi indítvány /.

A Képviselőtestület által elfogadott sürgősségi indítvány esetén az ügyet első napirendi pontként kell tárgyalni.


/3/ A napirend előadójához a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak az előterjesztéssel kapcsolatban kérdést tehetnek fel, melyre az előadó a vitát megelőzően köteles válaszolni.


/4/ A vita lezárása után a napirend előadója jogosult a vitában elhangzott hozzászólásokra reagálni.


/5/ A vita lezárására, a  hozzászólások időtartamának korlátozására bármelyik képviselő javaslatot tehet.


/6/ A döntés során először a vitában elhangzott határozati javaslatokat, azt követően az  előterjesztésben szereplő határozati javaslatot kell szavazásra bocsátani.


/7/ A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik.


Ennek érdekében a polgármester:


a./ figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, illetve megismétli az előterjesztésben foglaltakat,



b./ rendre utasítja azt, aki a Képviselőtestülethez méltatlan magatartást tanúsít.


/8/ A polgármester a nyilvános ülésen résztvevő állampolgároknak is szót adhat.


/9/ A Képviselőtestület az /1/ bekezdés d./ pontjában, valamint /2/ és /5/ bekezdésekben foglalt kérdésekben vita nélkül határoz.



A Képviselőtestület döntései


13. §[12]



14. §[13]


(1) A képviselő-testület a nyílt szavazás módját az alábbiak szerint állapítja meg:

A képviselő a szavazás során „igen” szavazatával támogatja, „nem” szavazatával ellenzi az előterjesztett javaslatot, illetve „tartózkodhat” a szavazásnál.


(2) A képviselő-testület a név szerinti szavazást bármelyik képviselő javaslatára elrendelheti.

A név szerinti szavazás módja: A polgármester az „abc”sorrendjében felolvassa a képviselő-testület tagjainak nevét és azok nevük elhangzásakor igen” szavazattal támogatják, „nem” szavazattal ellenzik az előterjesztett javaslatot, illetve „tartózkodhatnak” a szavazásnál. A szavazás eredményét a jegyzőkönyvben név szerint kell rögzíteni.


(3) Ha a képviselő-testületnek titkos szavazást kell tartania, annak lebonyolítására a képviselő-testület elnökből és két tagból álló szavazatszámláló bizottságot hoz létre.

A titkos szavazáshoz szavazólapot kell készíteni, melyen szerepeltetni kell az eldöntendő javaslatot. Az igen és a nem szavazathoz, a tartózkodás jelzéséhez a szavazólapon kört kell szerepeltetni. A képviselő szavazatát a körben elhelyezett két egymást metsző vonallal jelzi.


(4) Ha a képviselő köteles személyes érintettségét jelezni és ennek a kötelezettségének nem tesz eleget, a képviselő testület a meghozott döntést hatályon kívül helyezi, a képviselőt a szavazásból kizárja és új döntést hoz.

15. §


/1/ A Képviselőtestület határozatait külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni.


/2/[14] A képviselő-testület határozatairól a Bői Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője nyilvántartást vezet.


/3/ A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 8 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős szervnek, személynek.


A rendeletalkotás főbb szabályai


16. §[15]


(1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti

a) a képviselő,

b) a bizottság,

c) a polgármester vagy

d) a jegyző.

(2) A képviselő által írásban a polgármesterhez benyújtott rendeletalkotási-, illetve határozati javaslatot a polgármester a soron következő képviselő-testületi ülésen ismertetni köteles.

(3) A képviselő a Képviselő-testület ülésén az önkormányzati rendelet tárgyának, a szabályozás céljának megjelölésével illetőleg a szabályozás lényegi tartalmi elemeinek  ismertetésével is kezdeményezheti rendelet megalkotását.

(4) Képviselői rendeletalkotási kezdeményezés esetén a képviselő-testület a javaslat ismertetését követően meghozott határozatával bízza meg a jegyzőt a rendelet-tervezet előkészítésére.

 (5) A kezdeményezés törvényességével kapcsolatban a jegyző lehetőség szerint a Képviselő-testület ülésén állást foglal. A kezdeményezés alapján a jegyző a rendelettervezetet a soron következő rendes képviselő-testületi ülésre előkészíti, vagy amennyiben azt állapítja meg, hogy a rendelet megalkotása Alaptörvénybe vagy más jogszabályba ütközik, e tényről tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(6) Az önkormányzati rendeletek előkészítése a jegyző feladata.

 (7) Az önkormányzati rendeleteket az Önkormányzat hirdetőtábláján való kifüggesztéssel kell kihirdetni.

(8) A rendeletekről a jegyző minden évben 1-gyel kezdődő sorszámozással nyilvántartást vezet, amely tartalmazza a rendelet számát és címét.

(9) A képviselő a képviselő-testület ülésén kezdeményezheti határozat elfogadását. A kezdeményezésben ismertetni kell a határozat meghozatalának indokát, célját és a határozati javaslat pontos szövegét. A határozati javaslat törvényességéről a jegyző véleményt nyilvánít. A határozati javaslat szavazásra bocsátásáról az ülésvezető dönt


Kérdés és interpelláció


17. §


/1/ [16]A települési képviselő a napirendi pontok tárgyalásának lezárása után

      - a polgármesterhez,

      - az alpolgármesterhez és a

      - jegyzőhöz


a feladat és hatáskörükbe tartozó ügyekben kérdést intézhet, illetve önkormányzati ügyben felvilágosítást  kérhet  interpelláció /.


/2/ A kérdésre és az interpellációra a választ a Képviselőtestület ülésén, vagy 30 napon belül írásban kell megadni.

A 30 napon belül írásban megadott választ valamennyi képviselő részére meg kell küldeni.


/3/ A kérdésre és az interpellációra adott válasz elfogadásáról a Képviselőtestület vita nélkül határoz.


/4/ A /3/ bekezdésben leírt döntés előtt a kérdést vagy interpellációt benyújtó képviselőt meg kell kérdezni, hogy a választ elfogadja-e.


/5/ Ha a kérdésre vagy az interpellációra a választ 30 napon belül írásban adták meg, annak elfogadásáról a Képviselőtestület a következő ülésén dönt


/6/ Ha az interpellációra adott választ a Képviselőtestület nem fogadja el, azt további vizsgálat céljából e célra a települési képviselőkből létrehozott, elnökből és két tagból álló eseti bizottságnak kell kiadni.


/7/ A /6/ bekezdés alapján létrehozott bizottság állásfoglalását a Képviselőtestület következő ülése elé kell terjeszteni.


A Képviselőtestület ülésének jegyzőkönyve


18. §[17]



III. fejezet



Lakossági fórumok


19. §


/1/ A Képviselőtestület évente egy alkalommal előre meghirdetett időpontban közmeghallgatást tart.


/2/ A Képviselőtestület a település közösségét érintő ügyben eseti döntéssel falugyűlést hívhat össze.


IV. fejezet


A Képviselőtestület bizottságai


20. §[18]


(1) A Képviselő-testület állandó bizottsága: Vagyonnyilatkozatok vizsgálatával foglalkozó Bizottsága (továbbiakban Bizottság), amelynek létszáma 3 fő.

(2) A Bizottság:

a) nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester, a képviselők valamint hozzátartozóik vagyonnyilatkozatait,

b) kivizsgálja a polgármester és képviselők ellen kezdeményezett összeférhetetlenséggel, méltatlansággal kapcsolatos bejelentéseket, döntési javaslatát a Képviselő-testület elé terjeszti.

 (3) A bizottság ülését az elnök, akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze.

(4) A bizottság ülésére meg kell hívni a polgármestert és a jegyzőt,

(5) A bizottság tagja a jegyzőtől a bizottság feladatkörébe tartozó ügyben információt és tájékoztatást kérhet



A vagyonnyilatkozatok kezelése és megtekintése


21. §[19]


(1) A vagyonnyilatkozatok vizsgálatával foglalkozó bizottság elnöke a vagyonnyilatkozatokat a Bői Közös Önkormányzati Hivatal kijelölt tároló szekrényében helyezi el.

(2) A nyilvános vagyonnyilatkozatok az alábbi eljárási rend szerint tekinthetők meg:

- A megtekintési igényt a bizottság elnökének írásban kell bejelenteni.

- A bizottság elnöke a megtekintést kérőt írásban értesíti a megtekintés időpontjáról, a megjelölt időpontban a kért vagyonnyilatkozatot rendelkezésére bocsátja.

- A vagyonnyilatkozatok a Bői Közös Önkormányzati Hivatal erre kijelölt helyiségében tekinthetők meg.


A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás bizottsági szabályai


22. §


/1/ A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállás esetén van helye.

A kezdeményezésben konkrétan meg kell jelölni a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a kezdeményező nevét és lakcímét.

Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a bizottság felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására.

Ha a kezdeményező 15 napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, a bizottság a rendelkezésére álló adatok alapján dönt az eljárás lefolytatásáról.




/2/ A bizottság elnöke a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás keretében felhívja az érintett képviselőt, hogy 5 napon belül nyilatkozzon a kezdeményezéssel kapcsolatosan, illetve – amennyiben azt alaposnak találja – javítsa ki a kezdeményezésben kifogásolt adatokat.

Ha a képviselő a kifogásolt adatokat kijavítja, a bizottság elnöke a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás befejezéséről haladéktalanul tájékoztatja a Képviselőtestületet.


Az összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárás bizottsági szabályai


23. §


/1/ A bizottság elnöke az összeférhetetlenségi ügy tárgyalásának idejéről és helyéről köteles az  érintett képviselőt tájékoztatni.

Ha a képviselő megjelenik, kérésére őt meg kell hallgatni, és lehetőséget kell neki adni bizonyítékainak előterjesztésére.


/2/ Ha a bizottság a rendelkezésre álló adatok és bizonyítékok alapján nem tud dönteni az összeférhetetlenségi ügy előterjeszthetőségében, akkor további adatokat és bizonyítékokat szerezhet be.


/3/ A bizottság az összeférhetetlenségi ügy vizsgálatának eredményéről tájékoztatja a polgármestert és javaslatot tesz a polgármesternek a Képviselőtestület megfelelő határidőben történő összehívására.


V. fejezet


Polgármester, alpolgármester és jegyző [20]


24. §


/1/ A polgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el.


/2/ [21]


/3/ A polgármester szerdai napokon 9 - 10 óra  között a chernelházadamonyai faluházban lévő hivatalában ügyfélfogadást tart.


/4/ [22]


Alpolgármester


25. §


/1/ Képviselőtestület egy alpolgármestert választ.


/2/ Az alpolgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el.


/3/ [23]


/4/ [24]


/5/ [25]


/6/ A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásának esetén a Képviselőtestület összehívására, vezetésére a legidősebb települési képviselő jogosult.


A jegyző[26]


26. §[27]

(1) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat az igazgatási előadó látja el.

(2) A jegyző vagy megbízottja heti egy alkalommal – szerdai napokon 9-10 óra között a chernelházadamonyai faluházban ügyfélfogadást tart.


A települési képviselő


27. §


/1/ A települési képviselő kötelességei:


      - tevékeny részvétel az önkormányzati testület munkájában,

      - felkérés alapján részt vesz a Képviselőtestület ülésének előkészítésében,

      - olyan magatartás tanúsítása, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók             

      bizalmára,

      - nem vehet részt olyan tevékenység végzésében, amely a település érdekét sérti,

      - a tudomására jutott állami, szolgálati és üzleti titkot köteles megőrizni.


/2/ A települési képviselő jogai:


      - részt vehet a Képviselőtestület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk megszervezésében és ellenőrzésében,

      - a Bői Közös Önkormányzati Hivataltól[28] igényelheti a képviselői munkához szükséges tájékoztatást, illetőleg                      

      ügyviteli közreműködést,

  • sürgős közérdekű ügyben kezdeményezheti a Bői Közös Önkormányzati Hivatal[29] intézkedését.


/3/ [30]


/4/ [31]


/5/ [32]


VI. fejezet


A közös önkormányzati hivatal[33]


28. §[34]

(1)[35] A Képviselőtestület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzati döntések végrehajtására, a testületek működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok és a jogszabályokban előírt államigazgatási feladatok ellátására Bő, Gór, Mesterháza, Répceszentgyörgy, Tompaládony, Sajtoskál, Hegyfalu, Szeleste és Pósfa községekkel közös önkormányzati hivatalt hoz létre.


A hivatal elnevezése: Bői Közös Önkormányzati Hivatal.


A hivatal székhelye: Bő, címe: 9625 Bő Széchenyi u. 70.


/2/ A hivatal fenntartásának költségeihez az érintett települések lakosságuk számának arányában járulnak hozzá.

A hozzájárulás összegét az éves költségvetésben kell meghatározni.


/3/ A hivatal működésének ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat az érintett települések polgármesterei összehangolják.


VII. fejezet


Társulások


29. §


/1/[36]  A képviselő-testület az óvodai nevelés és a gyermekétkeztetés feladatainak ellátására társulást hoz létre. A társulás neve: Bői Óvodafenntartó Társulás. A társulás Bői Óvoda elnevezéssel intézményt működtet.



/2/ A közös intézménnyel kapcsolatos feladatok ellátására,  hatáskörök gyakorlására Társulási Tanács jön létre.


/3/ A Társulási Tanácsban az önkormányzatot a polgármester, vagy írásbeli meghatalmazása alapján   az alpolgármester képviseli.

A polgármester köteles beszámolni a Képviselőtestületnek a Társulási Tanács munkájáról.


/4/[37] A Képviselőtestület az alábbi feladatokról társulás keretében kíván gondoskodni:

     - hétvégi és összevont orvosi ügyelet,

     - gyermekjóléti szolgálat fenntartása,

     - családsegítés biztosítása

    - időskorúak nappali ellátása.


VIII. fejezet


Az önkormányzat gazdálkodása


30. §


/1/ Az önkormányzat költségvetését és zárszámadását  a jogszabályi előírások és az SZMSZ.-ben foglaltak figyelembevételével kell előkészíteni és a Képviselőtestület elé terjeszteni.


/2/ Az önkormányzat törzsvagyonának forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyait, valamint a vagyongazdálkodás szabályait külön önkormányzati rendelet határozza meg.


/3/ Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a jogszabályi előírások figyelembevételével a Bői Közös Önkormányzati Hivatal[38] látja el.


/4/[39] A Képviselő-testület alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását az 1. melléklet szerint határozza meg.


Az intézmények pénzügyi ellenőrzése


31. §


/1/ [40]Az önkormányzat a saját és közös fenntartású intézményeinek pénzügyi ellenőrzését - szükség esetén szakértői közreműködés igénybevételével - négy évenként végzi el


/2/ Az /1/ bekezdés szerinti ellenőrzés során vizsgálni kell:

     - a feladatellátás szervezettségét, hatékonyságát,

     - a pénzügyi, gazdasági feladatok ellátásának szabályozottságát,

     - a kötelezettségvállalás, ellenjegyzés, utalványozás érvényesülését,

     - a számviteli, pénzkezelési és bizonylati előírások érvényesülését,

     - a leltározási és selejtezési feladatok elvégzését,

     - a mérlegvalódiság elvének érvényesülését,

     - a bér és munkaerőgazdálkodás értékelését.


/3/ Az ellenőrzés időpontját a Képviselőtestület, részletes programját pedig a Társulási Tanács, Bői Közös Önkormányzati Hivatal[41] esetén pedig a polgármesterek egyeztetve határozzák meg.


/4/ Az önkormányzat az általa alapított és fenntartott költségvetési szervek ellenőrzésének tapasztalatait négy évenként / ciklusonként / egy alkalommal tekinti át.


14.


A gazdálkodás belső ellenőrzése


32.§


/1/ [42]Az önkormányzat gazdálkodásának belső ellenőrzéséről a Répcementi Önkormányzati Társulás útján gondoskodik.

/2/ [43]


/3/ [44]


IX. fejezet


Helyi népszavazás, népi kezdeményezés


Helyi népszavazás


33. §



/1/[45] Helyi népszavazást a polgármesternél kezdeményezheti a település legalább 30 választópolgára.


/2/ Helyi népszavazást kell kiírni a Törvényben előírtakon túl:

     - közoktatási intézmény épületének értékesítéséről.


/3/ [46]



Népi kezdeményezés


34. §[47]



X. fejezet


Záró rendelkezések


35. §

15.


/1/ Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.


/2/[48]


/3/ E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a Chernelházadamonya község Képviselőtestületének az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2006. /V.12./ és 11/2005./XII. 23./ számú rendeletekkel módosított 5/2003./V.12./ számú rendelete hatályát veszti.



Chernelházadamonya, 2007. március 2.




                                   Giczi Kálmán  sk.                               Dr. Vincze György sk.

                                   polgármester                                                  körjegyző



Záradék:


A rendelet 2007. március 5-én kihirdetésre került.




                        Dr. Vincze György sk.

                                   körjegyző





1. melléklet az 4/2007.(III. 5.) önkormányzati rendelethez[49]



A Chernelházadamonya Községi Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:


011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási

tevékenysége

013320 Köztemető-fenntartás és működtetés

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények.

041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232 Start munkaprogram- téli közfoglalkoztatás

041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236 Országos közfoglalkoztatási program

045120 Út, autópálya építése

045160 Közutak,hidak,alagutak üzemeltetése, fenntartása

047410 Ár-és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek.

051020 Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített

begyűjtése,szállítása,átrakása

051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése,szállítása,

átrakása

052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

061020 Lakóépület építés

062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk

063020 Víztermelés, kezelés, ellátás

064010 Közvilágítás

066010 Zöldterület-kezelés

066020 Város-községgazdálkodási egyéb szolgáltatások.

072111 Háziorvosi alapellátás

082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082091 Közművelődés-Közösségi és Társadalmi részvétel fejlesztése

082092 Közművelődés hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása.

082044 Könyvtári szolgáltatások

086090 Egyéb szabadidős szolgáltatás

091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

094260 Hallgatói és oktatói ösztöndíjak, egyéb juttatások

104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások.

107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán

107055 Falugondnoki,tanyagondnoki szolgáltatás

[1]

Módosította a 12/2019.(XI.27.)ÖR. Hatályos: 2019.11.28-tól

[2]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (I.16.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2017. január 17- től

[3]

Módosította a 312/2019.(XI.27.)ÖR. Hatályos: 2019.11.28-tól

[4]

Módosította Chernelházadamonya község Képviselőtestületének 2/2011.(IV.21.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014.április 21-től.

[5]

Hatályon kívül helyezte a 3/2018. (II.27.) Ör. Hatálytalan: 2018.02.28-tól

[6]

Hatályon kívül helyezte a 3/2018. (II.27.) Ör. Hatálytalan: 2018.02.28-tól

[7]

Hatályon kívül helyezte Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[8]

Hatályon kívül helyezte a 3/2018. (II.27.) Ör. Hatálytalan: 2018.02.28-tól

[9]

Módosította a 3/2018. Ör. Hatályos: 2018.02.28-tól

[10]

Módosította a 3/2018. Ör. Hatályos: 2018.02.28-tól

[11]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[12]

Hatályon kívül helyezte: 3/2018. (II.27.)Ör. Hatálytalan: 2018.02.28-tól

[13]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[14]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[15]

Módosította a 3/2018. (II.27.) Ör. hatályos: 2018. II.28-tól

[16]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[17]

Hatályon kívül helyezte a 3/2018.(II.27.)Ör. Hatálytalan: 2018.02.28-tól

[18]

Módosította a 3/2018. (II.27.) Ör. Hatályos: 2018. 02.28-tól

[19]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[20]

Elnevezését módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (I.16.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2017. január 17- től

[21]

Hatályon kívül helyezte a 3/2018. (II.27.)Ör. Hatálytalan: 2018.02.28-tól

[22]

Hatályon kívül helyezte Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[23]

Hatályon kívül helyezte a 3/2018. Ör. Hatáyltalan: 2018.02.28-tól

[24]

Hatályon kívül helyzte a 3/2018.(II.27.)Ör. Hatáyltalan: 2018. 02.28-tól

[25]

Hatályon kívül helyzte a 3/2018.(II.27.)Ör. Hatáyltalan: 2018. 02.28-tól

[26]

  Elnevezését módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (I.16.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2017. január 17- től

[27]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[28]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[29]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[30]

Hatályon Kívül helyezte Chernelházadamonya Községi önkormányzat Képviselő-testületének 1/2017. (I.16.) önkormányzati rendelete. Hatálytalan:2017. január 17-től.

[31]

Hatályon kívül helyezte: Chernelházadamonya Község Képviselőtestületének 7/2007. (VII.30. ) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2007. július 30-tól

[32]

Hatályon kívül helyezte: Chernelházadamonya Község Képviselőtestületének 7/2007. (VII.30. ) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2007. július 30-tól

[33]

Elnevezését módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (I.16.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2017. január 17- től

[34]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[35]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (I.16.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2017. január 17- től

[36]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[37]

Módosította Chernelházadamonya község Képviselőtestületének 2/2011.(IV.21.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014.április 21-től.

[38]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[39]

Módosította a 12/2019.(XI:27.)ÖR. Hatályos: 2019.11.28-tól

[40]

Módosította a 12/2019.(XI.27.)ÖR. Hatályos: 2019.11.28-tól

[41]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014.(XII.5.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2014. december 6-tól.

[42]

Módosította a 12/2019.(XI.27.)ÖR: Hatályos: 2019.11.28-tól

[43]

Hatályon kívül helyezte a 3/2018. (II.27.) Ör. Hatálytalan:2018.02.28-tól

[44]

Hatályon kívül helyezte a 3/2018. (II.27.) Ör. Hatálytalan:2018.02.28-tól

[45]

Módosította Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2017. (VII.1.) önkormányzati rendelete. Hatályos: 2017. július 2-től

[46]

Hatályon kívül helyezte Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2017. (VII.1.) önkormányzati rendelete. Hatálytalan: 2017. július 2-től

[47]

Hatályon kívül helyezte Chernelházadamonya Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2017. (VII.1.) önkormányzati rendelete. Hatálytalan: 2017. július 2-től

[48]

Hatályon kívül helyezte a 3/2018. (II.27.) Ör: Hatálytalan: 2018.02.28-tól

[49]

Módosította a 12/2019.(XI.27.)ÖR. Hatályos: 2019.11.28-tól