Narda Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (V.2.) önkormányzati rendelete

Narda Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2017. 11. 30- 2021. 07. 28

Narda Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015 (V.2.) önkormányzati rendelete

Narda Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról[1]

Narda Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, valamint a XII. fejezet vonatkozásában a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. CCXXXVII. törvény 92. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I.

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Az Önkormányzat elnevezése, székhelye, illetékességi területe, kapcsolatai

1. § /1/ Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Narda Község Önkormányzata (a

továbbiakban: Önkormányzat)

/2/ Az Önkormányzat székhelye: 9793. Narda Kossuth u.1.

/3/ Az Önkormányzat illetékességi területe: Narda község közigazgatási területe.

/4/ Az Önkormányzat az őt megillető jogosítványokat a képviselőtestület, a

polgármester, ill. helyi népszavazás útján gyakorolja.

/5/ Az Önkormányzat hivatalának megnevezése: Séi Közös Önkormányzati Hivatal

/a továbbiakban: Közös Hivatal/.

/6/ Narda község testvér-települési kapcsolatot tart a Horvátországi Muraszerdahely

/Mursko Sredisce/ és az Ausztriai Csém / Schandorf (Cemba)/ településekkel.

Az Önkormányzat jelképei, nyilvánosság

2. §

3. § /1/ Az Önkormányzat díszpolgári címet adományozhat.

/2/

4. § Az önkormányzat, a polgármester, a jegyző, a közös önkormányzati hivatal hivatalos

kör alakú pecsétjén középen Magyarország címere van, a köríven pedig a következő

felirat olvasható:

a.) Narda Község Önkormányzata

b.) Narda Község Polgármestere

c.) Séi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője

d.) Séi Közös Önkormányzati Hivatal

Az Önkormányzat feladatvállalása

5. § Az Önkormányzat által használt kormányzati funkciókat az 1. számú melléklete

tartalmazza.

6. § /1/ Az Önkormányzat önként vállalt feladata:

a.) a közösségi és versenysport támogatása

b.) a civil szervezetek, alapítványok támogatása

/2/ További feladatok felvállalását megelőzőn előkészítő eljárást kell lefolytatni,

melynek során meg kell vizsgálni, hogy a feladat vállalásának jogszabályban

meghatározott feladat és hatáskör szerinti feltételei fennállnak-e. Vizsgálni kell továbbá a feladat vállalásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az előkészítő eljárásról összegző előterjesztés készül a képviselő-testület részére.

/3/ Az önként vállalt feladatok tárgyában az éves költségvetésben, fedezet

biztosításával egyidejűleg kell a képviselő-testületnek döntést hoznia.

Önkormányzati hatáskörök

7. § /1/ A Képviselő-testület operatív döntést igénylő esetekre tekintettel, egyes

hatásköreinek gyakorlását a polgármesterre ruházza át.

A képviselő-testület a hatáskör gyakorlás átruházásáról illetve visszavonásáról

annak felmerülésekor, illetve az egyes tárgykörökben rendeletalkotásakor dönt.

/2/ Az átruházott hatáskör gyakorlója intézkedéseiről, azok eredményeiről a képviselő-

testület következő ülésén beszámol.

/3/ Az átruházott hatáskörök és rendeletek jegyzékét a rendelet 2. számú melléklete

tartalmazza.

II.

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE

8. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma 5 fő, A képviselők névjegyzékét az 1. számú függelék tartalmazza.

(2) A Képviselő-testület évente legalább hat ülést tart.

A Képviselő-testület összehívása

9. § /1/ A Képviselő-testületi ülést a polgármester papíralapon vagy elektronikus úton

meghívóval, és az írásos előterjesztések együttes megküldésével hívja össze, az ülést

megelőzően öt nappal. A meghívó tartalmazza az ülés helyét, idejét, a javasolt

napirendeket és a napirendek előterjesztőinek nevét.

/2/ Indokolt esetben az /1/ bekezdésben meghatározottaktól eltérően szóban vagy

telefonon is intézkedhet az ülés összehívásáról, a határnapra tekintet nélkül.

10. § /1/ A Képviselő-testület nyilvános üléseinek időpontjáról a lakosságot hirdetmény útján kell tájékoztatni.

/2/ A nyilvánosság biztosításához az ülésteremben a feltételeket meg kell teremteni.

/3/ Az írásos meghívóval rendelkezők az ülésen tanácskozási joggal vehetnek részt.

/4/ Az ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni a napirenddel közvetlenül érintett szervezet képviselőjét.

Előterjesztések

11. § /1/ A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések általában szóbeliek.

/2/ Írásos előterjesztést az alábbi esetekben kell készíteni:

a.) valamennyi rendelet tervezetnél,

b.) az önkormányzati tulajdonnal, vagyonnal összefüggő döntések előkészítésénél,

c.) amelyek előterjesztése során a képviselő-testület előzetesen írásos előterjesztést jelöl meg.

/3/ Az előterjesztések törvényességéért és határidőre történő elkészítéséért az előterjesztő felelős.

/4/ A határozati javaslatok törvényességét a jegyző köteles megvizsgálni.

A Képviselő-testület ülése

12. § /1/ A képviselő-testületi ülést a polgármester vezeti. A polgármestert akadályoztatása esetén az alpolgármester helyettesíti.

/2/ A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg

egyidejű tartós akadályoztatása esetén a korelnök képviselő hívja össze és vezeti a

képviselő-testület ülését.

/3/ A polgármester az ülés kezdetén megállapítja a határozatképességet, melyet az ülés végéig folyamatosan figyelemmel kísér.

A napirendek tárgyalása előtt tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, és az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, eseményekről.

/4/ A polgármester a /3/ bekezdésben leírt tájékoztatás után javaslatot tesz az ülés napirendjére, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

/5/ A polgármester a napirend sorrendjében, minden előterjesztés felett külön-külön vitát nyit.

A vita megnyitása előtt, az előadóhoz a képviselők kérdéseket intézhetnek, melyekre a vita előtt kell válaszolni.

/6/ A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

/7/ A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

/8/ A képviselő-testületi ülésen elsősorban a képviselőknek és a tanácskozási joggal meghívottaknak van felszólalási joga.

A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok hozzászólását a polgármester engedélyezi.

12/A. § (1) Az ülés rendjének fenntartása az ülésvezető feladata. Az ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében az ülésvezető a következő intézkedéseket teheti, illetve köteles megtenni:

  • a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a hozzászólásra kapott időintervallumot túllépte, vagy akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása,
  • b) rendreutasítja azt, aki az üléshez méltatlan magatartást tanúsít,
  • c) figyelmezteti azt az ülésen, közmeghallgatáson jelenlévő választópolgárt, aki a tanácskozás rendjét magatartásával zavarja,
  • d) az ülés elhagyására kötelezheti azt a választópolgárt, aki a tanácskozás rendjét ismételten megzavarja.

(2) A ülésvezetőnek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani nem lehet.

(3) Amennyiben a képviselő valamely ügyben elmulasztja személyes érintettségének bejelentését, és a személyes érintettséget bármely önkormányzati képviselő a döntés meghozatalától számított hat hónapon belül bejelenti, a képviselő-testület dönt az érintett önkormányzati képviselő kizárásáról. Amennyiben a képviselő-testület az önkormányzati képviselőt kizárja, az ügyben korábban meghozott határozatát hatályon kívül helyezi, és az ügyet újratárgyalja.

Szavazás

13. § . (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. Minősített többség szükséges:

  • a) helyi népszavazás kiírásához,
  • b) hitel felvételhez, kötvény kibocsátáshoz,
  • c) fegyelmi ügyek elbírálásához.

/2/ A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon külön helyiség és urna

igénybevételével történik. A titkos szavazást a képviselő-testület által erre a célra

létrehozott 3 főből álló ideiglenes bizottság bonyolítja le. A titkos szavazásról külön

jegyzőkönyvet kell felvenni, amely tartalmazza a szavazás helyét, idejét, a szavazást

lebonyolító bizottság tagjainak nevét, a szavazás során felmerült körülményeket, a

szavazás eredményét. A titkos szavazással hozott döntést az ülésről készült

jegyzőkönyvben alakszerű határozatba kell foglalni.

14. § /1/ A döntéshozatalban a javaslatok elfogadásához egyszerű többség szükséges, mely a

jelenlévő képviselők több mint felének szavazatát jelenti, a minősített többséghez a

megválasztott képviselők több, mint felének, 3 főnek a szavazata szükséges.

/2/ A szavazásra feltett kérdést közérthetően úgy kell megfogalmazni, hogy az igennel vagy nemmel eldönthető legyen.

/3/ A polgármester a szavazást követően megállapítja a javaslat mellet, majd ellene szavazók, végül a tartózkodók számát.

15. § /1/ A jelenlévők egynegyedének – szavazás előtt benyújtott – javaslatára név szerinti szavazást kell tartani. A kérdésről a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

/2/ A név szerinti szavazás esetén a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy

szerint szólít és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) szavazati

íven rögzíti, melyet aláírásával hitelesít. A szavazati ívet a jegyzőkönyvhöz kell

csatolni.

16. § /1/ A képviselő-testület döntésével rendeletet alkot, normatív vagy egyedi határozatot

hoz.

/2/ A képviselő határozat meghozatalát vagy rendelet megalkotását írásban vagy szóban kezdeményezheti a Képviselő-testület ülésén.

/3/ Rendelet alkotási kezdeményezésre jogosult a polgármester, az önkormányzati

képviselő és a jegyző.

(4) Az önkormányzati rendeleteket az Önkormányzat székhelyén található hirdetőtáblán való kifüggesztéssel kell kihirdetni, továbbá közzé kell tenni az Önkormányzat honlapján

17. § . /1/ A képviselő-testület más település képviselő-testületeivel együttes ülést tarthat,

melyre a /2/-/6/ bekezdés kivételével a rendes képviselő-testületi ülésre vonatkozó

szabályok az irányadóak.

/2/ A képviselő-testületek együttes ülésére szóló meghívót az érintett települések

polgármesterei írják alá.

/3/ Amennyiben az együttes ülés helyszíne Narda, akkor az együttes ülést Narda

polgármestere vezeti.

/4/ Az együttes ülésen a határozatképességet a résztvevő képviselő-testületek külön-

külön megállapított határozatképessége figyelembe vételével kell megállapítani.

/5/ A napirend vitája után a határozati javaslatot a résztvevő képviselő-testületeknek

külön-külön kell szavazásra feltenni. Egybehangzó határozatok meghozatala esetén

a javaslatot elfogadottnak kell tekinteni és a jegyzőkönyvben a döntések eredményét

településenként kell határozatba rögzíteni.

/6/ Az együttes ülésről jegyzőkönyvet kell készíteni a képviselő-testület üléseiről

készült jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok szerint. A jegyzőkönyvet az érintett

települések polgármesterei és jegyzői írják alá.

Jegyzőkönyv

18. § „(1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyv készül, amely a törvényi előírásokon túl tartalmazza:

  • a) szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, és
  • b) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat, illetve határozatokat.”

/2/ Az állampolgárok – a zárt ülés kivételével – a közös önkormányzati hivatalban a

testületi ülések jegyzőkönyveit megtekinthetik.

III.

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI

19. § /1/ A képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó

vagy ideiglenes bizottságot hoz létre.

/2/ A képviselő-testület állandó bizottságként Vagyonellenőrző és Méltatlanságot Ellenőrző Bizottságot és Települési Értéktár Bizottságot hoz létre. A bizottságok tagjainak száma 3-3 fő. A bizottság tagjait a képviselők köréből kell megválasztani.

A bizottságok tagjainak névsorát a 2. számú függelék tartalmazza.

/3/ A Vagyonellenőrző és Méltatlanságot Ellenőrző Bizottság feladata: a polgármester, a képviselők, valamint jogszabályban meghatározott hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának jogszabály szerinti kezelése, ellenőrzése. A bizottság jogosult az összeférhetetlenség és méltatlanság megállapítására irányuló kérelem kivizsgálására

/4/ A Vagyonellenőrző és Méltatlanságot Ellenőrző Bizottság szükség szerint ülésezik. Üléseit a bizottság elnöke hívja össze.

/5/ A bizottság döntéshozatalából kizárható az, akit az ügy személyesen érint.

/6/ A Települési Értéktár Bizottság feladata: a településen fellelhető nemzeti értékek felvétele az értéktárba.

/7/ A Települési Értéktár Bizottság szükség szerint ülésezik. Üléseit a bizottság elnöke hívja össze.

Tevékenységéről félévente beszámol a képviselő-testületnek.

/8/ A bizottság határozatképességére, és döntéshozatalára a képviselő-testületre

vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

/9/ A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül.

20. § /1/ A képviselő-testület esetenkénti feladatok ellátására ideiglenes bizottságokat hozhat létre.

Az ideiglenes bizottságok megbízatása, feladata elvégzéséig tart.

/2/ A bizottságok összetétele, létszáma a feladat ellátásához igazodik.

„20/A. §

(1) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést írásban, a kezdeményezés alapjául szolgáló tények, körülmények megjelölésével, a polgármesternek címezve kell benyújtani.

(2) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést, illetve képviselői vagy bizottsági indítványt (a továbbiakban együtt: kezdeményezés) a polgármester átadja a kijelölt bizottság elnöke, vagy akadályoztatása esetén a kijelölt bizottság tagja részére.

(3) A kijelölt bizottság az átvételt követő 8 napon belül kivizsgálja a kezdeményezést, amelynek során meghallgathatja az érintett képviselőket és a kezdeményezés benyújtóját, továbbá dokumentumokat tanulmányozhat és adatokat kérhet be.

(4) A kijelölt bizottság elnöke a következő képviselő-testületi ülésen, de legkésőbb a kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül tájékoztatja a képviselő-testületet a kijelölt bizottság vizsgálatának megállapításairól, valamint az összeférhetetlenséggel kapcsolatos döntésre vonatkozó javaslatáról.

20/B. § A méltatlansággal kapcsolatos eljárás során az összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárás szabályait kell megfelelően alkalmazni.

20/C. § A kijelölt bizottság elnöke az összeférhetetlenségre, méltatlanságra vonatkozó iratokat az önkormányzati hivatalban e célra kijelölt helyen elkülönítetten kezeli, és gondoskodik az adatvédelmi szabályok betartásáról.”

IV.

A KÉPVISELŐ

21. § /1/

/2/

22. § /1/ A képviselő a vele szemben a fennálló összeférhetetlenségi okot köteles haladéktalanul bejelenteni a polgármesternek.

/2/ A képviselő a megbízólevelének átvételét, illetve a összeférhetetlen helyzet keletkezését, vagy annak a képviselő tudomására jutását követő 30 napon belül köteles a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot megszűntetni, az összeférhetetlen tisztségről való lemondását írásban benyújtani.

23. § /1/ A képviselőt megilleti a kérdezési és az interpellációs jog.

Az interpellációkra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik, ezt követően a képviselő-testület határoz.

/2/ A kérdésre adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület nem hoz döntést.

24. § A Képviselő-testület a képviselőnek – a jogszabályi keretek között – külön rendeletben meghatározott tiszteletdíjat állapíthat meg.

V.

A POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTER, A JEGYZŐ, AZ ALJEGYZŐ

25. § A polgármester megbízatását – tiszteletdíjasként – társadalmi funkcióban látja el.

A polgármester hetente keddi napon 16-18 óráig a hivatali irodájában tart

fogadó órát.

26. § A polgármester akadályoztatása esetén az e Rendelet 13. § /1/ és /2/ bekezdésében

foglaltak kell alkalmazni.

Tartós akadályoztatásnak minősül, a legalább 30 napos távollét. Ebben az esetben a

polgármester megbízása nélkül is jogosult az alpolgármester eljárni.

27. §

28. § /1/ A képviselő-testület egy alpolgármestert választ, aki tevékenységét társadalmi

funkcióban látja el.

/2/ Az alpolgármestert a polgármester tartós távollétében vagy tartós akadályoztatása esetén a polgármester jogosultságai illetik meg. Egyéb esetben a helyettesítés rendjét a polgármester az általa meghatározott körben és terjedelemben, írásbeli felhatalmazással szabályozza.

29. § /1/

/2/ A jegyző feladatai a képviselő-testület működésével kapcsolatban:

a) előkészíti a képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket;

b) előkészíti a képviselő-testület elé kerülő rendelet-tervezeteket;

c) ellátja a képviselő-testület működésével kapcsolatos igazgatási teendőket;

d) szükség esetén törvényességi észrevételt tesz a szavazás előtt az előterjesztés vitájában;

e) rendszeresen tájékoztatja a polgármestert és a képviselőket az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról.”

/3/

(4) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a közös hivatal pénzügyi vezetője látja el.

VI.

KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL

30. § /1/ A Képviselő-testület Bucsu, Perenye és Sé községekkel együtt közös önkormányzati

hivatalt hozott létre Séi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel.

/2/

VII.

AZ ÖNKORMÁNYZAT EGYÜTTMŰKÖDÉSE

31. § Az Önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb

megoldása érdekében az alábbi társulásokban vesz részt:

a.) Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása, melynek feladata családsegítés, házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, gyermekjóléti szolgáltatás, gyermekek napközbeni ellátása

b.) Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás, melynek feladata a szilárd hulladékkezelési rendszer létrehozása és működtetése.

VIII.

LAKOSSÁGI FÓRUMOK

32. § /1/

/2/ A közmeghallgatáson az állampolgárok a képviselőkhöz, a polgármesterhez vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetve közérdekű javaslatokat tehetnek.

/3/ A közmeghallgatás helyéről és idejéről a lakosságot a helyben szokásos módon, a rendezvény előtt, legalább öt nappal értesíteni kell.

A helyben szokásos mód alatt a lakosság szórólapon, és a hivatalos honlapon történő értesítését kell érteni.

/4/ A közmeghallgatást a polgármester vezeti.

/5/ A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvére megállapított szabályok. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

33. § /1/ Az állampolgárokat érintő fontosabb községfejlesztési és közszolgáltatási kérdésekben, a lakosság véleményének megismerése céljából lakossági fórum tartható.

/2/ Összehívására, vezetésére, bonyolítására a 33. §.-ban leírtak az irányadók és kötelezőek.

XII.

HELYI NÉPSZAVAZÁS, NÉPI KEZDEMÉNYEZÉS

34. § Helyi népszavazást legalább 40 fő választópolgár kezdeményezhet

35. § XI.

A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZAT MŰKÖDÉSE

36. § /1/ A Képviselő-testület valamint a nemzetiségi önkormányzat közötti rendszeres

kapcsolat biztosítása érdekében a nemzetiségi önkormányzat:

a.) véleményt nyilváníthat és javaslatot tehet az éves költségvetéshez, a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolóhoz, valamint a nemzetiségi lakosságot e minőségében érintő képviselő-testületi határozat, illetve rendelet tervezetéhez;

b.) a nemzetiségi lakosságot e minőségben érintő kérdések szabályozása érdekében önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti;

/2/ A Nemzetiségi Önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos

nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátása a Közös Önkormányzati Hivatalban

történik.

37. § /1/ Az Önkormányzat a Nemzetiségi Önkormányzatok részére ingyenes használatra

biztosítja az önkormányzat Kossuth u.1. szám alatti ingatlanának helyiségeit, a

szükséges tárgyi, technikai eszközökkel, felszerelésekkel együtt.

38. § /1/ Az Önkormányzat és a Nemzetiségi Önkormányzat közötti kapcsolattartást a

polgármester és a jegyző koordinálja.

/2/ Az Önkormányzat a Közös Önkormányzati Hivatal útján biztosítja a Nemzetiségi

Önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos feladatok ellátását.

/3/ A Közös Önkormányzati Hivatal ellátja a Nemzetiségi Önkormányzat testületi

üléseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat is.

/4/ A jegyző jelzi a Nemzetiségi Önkormányzat testületének illetőleg elnökének, ha

döntéseiknél jogszabálysértést észlel. A jegyző akadályoztatása esetén az aljegyző

vesz részt a Nemzetiségi Önkormányzat testületi ülésén.

XII.

AZ ÖNKORMÁNYZAT VAGYONA

39. § . /1/ Az önkormányzat vagyonát évente a pénzügyi beszámolóhoz csatolt mérlegben kell kimutatni.

/2/ Az önkormányzat belső ellenőrzéséről, jogszabályban meghatározott képesítésű ellenőr útján gondoskodik, eseti megbízás formájában, illetve társulás keretében.

40. § . A Képviselő-testület csak olyan vállalkozásban vehet részt, amely nem veszélyezteti az alapellátáshoz tartózó önkormányzati feladatok teljesítését.

XIII.

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

41. § /1/ A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

/2/ A rendelet kihirdetésével egyidejűleg hatályát veszti Narda Község Önkormányzata Képviselő-testületének az Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló önkormányzati rendelete.

1. melléklet

1 melléklet.pdf

2. melléklet

2. melléklet.pdf


[1] Az önkormányzati rendeletet a Narda Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2021. (VII. 28.) önkormányzati rendelete 37. §-a hatályon kívül helyezte 2021. július 29. napjával.