Narda Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2017 (XI.30.) önkormányzati rendelete

Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (V.02.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2017. 12. 01- 2017. 12. 01

Narda Község Önkormányzata Képviselő-testületének

12/2017. (XI. 30.) önkormányzati rendelete


Szervezeti és Működési Szabályzatáról

szóló 5/2015. (V.02.) önkormányzati rendelet

módosításáról


Narda Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. § Narda Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (V. 02.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 11. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az írásos meghívóval rendelkezők az ülésen tanácskozási joggal vehetnek részt.”


2. § A Rendelet 2. függeléke helyébe az 1. függelék lép.


3. § A Rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép


4. § A Rendelet 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„8. § (1) A Képviselő-testület operatív döntést igénylő esetekre tekintettel, egyes hatásköreinek gyakorlását a polgármesterre ruházza át. A képviselő-testület a hatáskör gyakorlás átruházásáról vagy visszavonásáról annak felmerülésekor, vagy az egyes tárgykörökben rendeletalkotásakor dönt.

(2) Az átruházott hatáskör gyakorlója intézkedéseiről, azok eredményeiről a képviselő-testület következő ülésén beszámol.

(3) Az átruházott hatáskörök jegyzékét a rendelet 2. melléklete tartalmazza.”


5. § A Rendelet 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„9. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma 5 fő, A képviselők névjegyzékét az 1. számú függelék tartalmazza.

(2) A Képviselő-testület évente legalább hat ülést tart.”



6. § A Rendelet a következő 12/A. §-sal egészül ki:

„12/A. § (1) Az ülés rendjének fenntartása az ülésvezető feladata. Az ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében az ülésvezető a következő intézkedéseket teheti, illetve köteles megtenni:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a hozzászólásra kapott időintervallumot túllépte, vagy akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása,

b) rendreutasítja azt, aki az üléshez méltatlan magatartást tanúsít,

c) figyelmezteti azt az ülésen, közmeghallgatáson jelenlévő választópolgárt, aki a tanácskozás rendjét magatartásával zavarja,

d) az ülés elhagyására kötelezheti azt a választópolgárt, aki a tanácskozás rendjét ismételten megzavarja.

(2) A ülésvezetőnek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani nem lehet.

(3) Amennyiben a képviselő valamely ügyben elmulasztja személyes érintettségének bejelentését, és a személyes érintettséget bármely önkormányzati képviselő a döntés meghozatalától számított hat hónapon belül bejelenti, a képviselő-testület dönt az érintett önkormányzati képviselő kizárásáról. Amennyiben a képviselő-testület az önkormányzati képviselőt kizárja, az ügyben korábban meghozott határozatát hatályon kívül helyezi, és az ügyet újratárgyalja.”


7. § A Rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. Minősített többség szükséges:

  1. helyi népszavazás kiírásához,
  2. hitel felvételhez, kötvény kibocsátáshoz,
  3. fegyelmi ügyek elbírálásához.


8.§ A Rendelet 16. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) Az önkormányzati rendeleteket az Önkormányzat székhelyén található hirdetőtáblán való kifüggesztéssel kell kihirdetni, továbbá közzé kell tenni az Önkormányzat honlapján.”

9. § A Rendelet 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyv készül, amely a törvényi előírásokon túl tartalmazza:

  1. szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, és
  2. az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat, illetve határozatokat.”


10. § A Rendelet 29. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A Vagyonellenőrző és Méltatlanságot Ellenőrző Bizottság feladata: a polgármester, a képviselők, valamint jogszabályban meghatározott hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának jogszabály szerinti kezelése, ellenőrzése. A bizottság jogosult az összeférhetetlenség és méltatlanság megállapítására irányuló kérelem kivizsgálására.”


11. § A Rendelet 29. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A jegyző feladatai a képviselő-testület működésével kapcsolatban:

a)         előkészíti a képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket;

b)         előkészíti a képviselő-testület elé kerülő rendelet-tervezeteket;

c) ellátja a képviselő-testület működésével kapcsolatos igazgatási teendőket;

d) szükség esetén törvényességi észrevételt tesz a szavazás előtt az előterjesztés vitájában;

e) rendszeresen tájékoztatja a polgármestert és a képviselőket az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról.”


12. § A Rendelet 29. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a közös hivatal pénzügyi vezetője látja el.”


13.§ A Rendelet 16.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A képviselő határozat meghozatalát vagy rendelet megalkotását írásban vagy szóban kezdeményezheti a Képviselő-testület ülésén.”


14. § A Rendelet a következő 20/A. – 20/C. §-okkal egészül ki:

„20/A. § (1) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést írásban, a kezdeményezés alapjául szolgáló tények, körülmények megjelölésével, a polgármesternek címezve kell benyújtani.

(2) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést, illetve képviselői vagy bizottsági indítványt (a továbbiakban együtt: kezdeményezés) a polgármester átadja a kijelölt bizottság elnöke, vagy akadályoztatása esetén a kijelölt bizottság tagja részére.

(3) A kijelölt bizottság az átvételt követő 8 napon belül kivizsgálja a kezdeményezést, amelynek során meghallgathatja az érintett képviselőket és a kezdeményezés benyújtóját, továbbá dokumentumokat tanulmányozhat és adatokat kérhet be.

(4) A kijelölt bizottság elnöke a következő képviselő-testületi ülésen, de legkésőbb a kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül tájékoztatja a képviselő-testületet a kijelölt bizottság vizsgálatának megállapításairól, valamint az összeférhetetlenséggel kapcsolatos döntésre vonatkozó javaslatáról.


20/B. § A méltatlansággal kapcsolatos eljárás során az összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárás szabályait kell megfelelően alkalmazni.


20/C. § A kijelölt bizottság elnöke az összeférhetetlenségre, méltatlanságra vonatkozó iratokat az önkormányzati hivatalban e célra kijelölt helyen elkülönítetten kezeli, és gondoskodik az adatvédelmi szabályok betartásáról.”



15. § Hatályát veszti a Rendelet 30. § (1) bekezdésében a „Községi” szövegrész.


16. §  Hatályát veszti a Rendelet. 1. § (4), 2. §, 3.§ (2), 15. § (1), 16. § (1), 19. § (5), 19. § (8), 19. § (9), 21. § (1)-(2), 22. § (2), 24. §, 27. §, 29. § (1), 29. § (3), 30. § (2), 32. § (1), 39. § (1), 40. §


17. § A rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.



Glavanics Krisztina                                                      Dr. Deák Mariann

          polgármester                                                                          jegyző


Kihirdetve: 2017. november 30.


Dr. Deák Mariann

jegyző