Narda Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2017 (XI.30.) önkormányzati rendelete
Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (V.02.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2017. 12. 01- 2017. 12. 01Narda Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2017 (XI.30.) önkormányzati rendelete
Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (V.02.) önkormányzati rendelet módosításáról
2017-12-01-tól 2017-12-02-ig
Narda Község Önkormányzata Képviselő-testületének
12/2017. (XI. 30.) önkormányzati rendelete
Szervezeti és Működési Szabályzatáról
szóló 5/2015. (V.02.) önkormányzati rendelet
módosításáról
Narda Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Narda Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (V. 02.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 11. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az írásos meghívóval rendelkezők az ülésen tanácskozási joggal vehetnek részt.”
2. § A Rendelet 2. függeléke helyébe az 1. függelék lép.
3. § A Rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép
4. § A Rendelet 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„8. § (1) A Képviselő-testület operatív döntést igénylő esetekre tekintettel, egyes hatásköreinek gyakorlását a polgármesterre ruházza át. A képviselő-testület a hatáskör gyakorlás átruházásáról vagy visszavonásáról annak felmerülésekor, vagy az egyes tárgykörökben rendeletalkotásakor dönt.
(2) Az átruházott hatáskör gyakorlója intézkedéseiről, azok eredményeiről a képviselő-testület következő ülésén beszámol.
(3) Az átruházott hatáskörök jegyzékét a rendelet 2. melléklete tartalmazza.”
5. § A Rendelet 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„9. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma 5 fő, A képviselők névjegyzékét az 1. számú függelék tartalmazza.
(2) A Képviselő-testület évente legalább hat ülést tart.”
6. § A Rendelet a következő 12/A. §-sal egészül ki:
„12/A. § (1) Az ülés rendjének fenntartása az ülésvezető feladata. Az ülés rendjének és méltóságának fenntartása érdekében az ülésvezető a következő intézkedéseket teheti, illetve köteles megtenni:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a hozzászólásra kapott időintervallumot túllépte, vagy akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása,
b) rendreutasítja azt, aki az üléshez méltatlan magatartást tanúsít,
c) figyelmezteti azt az ülésen, közmeghallgatáson jelenlévő választópolgárt, aki a tanácskozás rendjét magatartásával zavarja,
d) az ülés elhagyására kötelezheti azt a választópolgárt, aki a tanácskozás rendjét ismételten megzavarja.
(2) A ülésvezetőnek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani nem lehet.
(3) Amennyiben a képviselő valamely ügyben elmulasztja személyes érintettségének bejelentését, és a személyes érintettséget bármely önkormányzati képviselő a döntés meghozatalától számított hat hónapon belül bejelenti, a képviselő-testület dönt az érintett önkormányzati képviselő kizárásáról. Amennyiben a képviselő-testület az önkormányzati képviselőt kizárja, az ügyben korábban meghozott határozatát hatályon kívül helyezi, és az ügyet újratárgyalja.”
7. § A Rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. Minősített többség szükséges:
- helyi népszavazás kiírásához,
- hitel felvételhez, kötvény kibocsátáshoz,
- fegyelmi ügyek elbírálásához.
8.§ A Rendelet 16. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Az önkormányzati rendeleteket az Önkormányzat székhelyén található hirdetőtáblán való kifüggesztéssel kell kihirdetni, továbbá közzé kell tenni az Önkormányzat honlapján.”
9. § A Rendelet 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyv készül, amely a törvényi előírásokon túl tartalmazza:
- szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, és
- az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat, illetve határozatokat.”
10. § A Rendelet 29. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A Vagyonellenőrző és Méltatlanságot Ellenőrző Bizottság feladata: a polgármester, a képviselők, valamint jogszabályban meghatározott hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának jogszabály szerinti kezelése, ellenőrzése. A bizottság jogosult az összeférhetetlenség és méltatlanság megállapítására irányuló kérelem kivizsgálására.”
11. § A Rendelet 29. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A jegyző feladatai a képviselő-testület működésével kapcsolatban:
a) előkészíti a képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket;
b) előkészíti a képviselő-testület elé kerülő rendelet-tervezeteket;
c) ellátja a képviselő-testület működésével kapcsolatos igazgatási teendőket;
d) szükség esetén törvényességi észrevételt tesz a szavazás előtt az előterjesztés vitájában;
e) rendszeresen tájékoztatja a polgármestert és a képviselőket az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról.”
12. § A Rendelet 29. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a közös hivatal pénzügyi vezetője látja el.”
13.§ A Rendelet 16.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A képviselő határozat meghozatalát vagy rendelet megalkotását írásban vagy szóban kezdeményezheti a Képviselő-testület ülésén.”
14. § A Rendelet a következő 20/A. – 20/C. §-okkal egészül ki:
„20/A. § (1) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést írásban, a kezdeményezés alapjául szolgáló tények, körülmények megjelölésével, a polgármesternek címezve kell benyújtani.
(2) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést, illetve képviselői vagy bizottsági indítványt (a továbbiakban együtt: kezdeményezés) a polgármester átadja a kijelölt bizottság elnöke, vagy akadályoztatása esetén a kijelölt bizottság tagja részére.
(3) A kijelölt bizottság az átvételt követő 8 napon belül kivizsgálja a kezdeményezést, amelynek során meghallgathatja az érintett képviselőket és a kezdeményezés benyújtóját, továbbá dokumentumokat tanulmányozhat és adatokat kérhet be.
(4) A kijelölt bizottság elnöke a következő képviselő-testületi ülésen, de legkésőbb a kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül tájékoztatja a képviselő-testületet a kijelölt bizottság vizsgálatának megállapításairól, valamint az összeférhetetlenséggel kapcsolatos döntésre vonatkozó javaslatáról.
20/B. § A méltatlansággal kapcsolatos eljárás során az összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárás szabályait kell megfelelően alkalmazni.
20/C. § A kijelölt bizottság elnöke az összeférhetetlenségre, méltatlanságra vonatkozó iratokat az önkormányzati hivatalban e célra kijelölt helyen elkülönítetten kezeli, és gondoskodik az adatvédelmi szabályok betartásáról.”
15. § Hatályát veszti a Rendelet 30. § (1) bekezdésében a „Községi” szövegrész.
16. § Hatályát veszti a Rendelet. 1. § (4), 2. §, 3.§ (2), 15. § (1), 16. § (1), 19. § (5), 19. § (8), 19. § (9), 21. § (1)-(2), 22. § (2), 24. §, 27. §, 29. § (1), 29. § (3), 30. § (2), 32. § (1), 39. § (1), 40. §
17. § A rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
Glavanics Krisztina Dr. Deák Mariann
polgármester jegyző
Kihirdetve: 2017. november 30.
Dr. Deák Mariann
jegyző