Petőmihályfa község képviselő testületének 5/2011 (IV.20.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2015. 03. 01- 2017. 10. 13Petőmihályfa község képviselő testületének 5/2011 (IV.20.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2015-03-01-tól 2017-10-14-ig
Petőmihályfa Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alkotmány 44/A.(1) bek.e./ pontja és ugyanezen paragrafus (2) bekezdése alapján, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV.törvény 10. § (2) bekezdés, 16.§. (1) és a 18.§ (1) bekezdésének felhatalmazása alapján a következő rendeletet alkotja:
I.ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
1.§. A Képviselő-testület és szervei számára jogszabályban szabályozott feladat- és hatásköri, valamint szervezeti és működési előírásokat a jelen rendeletben foglaltakkal együttesen kell alkalmazni.
2. § (1) Az Önkormányzat neve: Petőmihályfa Község Önkormányzata.
(2) Az Önkormányzat székhelye: 9826. Petőmihályfa, Kossuth u. 4.
(3) Az Önkormányzat illetékességi területe: Petőmihályfa község közigazgatási
területe.
(4) Az önkormányzat kormányzati funkcióit az 1. számú melléklet tartalmazza.
(5) Az Önkormányzat hivatala: Kámi Közös Önkormányzati Hivatal, székhelye: 9841. Kám, Kossuth u. 26. (továbbiakban: hivatal)
Kirendeltsége: Kámi Közös Önkormányzati Hivatal Győrvári Kirendeltsége (9821. Győrvár, Balogh Ádám u. 85.)
3.§ A Képviselő-testület 5 főből áll, tagjainak felsorolását az 1.számú függelék: a Képviselő-testület Ügyrendi Bizottsága tagjainak felsorolását a 2. számú függelék tartalmazza.
4. § (1) A polgármester, tisztségét főállású polgármesterként látja el.
(2) A Képviselő-testület és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület összehívására és az ülés vezetésére a legidősebb képviselő-testületi tag jogosult.
5. §. A Képviselő-testület a polgármesteri hivatali feladatai ellátására – Andrásfa, Petőmihályfa, Győrvár és Pácsony Község Önkormányzata Képviselő-testületeivel közösen – jegyzőséget tart fenn, Jegyzőség Győrvár (a továbbiakban: jegyzőség) elnevezéssel. A jegyzőség köztisztviselő a 2. számú melléklet szerint tartanak ügyfélfogadást.
6.§ Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét külön rendelet szabályozza.
II. RÉSZLETES SZABÁLYOK
A Képviselő-testület működése
7.§ (1) A Képviselő-testület – ide nem értve a közmeghallgatást – évente legalább 6 ülést tart.
(2) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról a polgármester az ülés összehívását megelőzően egyeztet a Képviselő-testület tagjaival.
(3) Az ülést úgy kell írásban összehívni, hogy a meghívót – annak mellékleteivel együtt – legalább az ülést megelőző harmadik napon kézhez kapják a meghívottak.
(4) Indokolt esetben a Képviselő-testület rendkívüli ülést tart. A rendkívüli ülés szóban vagy telefonon is összehívható.
(5) Az ülésre a napirenddel közvetlenül érintett intézmények és társadalmi szervezetek képviselőit is meg kell hívni, akik az ülésen – tevékenységi körükben – tanácskozási joggal vehetnek részt.
(6) Az ülés meghívóját – a kézbesítéssel egyidejűleg – az önkormányzat hirdetőtáblájára ki kell függeszteni.
8.§ (1) A képviselő-testületi ülés meghívójában szereplő napirendi javaslatot a polgármester állítja össze, a napirendi pont előadójának megjelölésével.
(2) A Képviselő-testület tagjai az ülés tervezett időpontját megelőző harmadik napig tehetnek javaslatot írásban a napirendi pontokra. A javasolt napirendi ponto(ka)t a polgármester köteles a meghívóban szerepeltetni.
(3) A Képviselő-testület tagjai az ülésen – a napirend jóváhagyását megelőzően – halaszthatatlan esetben tehetnek új napirendi pontra vonatkozó, illetőleg a meghívóban egyébként szereplő napirendi pontot tartalmilag módosító javaslatot. A javaslatról a Képviselő-testület a napirend jóváhagyását megelőzően minősített többséggel dönt.
(4) A (2) és (3) bekezdésben leírt esetekben a napirend előadója a javaslatot tevő képviselő-testületi tag lesz.
(5) A Képviselő-testület az ülés napirendjéről szavazással dönt.
9.§ A napirend elfogadását követően a polgármester napirend előtti hozzászólásában beszámol a lejárt határidejű és átruházott hatáskörben hozott határozatokról.
10.§ (1) Az egyes napirendi pontok tárgyalása a napirendi pont előadójának előterjesztésével kezdődik.
(2)Az önkormányzati rendelet megalkotását és határozat hozatalát írásbeli előterjesztés alapján kezdeményezheti
(a) polgármester
(b) alpolgármester
(c) képviselő
10/A § (1) A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztásának jogkövetkezménye, hogy a tudomásra jutást követően a soron következő ülésen ismertetni kell.
(2) Ezt követően a képviselő-testület azt a döntést, melyben a személyesen érintett képviselő szavazott visszavonja majd újratárgyalja.
(3) A napirend tárgyalása során biztosítani kell, hogy a Képviselő-testület tagjai és a napirendhez tanácskozási joggal meghívottak, valamint a jegyző, ismertethesse az előterjesztéshez, illetőleg a napirendhez kapcsolódó véleményét, javaslatait. Az ülés vezetője ismételten csak akkor köteles szót adni, ha a hozzászólás a korábbiakhoz képest érdemben új véleményt vagy javaslatot tartalmaz.
(4) Vita során az ülés vezetője valamennyi félnek köteles biztosítani egyszeri alkalommal a viszontválasz lehetőségét.
11. § (1) A rendelettervezet jóváhagyásáról és a határozati javaslatról történő szavazást megelőzi a módosító javaslatról történő szavazás. Több módosító javaslatról az előterjesztés elhangzásának fordított időrendjében kell egyenként szavazni.
(2) Amennyiben egyik javaslat sem kapja meg a szükséges többségű igen szavazatot, az ülés vezetője újabb javaslatokat kérhet a Képviselő-testület tagjaitól, amelyről az (1) bekezdésben leírt sorrendben kell szavazni.
(3) Ha nyilvánvaló, hogy az ülésen tárgyalt napirendi pontban nem születik döntés, a napirendi pontot az ülés vezetője a soron következő képviselő-testületi ülésre elnapolhatja.
(4) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. A szavazásra feltett kérdés mindenki számára közérthető módon kell az ülés elnökének ismertetnie úgy, hogy az igennel és nemmel eldönthető legyen.
(5) A név szerinti szavazás tartásáról a képviselő-testület egyszerű többséggel, vita nélkül dönt.
(6) A titkos szavazás elrendelését a képviselő-testület jelenlévő tagjainak több mint fele is kezdeményezheti. Titkos szavazás akár nyilvános, akár zárt képviselő-testületi ülésen is kezdeményezhető. A szavazás lebonyolítására egy külön helyet kell biztosítani.
a) a titkos szavazáskor minden szavazásra jogosult képviselő-testületi tag szavazócédulát kap, melyen fel kell tüntetni az eldöntendő kérdést. A kérdés mellett három válaszlehetőség legyen: „igen”, „nem”, „tartózkodom”. A képviselőnek a szavazócédulán a döntését félreérthetetlenül kell jelölnie. A szavazócédulákat össze kell hajtogatni és borítékba kell helyezni.
b) A titkos szavazás követően az ügyrendi bizottság megszámolja a szavazatokat, az eredményt ismerteti, melyet jegyzőkönyvben kell rögzíteni és a ülésről készített jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
12. § Az ülés vezetője köteles az ülés rendjét fenntartani. Ennek érdekében jogosult
a) a rendzavarótól megvonni a szót:
b) a rendzavarót rendre utasítani,
c) ismételt rendreutasítást követően a rendzavarót – a Képviselő-testület tagja kivételével – az ülésteremből kiküldeni.
13. § A Képviselő-testület a fontosabb döntések előkészítésébe falugyűlésen vonja be a lakosságot. A Képviselő-testület falugyűlés tartásáról minősített többséggel dönt.
13/A § (1) A Képviselő-testület évente egy alkalommal közmeghallgatást tart.
A Képviselő-testület döntései
14. § (1) A Képviselő-testület határozatának tervezetét a napirendi pont előadója készíti el és terjeszti elő.
(2) A Képviselő-testület határozata tartalmazza a döntést szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtásért felelős személy megnevezését és a végrehajtás határidejét.
(3) A határozatokat naptári évenként 1-el kezdődő folyamatos számozással, a döntéshozás idejének (év,hónap, nap) megjelölésével kell ellátni a következő módon: „határozat sorszáma/döntéshozatal éve (hónapja, napja) képviselő-testületi határozat”
15.§ (1) A rendeletalkotást megelőzően a Képviselő-testület lehetőséget biztosít a rendelettel közvetlenül érintett társadalmi csoportok szervezetei véleményének megismerésére.
(2) Az önkormányzati rendelet jogszabályszerkesztését a jegyző végzi.
(3) Az önkormányzati rendeletet a jegyzőség hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni, a hirdetőtáblára legalább 15 napra ki kell függeszteni.
(4) A rendelet megjelölése a következő: „Petőmihályfa Község Önkormányzata Képviselő-testületének sorszám/kihirdetés éve (hónapja, napja) önkormányzati rendelete a(z) (…..) (rendelet címe)”
15/A § (1) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvben a névszerinti és titkos szavazás módját és annak eredményét, a kérdéseket, interpellációkat és azokra adott válaszokat is rögzíteni kell.
(2) A jegyzőkönyveket a hivatal tartja nyilván.
(3) A jegyzőkönyv eredeti példányának évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.
16. § A zárt ülésen hozott határozatot a közérdekű adatok és közérdekből nyilvános adatok tekintetében nyilvánosságra kell hozni.
17.§ (1) A Képviselő-testület az önkormányzat feladat és hatáskörébe tartozó, települési szilárdhulladék-kezelési közszolgáltatás ellátására irányuló feladatkörét, valamint a – a települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás regionális szintű végzése céljából – gazdálkodó szervezet alapításra és vezetőjének kinevezésére irányuló hatáskörét a Nyugat-Balaton és Zala folyó medence nagytérségi települési szilárd hulladékai kezelésének korszerű megoldására létrehozott Önkormányzati Társulásra- a továbbiakban Társulás – ruházza át. Az önkormányzati közfeladat átruházása a települési szilárdhulladék-kezelési közszolgáltatás ellátására irányuló, már meglévő helyi közszolgáltatói szerződéseket, azok hatálya alatt nem érinti.
A Társulás, a települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás regionális szintű végzése céljából kizárólag egyszemélyes gazdasági társaságot alapíthat.
A Társulás által a települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás regionális szintű végzése céljából alapítandó egyszemélyes gazdasági társaság, további gazdálkodó szervezetet nem alapíthat és gazdálkodó szervezetben részesedést, nem szerezhet.
A Képviselő-testület bizottságai
18.§ (1) A Képviselő-testület, tagjaiból állandó bizottságként háromfős Ügyrendi Bizottságot hoz létre.
(2) Az Ügyrendi Bizottság feladata
a) a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatának felülvizsgálata, javaslattétel annak módosítására,
b) a Képviselő-testület tagjai vagyonnyilatkozatának nyilvántartására, ellenőrzése és a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatása,
c) az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének kivizsgálása,
d) titkos szavazás esetén a szavazás és a szavazatszámlálás lebonyolítása.
e) az önkormányzati képviselők méltatlanságának kivizsgálása.
19. § A Képviselő-testület valamely konkrét feladat ellátása érdekében ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság hatásköréről és összetételéről a bizottságot létrehozó határozatban kell dönteni.
20. § A bizottságok működésére, a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni azzal, hogy ahol a rendelet polgármestert említ, ott a bizottság elnökét-, ahol a Képviselő-testület tagját említi, ott a bizottság tagját kell érteni.
III. ZÁRÓ RENDELEZÉSEK
21. § (1) Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a 6/2007.(IV.26.) és az azt módosító 10/2007. (IX.14.); 17/2008. (XII.5.) és a 10/2009. (IX.18.) rendeletek hatályukat vesztik.
Petőmihályfa, 2011. április 14.
Somogyiné Jakab Ildikó Kovács Ernő
körjegyző polgármester
A rendelet kihirdetve 2011. április 20. napján
Somogyiné Jakab Ildikó
körjegyző
Egységes szerkezetbe foglalva a 3/2015 (II.28.) önkormányzati rendelettel
Kardos Andrea
jegyző
- számú melléklet a 5/2011. (IV.20.) önkormányzati rendelethez
Petőmihályfa Községi Önkormányzat kormányzati funkciói | |
011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
013320 | Köztemető-fenntartás és - működtetés |
041231 | Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
041232 | Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás |
042233 | Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
041236 | Országos Közfoglalkoztatási Program |
041237 | Közfoglalkoztatási mintaprogram |
045160 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
051030 | Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása átrakása |
052020 | Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
063020 | Víztermelés, -kezelés, -ellátás |
064010 | Közvilágítás |
066010 | Zöldterület-kezelés |
066020 | Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
072111 | Háziorvosi alapellátás |
074011 | Foglalkoztatás egészségügyi ellátás |
082044 | Könyvtári szolgáltatások |
082092 | Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
082094 | Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
107051 | Szociális étkeztetés |
107052 | Házi segítségnyújtás |
107055 | Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
- számú függelék a 5/2011. (IV.20.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő – testület tagjai:
Kovács Ernő polgármester
Ferencz Tünde alpolgármester
Budai Zsolt képviselő
Tóthné Mátyás Krisztina képviselő
Méhes Ervin képviselő
- számú függelék a 5/2011. (IV.20.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő – testület Ügyrendi Bizottságának tagjai
Budai Zsolt elnök
Tóthné Mátyás Krisztina tag
Méhes Ervin tag
számú melléklet a 5/2011. (IV.20.) önkormányzati rendelethez
Jegyzőség Győrvár ügyfélfogadási rendje
1./ Kihelyezet ügyfélfogadás:
Pácsony: Szerda 08,00 – 16,00 óra között
Hegyhátszentpéter: Kedd 14,00 – 16,00 óra között
Petőmihályfa: Hétfő 10,00 – 12,00 óra között
Andrásfa: Hétfő 08,00 – 10,00 óra között
2./ Győrvár: Hétfő – Csütörtök 08,00 – 12,00 óra és 13,00 – 16,00 óra között
Péntek: 08,00 – 12,00 óra között
3./ A Jegyző hétfőn, szerdán 08,00 – 10,00 óra között tart fogadóórát.