Kőszegpaty község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/1995.(IX.25.) önkormányzati rendelete

Kőszegpaty község Önkormányzatának szervezeti és működési szabályairól

Hatályos: 2017. 11. 21- 2020. 01. 28

Kőszegpaty község Önkormányzatának

5/1995. (IX. 25.) sz. rendelete

Kőszegpaty község Önkormányzatának szervezeti és működési szabályairól *


Egységes szerkezetben Kőszegpaty község Önkormányzatának az 6/1999. (IV. 19.), 8/2002. (X. 31.) számú, a 6/2007. (V. 08.) számú, a 7/2011.(III.29.) számú, a 11/2012.(V.11.) számú,  a 20/2012.(XII.13.) számú, a 21/2012.(XII.27.) számú,  a   1/2013.(I.16. ) számú,  a 6/2013.(VI.07.) számú, a 2/2014.(I.27.) számú,  a 9/2014.(XI.27.) számú,  a 2/2016.(II.19.) számú, a 4/206.(III.16.) számú,  a 3/2017.(II.20.), a 9/2017.(IX.29.) és a 10/2017. (XI.21.) önkormányzati  rendeleteivel.


I.


Általános rendelkezések



1.§


*65


2.§ *15


Az önkormányzat neve: Kőszegpaty község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat).

Székhelye, telephelye: 9739 Kőszegpaty, Kossuth L. u. 39.

Működési területe: Kőszegpaty község


3.§


(1) Az önkormányzat - a jogszabályok keretei között - önállóan, szabadon, demokratikus módon, széles körű nyilvánosságot teremtve intézi a település közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról, a helyi közhatalom önkormányzati típusú gyakorlásáról.

(2) Az önkormányzat jogi személy, feladat és hatáskörei a képviselőtestületet illetik meg. A képviselőtestület - a jogszabályok keretei között - egyes hatásköreit a polgármesterre vagy bizottságaira átruházhatja.

(3) Az önkormányzat a helyi közszolgáltatások körébe tartozó feladatai ellátását más helyi önkormányzattal létrehozott társulás útján is megoldhatja.

(4) Az önkormányzat

a) *65

b) más helyi önkormányzattal létrehozott, társulás útján ellátandó feladat és hatásköreit az SZMSZ 3. sz. melléklete;

c)  *1, *65

(5) A hatásköri jegyzékek naprakész állapotban tartásáról a jegyző*26 köteles gondoskodni.



II.

A képviselőtestület programja és munkaterve


4.§


(1) A képviselő-testület 4 képviselőből és a lakosság által közvetlenül választott polgármesterből áll. *16

(2) A képviselőtestület elnöke a polgármester.

(3) *2, *20


5.§


(1) A polgármester - a megválasztását követő 3 hónapon belül - a képviselőtestület megbízatásának időtartamára vonatkozó programot köteles a képviselőtestület elé terjeszteni.

(2) A programnak tartalmaznia kell:

a.) a településfejlesztés, a helyi közszolgáltatások szervezésének főbb céljait, feladatait,

b.) a helyi közügyek, közszolgáltatások megoldásában feladatot vállaló önszerveződő lakossági szervezetek támogatásának lehetőségeit, formáját,

c.) a község bel- és esetleges külföldi kapcsolatainak alakítását.

(3) A program elfogadásához a megválasztott települési képviselők minősített többségű egyetértő szavazata szükséges.


6.§


(1) A képviselőtestület a polgármester előterjesztése alapján a tárgyév január végéig éves munkatervet készít.

(2) A munkaterv elkészítésekor a választási ciklus  programját, a bizottságok, a társadalmi szervezetek, az önkormányzati intézmények, valamint a közszolgáltatást nyújtó szervezetek és gazdálkodó egységek vezetőinek javaslatát figyelembe kell venni. A tervezetbe fel nem vett javaslatokról a képviselőtestületet és a javaslattevőt rövid indokolással tájékoztatni kell.

(3) A más helyi önkormányzattal létrehozott társulás útján ellátott feladatot a tárgyaló testületi ülés időpontját - amennyiben közös testületi ülés látszik szükségesnek - a társulásban résztvevő önkormányzattal egyeztetni kell.

(4) A munkaterv tartalmazza:

a./ a fő feladatokat, célkitűzéseket és azok megvalósításához szükséges teendőket,

b./ a testületi ülések tervezett időpontját, napirendjét, a napirendek előadóit, a napirendhez     tanácskozási joggal meghívottak körét,

c./ azoknak a napirendeknek a meghatározását, amelyek előkészítésénél közmeghallgatást

    kell tartani, illetőleg bizottsági állásfoglalást kell beterjeszteni,

d./ a közmeghallgatás(ok) helyét, időpontját,

e./ a tervezhető lakossági fórumok témáját, helyét, időpontját,

f./ egyéb szervezési feladatokat.

(4) A jóváhagyott munkatervet a képviselőtestület tagjainak és az állandó meghívottaknak meg kell küldeni.


III.


A képviselőtestület ülésének összehívása,

előterjesztések a testületi ülésre


7.§


(1) A képviselőtestület szükség szerint, de évente legalább 6 alkalommal ülést tart.

(2) A képviselőtestület ülését

a./ 15 napon belül össze kell hívni legalább két képviselő vagy a képviselőtestület bizottsága napirendet tartalmazó indítványára,

b./ 8 napon belül össze kell hívni a társulás útján ellátott feladatok ügyében a társulásban résztvevő önkormányzat(ok) képviselőtestületének indítványára,

c./ 3 napon belül kell összehívni a polgármester vagy az a./ és b./ pontban megjelöltek     indítványára a halaszthatatlanul sürgős ügyekben.


8.§ *51


(1) A képviselőtestület ülését a polgármester - akadályoztatása esetén az alpolgármester - hívja össze.

(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselőtestület ülését a korelnök testületi tag hívja össze és vezeti le.

(3) A képviselőtestületi ülés általában nyilvános. Zárt ülés tartásának szabályait törvény állapítja meg.

(4) Az ülést úgy kell összehívni, hogy a meghívót és az előterjesztéseket a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak legalább öt nappal az ülés előtt kézhez kapják.

(5) A polgármester az SZMSZ-ben előírtakon túl az előterjesztő javaslatára határoz arról, hogy a napirend tárgyalásához kit, illetve mely szervezet képviselőjét hívja meg tanácskozási joggal.

(6) Tanácskozási joggal meg kell hívni minden testületi ülésre a tárgyban érintett önkormányzati intézmény vezetőjét, ill. háziorvost. *50

(7) A 7.§ (2) bekezdés c./ pontja esetében az ülés az írásos anyag mellőzésével, rövid úton is összehívható (telefon, személyes meghívás), a napirendet ebben az esetben szóban ismertetni kell.

(8) Az ülés időpontját, helyét és napirendjét a meghívó kiküldésével egyidőben a hirdetőtáblákon közzé kell tenni.

(9) Az érintett a zárt ülés meghatározott részére is meghívható. Több ellentétes érdekű érintett esetén az érintetteket a képviselő-testület külön-külön hallgatja meg, ezt a meghívójukban jelezni kell.

(10) Zárt ülésre az érintett meghívása kötelező, amennyiben az érintett meghallgatása szükséges, továbbá a döntés meghozatala függ az általa közölt adattól vagy nyilatkozattól.


9.§


(1) A meghívó tartalmazza:

a./ az ülés időpontját, helyét,

b./ napirendjét,

c./ napirendi pontonként az előterjesztő nevét, beosztását, annak megjelölését, ha az előterjesztés szóban történik,

d./ kiadásának idejét, a polgármester aláírását.

(2) A meghívóhoz az írásbeli előterjesztéseket, valamint a szóbeli előterjesztések határozati javaslatait mellékelni kell.

(3) A (2) bekezdésben foglaltak alól a 7.§ (2) bekezdés b./ és c./ pontja alá tartozó esetekben el lehet térni, az írásos anyagot az ülés megkezdéséig kell a képviselőkhöz és a tanácskozási joggal meghívottakhoz eljuttatni, illetve részükre átadni.


10.§


(1) A képviselőtestület ülésére szóban vagy írásban lehet előterjesztést tenni.

(2) Az előterjesztéshez kapcsolódó határozati javaslatot szóbeli  előterjesztés esetén is írásba kell foglalni.

(3) Kötelező írásos előterjesztést készíteni:

a./ a választási ciklus időtartamának programjáról,

b./ a képviselőtestület éves munkatervéről,

c./ az önkormányzati rendelet tervezetéről,

d./ a költségvetési tervről és a zárszámadásról,

e./ a más önkormányzatokkal, szervekkel és szervezetekkel kötendő megállapodások tervezetéről,

f./ hitelfelvételi javaslatról.

(4) Az előterjesztés főbb elemei az önkormányzati rendelet tervezetének kivételével:

a./ az első rész:

     - a tárgy pontos meghatározása,

     - annak megjelölése, hogy a téma szerepelt-e már napirenden, ha igen, milyen döntést       

     hoztak,

     - annak indoklása, miért vált szükségessé a téma (újbóli) megtárgyalása,

     - azoknak a körülményeknek és összefüggéseknek ismertetése, melyek a döntés meg-

       hozatalát indokolják,

     - fel kell tüntetni a végrehajtáshoz szükséges dologi eszközöket, költségkihatásokat,

       azok fedezeti forrásait.

b./ a második rész: a határozati javaslat

     - csak egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből állhat, nem tartalmazhat

        indoklást,

     - konkrétnak, érthetőnek kell lennie,

     - alternatív javaslatot kell előterjeszteni, ha többféle megoldás lehetséges, ilyenkor az

       eltérő tartalmi határozati javaslatokat külön-külön kell megfogalmazni,

     - tartalmaznia kell a végrehajtásért felelős szerv vagy személy megjelölését, a végrehaj-

        tás és az esetleges időközi beszámolás határidejét.

(5) Az előterjesztés az önkormányzati rendelet-tervezet esetén szintén két részből áll:

a./ az első rész a rendelet tervezete,

b./ a második rész a rendelet-tervezet indoklása, melynek összeállítása során a (4) bekezdés a./ pontjában foglaltakat értelemszerűen alkalmazni kell.


11.§


(1) Az egyes napirendek írásos előterjesztésének terjedelme - az önkormányzati rendelet-tervezet kivételével - általában öt gépelt oldalnál több nem lehet.

(2) Az előterjesztés mellékletét képező táblázatok, térképek és a szerződés tervezetek az öt oldalba nem számítanak bele.



12.§


(1) Az írásbeli előterjesztést, valamint a szóbeli előterjesztés határozati javaslatát - a 7.§ (2) bekezdés b./ és c./ pontjában foglalt esetek kivételével - a képviselőtestület ülése előtt legalább 8 nappal el kell készíteni.

(2) Az előterjesztés tartalmáért és az elkészítés határidejének betartásáért a napirend előterjesztője felelős.

(3) A határozati javaslatok törvényességét a jegyző*27 köteles az írásos anyag kiküldése (sokszorosítása) előtt megvizsgálni.


12/A. § *52


Határozat hozatalát kezdeményezheti a polgármester, alpolgármester, a képviselő-testület tagjai valamint a jegyző, aljegyző. Határozati javaslat a testületi ülésen szóban is előterjeszthető.



IV.


A képviselőtestület ülésének vezetése,

a szavazás és az ülés rendje


13.§


(1) A képviselőtestület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester (a továbbiakban: az ülés elnöke) vezeti.

(2) Az ülés megkezdésekor az ülés elnöke számszerűen megállapítja, hogy az ülés határozatképes-e és azt az ülés végéig folyamatosan figyelemmel kíséri.

(3) Az ülés határozatképes, ha a megválasztott képviselők több mint a fele jelen van.


14.§ *54


(1) A képviselőtestület döntéseit - a jogszabályban foglalt esetek kivételével - nyílt szavazással, egyszerű szavazattöbbséggel hozza meg.

(2) Névszerinti szavazást kell tartani, ha azt a képviselőtestület jelenlévő tagjai legalább 1/3-a indítványozza és a testület egyszerű szavazattöbbséggel elfogadja.

(3) Titkos szavazást lehet tartani mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést kell tartani, ill. zárt ülés tartható. A titkos szavazást kezdeményezheti a polgármester, vagy bármelyik települési képviselő. Elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt. *53

(4) Szavazategyenlőség esetén a napirend előterjesztője jogosult legfeljebb 3 percben az előterjesztett vagy a vita során kialakított határozati javaslat elfogadásának célszerűségét indokolni, ezt követően a szavazást meg kell ismételni.

(5) Ismételt szavazategyenlőség esetén a napirend újbóli tárgyalására 15 napon belüli időpontra a testületi ülést újból össze kell hívni.

(6) A névszerinti szavazásnál a jegyző az elkészített névjegyzék – mely tartalmazza a névszerinti szavazás tárgyát - alapján felolvassa azt egyenként, a képviselő-testület tagjai nevük elhangzása után „igen”-nel vagy „nem”-mel szavaznak, melyet a jegyző a névjegyzéken rögzít. A névszerinti szavazás eredményét tartalmazó jegyzéket a polgármester és jegyző aláírásukkal hitelesítik, és a jegyzőkönyvhöz csatolják.

(7) A titkos szavazást 3 tagú szavazatszámláló bizottság bonyolítja le, melynek tagjai csak képviselők lehetnek. A szavazás szavazólapok és urna igénybevételével történik, szükség esetén szavazóhelyiség igénybevételével.

(8) A szavazatszámláló bizottság értékeli a szavazólapokat, majd a szavazásról jegyzőkönyvet készít, mely tartalmazza a szavazás helyét, idejét, a bizottság tagjainak nevét és tisztségét, a szavazás eredményét, a jegyzőkönyvvezető nevét. A jegyzőkönyv aláírását követően a szavazás eredményéről jelentést tesz a bizottság elnöke a képviselő-testület előtt.


15.§


(1) A megválasztott képviselőtestület több mint felének szavazata (minősített többség) szükséges a jogszabályokban meghatározottakon túl:

a./ a helyi népszavazás kiírásához,

b./ a költségvetés megállapításához és végrehajtása elfogadásához,

c./ a helyi adó megállapításához,

d./ a hitelfelvételhez és kötvénykibocsátáshoz,

e./ intézmény alapításához, megszüntetéséhez és átszervezéséhez,

f./ gazdasági társulásban való részvételhez,



g./ a szervezeti és működési szabályzat elfogadásához, kiegészítéséhez és módosításához,

h./ a településrendezési terv elfogadásához, módosításához,

i./ eljárás kezdeményezéséhez az Alkotmánybíróságnál.


16.§


(1) Sürgősségi indítványt az ülést megelőző munkanapon 12 óráig írásban, megalapozottságát röviden indokolva a polgármesterhez címezve lehet a polgármesterhez, távollétében a jegyzőhöz*28 benyújtani.

(2) A sürgősségi indítvány előterjesztésére a 7.§ (2) bekezdésében megjelöltek jogosultak.

(3) A sürgősségi indítvány csak akkor kerülhet testületi ülésre, ha annak tárgya olyan ügy, mely a képviselőtestület hatáskörébe tartozik és egyébként megtárgyalására rendkívüli ülés összehívása lenne indokolt.

(4) A sürgősségi indítvány elfogadásáról a képviselőtestület egyszerű szavazattöbbséggel határoz.

(5) Az elfogadott sürgősségi indítványt a napirend első pontjaként kell megtárgyalni.

(6) Az elutasított sürgősségi indítvány megtárgyalásának időpontjáról vagy tárgyalásának mellőzéséről a képviselőtestület egyszerű szavazattöbbséggel dönt.


17.§


(1) A napirendet az ülés elnöke terjeszti a képviselőtestület elé.

(2) A napirend elfogadásáról a képviselőtestület egyszerű szavazattöbbséggel határoz.


18.§


(1) A napirend tárgyalásának megkezdése előtt az ülés elnöke tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, az előző ülés óta történt fontosabb eseményekről, a tett intézkedésekről, az interpellációkra adott válaszokról. A beszámoló írásban is kiadható.

(2) A tájékoztató elfogadásáról a képviselőtestület általában vita nélkül dönt.


19.§


(1) A napirend egyes pontjait - a képviselőtestület által elfogadott sorrendben - a meghívóban megnevezett személy terjeszti elő.

(2) Az egyes napirendek szóbeli előterjesztésének időtartama lehetőleg a 30 percet ne haladja meg.

(3) Az írásos előterjesztésekhez legfeljebb 10 perc időtartamú szóbeli kiegészítés tehető. A kiegészítés ne ismételje az írásos előterjesztésbe foglaltakat, ne érintsen új kérdéseket - kivéve, ha azt jogszabályi változás vagy más előre nem látott esemény szükségessé teszi.

(4) A napirend előadójához a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, melyekre a vita előtt válaszolni kell.

(5) A vita során - annak szükségtelen elhúzódása miatt - az ülés elnöke vagy a képviselők javaslatot tehetnek a hozzászólások időtartamának korlátozására, illetve a vita lezárására. A javaslatról a képviselőtestület vita nélkül dönt.

(6) Az ülés elnöke az ülésen résztvevő érdeklődőknek hozzászólási jogot adhat.

(7) A vita lezárása után, de még az elnöki összefoglaló előtt, a napirend előadója válaszolhat a hozzászólásokra.

(8) Ha a jegyző*29 igényli, a határozathozatal előtt biztosítani kell, hogy szükség esetén törvényességi észrevételt tehessen.

(9) Amennyiben a jegyző észleli, hogy a képviselő-testület jogszabálysértő határozatot vagy rendeletet fogadott el, lehetőleg azonnal szóban, de legkésőbb a következő ülésig írásban jeleznie kell azt a képviselő-testületnek, kifejtve, hogy mely jogszabályi rendelkezéssel ellentétes az elfogadott döntés, részben vagy egészben. Ismertetnie kell a jogszabálysértő döntés következményeit. *55


19/A. § *56


  1. A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén – közeli hozzátartozójára is kiterjedően – bejelenteni személyes érintettségét.
  2. A személyesen érintett képviselő érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.
  3. A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására – annak ismertté válását követően azonnal – a képviselő-testület vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a Vagyonellenőrző és Összeférhetetlenségi Bizottság hatáskörébe tartozik.
  4. A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.
  5. A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti.
  6. A képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.



20.§ *57


(1) Az ülés elnökének összefoglalója a vita lényegét tömören összegezve, érdemben térjen ki az előterjesztéstől eltérő véleményekre, a határozati javaslatot (rendelet-tervezet) érintő valamennyi érdemi felvetésre.

(2) Az ülés elnöke a határozati javaslatokat (a rendelet-tervezet érintett rendelkezéseit) egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben szerepelő határozati (rendelet-tervezeti) javaslatokról kell dönteni.

(3) A szavazás eredményének számszerű megállapítása után az ülés elnöke kihirdeti a határozatot (rendeletet).

(4) A zárt ülésen hozott közérdekű adatot tartalmazó határozatot nyilvános ülésen ismertetni kell. A határozat ismertetése során az érintett hozzájárulása nélkül személyes adat nem hozható nyilvánosságra.

(5) Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester – a képviselő-testület kizárólagos döntési hatáskörébe tartozó ügyeinek kivételével – halasztást nem tűnő valamennyi ügyben döntést hozhat.

(6) Amennyiben a két ülés közötti időszakban felmerülő halaszthatatlan ügyben – a képviselő-testület kizárólagos döntési hatáskörébe tartozó ügyeinek kivételével – döntést hozhat. A döntésről a soron követő ülésen köteles beszámolni.


21.§


(1) A képviselők az ülés megkezdéséig nyújthatják be interpellációjukat az ülés elnökének. Az interpellációt az ülés elnöke ismerteti.

(2) Az interpelláció címzettje a választ az ülésen, amennyiben ez nem lehetséges 15 napon belül írásban köteles a képviselőnek megadni.

(3) Az írásban adott választ a következő testületi ülésen ismertetni kell.

(4) A válasz elfogadásáról az interpelláló képviselő véleményének meghallgatása után a képviselőtestület egyszerű szavazattöbbséggel dönt.


22.§


(1) A napirend és az interpelláció(k) lezárása után a képviselők a települést és a lakosságot érintő bejelentéseket tehetnek és kérdéseket vethetnek fel.

(2) A bejelentések alapján tett intézkedésekről a polgármester a következő ülésen számol be.

(3) A kérdésre az interpellációra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.


23.§


 Az ülés elnökének feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek keretében

- figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása,

-  rendre utasítja azt, aki a testületi üléshez méltatlan magatartást tanúsít,

- ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezheti - képviselő kivételével - a rendbontót. *3


V.


A képviselőtestület ülésének jegyzőkönyve


24.§


*65


25.§


(1) A jegyzőkönyv 1 eredeti példányban készül, melynek törvényszerinti határidőn belüli elkészítéséről a jegyző gondoskodik. *30 *58

(2) A jegyzőkönyv tartalmazza:

a.) az ülés helyét és idejét,

b.) az ülésen megjelent, az igazoltan és igazolatlanul távollevő képviselőtestületi tagok, valamint a tanácskozási joggal jelenlévők és a meghívás ellenére távolmaradók nevét,

c.) a határozatképesség megállapítását,

d.) a meghívótól eltérő napirendi javaslatokat, a szavazás eredményét,

e.) az elfogadott napirendet,

f.) napirendi pontonként:

   - az előterjesztő nevét, a szóbeli előterjesztések és kiegészítések rövid tartalmát,

   - a kérdések, a hozzászólások, valamint az adott válaszok rövid tartalmát, a kérdést fel-

      tevő, hozzászóló és a válaszadó nevét,

   - minden, a döntés meghozatalában lényeges tényt és körülményt,

   - a szavazás számszerű eredményét,

   - a hozott határozatok szószerinti szövegét.

g.) az interpellációk, bejelentések, kérdések rövid tartalmát, a feltevő nevét, a válaszok rövid tartalmát, a válaszadó nevét, a hozott határozatok szószerinti szövegét.

h.)  a jegyzőkönyvet az ülés elnöke és a jegyző*31 írja alá.

(3) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvbe csak az ülésen tanácskozási joggal résztvevők, amennyiben az ülésen részt vett a tárgyban közvetlenül érdekelt, a jegyző, aljegyző és a Vas megyei Kormányhivatal vezetője, illetve megbízottja tekinthet be. *59


26.§


(1) A jegyzőkönyv egy példányát az ülést követő 15 napon belül a Vas Megyei Kormányhivatalnak*32 kell megküldeni.

(2) A jegyzőkönyv elkészültét követően papír alapon a Közös Önkormányzati Hivatalban*33 15 napra közszemlére, továbbá elektronikus úton közzé kell tenni.  Nem lehet közszemlére tenni a zárt ülések jegyzőkönyvét. *17

(3) A jegyzőkönyv eredeti példányát a jegyző*34 kezeli.

a.) Az eredeti példányhoz mellékelni kell:

    - a meghívót és mellékleteit,

    - a jelenléti ívet,

    - minden olyan írásos anyagot, melyet a képviselőtestület tagjai az ülés megkezdéséig,

      annak az ülésen való tárgyalása érdekében kézhez kaptak.

b.) Az eredeti jegyzőkönyveket és mellékleteit a jegyző*35 évente bekötteti és gondoskodik biztonságos őrzéséről.


VI.


A képviselőtestület bizottságai


27.§


(1) A képviselőtestület esetenkénti feladatok ellátásra ideiglenes bizottságot hot lére.


28.§


(1) A bizottság elnökét és tagjait - a polgármester előterjesztése alapján - a képviselőtestület egyszerű szavazattöbbséggel választja meg.

(2) A bizottság elnökét és tagjainak több mint felét a képviselők közül kell megválasztani.

(3) A bizottságba tagként a községben élő, a feladatkör szerinti szakemberek választhatók be. Jelölésükre a községben működő intézmények, lakossági, társadalmi és gazdálkodó szervezetek is tehetnek javaslatot.

(4) A bizottság tagjainak jogai és kötelezettségei azonosak.

(5) A képviselő több bizottság elnökének, tagjának megválasztható.

(6) A bizottsági tagság megszűnik a képviselőkre vonatkozó szabályok szerint, továbbá a meghatározott feladat vagy határidő lejártával.


29.§


(1) A bizottság szükség szerint ülésezik.

(2) A bizottság ülését annak elnöke hívja össze.

(3) Az ülésre szóló meghívót a tagoknak és a napirend tárgyalásában érdekelteknek legalább az ülés előtt 3 nappal meg kell küldeni.

(4) A meghívó tartalmazza:

a.) az ülés időpontját és helyét,

b.) a napirendet és az előadók nevét,

c.) a bizottság elnökének aláírását.

(5) Rendkívüli esetben a bizottság rövid úton (személyesen, telefonon) az ülés előtt legkésőbb egy nappal is összehívható.

(6) Össze kell hívni a bizottsági ülést:

a.) tagjainak legalább 1/3-a napirendet is tartalmazó indítványára,

b.) a polgármester indítványára,

  1. ha a képviselőtestület elrendeli.


30.§


(1) A bizottság ülését elnöke, akadályoztatása esetén a helyettesítésével megbízott tag vezeti.

(2) A bizottság döntéseit egyszerű szavazattöbbséggel hozza meg. *4

(3) Határozatképtelenség esetén a bizottság ülését 3 napon belüli időpontra kell összehívni.


31.§


(1) A bizottság feladatát a feladat jellegének megfelelően a képviselőtestület határozza meg.

(2) A bizottság feladatai ellátása érdekében

  1. tájékoztatást kérhet a polgármesteri hivataltól, intézménytől,



b.) megtekintheti a tárgyalásra kerülő napirend alapiratait.


32.§


(1) A bizottság üléséről 15 napon belül jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek 1 példányát a polgármesternek kell átadni.

(2) A jegyzőkönyv formájára és tartalmára a 25.§ (2) bekezdés a.)-f.) pontjait, valamint a 26.§ (3) bekezdésének a.) pontját értelemszerűen alkalmazni kell.

(3) A jegyzőkönyvet a bizottsági ülés elnöke és a jegyzőkönyv vezetésével megbízott személy írja alá.




33.§


(1) A bizottság működésének ügyviteli feladatait a Közös Önkormányzati Hivatal*36 látja el, megszervezéséről a jegyző*37 köteles gondoskodni.

(2) A bizottság ülésén - ha a bizottság igényt tart rá - a Közös Önkormányzati Hivatal*38 adott ügykör szerinti szakfeladatot ellátó dolgozója köteles részt venni és a szükséges tájékoztatást megadni.



VII.


A polgármester, alpolgármester


34.§


(1) A polgármester tisztségét társadalmi megbízatású jogviszonyban, tiszteletdíjasként látja el. *18

(2) A polgármester fő feladatai:

- az önkormányzat demokratikus működésének, széleskörű nyilvánosságnak a biztosítása

- a településfejlesztés és a közszolgáltatások szervezése,

- a képviselők és a képviselőtestület bizottságai munkájának segítése,

- együttműködés a társadalmi szervezetekkel a lakosság önszerveződő közösségeivel.


35.§


(1) A képviselőtestület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy alpolgármestert választ, aki a polgármester irányításával látja el feladatát.

(2) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásként látja el.


36.§


(1) A polgármester tiszteletdíját a jogszabályi keretek között képviselői indítványra állapítja meg a képviselő-testület. *19

 (2) Az alpolgármester részére a képviselőtestület tiszteletdíjat állapít meg.

/3/ A polgármestert, alpolgármestert és a képviselőket feladataik ellátásával összefüggésben – jogszabályban meghatározott összegű – költségtérítés illeti meg. *5

4) *60



VII/A. *9


A képviselők és a polgármesterek vagyonnyilatkozata


36/A.§.


 (1) Az önkormányzati képviselő és a polgármester megbízólevelének átvételétől, majd ezt követően minden év január 1-jétől számított 30 napon belül – a 2001. évi CII. törvény melléklete szerinti – vagyonnyilatkozatot köteles tenni.


(2) A kötelezett a saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házas – vagy élettársának, valamint gyermekének a melléklet szerinti vagyonnyilatkozatát.


36/B.§.


 (1) A képviselő-testület a vagyonnyilatkozatok nyilvántartási és ellenőrzési feladatainak ellátására Vagyonnyilatkozat Nyilvántartó és Ellenőrző Bizottság elnevezéssel önkormányzati bizottságot hoz létre.


(2) A bizottság létszáma három fő, feladat- és hatáskörét a 9. számú melléklet határozza meg.


(3) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás során a Vagyonnyilatkozat Nyilvántartó és Ellenőrző Bizottság felhívja a képviselőt, polgármestert

            - a saját, valamint

            - hozzátartozója

vagyonnyilatkozatában feltüntetett adatokra vonatkozó azonosító adatok haladéktalan bejelentésére. A képviselő, a bizottság elnökének a felhívására köteles a bejelentést írásban megtenni.


36/C.§.


 (1) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a Vagyonnyilatkozat Nyilvántartó és Ellenőrző Bizottság a képviselő-testületet annak soron következő ülésén tájékoztatja.


(2) A képviselő-testület hatásköréből nem ruházható át a vagyonnyilatkozat eljárással kapcsolatos döntés.


(3) A képviselő-testület zárt ülést tart a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás tárgyalásakor.


VIII. *25


Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal


37. §


  1. Cák, Gyöngyösfalu, Kőszegdoroszló, Kőszegpaty, Kőszegszerdahely, Lukácsháza, Nemescsó, Pusztacsó községek Képviselő-testületei az Mötv. 84. § (1) bekezdésébe foglaltak ellátására közös önkormányzati hivatalt alakítottak és tartanak fenn.
  2. A közös hivatal székhelye: 9724 Lukácsháza, Szombathelyi u. 2.


38. §


  1. A jegyző feladatát és a közös hivatal szervezetét, működési rendjét a jogszabályokban szabályozottakon túlmenően az alapító önkormányzatok képviselő-testületeinek megállapodása tartalmazza. *65
  2. A jegyző és a közös hivatal ügyfélfogadásának rendjét papír alapon és elektronikus formában közzé kell tenni.
  3. A jegyző és aljegyző egyidejű tartós akadályoztatása, ill. tisztség betöltetlensége esetén feladatukat a Lukácsházi Közös Önkormányzati Hivatal gazdasági vezetője látja el. *61


IX.


Önkormányzati rendeletalkotás


39.§


A képviselőtestület önkormányzati rendeletet alkothat:

a.) a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére,

b.) törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására.


39/A § *62


(1). Önkormányzati rendelet megalkotását a polgármester, alpolgármester, a képviselő-testület tagjai, jegyző és aljegyző, az intézményvezetők, valamint a településen működő civil szervezetek kezdeményezhetik.

(2). A kezdeményezést írásban kell benyújtani, a szabályozás tárgykörének, céljának és várt hatásának megjelölésével és indoklással.



40.§


(1) A polgármester a rendeletalkotás kezdeményezését a képviselőtestület ülésén ismerteti.

(2) a képviselőtestület egyszerű szavazattöbbséggel határoz:

- a kezdeményezés elfogadásáról vagy elutasításáról,

- a rendeletben szabályozandó főbb kérdésekről,

- ha megbízza az előkészítésért felelős bizottságot vagy személyt,

- ha meghatározza a rendelet előkészítésének rendjét, az egyeztetési kötelezettségeket, vitafórumokat,

- a lakosság széles körét érintő rendelettervezet esetén a lakosság véleménye kikérésének módjáról és időpontjáról,

- a rendelettervezet elkészítésének határidejéről,

- a rendelettervezet testület elé terjesztésének határidejéről.

(3) A rendelettervezet szakmai előkészítése, törvényességének biztosítása a jegyző*39 feladata.


41.§


A rendelettervezet előterjesztésekor az előterjesztő tájékoztatja a képviselőtestületet az előkészítés során elhangzott, de a tervezetben nem szereplő valamennyi javaslatról.


42.§


A rendelet - a külön jogszabályban meghatározott összeg mértékéig - a rendelkezéseit megszegőkkel szemben szankciókat írhat elő.


43.§


(1) A rendeletben rendelkezni kell hatályba lépésének időpontjáról.

(2) A rendeletet a polgármester és a jegyző*40 írja alá.


44.§


(1) A rendelet hiteles szövegét az elfogadását követő 8 napon belül a jegyző*41 szerkeszti és teszi közzé a helyben szokásos módon, megküldi a helyben működő társadalmi szervezeteknek, intézményeknek.

(2) A hatályos rendeletek nyilvántartásáról, megőrzéséről a jegyző*42 gondoskodik.



45.§


A rendeletek hatályosulását, időszerűségét a képviselőtestület a bizottságok közreműködésével folyamatosan ellenőrzi.



IX/A. *7

Lakossági fórumok


45/A.§


/1/ A képviselőtestület szükség szerint, de legalább évente egy esetben közmeghallgatást tart.

/2/ A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben, helyi önkormányzati ügyben a képviselőtestülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.

/3/ A közmeghallgatás helyéről, idejéről, az ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a hirdetőtáblákon és a helyi televízió útján kell tájékoztatást adni a rendezvény előtt legalább 8 nappal.

/4/ A közmeghallgatást a polgármester vezeti, melyről jegyzőkönyv készül, tartalmára, készítésére a képviselőtestület jegyzőkönyvére irányadó szabályok érvényesülnek.

/5/ A közmeghallgatáson előterjesztett közérdekű kérdéseket és javaslatokat az 1997. évi I. törvényben előírt módon kell intézni. Az érdekelteket tájékoztatni kell az elintézés módjáról.


45/B.§


/1/ A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetőleg a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében – az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából – községi gyűlést (polgárok gyűlését) hívhat össze.

/2/ Fontosabb szabályai:

  1. A gyűlés helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a hirdetőtáblákon és a helyi televízió útján kell tájékoztatást adni a rendezvény előtt legalább 8 nappal.
  2. A gyűlést a polgármester vezeti, melyre meg kell hívni a képviselőket, a jegyzőt, a polgármesteri hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit.
  3. A gyűlésről jegyzőkönyv készül, amelynek vezetéséről a jegyző gondoskodik.



X.


Társulások


46.§


*65


XI.


Helyi népszavazás, népi kezdeményezés


47.§


(1) A képviselőtestület a 2011. évi CLXXXIX. törvényben *63 meghatározottakon túl helyi népszavazást rendelhet el minden olyan ügyben, amely:

a.) a település egészét vagy egy részét érinti,

b.) eldöntése a képviselőtestület hatáskörébe tartozik,

c.) nem ütközik a népszavazás kiírását korlátozó rendelkezésekbe.

(2) A helyi népszavazást a polgármesternél kezdeményezheti:

a.) a települési képviselők legalább egynegyede,

b.) a képviselőtestület bizottsága,

c.) legalább 32 választópolgár **66

(3) A helyi népszavazásra irányuló kezdeményezésről a képviselőtestület a legközelebbi ülésen, de legkésőbb 30 napon belül dönt.

(4) *67


48.§


(1) A helyi népszavazást az elrendelésétől számított két hónapon belül, egy munkaszüneti napon kell megtartani.

(2) A helyi népszavazás lebonyolítására és eredményének megállapítására a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvényt kell alkalmazni.. *64


49.§


*67


XI/A. fejezet *10


AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDASÁGI ALAPJAI


49/A. §


/1/ A Képviselő-testület a költségvetését rendelettel állapítja meg. Ebben dönt, hogy az adott költségvetési évben a kötelező feladatain túl, milyen önként vállalt feladatot lát el.

/2/ Az /1/ bekezdésben szereplő rendeletet külön törvény rendelkezésének megfelelően kell megalkotni.


/3/ A Képviselő-testület a költségvetési koncepció tárgyalásakor dönt arró1, hogy szükséges-e a költségvetési rendeletet több fordulóban tárgyalni.


/4/ A költségvetési rendelet tárgyalását megelőzően külön törvényben meghatározott gazdasági programot, költségvetési koncepciót kell előterjeszteni, melynek elemei:

  1. a Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv;
  2. az önkormányzat részére kötelezően előírt és szabadon felvállalható feladatok

      körültekintő és alapos elemzése, helyzetfelmérés;

  1. az elemzés és helyzetfelmérés során számításba veendők a bevételi források, azok

      bővítésének lehetőségei, a kiadási szükségletek, azok gazdaságos célszerű

megoldásainak meghatározása;

  1. az igények és célkitűzések egyeztetése
  2. a szükségletek kielégítési sorrendjének a meghatározása;
  3. a várható döntések hatásainak előzetes felmérése;
  4. külön jogszabály által meghatározott kötelező elemek.


49/B. §


/1/ Az önkormányzat törzsvagyonát, valamint a forgalomképes, a korlátozottan forgalomképes vagyontárgyakkal való gazdálkodás és az önkormányzat vállalkozásával kapcsolatos előírásokat külön önkormányzati rendelet állapítja meg.


/2/ Az önkormányzat a vagyonáról folyamatosan elszámol. A polgármester közmeghallgatás keretében minden évben tájékoztatást ad az önkormányzat vagyoni helyzetéről.


49/C. §


/1/ Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzésére külön rendelkezések irányadók. Az önkormányzat gazdálkodásának belső ellenőrzéséről társulás útján gondoskodik.


/2/ A jegyző*43 köteles olyan pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszert működtetni, mely biztosítja a helyi önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, szabályozott, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.


/3/ Az intézményi gazdálkodás ellenőrzését a belső ellenőrzésen túl a Közös Önkormányzati Hivatal*44 végzi.


49/D. §  **13


Az Önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkciók szerinti besorolását a rendelet 10. számú melléklete tartalmazza.



XII.


Záró rendelkezések


50.§


A Szervezeti és Működési Szabályzat kihirdetése napján lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti Kőszegpaty község Önkormányzatának az önkormányzat ideiglenes szervezeti és működési szabályairól szóló 1/1991. (II.25.) sz. rendelete.



Kőszegpaty, 2013-06-07




             Kendik Miklós sk.                                                        Tóth János sk.

              polgármester                                                                     jegyző



*1        Módosította község Kőszegpaty Önkormányzatának 6/1999. (IV. 19.) sz. rendelet  1.§-a.

*2        Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 6/1999. (IV. 19.) sz. rendelet 2. §-a.

*3        Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 6/1999. (IV. 19.) sz. rendelet 3. §-a.

*4        Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 6/1999. (IV. 19.) sz. rendelet 4. §-a.

*5        Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 6/1999. (IV. 19.) sz. rendelet 5. §-a.

*6        Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 6/1999. (IV. 19.) sz. rendelet 6. §-a.

*7        Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 6/1999. (IV. 19.) sz. rendelet 7. §-a.

*8        Hatályon kívül helyezte Kőszegpaty község Önkormányzatának 6/1999. (IV. 19.) sz. rendelet 8. §-a.

*9        Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 8/2002. (X. 31.) sz. rendelet 1. §-a.

*10      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 6/2007. (V. 08.) sz. rendelet 1. §-a.

*11      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 6/2007. (V. 08.) sz. rendelet 2.§-a.

*12      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 6/2007. (V. 08.) sz. rendelet 2.§-a.

*13      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 10/2009. (X.01) sz. rendelet 1.§-a.

**13    Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 2/2014.(I.27.) sz. rendelet 2. § (1) bekezdése

*14      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 10/2009. (X.01) sz. rendelet 2.§-a.

**14    Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 7/2011. (III.29) sz. rendelet 6. §-a

***14  Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 11/2012. (V.11) sz. rendelet 1. §-a

****14 Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 20/2012. (XII.13) sz. rendelet 2. §-a

*****14 Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 21/2012. (XII.27) sz. rendelet 1. §-a

******14 Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 3. § (2) bekezdése

*******14 Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 6/2013. (VI.07) sz. rendelet 1. §-a

********14 Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 2/2014.(I.27.) sz. rendelet 2. § (2) bekezdése

*********14 Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 2/2016.(II.19.) sz. önk. rend. 1. és 2. §-a

**********14 Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 4/2016.(III.16.) sz. önk. rend. 1. és 2. §-a

*15      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 7/2011. (III.29) sz. rendelet 1.§-a.

*16      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 7/2011. (III.29) sz. rendelet 2.§-a.

*17      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 7/2011. (III.29) sz. rendelet 3.§-a.

*18      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 7/2011. (III.29) sz. rendelet 4.§-a.

*19      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 7/2011. (III.29) sz. rendelet 5. §-a.

*20      Hatályon kívül helyezte Kőszegpaty község Önkormányzatának 7/2011. (III.29) sz. rendelet 7. §-a.

*21      Hatályon kívül helyezte Kőszegpaty község Önkormányzatának 7/2011. (III.29) sz. rendelet 7. §-a.

*22      Hatályon kívül helyezte Kőszegpaty község Önkormányzatának 7/2011. (III.29) sz. rendelet 7. §-a.

*23      Hatályon kívül helyezte Kőszegpaty község Önkormányzatának 7/2011. (III.29) sz. rendelet 7. §-a.

*24      Hatályon kívül helyezte Kőszegpaty község Önkormányzatának 7/2011. (III.29) sz. rendelet 7. §-a.

*25      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 20/2012. (XII.13) sz. rendelet 1. §-a.

*26      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*27      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*28      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*29      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*30      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*31      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*32      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 3. § (1) bekezdése

*33      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 2. §-a.

*34      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*35      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*36      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 2. §-a.

*37      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*38      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 2. §-a.

*39      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*40      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*41      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*42      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*43      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*44      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 2. §-a.

*45      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*46      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16 ) sz. rendelet 2. §-a.

*47      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16. ) sz. rendelet 2. §-a.

*48      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 1. §-a.

*49      Hatályon kívül helyezte Kőszegpaty község Önkormányzatának  1/2013. (I.16.) sz. rendelet 3. § (3) bekezdése

*50      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 1. § (1) bekezdése

*51      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 1. § (2) bekezdése

*52      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 2. §-a

*53      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 3. § (1) bekezdése

*54      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 3. § (2) bekezdése

*55      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 4. §-a

*56      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 5. §-a

*57      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 6. §-a

*58      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 7. § (1) bekezdése

*59      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 7. § (2) bekezdése

*60      Hatályon kívül helyezte Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 8. §-a

*61      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 9. §-a

*62      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 10. §-a

*63      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 11. §-a

*64      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának  9/2014. (XI.27.) sz. rendelet 12. §-a

*65      Hatályon kívül helyezte Kőszegpaty község Önkormányzatának 3/2017.(II.20.) sz. önk. rend. 1. §-a

*66      Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 9/2017.(IX.29.) önk. rend. 1. §-a

**66     Módosította Kőszegpaty község Önkormányzatának 10/2017.(XI.21.) önk. rend. 1. §-a

*67      Hatályon kívül helyezte Kőszegpaty község Önkormányzatának 10/2017.(XI.21.) önk. rend. 2. §-a