Rábatöttös Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2016. (II.26.) önkormányzati rendelete

Rábatöttös község önkormányzata 2016. évi költségvetéséről

Hatályos: 2016. 11. 18- 2017. 04. 04

Rábatöttös Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország 2016. évi központi költségvetésről szóló 2015. évi C. törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. §-a, 24. § (2) bekezdése, valamint a végrehajtásával kapcsolatos kormányrendeletben foglaltakra figyelemmel, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott feladatai ellátására a 2016. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

Általános rendelkezések


1.§.


(1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, mint önállóan működő és gazdálkodó szervre.

(2) A rendelet meghatározza az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásához szükséges bevételeket, valamint kiadásokat.

Az önkormányzati költségvetés bevételei és kiadásai


2.§.


(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2016. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 23042 e Ft, azaz huszonhárommillió-negyvenkétezer forintban állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület a költségvetés működési bevételi főösszegét 19836 ezer Ft-ban, működési kiadási főösszegét 20992 ezer Ft-ban állapítja meg. A Képviselő-testület a felhalmozási kiadási főösszegét 1510 ezer Ft-ban, a felhalmozási bevételi főösszegét 80 ezer Ft-ban állapítja meg.

(3) A finanszírozási bevételek összegét 3126 ezer Ft-ban állapítja meg, amely maradványból ered.

(4) A (3) bekezdés szerinti maradvány működési célt szolgál.

(5) A képviselőtestület tartalékot nem képez. (4. melléklet).


3.§.


(1) A 2.§.(1) bekezdésben megállapított bevételi és kiadási főösszegek előirányzat-csoportonkénti, kiemelt előirányzatok szerinti, valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezését e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(2) A képviselőtestület az önkormányzat 2016. évi engedélyezett létszám előirányzatát e rendelet 5. melléklete szerint 2 fő átlagos statisztikai állományi létszámban állapítja meg.

4. §


(1) A képviselőtestület az önkormányzat működési költségvetési egyenlegét – 1156 ezer forintban, a felhalmozási költségvetési egyenlegét – 1430 ezer forintban állapítja meg, melyet részletesen e rendelet 2. melléklete tartalmaz.

(2) A képviselőtestület a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettséget nem állapít meg, saját bevételeit e rendelet 3. melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzatnak EU-s forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló beruházása nincsen.

A forráshiány finanszírozásának kezelése


5. §


(1) Forráshiány esetén a képviselőtestület a költségvetés egyensúlyának megteremtéséről a működési jellegű forráshiány fedezetéről a számlavezető pénzintézet útján éven belüli likvid hitel felvételével gondoskodik.

(2) A likvid hitel felvételéről való döntés a képviselőtestület kizárólagos jogkörébe tartozik. A hitelszerződés aláírására a képviselőtestület felhatalmazása alapján a polgármester az aljegyző jogi ellenjegyzése mellett jogosult.

Az önkormányzati költségvetés végrehajtásával kapcsolatos rendelkezések


6. §


(1) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy e rendelet keretein belül a 2016. évi költségvetésben az önkormányzatot megillető bevételek beszedéséről gondoskodjon, valamint tegyen intézkedéseket a jóváhagyott kiadási előirányzatok célirányos felhasználására.

(2) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert az önkormányzat költségvetési elszámolási számláján az átmenetileg szabad pénzeszközök betétként történő elhelyezésére, rövidlejáratú értékpapír vásárlására. A lekötést csak úgy lehet eszközölni, hogy a folyamatos pénzellátást ne zavarja. A lekötésről a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(3) A polgármester 500.000 Ft összeghatárig saját hatáskörben intézkedhet, illetve ugyanezen összeghatárig a kiadási előirányzatok között átcsoportosíthat. A soron következő ülésen erről a Képviselő-testületet tájékoztatnia kell.

(4) Az Önkormányzat gazdálkodásának lebonyolítását a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal Rumi Kirendeltsége végzi. Ennek keretében gondoskodik a bevételek beszedéséről, a kifizetések teljesítéséről, a szükséges pénzügyi nyilvántartások vezetéséről, a könyvelési munka elvégzéséről, a számlák kifizetés előtti átvizsgálásáról, a szükséges jelentések, adatszolgáltatások elvégzéséről, a belső ellenőrzések folyamatos végzéséről.

(5) A tartalékkal való rendelkezés joga a képviselőtestületet illeti meg.

(6) A maradvány módosítása a képviselőtestület hatáskörébe tartozik.

7. §


(1) Alapítványok, egyesületek és más egyéb civil szervezetek – a képviselő-testülethez címzett kérelmük alapján – az önkormányzat e célra elkülönített költségvetési előirányzatai terhére kizárólag a képviselő-testület döntése alapján írásbeli megállapodás szerint részesülnek önkormányzati támogatásban.

(2) Kizárólag azok az egyesületek, civil szervezetek, alapítványok kaphatnak támogatást, akik a kapott támogatás felhasználásának ellenőrzését biztosítják. A támogatáshoz megállapodást kell készíteni. A 2016. évi támogatás feltétele, hogy a 2015. évben kapott összegről a támogatott egyesület, civil szervezet elszámolást készít a támogatási megállapodásban megjelölt határidőig.

(3)  A támogatott szervezet a támogatás összegével köteles elszámolni. A (2) bekezdésben megjelölt megállapodásban meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját, valamint ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, az előírt számadási kötelezettségnek határidőre nem tesz eleget, és a támogatási szerződés alapján további támogatási összegre is jogosult lenne, támogatását fel kell függeszteni, és fel kell szólítani a már kifizetett támogatás visszafizetésére.

(4) A támogatásról és az elszámolás feltételeiről szóló megállapodás aláírására a polgármester jogosult.

8. §


Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, valamint az intézmény az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-ei forduló-nappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat – ideértve az aktív és passzív pénzügyi elszámolásokat is – alátámasztó leltározást elegendő két évenként végrehajtani. Az ilyen módon leltározható eszközök köre a következő: ingatlanok, szellemi termékek, tárgyi eszközök, járművek, gépek-berendezések.

Kötelező a fordulónappal (a megszűnés napjával) a leltározást végrehajtani, amennyiben az intézmény átszervezés vagy jogutód nélküli megszűnés következtében megszűnik.

9. §


(1) A költségvetés e rendeletben meghatározottak szerinti végrehajtásáért, valamint a beszámolási kötelezettségek teljesítésért a polgármester a felelős.

(2) Rábatöttös Község Önkormányzata elszámolási számláját az összes alszámláival együtt a Rum és Vidéke Takarékszövetkezet vezeti.

Záró rendelkezések


10. §


(1) E rendeletet a Képviselő-testület a 2016. február 10-én tartott ülésen fogadta el.

(2) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2016. január 1. napjától kell alkalmazni.




Annár István                                                                                                 Gáspár Tivadar

polgármester                                                                                                       jegyző



Kihirdetve: 2016. február 26.




Gáspár Tivadar

jegyző