Zsennye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019. (II.28.) önkormányzati rendelete

Zsennye község önkormányzata 2019. évi költségvetéséről

Hatályos: 2019. 03. 01

Zsennye Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország 2019. évi központi költségvetésről szóló 2018. évi L. törvény, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. §-a, 24. § (2) bekezdése, valamint a végrehajtásával kapcsolatos kormányrendeletben foglaltakra figyelemmel, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott feladatai ellátására a 2019. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

  1. Általános rendelkezések


1.§.


(1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, mint önállóan működő és gazdálkodó szervre.

(2) A rendelet meghatározza az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásához szükséges bevételeket, valamint kiadásokat.

II. Az önkormányzati költségvetés bevételei és kiadásai


2.§.   


(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2019. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 49.692.864 Ft, azaz negyvenkilencmillió-hatszázkilencvenkétezer nyolcszázhatvannégy forintban állapítja meg.

(2) A Képviselő-testület a költségvetés működési bevételi főösszegét 27.885.669 Ft-ban, működési kiadási főösszegét 27.885.669 Ft-ban állapítja meg. A Képviselő-testület a felhalmozási kiadási főösszegét 21.807.195 Ft-ban, a felhalmozási bevételi főösszegét 21.807.195 Ft-ban állapítja meg.

(3) A finanszírozási bevételek összegét 28.204.604 Ft-ban állapítja meg, amely maradványból ered.  A maradványból 21.807.195 Ft felhalmozási, 6.397.409 Ft működési célt szolgál.

  1. (4) A képviselőtestület az évközi többletigények, valamint az elmaradt bevételek pótlására szolgáló általános tartalék összegét 7.947.987 forintban állapítja meg (5. melléklet).

3.§.


(1) A 2.§ (1)-(3) bekezdésében megállapított bevételi és kiadási főösszegek előirányzat-csoportonkénti, kiemelt előirányzatok szerinti, valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezését e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(2) A képviselőtestület az önkormányzat 2019. évi engedélyezett létszám előirányzatát e rendelet 2. melléklete szerint 7 fő átlagos statisztikai állományi létszámban állapítja meg.

4. §


(1) A képviselőtestület az önkormányzat működési költségvetési egyenlegét 0 forintban, a felhalmozási költségvetési egyenlegét 0 forintban állapítja meg, melyet részletesen e rendelet 3. melléklete tartalmaz.

(2) A képviselőtestület a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettséget nem állapít meg, saját bevételeit e rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzat irányítószervi támogatását a 6. melléklet tartalmazza.

(4) Az önkormányzat előirányzat felhasználási tervét a 7. melléklet tartalmazza.

(5) Az önkormányzat nevében végzett beruházások és felújítások kiadásait beruházásonként és felújításonként a rendelet 8. melléklete tartalmazza.

(6) Az önkormányzatnak EU-s forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló beruházása nincsen (9. melléklet).

(7) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a rendelet 10. és 11. melléklete tartalmazza.

(8) Az önkormányzat által adott közvetett támogatások részletezését a rendelet 12. melléklete tartalmazza.

(9) Az önkormányzat 2019. évi működési célú pénzeszközátadását, bevételét, lakossági támogatását a rendelet 13, 14. és 15. melléklete tartalmazza.

(10) Az önkormányzat helyi adóbevételeinek és közhatalmi bevételeinek részletezését a 16. melléklet tartalmazza.

III. A forráshiány finanszírozásának kezelése


5. §


(1) Forráshiány esetén a képviselőtestület a költségvetés egyensúlyának megteremtéséről a működési jellegű forráshiány fedezetéről a számlavezető pénzintézet útján éven belüli likvid hitel felvételével gondoskodik.

(2) A likvid hitel felvételéről való döntés a képviselőtestület kizárólagos jogkörébe tartozik. A hitelszerződés aláírására a képviselőtestület felhatalmazása alapján a polgármester az aljegyző jogi ellenjegyzése mellett jogosult.

(3) A költségvetési hiány külső finanszírozására vagy a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási bevételek és kiadások működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban történő kimutatását a 20. melléklet tartalmazza.

IV. Az önkormányzati költségvetés végrehajtásával kapcsolatos rendelkezések


6. §


(1) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy e rendelet keretein belül a 2019. évi költségvetésben az önkormányzatot megillető bevételek beszedéséről gondoskodjon, valamint tegyen intézkedéseket a jóváhagyott kiadási előirányzatok célirányos felhasználására.

(2) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzat költségvetési elszámolási számláján az átmenetileg szabad pénzeszközök betétként történő elhelyezésére, rövidlejáratú értékpapír vásárlására. A lekötést csak úgy lehet eszközölni, hogy a folyamatos pénzellátást ne zavarja. A lekötésről a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(3) A képviselőtestület – a költségvetés soron következő módosításakor történő tájékoztatási kötelezettség mellett – felhatalmazza a polgármestert:

  1.  500.000 Ft összeghatárig saját hatáskörben történő intézkedésre;
  2. 1.000.000 Ft összeghatárig a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra;
  3. A bevételi előirányzatok között összeghatár megkötöttsége nélkül történő átcsoportosításra.

(4) Az Önkormányzat gazdálkodásának lebonyolítását a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal végzi. Ennek keretében gondoskodik a bevételek beszedéséről, a kifizetések teljesítéséről, a szükséges pénzügyi nyilvántartások vezetéséről, a könyvelési munka elvégzéséről, a számlák kifizetés előtti átvizsgálásáról, a szükséges jelentések, adatszolgáltatások elvégzéséről, a belső ellenőrzések folyamatos végzéséről.

(5) A képviselőtestület az önkormányzat által foglalkoztatottak részére béren kívüli juttatásként 100 ezer Ft összegű cafetéria keretet biztosít.

(6) A tartalékkal való rendelkezés joga a képviselőtestületet illeti meg.

(7) A maradvány módosítása a képviselőtestület hatáskörébe tartozik.


7. §


(1) Alapítványok, egyesületek és más egyéb civil szervezetek – a kiírt pályázat alapján – az önkormányzat e célra elkülönített költségvetési előirányzatai terhére kizárólag a képviselő-testület döntése alapján írásbeli megállapodás szerint részesülnek önkormányzati támogatásban.

(2) Kizárólag azok az egyesületek, civil szervezetek, alapítványok kaphatnak támogatást, akik a kapott támogatás felhasználását igazolják és annak ellenőrzését biztosítják. A támogatáshoz megállapodást kell készíteni

(3) A (2) bekezdésben megjelölt megállapodásban meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját, valamint ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, az előírt számadási kötelezettségnek határidőre nem tesz eleget, és a támogatási szerződés alapján további támogatási összegre is jogosult lenne, támogatását fel kell függeszteni, és fel kell szólítani a már kifizetett támogatás visszafizetésére.

(4) A támogatásról és az elszámolás feltételeiről szóló megállapodás aláírására a polgármester jogosult.


8. §


(1) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, valamint az intézmény az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-ei forduló-nappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat – ideértve az aktív és passzív pénzügyi elszámolásokat is – alátámasztó leltározást elegendő két évenként végrehajtani. Az ilyen módon leltározható eszközök köre a következő: ingatlanok, szellemi termékek, tárgyi eszközök, járművek, gépek-berendezések.

(2) Kötelező a fordulónappal (a megszűnés napjával) a leltározást végrehajtani, amennyiben az intézmény átszervezés vagy jogutód nélküli megszűnés következtében megszűnik.

9. §


(1) A költségvetés e rendeletben meghatározottak szerinti végrehajtásáért, valamint a beszámolási kötelezettségek teljesítésért a polgármester a felelős.

(2) Zsennye Község Önkormányzata elszámolási számláját az összes alszámláival együtt a Nyugat Takarékszövetkezet vezeti.

V. Záró rendelkezések


10. §


(1) E rendeletet a Képviselő-testület a 2019. február 26. napon tartott ülésen fogadta el.

(2) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2019. január 1. napjától kell alkalmazni.