Nemeskolta Község Önkormányzata Képviselő-testülete 5/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 1.) önkormányzati rendelete
Hatályos: 2021. 10. 07- 2022. 03. 02Nemeskolta Község Önkormányzata Képviselő-testülete 5/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 1.) önkormányzati rendelete
Nemeskolta Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat megnevezése: Nemeskolta Község Önkormányzata.
(2) Az önkormányzat székhelye: 9775 Nemeskolta, Szabadság u. 67.1
(3) A képviselő-testület hivatala: Sorkifaludi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal).2
(4) Az önkormányzat honlapja: www.nemeskolta.hu
(5) Az önkormányzat kormányzati funkcióit az 1. melléklet tartalmazza.3
2. Értelmező rendelkezések
2. § E rendelet alkalmazásában:
a) ügyrendi kérdés: a képviselő-testület ülésének vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő kérdés, javaslat,
b) napirend: egy ülésnapon tárgyalt ügyek összessége,
c) napirendi pont: az ülésnapon tárgyalt ügy, mely a napirend önálló részét képezi.
3. Az önkormányzat létszáma, feladat- és hatásköre
3. § A Képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt 5 fő.
4. § Az önkormányzat az alábbi önként vállalt feladatokat látja el:
a) anyagi támogatást nyújt a helyi rendőrség működéséhez.
b) ellátja a zöldterületek, közterületek gondozását, tisztántartását.
c) közreműködik térségfejlesztési tervek, programok készítésében.
d) társul önkormányzati célok megvalósítását elősegítő szervezetekhez.
e) gondoskodik az országos, térségi, községi ünnepségek, rendezvények szervezéséről
f) támogatja a civil szervezeteket.
4. A Képviselő-testület ülése
5. § A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli, folytatólagos ülést, valamint közmeghallgatást tart.
6. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 7 ülést tart.
(2) A Képviselő-testület rendszerint havonta egy alkalommal, az adott hónap negyedik keddjén tartja ülésnapját, amennyiben külső körülmény mást nem indokol.
(3) A képviselő-testület tavaszi és őszi ülésszakot tart. A tavaszi ülésszak január 11-től június 30-ig, az őszi ülésszak augusztus 21-tól december 20-ig tart.
(4) A képviselő-testület július 1. és augusztus 20., valamint december 21. és január 10. között rendes ülést nem tart.
5. Rendkívüli ülés
7. § (1) A polgármester halaszthatatlan ügyben, ha a Képviselő-testület rendes ülését megvárni nem lehet, vagy olyan napirendről van szó, amelyet jelentőségénél fogva külön ülésen indokolt tárgyalni - rendkívüli ülést hívhat össze.
(2) A rendkívüli ülésre szóló meghívót – a napirendek írásos anyagával együtt – lehetőség szerint kettő nappal, de legalább 24 órával az ülés előtt kell kézbesíteni.
6. Közmeghallgatás
8. § A közmeghallgatás levezetésére a Képviselő-testület ülésvezetési szabályait kell alkalmazni az alábbi eltérésekkel:
a) a közmeghallgatás valamennyi résztvevőjét megilleti a tanácskozás joga,
b) a feltett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal válaszolni kell,
c) ha a válaszadás, az intézkedés más szerv hatáskörébe tartozik a közérdekű bejelentések, és javaslatok elintézéséről szóló törvény szabályai szerint kell eljárni.4
7. Előterjesztések
9. § (1) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések döntést igénylő (rendelettervezet, határozati javaslat) vagy tájékoztató jellegű anyagok.
(2) A Képviselő-testületi ülésre előterjesztést jogosult benyújtani:
a) polgármester,
b) jegyző,
c) alpolgármester,
d) települési képviselő,
e) bizottság,
f) helyi társadalmi, civil szervezet, állampolgári közösség.
(3) Az előterjesztés előkészítése az előadó feladata, aki az előkészítésért, a közreműködők bevonásáért, az érdekeltekkel való egyeztetésért felelős.
(4) A Képviselő-testület elé csak az az írásos előterjesztés nyújtható be, amely a polgármesterrel egyeztetésre került. A Képviselő-testület elé benyújtásra kerülő írásos előterjesztések határozati javaslatait a jegyző törvényességi szempontból ellenőrzi, valamint kézjegyével ellátja.
(5) Az önkormányzat intézménye, alapítványa, külső szervek beszámolóját a szerv vezetője – a polgármester útján – terjeszti a Képviselő-testület elé.
10. § A Képviselő-testület rendes ülésére benyújtásra kerülő írásos előterjesztéseket legalább a képviselő- testületi ülés időpontját megelőzően tíz nappal korábban kell az előadónak benyújtania, kivéve a sürgősségi indítványt.
11. § (1) Az előterjesztést írásban kell elkészíteni. Az írásbeliség rendkívüli ülés esetén egyszerű megítélésű, részletes elemzést, az érvek kifejtését nem igénylő ügyben mellőzhető.
(2) Az előterjesztés két részből áll:
a) bevezető részből és
b) határozati javaslatból.
(3) Az előterjesztés bevezető része tartalmazza:
a) a fejrészt (előterjesztő, cím),
b) az ügy (napirend) tárgyát,
c) a testületi tárgyalás alapját képező információkat, tényeket, adatokat,
d) a szükséges és lehetséges döntési változatokat és azok jogszabályi alapját,
e) a döntések várható következményeit, pénzügyi, gazdasági hatását,
f) az előterjesztő állásfoglalását,
g) bizottság által tárgyalt ügynél a bizottság javaslatát.
(4) A határozati javaslat tartalmazza:
a) a testületi döntést, rendelkezést, intézkedést, illetve ezek lehetséges változatait,
b) szükség szerint a végrehajtás módjára vonatkozó előírásokat,
c) a végrehajtásért felelős(ök) megnevezését és a határidő év, hó, nappal való megjelölését.
8. A képviselő-testületi ülés összehívása
12. § (1) A polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a Képviselő-testület összehívására és az ülés vezetésére az Ügyrendi Bizottság elnöke jogosult.
(2) A Képviselő-testület ülésére szóló meghívót írásban kell elkészíteni. A meghívó tartalmazza az ülés helyét, időpontját, az ülés jellegét, a tervezett napirendeket és a napirendek előadóit.
(3) A Képviselő-testület ülésének meghívóját – a napirendek írásos anyagával együtt – úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselők és a meghívottak az ülés előtt legalább három nappal megkapják.
(4) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a jegyzőt,
b) a napirend előadóját,
c) amennyiben a napirend pont a tevékenységi körét érinti a nemeskoltai civil szervezetek képviselőit,
d) akinek jelenlétét a napirend kapcsán a polgármester indokoltnak tartja.
(5) A meghívót és az előterjesztést elektronikus formában kell kézbesíteni az érintettek részére, amennyiben a rendelet 2. mellékletének kitöltésével hozzájárul a képviselő-testületi anyagok elektronikus úton történő megküldéséhez. Az érintett az e-mail megérkezését a visszaigazolás megküldésével igazolja.
9. A lakosság értesítése a Képviselő-testület üléséről
13. § A település lakosságát értesíteni kell a Képviselő-testület ülésének időpontjáról és napirendjéről a meghívó az önkormányzat hirdetőtábláján történő megjelenítésével.
10. A Képviselő-testület ülésének vezetése, a tanácskozás rendje
14. § (1) A napirend előtt a Képviselő-testület részére a polgármester szóbeli tájékoztatást ad
a) a lejárt határidejű önkormányzati döntések (rendeletek, határozatok) végrehajtásáról;
b) az előző képviselő-testületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről, a két ülés közötti fontosabb intézkedésekről;
c) a részére átruházott hatáskörben hozott döntéseiről.
(2) A polgármester, a Képviselő-testület tagjai, a bizottság elnöke sürgősséggel kérheti a Képviselő-testülettől egyes ügyek soron kívül történő megtárgyalását. A sürgősségi tárgyalásra vonatkozó indítványt legkésőbb az ülést megelőző munkanapon 12 óráig, indokolással ellátva, írásban kell benyújtani a polgármesterhez. A sürgősségi indítvány esetében a 17. §-ban foglalt előírásokat értelemszerűen alkalmazni kell. Az indítvány napirendre tűzéséről a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt, és első napirendként tárgyalja.
(3) A képviselői önálló indítványt írásban, a polgármesternél kell beterjeszteni, a rendes ülés napját megelőzően legalább három nappal. Képviselői önálló indítványt a polgármester és települési képviselő tehet. A beterjesztésnek tartalmaznia kell az önálló indítványt előterjeszteni kívánó személy sajátkezű aláírását.
15. § A jegyző soron kívül köteles jelezni a képviselő-testület jogszabálysértő működése, valamint döntése esetén.
16. § (1) A polgármester az ülés kezdetekor megállapítja az ülés határozatképességét és azt az ülés során folyamatosan figyelemmel kíséri.
(2) A polgármester minden napirend felett külön vitát nyit, az írásos előterjesztést az előadó a vita előtt szóban kiegészítheti. Az előadóhoz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, melyre az előadó a vita előtt válaszol. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra. A vita lezárása után kerülhet sor a módosító indítványokról történő szavazásra, amennyiben a módosító javaslatot az előterjesztő nem fogadja el.
(3) A képviselők és a tanácskozási joggal megjelentek a napirendhez való hozzászólási szándékukat a polgármesternek jelzik. A felszólalásra a képviselőknek a jelentkezés sorrendjében, a tanácskozási joggal megjelenteknek a polgármester, az általa megállapított sorrendben adja meg a szót.
(4) A Képviselő-testület felszólalási jogot adhat a nem tanácskozási joggal meghívottaknak, állampolgároknak is. A hozzászólás jogának megadásáról a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel, alakszerű határozat nélkül dönt.
(5) A tárgyalt napirendet érintő ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő soron kívül is szót kérhet. Az ügyrendi javaslat felett a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
17. § A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata. Ennek során:
a) figyelmezteti a képviselőt és azt a tanácskozási joggal résztvevő hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, vagy ugyanazon érveket megismétli,
b) rendre utasítja a képviselőt és azt a tanácskozási joggal résztvevőt, aki a Képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít, illetve a tanácskozás méltóságához nem illő megfogalmazást használ,
c) az ülésteremből kiutasíthatja a rendbontó hallgatót,
d) folyamatos rendzavarás esetén többszöri figyelmeztetés után az ülést felfüggesztheti,
e) súlyos rendzavarás esetén, ha az ülés folytatása lehetetlen, a polgármester az ülést berekeszti.
11. Döntéshozatal
18. § A Képviselő-testület minősített többséggel hozott döntése szükséges:
a)5
b) hitelfelvételhez,
c) önkormányzati tulajdonban lévő vagyon értékesítése esetén,
d) kitüntetés adományozásához,
e) helyi népszavazás kitűzéséhez,
f) közterület elnevezéséhez.
19. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. A polgármester megszámlálja a szavazatokat, majd ismerteti a szavazás eredményét a következő sorrendben: a javaslat mellett leadott „igen”, az ellene leadott „nem” szavazatok, és a tartózkodások száma, valamint az érdemi döntés.
(2) Név szerinti szavazás esetén a képviselők névsorát ABC sorrendben fel kell olvasni. A képviselők „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A névsort a jegyző olvassa, és azonnal visszaolvasva feltünteti a szavazatot a polgármester és az önkormányzati képviselők nevét és szavazatát tartalmazó szavazási íven. A szavazási ívet – a szavazatok összeszámlálása után – átadja a polgármesternek.
(3) A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki. A szavazási ívet a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
(4) Titkos szavazásra a Képviselő-testület tagjai közül bárki javaslatot tehet. A titkos szavazásról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt. A titkos szavazást az Ügyrendi Bizottság bonyolítja le. A titkos szavazás borítékba helyezett, bélyegzőlenyomattal ellátott szavazólapon – szavazófülke nélkül, urna használatával –, külön helyiségben történik. A titkos szavazás eredményét az 3. mellékletben szereplő jegyzőkönyvben kell rögzíteni. A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti a Képviselő-testülettel.
12. Önkormányzati rendelet
20. § Az önkormányzat rendelettervezetét a jegyző készíti elő. E szabály irányadó akkor is, ha a rendeletalkotást kezdeményező által benyújtott tervezet átdolgozásra szorul. Ebben az esetben az átdolgozás munkáiba be kell vonni a kezdeményezőt.
21. § (1) Amennyiben a rendelettervezet tárgyalásra alkalmas, előzetes törvényességi vizsgálata megtörtént a polgármester köteles a soron következő ülésre azt beterjeszteni.
(2) A tervezet megtárgyalása után a Képviselő-testület dönt a rendelet megalkotásáról.
(3) Ha a tervezet tárgyalásakor annak tartalmát érdemben és lényegesen módosító több új javaslat merül fel, és a tervezet átdolgozása szükséges, a Képviselő-testület a tervezetet átdolgozásra visszautalja az előterjesztőnek. Az átdolgozott rendelet-tervezetet a Képviselő-testület soron következő rendes ülésére kell beterjeszteni a vonatkozó szabályok betartásával.
22. § (1) A rendelet kihirdetéséről a jegyző a helyben szokásos módon, az önkormányzat székhelyén található hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel gondoskodik.6
(2) A rendelet hiteles szövegét a jegyző szerkeszti.
13. Jegyzőkönyv
23. § (1) A kivonatos jegyzőkönyv tartalmazza az Mötv. 52. § (1) bekezdésén túl:
a) az ülés jellegét;
b) a távolmaradók nevét;
c) a lakosság részéről megjelentek számát;
d) az ülés megnyitásának időpontját;
e) az ülés határozatképességét;
f) a napirend előtti felszólalásokat;
g) kérelemre a szó szerint elhangzottakat;
h) a határozathozatal módját;
i) az önkormányzati rendelet tárgyát és utalást arra, hogy a hiteles szöveg a jegyzőkönyv melléklete;
j) az ülésvezető esetleges intézkedéseit;
k) az ülésen történt fontosabb eseményeket;
l) az interpellációkat, kérdéseket, bejelentéseket, az ezekre adott válaszokat és az elfogadással kapcsolatos nyilatkozatokat, testületi döntéseket;
m) az ülés bezárásának (félbeszakadásának) idejét.
(2) A jegyzőkönyv mellékletei:
a) meghívó;
b) jelenléti ív;
c) írásos előterjesztések, interpellációk;
d) titkos szavazás jegyzőkönyve;
e) név szerinti szavazás szavazási íve;
f) a képviselő írásban benyújtott hozzászólása;
g) a jegyző törvényességi észrevétele;
h) az önkormányzati rendelet hiteles szövege;
i) az ülésen ismertetett levél, egyéb irat fénymásolata.
24. § A jegyzőkönyvből az ülés után az érdemi döntések teljes szövegét tartalmazó kivonatot kell készíteni, melyet meg kell küldeni a döntéssel érintetteknek, a végrehajtásban résztvevőknek és a felelősöknek, valamint kérésük alapján a képviselőknek.
25. § (1) A jegyzőkönyvet a Hivatalban – a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével – az állampolgárok megtekinthetik. A zárt ülés jegyzőkönyvét elkülönítetten kell kezelni, betekintésre csak a zárt ülésen részvételi joggal rendelkező személyek jogosultak. A betekintést a jegyző engedélyezi.
(2) A jegyzőkönyvről a képviselőknek kérésre másolatot kell kiadni. A zárt ülés jegyzőkönyvéről nem lehet másolatot kiadni.
(3) A zárt ülésen hozott döntések lényegét - a zárt ülésre vonatkozó szabályok sérelme nélkül - a következő nyilvános testületi ülésen röviden nyilvánosságra lehet hozni.
(4) A jegyzőkönyv hivatalos megkeresésre a bíróságnak és más hatóságnak kiadható.
14. Települési képviselő
26. § (1) A képviselőt a polgármester, a jegyző, valamint a Hivatal köztisztviselői kötelesek munkaidőben soron kívül fogadni.
(2) A képviselő a Hivatal köztisztviselőinek utasítást nem adhat.
(3) Amennyiben a képviselő személyes érintettsége esetén – törvényben meghatározott – bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, akkor – erre irányuló indítvány esetén – a képviselő-testület soron következő ülésén a képviselőt 5.000 Ft-ig terjedő rendbírsággal sújtja.
15. A Képviselő-testület bizottságai
27. § (1) A bizottság elnökére és tagjaira javaslatot tehet:
a) polgármester,
b) bármely képviselő,
c) az érintett bizottság.
(2) A bizottsági tagság (elnöki tisztség) megszűnése esetén a Képviselő-testület haladéktalanul, de legkésőbb a tagság (elnöki tisztség) megszűnésétől számított 60 napon belül új tagot (elnököt) választ.
(3) A képviselő-testület Ügyrendi Bizottságot hoz létre 3 fővel.
(4) Az Ügyrendi bizottság feladat- és hatáskörét a 4. melléklet tartalmazza.
16. Polgármester és alpolgármester
28. § (1) A polgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el.
(2) A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatásköröket az 5. melléklet tartalmazza.7
28/A. § A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban felmerült halaszthatatlan, a képviselő – testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben, ha a vonatkozó közbeszerzési vagy beszerzési eljárás eredménytelensége miatt a lakosságot érintő, az önkormányzat közszolgáltatási kötelezettsége elmaradásának veszélye fenyeget.8
29. § Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.
17. A jegyző
30. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a jegyző által írásban megbízott, a sorkifaludi székhelytelepülésen pénzügyi feladatokat ellátó, felsőfokú végzettségű köztisztviselő látja el.9
30/A. § Az önkormányzat a 6. mellékletben felsorolt társulások tagja.10
18. A lakossággal való kapcsolattartás formái
31. § (1) A lakossággal való együttműködés, kapcsolattartás formái különösen:
a) helyi népszavazás;11
b) közmeghallgatás;
c) képviselői fogadóóra a Hivatalban kialakított képviselői fogadóirodában.
(2) A Képviselő-testület - az éves költségvetésben meghatározott összeg erejéig - anyagilag is támogatja a lakossági önszerveződő közösségek, így különösen a helyi egyesületek, klubok, települési érdekeket szolgáló alapítványok, baráti társaságok működését, azokkal együttműködik.
31/A. § Helyi népszavazást legalább 74 fő választópolgár kezdeményezhet.12
32. § (1) A képviselő-testület előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetve a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából lakossági fórumot, településrészek fórumát hívhat össze.
(2) A fórumról jegyzőkönyv készül, melyet valamennyi képviselő megkap.
(3) A lakossági fórumról, témájáról, helyéről és idejéről az érintetteket a közmeghallgatásra vonatkozó szabályok szerint a rendelet 13. §-ában foglaltaknak megfelelően kell tájékoztatni.
(4) A lakossági fórumot a polgármester vagy az általa megbízott önkormányzati képviselő vezeti.
(5) A lakossági fórum témájáról, helyéről és idejéről a hirdetmény megküldésével a képviselőket tájékoztatni kell.
(6) A lakossági fórumra a jegyzőt vagy megbízottját meg kell hívni.
18/A. Összeférhetetlenséggel és méltatlansággal kapcsolatos eljárás
32/A. § (1) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést írásban, a kezdeményezés alapjául szolgáló tények, körülmények megjelölésével, a polgármesternek címezve kell benyújtani.
(2) Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést, illetve képviselői vagy bizottsági indítványt (a továbbiakban együtt: kezdeményezés) a polgármester átadja a kijelölt bizottság elnöke, vagy akadályoztatása esetén a kijelölt bizottság tagja részére.
(3) A kijelölt bizottság az átvételt követő 15 napon belül kivizsgálja a kezdeményezést, amelynek során meghallgathatja az érintett képviselőket és a kezdeményezés benyújtóját, továbbá dokumentumokat tanulmányozhat és adatokat kérhet be.
(4) A kijelölt bizottság elnöke a következő képviselő-testületi ülésen, de legkésőbb a kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül tájékoztatja a képviselő-testületet a kijelölt bizottság vizsgálatának megállapításairól, valamint az összeférhetetlenséggel kapcsolatos döntésre vonatkozó javaslatáról.
32/B. § A méltatlansággal kapcsolatos eljárás során az összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárás szabályait kell megfelelően alkalmazni.
32/C. § A kijelölt bizottság elnöke az összeférhetetlenségre, méltatlanságra vonatkozó iratokat az önkormányzati hivatalban e célra kijelölt helyen elkülönítetten kezeli, és gondoskodik az adatvédelmi szabályok betartásáról.13
19. Záró rendelkezések
33. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 8/2012. (IIII. 29.) önkormányzati rendelet.
1. melléklet az 5/2015. (IV. 1.) módosítással egységes szerkezetű önkormányzati rendelethez14
A |
B |
|
---|---|---|
1. |
Kormányzati funkció |
Megnevezés |
2. |
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
3. |
013320 |
Köztemető-fenntartás és működtetés |
4. |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
5. |
016080 |
Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
6. |
041231 |
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
7. |
041232 |
Start munka program - Téli közfoglalkoztatás |
8. |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
9. |
042180 |
Állat- egészségügy |
10. |
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
11. |
064010 |
Közvilágítás |
12. |
066010 |
Zöldterület-kezelés |
13. |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatás |
14. |
072111 |
Háziorvosi alapellátás |
15. |
074011 |
Foglalkozás-egészségügyi alapellátás |
16. |
081041 |
Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása |
17. |
081043 |
Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatás |
18. |
081045 |
Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása |
19. |
082042 |
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
20. |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
21. |
082091 |
Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
22. |
082092 |
Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
23. |
086090 |
Egyéb szabadidős szolgáltatás |
24. |
096015 |
Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
25. |
106010 |
Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése |
26. |
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
27. |
107051 |
Szociális étkeztetés szociális konyhán |
28. |
107052 |
Házi segítségnyújtás |
29. |
107055 |
Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatások |
2. melléklet az 5/2015. (IV. 1.) módosítással egységes szerkezetű önkormányzati rendelethez
3. melléklet az 5/2015. (IV. 1.) módosítással egységes szerkezetű önkormányzati rendelethez
4. melléklet az 5/2015. (IV. 1.) módosítással egységes szerkezetű önkormányzati rendelethez
1. Az Ügyrendi Bizottság feladata:
1.1 ellátja a képviselők összeférhetetlenségével és méltatlanságával kapcsolatos feladatokat,
1.2 a képviselő-testület tagjai vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése és a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatása;
1.3 a vagyonnyilatkozatokba való betekintés biztosítása a közérdekű és közérdekből nyilvános adatok megismeréséről az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezései szerint;
1.4 titkos szavazás esetén a szavazás és a szavazatszámlálás lebonyolítása.
5. melléklet az 5/2015. (IV. 1.) módosítással egységes szerkezetű önkormányzati rendelethez15
1. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott önkormányzati hatáskörök:
1.1 közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása;
1.2 dönt a rendkívüli települési támogatás iránt benyújtott kérelmekben az elemi kár esetén nyújtandó rendkívüli települési támogatás kivételével;
1.3 dönt a települési támogatás iránt benyújtott kérelmekben;
1.4 dönt a köztemetés iránt és a köztemetés költségeinek visszafizetése iránt benyújtott kérelmekben;
1.5 elrendeli az általa megállapított és jogosulatlanul felvett ellátás visszafizetését;
1.6 dönt a közterület-használat iránt benyújtott kérelmekben;
1.7 dönt a közútkezelői hozzájárulás iránt benyújtott kérelmekben;
1.8 engedélyezi a falugondnoki szolgáltatások igénybevételét.
1.9 dönt a településképi bejelentési eljárás iránti kérelmekben;
1.10 dönt a településképi kötelezési eljárás iránti kérelmekben.
2. A képviselő-testület által a Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulására átruházott önkormányzati hatáskörök:
2.1 háziorvosi és házi gyermekorvosi ügyeleti feladatok ellátása;
2.2 központi orvosi ügyeleti feladatok ellátása.
3. A képviselő-testület által a Táplánszentkereszti Mikrotérségi Társulásra átruházott önkormányzati hatáskör:
3.1 dönt a szociális étkeztetés iránt benyújtott kérelmekben.
6. melléklet az 5/2015. (IV. 1.) önkormányzati rendelethez
1. Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása,
2. Táplánszentkereszti Mikrotérségi Társulás,
3. Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás,
4. Sorkifalud, Nemeskolta és Gyanógeregye Községek Óvodai Intézményfenntartó Társulása.
Módosította a 11/2015. (VI.18.) ör. 1. § - a Hatályos: 2015. 06. 19.
Módosította a 2/2020. (I. 31.) ör. 1.§-a Hatályos: 2020. 02. 01.
Módosította a 3/2016. (II.24.) ör. 1. § -a Hatályos: 2016. 02. 25.
Módosította a 13/2017. (IX. 13.) ör. 4. § (2) bekezdése Hatályos: 2017. 09. 14.
Hatályon kívül helyezte a 13/2017. (IX. 13.) ör. 4. § (1) bekezdése alapján
Módosította a 13/2017. (IX. 13.) ör. 3. § - a Hatályos: 2017. 09. 14.
Módosította a 13/2021. (X.6.) ör.1. § - a Hatályos: 2021.10.07.
Kiegészítette a 23/2016. (XII.14.) ör. 1. § - a Hatályos: 2016. 12. 15.
Módosította a 2/2020. (I. 31.) ör. 2.§-a Hatályos: 2020. 02. 01.
Módosította a 10/2018.(IX.26.) ör. 1§-a Hatályos: 2018.09.27.
Módosította a 13/2017. (IX. 13.) ör. 4. § (2) bekezdése Hatályos: 2017. 09. 14.
Kiegészítette a 13/2017. (IX. 13.) ör. 1. § - a Hatályos: 2017. 09. 14.
Kiegészítette a 13/2017. (IX. 13.) ör. 2. § - a Hatályos: 2017. 09. 14.
Módosította a 2/2020. (I. 31.) ör. 1. § - a Hatályos: 2020. 02.1.
Módosította a 13/2021. (X.6.) ör.1. § - a Hatályos: 2021.10.07.