Csempeszkopács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2020. (II.24.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Hatályos: 2021. 05. 31Csempeszkopács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2020. (II.24.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2020. évi költségvetéséről
Csempeszkopács Község Önkormányzatának képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, mint önállóan működő és gazdálkodó szervre.
(2) A rendelet meghatározza az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak ellátásához szükséges bevételeket, valamint kiadásokat.
Az önkormányzati költségvetés bevételei és kiadásai
2. § [1] (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2020. évi költségvetésének bevételi és kiadási főösszegét 99.869.520,- Ft, azaz kilencvenkilencmillió-nyolcszázhatvankilencezer-ötszázhúsz forintban állapítja meg.
(2) A Képviselő-testület a költségvetési működési bevételi és kiadási egyenlegét -46.829.479 Ft-ban, felhalmozási költségvetési bevételi és kiadási egyenlegét 5.402.112 Ft-ban állapítja meg.
3. § [2] (1) A 2. § (1) bekezdésben megállapított bevételi és kiadási főösszegek előirányzat-csoportonkénti, kiemelt előirányzatok szerinti, valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezését e rendelet 1a. és 1b. melléklete tartalmazza.
4. § [3] (1) A Képviselő-testület a tartalék összegét 45.508.386 Ft-ban állapítja meg
(2) A képviselőtestület a Stabilitási törvény 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettséget nem állapít meg, saját bevételeit e rendelet 4. melléklete tartalmazza.
(3) Az önkormányzatnak EU-s forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló beruházása nincsen.
A forráshiány finanszírozásának kezelése
5. § (1) Forráshiány esetén a képviselőtestület a költségvetés egyensúlyának megteremtéséről a működési jellegű forráshiány fedezetéről a számlavezető pénzintézet útján éven belüli likvid hitel felvételével gondoskodik.
(2) A likvid hitel felvételéről való döntés a képviselőtestület kizárólagos jogkörébe tartozik. A hitelszerződés aláírására a képviselőtestület felhatalmazása alapján a polgármester a jegyző jogi ellenjegyzése mellett jogosult.
Az önkormányzati költségvetés végrehajtásával kapcsolatos rendelkezések
6. § (1) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert, hogy e rendelet keretein belül a 2020. évi költségvetésben az önkormányzatot megillető bevételek beszedéséről gondoskodjon, valamint tegyen intézkedéseket a jóváhagyott kiadási előirányzatok célirányos felhasználására.
(2) A képviselőtestület felhatalmazza a polgármestert az önkormányzat költségvetési elszámolási számláján az átmenetileg szabad pénzeszközök betétként történő elhelyezésére, rövidlejáratú értékpapír vásárlására. A lekötést csak úgy lehet eszközölni, hogy a folyamatos pénzellátást ne zavarja. A lekötésről a polgármester a soron következő ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.
(3) A képviselőtestület – a költségvetés soron következő módosításakor történő tájékoztatási kötelezettség mellett – felhatalmazza a polgármestert
- a) 100.000 Ft összeghatárig saját hatáskörben történő intézkedésre;
- b) 1.000.000.- Ft összeghatárig a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításra;
- c) a bevételi előirányzatok között összeghatár megkötöttsége nélkül történő átcsoportosításra. (4) Az Önkormányzat gazdálkodásának lebonyolítását a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal végzi. Ennek keretében gondoskodik a bevételek beszedéséről, a kifizetések teljesítéséről, a szükséges pénzügyi nyilvántartások vezetéséről, a könyvelési munka elvégzéséről, a számlák kifizetés előtti átvizsgálásáról, a szükséges jelentések, adatszolgáltatások elvégzéséről, a belső ellenőrzések folyamatos végzéséről.
(5) A képviselőtestület az önkormányzat által foglalkoztatottak részére béren kívüli juttatásként nettó 150.943.- Ft összegű cafeteria keretet biztosít.
(6) A tartalékkal való rendelkezés joga a képviselőtestületet illeti meg.
(7) A maradvány módosítása a képviselőtestület hatáskörébe tartozik.
7. § (1) Alapítványok, egyesületek és más egyéb civil szervezetek – a képviselő-testület által kiírt pályázat alapján – az önkormányzat e célra elkülönített költségvetési előirányzatai terhére kizárólag a képviselő-testület döntése alapján írásbeli megállapodás szerint részesülnek önkormányzati támogatásban.
(2) Kizárólag azok az egyesületek, civil szervezetek, alapítványok kaphatnak támogatást, akik a kapott támogatás felhasználásának ellenőrzését biztosítják. A támogatáshoz megállapodást kell készíteni. A 2020. évi támogatás feltétele, hogy a 2019. évben kapott összegről a támogatott egyesület, civil szervezet elszámolást készít a támogatási megállapodásban megjelölt határidőig.
(3) A támogatott szervezet a támogatás összegével köteles elszámolni. A (2) bekezdésben megjelölt megállapodásban meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját, valamint ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, az előírt számadási kötelezettségnek határidőre nem tesz eleget, és a támogatási szerződés alapján további támogatási összegre is jogosult lenne, támogatását fel kell függeszteni, és fel kell szólítani a már kifizetett támogatás visszafizetésére.
(4) A támogatásról és az elszámolás feltételeiről szóló megállapodás aláírására a polgármester jogosult.
8. § (1) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, valamint az intézmény az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben és értékben, akkor a költségvetési évről, december 31-ei forduló-nappal készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat – ideértve az aktív és passzív pénzügyi elszámolásokat is – alátámasztó leltározást elegendő két évenként végrehajtani. Az ilyen módon leltározható eszközök köre a következő: ingatlanok, szellemi termékek, tárgyi eszközök, járművek, gépek-berendezések.
(2) Kötelező a fordulónappal (a megszűnés napjával) a leltározást végrehajtani, amennyiben az intézmény átszervezés vagy jogutód nélküli megszűnés következtében megszűnik.
9. § (1) A költségvetés e rendeletben meghatározottak szerinti végrehajtásáért, valamint a beszámolási kötelezettségek teljesítésért a polgármester a felelős.
(2) Csempeszkopács Község Önkormányzata elszámolási számláját az összes alszámláival együtt az OTP Nyrt. vezeti.
Záró rendelkezések
10. § (1) E rendeletet a Képviselő-testület a 2020. február 21. tartott ülésen fogadta el.
(2) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2020. január 1. napjától kell alkalmazni.
1. melléklet
Csempeszkopács Község Önkormányzata 2020. évi költségvetése
Csempeszkopács Község előírányzat módósítás 2020 zárszámadás 2. melléklet.pdf
Csempeszkopács Község előírányzat módósítás 2020 zárszámadás 1. melléklet.pdf
3. melléklet
Csempeszkopács Község Önkormányzata 2020. évi költségvetése
Csempeszkopács Község előírányzat módósítás 2020 zárszámadás 3. melléklet.pdf
5. melléklet
Csempeszkopács Község Önkormányzata 2020. évi költségvetése
Csempeszkopács Község előírányzat módósítás 2020 zárszámadás 4. melléklet.pdf