Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2017. (II. 28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2024. 10. 07 18:50- 2025. 06. 16Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2017. (II. 28.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Püspökmolnári Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:
Általános rendelkezések
Az önkormányzat és jelképei
1. § 1. A Képviselő-testület és szervei számára a jogszabályokban foglalt feladat- és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat a jelen SZMSZ-ben foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.
2. Az önkormányzat jogi személy, melynek hivatalos megnevezése: Püspökmolnári Község Önkormányzata.
3. Az önkormányzat székhelye: 9776 Püspökmolnári, Kossuth L. u. 81.
4. Illetékességi területe: Püspökmolnári község közigazgatási területe.
5. Az önkormányzati jogok gyakorlására feljogosított szervezet: Püspökmolnári Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület).
6. A képviselő-testület közös önkormányzati hivatalának neve: Győrvári Közös Önkormányzati Hivatal, székhelye: 9821 Győrvár, Balogh Ádám u. 85.
7. A képviselő-testület tagjainak száma - a polgármesterrel együtt - 5 fő, tagjainak felsorolását az 1. sz. függelék, az ügyrendi bizottság tagjainak felsorolását a 2. sz. függelék tartalmazza.
2. § Az önkormányzat hivatalos jelképei: címer, és a zászló. Használatuk rendjét külön önkormányzati rendelet szabályozza
3. § Az önkormányzat, a polgármester kör alakú pecsétjén középen a Magyar Köztársaság címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható:
a) Püspökmolnári Község Önkormányzata
b) Püspökmolnári Községi Önkormányzat Polgármestere.
A képviselő-testület feladat és hatásköre
4. § (1) Az önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) meghatározott feladatokat, saját hatáskörében dönti el a feladatok ellátási módját.
(2) Az önkormányzat által ellátandó alaptevékenységeket kormányzati funkciókhoz tartozó szakfeladat rend szerint az 1. sz. melléklet tartalmazza.
(3) Az önkormányzat önként vállalja az alábbi feladatok ellátását:
a) civil szervezetek támogatása,
b) helyi elismerő címek, kitüntetések adományozása.
(4) A képviselő-testület által átruházott hatáskörök felsorolását a 2. sz. melléklet tartalmazza.
(5) A polgármester és a jegyző az átruházott hatáskörökben hozott döntésekről – eltérő rendelkezés hiányában – a képviselő-testület soron következő ülésén beszámolni köteles.
(6)
5. § (1) Az önkormányzat lapja: „Püspökmolnári Hírözön”, mely negyedévente jelenik meg.
(2) Az önkormányzat lapját a lakosság, a képviselő-testület tagjai, az önkormányzat intézményei térítésmentesen kapják.
(3) Az önkormányzat lapja tartalmazza a képviselő-testület főbb döntéseit, az aktuális információkat mely a lakosság széles körét érintik. Az önkormányzati lapban a helyi civil szervezetek, vállalkozók térítésmentesen közölhetnek cikket, információt.
(4) Az önkormányzat lapját 5 évente be kell köttetni, ezzel biztosítani kell a lehetőséget a település történetét feldolgozó kutató munkához, a „Falukrónika" továbbvezetéséhez.
III . fejezet
A képviselő-testület ülései
6. § (1) A testületi ülés lehet: alakuló, rendes és rendkívüli ülés. A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(2) A képviselő-testület rendes ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze.
(3) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze az ülést
(4) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a napirend előadóját,
b) akinek meghívását a polgármester és a testület indokoltnak tartja,
c) önszerveződő közösségeket tevékenységi körük szerint:
ca) Püspökmolnári Községi Önkéntes Tűzoltó Egyesület,
cb) Polgárőr Egyesület,
cb) cc) Nyugdíjas Klub,
cd) Püspökmolnári Községi Sportkör.
7. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester írásbeli meghívóval hívja össze. Rendkívüli ülés összehívását a polgármester telefonon is kezdeményezheti, az ülés előtt a sürgősség okát azonban meg kell indokolni.
(2) Az ülés meghívóját, valamint az írásos előterjesztéseket a képviselők és meghívottak részére az ülés előtt legalább 3 nappal kell kézbesíteni.
(3) A meghívó minden esetben tartalmazza az ülés helyét, kezdési időpontját, a javasolt napirendeket, a napirendek előterjesztőit.
(4) A képviselő-testület ülésének időpontjáról – az ülés előtt legalább 3 nappal - a település lakosságát a meghívónak a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével kell értesíteni.
(5) A képviselő-testület ülésére – a képviselőkön és a jegyzőn kívül – tanácskozási joggal meg kell hívni azokat, akiknek a jelenlétét jogszabály kötelezővé teszi, illetve akiknek a meghívását a polgármester az egyes napirendek megtárgyalásához indokoltnak tartja.
A képviselő-testület ülése, az ülésvezetés szabályai
8. § (1)1 A képviselő-testület ülését a polgármester, távollétében a képviselő-testület tagjaiból választott alpolgármester vezeti. Együttes akadályoztatásuk, vagy érintettségük illetve a tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a képviselő-testület ülését a korelnök vezeti.
(2) Az ülésen megjelent állampolgárok az ülésteremben részükre kijelölt helyet foglalhatják el.
(3) A képviselő-testület tagjai – az ülés megkezdése előtt – jelenléti ívet írnak alá.
(4) Határozatképtelenség esetén a képviselő-testületi ülést 5 napon belül ismételten össze kell hívni. Az összehívás írásban, új meghívó kiküldésével történik.
Napirend előtti témák és a napirend
9. § (1) A képviselő-testület két ülése közötti időszak fontosabb eseményeiről szóló tájékoztatót a testület a napirend előtti témák között – vita nélkül – tudomásul veszi, valamint dönt a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolók, illetőleg az átruházott hatáskörben hozott intézkedések elfogadásáról.
(2) A képviselő-testület az ülés napirendjéről vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
(3) Napirendi pont tárgyalásának elhalasztására az előterjesztő vagy bármely képviselő-testületi tag indoklással ellátott javaslatot tehet. A képviselő-testület az indítványról vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
A napirendek vitája, döntéshozatal, határozatok nyilvántartása
10. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, amelynek során:
a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóbeli kiegészítést tehet.
b) az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket intézhetnek, amelyekre az előterjesztő köteles választ adni.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor, de a polgármester soron kívül felszólalást is engedélyezhet. A felszólalás időtartama legfeljebb öt perc. Ha ugyanaz a személy, ugyanazon napirenddel kapcsolatban ismételten hozzászólásra jelentkezik, a polgármester a második és a további hozzászólásokat két percre korlátozhatja. Az idő túllépése miatt az ülés vezetője megvonhatja a szót a felszólalótól.
(3) A képviselő-testület tagjai a vita lezárásáig bármely előterjesztéshez módosító indítványt nyújthatnak be a képviselő-testülethez.
(4) A vita bármelyik szakaszában, illetve annak lezárása után, a jegyző törvényességi észrevételt tehet.
11. § (1) A polgármester a vitát akkor zárja le, ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, vagy a képviselő-testület – egyszerű szótöbbséggel – a polgármester javaslatára a vita folytatását szükségtelennek tartja.
(2) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a testület vita nélkül határoz.
(3) Bármelyik képviselő, illetve a napirendi pont előadója a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.
A tanácskozás rendjének fenntartása
12. § (1) A levezető elnök gondoskodik a tanácskozás rendjének a fenntartásáról, ennek során:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendi ponttól, valamint a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ, aki a képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít;
b) rendreutasítja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja;
c) ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezi a rendbontót;
d) tartós rendzavarás, állandó lárma, vagy a tanácskozást lehetetlenné tevő egyéb körülmény esetén a levezető elnök az ülést felfüggesztheti, vagy az ülést berekesztve a még meg nem tárgyalt napirendi pontokat a soron következő ülésre elnapolja, vagy rendkívüli ülést hív össze.
(2) A levezető elnöknek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
Nyílt szavazás
13. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) Az ülés elnöke a vita lezárása után az elhangzás sorrendjében először a módosító indítványokat, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra. Először az „igen” szerinti válaszra kér szavazást, majd a „nem” szavazatokra.
(3) Az ülés elnöke megállapítja és kihirdeti a javaslat mellett, majd az ellene szavazók, illetve a tartózkodók számát.
(4) Szavazategyenlőség esetén a szavazást ugyanazon az ülésen meg kell ismételni.
(5) Ismételt szavazategyenlőség esetén a képviselő-testület a következő ülésen határoz
Név szerinti szavazás
14. § (1) Név szerinti szavazást a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, Mötv.-ben meghatározott ügyek kivételével bármely ügyben elrendelhet.
(2) Név szerinti szavazás esetén a polgármester felolvassa a képviselő-testületi tagok névsorát, a képviselő válaszát „igen”-nel vagy „nem”-mel adja meg.
(3) A név szerinti szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelyet hitelesítve a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
(4) A szavazás eredményét a levezető elnök állapítja meg, illetőleg – a szavazatok téves összeszámlálása miatti panasz esetén – elrendeli a szavazás megismétlését.
Titkos szavazás
15. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat. Titkos szavazásra bármely képviselő tehet javaslatot.
(2) A titkos szavazáshoz a képviselő-testület tagjai sorából választja meg a szavazatszámláló bizottság elnökét és két tagját.
(3) A szavazás borítékba zárt szavazólapon és urna igénybevételével történik.
(4) A szavazólapon fel kell tüntetni a döntési javaslatot. A képviselők úgy szavaznak, hogy „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozatot jelölnek meg, két egymást metsző vonallal.
(5) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
a) a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,
b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás eredményét.
(6) A bizottság elnöke a jegyzőkönyv alapján kihirdeti a szavazás eredményét.
16. § (1)
(2) Az egyedi és normatív határozatok, valamint a rendeletek megjelölésére külön jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
(3) A képviselő-testület határozatait évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint a kihirdetés dátumával (hónap, nap) kell ellátni a következők szerint: ...../...... (... ...) számú határozat
17. § (1) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
a) a képviselő-testület tagja;
b) a polgármester, az alpolgármester; a jegyző;
c) a település társadalmi, érdekképviseleti és más civil szervezetek vezetői;
d) önkormányzati társulás tagjai;
e) választópolgárok.
(2) A rendelet-tervezet képviselő-testület elé terjesztése és elfogadása: a jegyző (illetve más előterjesztő) az előkészítést és véleményezést követően a rendelet-tervezetet szóbeli, vagy írásos indokolással együtt a képviselő-testület elé terjeszti. Egyidejűleg tájékoztatja a testületet az előkészítés és véleményezés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő kisebbségi javaslatokról is, utalva a mellőzés indokaira.
(3) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg. A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
(4) A képviselő-testület rendeleteit évenként folyamatos sorszámmal és évszámmal, valamint a kihirdetés dátumával (hónap, nap) kell ellátni a következő minta szerint:Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének ...../..... (.....) önkormányzati rendelete, a rendelet tárgyának megjelölésével.
(5) Az önkormányzati rendeletek kihirdetése a Hivatal hirdetőtábláján kifüggesztéssel történik.
18. § A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót, az előterjesztéseket, az elfogadott rendeleteket, határozati javaslatokat, a tárgyalt írásbeli anyagokat és a jelenléti ívet. A képviselő kérelmére az írásban benyújtott hozzászólását mellékelni kell a jegyzőkönyvhöz.
Képviselő személyes érintettsége
19. § (1) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén – közeli hozzátartozójára is kiterjedően – bejelenteni személyes érintettségét.
(2) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására - annak ismertté válását követően azonnal - a képviselő-testület vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása az Ellenőrző Bizottság hatáskörébe tartozik.
(3) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.
(4) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. Amennyiben a képviselő-testület megállapítja, hogy a képviselő a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztotta a képviselőt 10.000,- Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújthatja.
19/A. § A települési képviselő a képviselő-testület ülésén szóbeli előterjesztésében kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát.
A képviselő-testület bizottságai
20. §2 (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, valamint ellenőrzésére 1, azaz egy állandó bizottságot hoz létre.
(2) Az állandó bizottság feladata, hogy folyamatosan segítse a testület tevékenységét, és munkájának eredményességét.
(3) A testület által létrehozott állandó bizottság: Ügyrendi Bizottság
21. §3 (1) A Ügyrendi Bizottság létszáma 3 fő. Elnökből és 2 tagból áll, akik közül az elnök és 2 tag települési képviselő.
(2) Fő feladatai különösen:
a) a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatának felülvizsgálata, javaslattétel annak módosítására;
b) a Képviselő-testület tagjai vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése és a vagyon-nyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatása; a vagyonnyilatkozatokba való betekintés biztosítása az elnökhöz benyújtott írásbeli kérelem alapján, melynek időpontjáról az elnök dönt és értesíti a kérelmezőt,
c) az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének kivizsgálása;
d) titkos szavazás esetén a szavazás és a szavazatszámlálás lebonyolítása.
e) eljár méltatlansági ügyekben
(3) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, valamint az aljegyző.
(4) A bizottsági elnököt távolléte esetén a bizottság elnökhelyettese helyettesíti.
(5) A bizottság ülésén megjelent állampolgárok az ülés napirendi pontjához kapcsolódva legfeljebb 5 percben hozzászólhatnak.
(6) Az előterjesztéseket írásban kell elkészíteni. A biztossági ülés meghívóját és a napirendi javaslatok anyagait írásban kapják meg a bizottság tagjai.
(7) Előterjesztést tehetnek a polgármester, az alpolgármester, képviselők, jegyző, aljegyző.
(8) A meghívót a javasolt napirendi pontok anyagaival együtt legalább 4 nappal korábban ki kell küldeni. Halaszthatatlan esetekben az ülés előtt írásban kiosztott vagy szóban előterjeszteni kívánt ügyek napirendre tűzéséről a bizottság az ülés megnyitása után határoz.
(9) A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vevő személy a bizottság ülésén kérdést tehet fel, véleményt nyilváníthat. A bizottság döntésében részt venni azonban csak a bizottság tagja jogosult, szavazati joggal kizárólag csak a bizottság tagja rendelkezik.
(10) A bizottság ülését követően 3 napon belül a határozatokat az elnök által jóváhagyott formában írásba kell foglalni.
(11) A határozatokat bizottságonként külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal, évszámmal és a bizottság nevének feltüntetésével kell ellátni, feltüntetve a végrehajtásért felelős személy nevét és a határidőt.
(12) Önkormányzati ügyekben a polgármestert, alpolgármestert, jegyző és a bizottság elnökét vagy tagját lehet végrehajtásért felelősként megjelölni.
22. § (1) A képviselő-testület indokolt esetben általa meghatározott feladatok ellátására ideiglenes bizottságot is létrehozhat. A bizottság részletes feladatait a képviselő-testület határozza meg.
(2) Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart
23. §
A polgármester, az alpolgármester, a jegyző
A polgármester
24. § (1)4 A polgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.
(2)5 A képviselő-testület gyakorolja a polgármester tekintetében a munkáltatói jogokat, állapítja meg tiszteletdíját, költségtérítését jogszabályi keretek között.
(3)6
Az alpolgármester
25. § (1)7 A képviselő-testület saját tagjai közül, a polgármester helyettesítésére és munkájának segítésére egy alpolgármestert választ.
(2)8 Az alpolgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.
A jegyző
26. § (1) A jegyző jogállására az Mötv. 81. § (1) bekezdését kell alkalmazni.
(2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a jegyzői képesítési előírásoknak megfelelő jegyzői referens látja el.”
A közös önkormányzati hivatal
27. § A képviselő-testület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzat döntések végrehajtására, a testületek működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok és jogszabályban előírt államigazgatási feladatok ellátására Andrásfa, Bérbaltavár, Győrvár, Hegyhátszentpéter, Nagytilaj, Olaszfa, Oszkó, Pácsony, Petőmihályfa, Püspökmolnári községek közös hivatalt hoznak létre, amely a képviselő-testület által elfogadott alapító okirat és szervezeti és működési szabályzat szerint működik.
A társulások
28. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb és gazdaságosabb megoldása érdekében az alábbi társulásokban vesz rész
a) Vasi Hegyhát Önkormányzati Társulás (Vasvár),
b) Nyugat-Dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás (Szombathely)
(2)
(2)
Közmeghallgatás
29. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal előre meghirdetett közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás fontosabb szabályai:
a) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez az egyes települései képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatot tehetnek.
b) A közmeghallgatás idejéről, helyéről, témájáról a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján a rendezvény előtt 5 nappal kell tájékoztatni a lakosságot.
Falugyűlés
29/A. § A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetve jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében – az állampolgárok, civil szervezetek, önszerveződő közösségek tájékoztatására – fontosabb kérdések előkészítésébe való bevonására falugyűlést hívhat össze.
Helyi népszavazás
30. § Helyi népszavazást a település legalább 150 választópolgára kezdeményezhet.
Záró rendelkezések
31. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével hatályát veszti Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2007. (III.28.) önkormányzati rendelete.
1. melléklet a 4/2017.(II.28.) önkormányzati rendelethez9
1. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
2. 013320 Köztemető-fenntartás és- működtetés
3. 013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
4. 041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
5. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
6. 045120 Út, autópálya építése
7. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
8. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
9. 052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
10. 064010 Közvilágítás
11. 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
12. 072111 Háziorvosi alapellátás
13. 074031 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás
14. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
15. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
16. 082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme
17. 082044 Könyvtári szolgáltatások
18. 082091 Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
19. 082092 Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása.
20. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
21. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
22. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés
23. 106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése
24. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán
2. számú melléklet a 4/2017.(II.28.) önkormányzati rendelethez10
1. közérdekű foglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása
2. közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok ellátása
3. elrendeli az általa megállapított és jogosulatlanul felvett ellátás visszafizetését
4. dönt a közterület használatát iránt benyújtott kérelmekben
5. dönt a településképi véleményezési, bejelentési és kötelezési eljárás ügyekben
6. dönt a szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 4/2021.(VII.12.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Szoc.Ör.)
a) rendkívüli települési támogatásról és a természetben nyújtott rendkívüli és egyéb települési támogatásról a Szoc.Ör. 5. § és 13. § alapján
b) települési gyermekszületési támogatásról a Szoc.Ör. 6. § alapján
c) települési lakásfenntartási támogatásról a Szoc.Ör. 7. § alapján
d) egyéb települési támogatásokról (tanévkezdési, karácsonyi támogatás, táboroztatási támogatás, ) a Szoc.Ör. 8. – 9. – 10. -11. § alapján
e) települési temetési támogatásról a Szoc.Ör. 12. § alapján
f) étkeztetés megállapításáról, megszüntetéséről a Szoc.Ör 16. § alapján
6a.11 dönt a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 48. §-ban szabályozott, az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről ügyekben
7. nyilatkozik a nem önkormányzati rendelettel alapított elővásárlási jogokkal kapcsolatban,
8. tulajdonosi nyilatkozatot tesz az önkormányzati vagyon megterhelésével nem járó ügyekben,
9. dönt a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvényben meghatározott tulajdonosi feladatok és a 36. § szerinti közútkezelői feladatok ügyében.
10. dönt az önkormányzatot megillető követelések lemondásáról 500.000,- ft összeghatárig.
11. megköti a biztosítási szerződéseket
12. dönt az éves költségvetési rendeletben meghatározott finanszírozási műveletek végrehajtásáról
13. nyilatkozik a külföldiek ingatlanszerzésével kapcsolatos ügyekben
A 8. § (1) bekezdése a Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (XI. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 20. § a Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 21. § a Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 24. § (1) bekezdése a Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 24. § (2) bekezdése a Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 24. § (3) bekezdését a Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 4. §-a hatályon kívül helyezte.
A 25. § (1) bekezdése a Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 25. § (2) bekezdése a Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (XI. 29.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet a Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2022. (VII. 21.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 2. melléklet 6a. pontját a Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2023. (XI. 29.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.