Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2017.(II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 10. 07 18:50- 2024. 10. 08Püspökmolnári Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 7.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2017.(II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Püspökmolnári Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva következőket rendeli el:
1. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2017. (II. 28.) önkormányzati rendelet 20. és 21. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„20. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, valamint ellenőrzésére 1, azaz egy állandó bizottságot hoz létre.
(2) Az állandó bizottság feladata, hogy folyamatosan segítse a testület tevékenységét, és munkájának eredményességét.
(3) A testület által létrehozott állandó bizottság: Ügyrendi Bizottság
21. § (1) A Ügyrendi Bizottság létszáma 3 fő. Elnökből és 2 tagból áll, akik közül az elnök és 2 tag települési képviselő.
(2) Fő feladatai különösen:
a) a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatának felülvizsgálata, javaslattétel annak módosítására;
b) a Képviselő-testület tagjai vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése és a vagyon-nyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatása; a vagyonnyilatkozatokba való betekintés biztosítása az elnökhöz benyújtott írásbeli kérelem alapján, melynek időpontjáról az elnök dönt és értesíti a kérelmezőt,
c) az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségének kivizsgálása;
d) titkos szavazás esetén a szavazás és a szavazatszámlálás lebonyolítása.
e) eljár méltatlansági ügyekben
(3) A bizottsági ülésekre állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, valamint az aljegyző.
(4) A bizottsági elnököt távolléte esetén a bizottság elnökhelyettese helyettesíti.
(5) A bizottság ülésén megjelent állampolgárok az ülés napirendi pontjához kapcsolódva legfeljebb 5 percben hozzászólhatnak.
(6) Az előterjesztéseket írásban kell elkészíteni. A biztossági ülés meghívóját és a napirendi javaslatok anyagait írásban kapják meg a bizottság tagjai.
(7) Előterjesztést tehetnek a polgármester, az alpolgármester, képviselők, jegyző, aljegyző.
(8) A meghívót a javasolt napirendi pontok anyagaival együtt legalább 4 nappal korábban ki kell küldeni. Halaszthatatlan esetekben az ülés előtt írásban kiosztott vagy szóban előterjeszteni kívánt ügyek napirendre tűzéséről a bizottság az ülés megnyitása után határoz.
(9) A bizottság ülésén tanácskozási joggal részt vevő személy a bizottság ülésén kérdést tehet fel, véleményt nyilváníthat. A bizottság döntésében részt venni azonban csak a bizottság tagja jogosult, szavazati joggal kizárólag csak a bizottság tagja rendelkezik.
(10) A bizottság ülését követően 3 napon belül a határozatokat az elnök által jóváhagyott formában írásba kell foglalni.
(11) A határozatokat bizottságonként külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal, évszámmal és a bizottság nevének feltüntetésével kell ellátni, feltüntetve a végrehajtásért felelős személy nevét és a határidőt.
(12) Önkormányzati ügyekben a polgármestert, alpolgármestert, jegyző és a bizottság elnökét vagy tagját lehet végrehajtásért felelősként megjelölni.”
2. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2017. (II. 28.) önkormányzati rendelet 24. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A polgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.
(2) A képviselő-testület gyakorolja a polgármester tekintetében a munkáltatói jogokat, állapítja meg tiszteletdíját, költségtérítését jogszabályi keretek között.”
3. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2017. (II. 28.) önkormányzati rendelet 25. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testület saját tagjai közül, a polgármester helyettesítésére és munkájának segítésére egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.”
4. § Hatályát veszti az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2017. (II. 28.) önkormányzati rendelet 24. § (3) bekezdése.
5. § Ez a rendelet 2024. október 7-én 18 óra 50 perckor lép hatályba.