Kup Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2019.(II.20.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 05. 29- 2019. 12. 16Kup Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2019.(II.20.) önkormányzati rendelete
Az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 05. 29- 2019. 12. 16
Kup Község Önkormányzat képviselő-testületének
2/2019 (II.20.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Kup Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23-24. §-ában, valamint az Államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm.rendeletben (továbbiakban: Ávr.) foglaltak alapján a 2019. évi költségvetéséről a következőket rendeli el.
A rendelet hatálya
1.§
A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint annak költségvetési szervére a Vadrózsa Német Nemzetiségi Óvodára.
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §
(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2019. évi összesített költségvetését az alábbiak szerint fogadja el:
költségvetési bevételét 38.369.321 Ft-ban2
aa) működési költségvetési bevételét 38.369.321 Ft-ban3
költségvetési kiadását 52.042.651 Ft-ban4
ba) működési költségvetési kiadását 50.233.357 Ft-ban5
ebből:
személyi jellegű kiadások 18.733.900 Ft-ban6
munkaadókat terh. járulékok 3.545.223 Ft-ban7
dologi kiadások 18.806.234 Ft-ban8
ellátottak pénzbeli juttatása 2.593.000 Ft-ban
egyéb működési célú kiadások 6.555.000 Ft-ban
bb) felhalmozási költségvetési kiadását 949.000 Ft-ban9
ebből:
beruházások előirányzatát 335.000 Ft-ban10
felújítások előirányzatát 614.000 Ft-ban11
bc) tartalék 860.294 Ft-ban12
c) finanszírozási kiadását 1.132.306 Ft-ban
ebből:
ÁHT-én belüli megelőlegezések visszafizetése 1.132.306 Ft-ban
költségvetési egyenlegének összegét: - 14.805.636 Ft-ban13 állapítja meg
a költségvetési hiány belső finanszírozását szolgáló előző évek pénzmaradványának igénybevétele 14.805.636 Ft14
a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége nincs.
az általános tartalék összegét 860.294 Ft-ban15 hagyja jóvá
az Önkormányzat összesített éves létszám előirányzatát 6 főben, a közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzatát 1 főben hagyja jóvá
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását összesítetten a rendelet 1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(4) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának az igénybevételét rendeli el.
(5) Intézményi térítési díjak 09.01-től
Óvoda: 676 Ft16
melyből:
tízórai 114 Ft17
ebéd 448 Ft18
uzsonna 114 Ft19
A költségvetés részletezése
3. §
Az Önkormányzat költségvetési évet követő három év tervezett bevételi és kiadási előirányzatainak keretszámait főbb csoportokban a 3. melléklet mutatja be.
Az Önkormányzat előirányzat felhasználási tervét a 4. melléklet mutatja be.
A költségvetési hozzájárulásokat az 5. melléklet mutatja be.
A céljellegű támogatásokat részletező kimutatást a 6. melléklet szerint fogadja el.
Az Önkormányzat felújítási kiadásainak célonkénti részletezését a 7. melléklet szerint fogadja el.
Európai uniós forrásból finanszírozott támogatással az önkormányzat nem rendelkezik.
A Képviselő-testület a kiadások között 860.294 Ft20 általános tartalékot állapít meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát a Képviselő-testület fenntartja magának.
Többéves kihatással járó döntések számszerűsítését a 9. melléklet mutatja be.
Az Önkormányzat és az irányított intézmények költségvetése
4. §
(1) A Képviselő-testület a 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, költségvetési szervenkénti megoszlását, az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 8.1-8.2. mellékletek szerint határozza meg.
(2) A Képviselő–testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az Önkormányzat, valamint a költségvetési szervei összeállított, tartalmi és formai szempontból ellenőrzött költségvetését az önkormányzati rendelet-tervezet Képviselő-testület elé terjesztésének határidejét követő 30 napon belül a Kincstár területi szervéhez nyújtsa be.
A 2019. évi költségvetés végrehajtásával kapcsolatos szabályok
5. §
Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
Az önkormányzat gazdálkodása során az év közben létrejött költségvetési többlet pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosítható. A költségvetési többlet hasznosításával kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1 millió forintig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester az ezzel kapcsolatos intézkedéséről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást adni köteles.
A költségvetési hiány csökkentése érdekében év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
A képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját 2019. január 1-től 2019. december 31-ig 46.380 Ft összegben állapítja meg a Pápakovácsi Közös Önkormányzati Hivatalnál dolgozó köztisztviselők tekintetében.
6. §
Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönt.
A Képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
A Képviselő-testület az előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
Amennyiben az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani.
A gazdálkodás szabályai
7. §
A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
A költségvetési szervek az alapfeladataik ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkeznek.
Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani.
A költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
8. §
Az Önkormányzat a költségvetés végrehajtását belső ellenőrzés keretében ellenőrzi. A belső ellenőrzési feladatokat a Pápakörnyéki Önkormányzatok Feladatellátó Társulása keretében működő ellenőrzési társulás végzi az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelet-tervezet előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.
A jegyző köteles olyan kontrolltevékenységeket kialakítani, melyek biztosítják a kockázatok kezelését, hozzájárulnak a célok eléréséhez. Minden tevékenységre vonatkozóan biztosítani kell a folyamatba épített, előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzést (FEUVE). A költségvetési szervek vezetői kötelesek a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet szerinti nyilatkozatban értékelni a költségvetési szerv belső kontrollrendszerének minőségét.
Átmeneti gazdálkodás
9. §
Az Áht. 25. § (3) alapján – mivel az Önkormányzat 2019. január 1-jéig a költségvetési rendeletét nem alkotta meg – a polgármester jogosult az Önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére, és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére.
A polgármester a 2019. évi költségvetés elfogadásakor – az (1) bekezdésben foglaltak alapján – a Képviselő-testületnek beszámol, a Képviselő-testület a beszedett bevételeket és a teljesített kiadásokat e rendeletbe beépítve fogadja el.
Záró rendelkezések
10. §
E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
Kup, 2019. február 8.
Hiér Judit Kissné Szántó Mária
polgármester jegyző
Záradék
A rendelet kihirdetve:
Kup, 2019. február 20.
Kissné Szántó Mária
jegyző
1Módosítva Kup Község Önkormányzatának 3/2019(II.28.)Önkormányzati rendelete alapján.
2-15,20Módosítva Kup Község Önkormányzatának 8./2019(V.28.)Önkormányzati rendelete alapján.(Hatályos 2019. május 29-től)
16-19Módosítva Kup Község Önkormányzatának 8/2019(V.28.) Önkormányzati rendelete alapján. Hatályos(2019. Szeptember 1-től)