Bakonyság Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelete

A szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 3/2009. (IV. 27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 01. 01- 2015. 02. 27

Szerkesztés...

Bakonyság község Önkormányzata Képviselő-testületének

 3/2009. (IV. 27.) r e n d e l e t e

a szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályozásáról

(egységes szerkezet)


Bakonyság Község Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 32. § (3) bekezdésében, 37/D § (3) bekezdésében, 115. § (3) bekezdésében, valamint 138. §-ában kapott felhatalmazás alapján a szociális igazgatás és szociális ellátás átfogó szabályozásáról, az ellátási formák meghatározásáról, a jogosultság feltételeinek megállapításáról, a szociális ellátás intézményrendszeréről és az ellátások felhasználásának ellenőrzéséről a következő rendeletet alkotja:


I. fejezet


ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK


A rendelet célja és hatálya


1. §


(1) A rendelet célja, hogy az Szt-ben meghatározott pénzbeli és természetbeni juttatások szabályait megállapítsa, rendelkezzék az ellátások igénybevételének jogosultságáról, az ellátások mértékéről és igénybevételük módjáról.


(2) Az önkormányzati rendelet alkalmazása során mindenkor figyelembe kell venni az egyes szociális ellátásokra vonatkozó szabályokat, az Szt. rendelkezéseit.


2. §


A rendelet hatálya kiterjed Bakonyság községben élő, az Szt. 3. § (1) – (3) bekezdéseiben meghatározott személyekre, valamint a hajléktalan személyekre.


Hatáskörök gyakorlása


3.§


(1) [1]A Képviselő-testülettől átruházott hatáskörben a polgármester dönt az e rendeletben szabályozott:

  1. méltányossági közgyógyellátásról,
  2. méltányossági ápolási díjról,
  3. az önkormányzati segélyként nyújtható temetési segélyről,
  4. a születési támogatásról,
  5. az első házasságot kötő családok támogatásáról,
  6. az étkeztetés igénybevételéről.


(2) A polgármester a képviselő-testülettől kapott átruházott hatáskörben hozott döntéseiről a képviselő-testületet, annak következő ülésén tájékoztatja.




4. §[2]



A Képviselő-testület e rendeletben szabályozza az alábbi pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokat:


       a) Pénzbeli ellátások:

            aa) aktív korúak ellátása

            ab) önkormányzati segély

            ac)  méltányossági ápolási díj;

            ad) elsőházasságot kötő családok támogatása;

            ae) születési támogatás

           

      b) Természetben nyújtott szociális ellátások:

ba) méltányossági közgyógyellátás

bb) pénzbeli ellátás helyett természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható önkormányzati segély


      c) Szociális szolgáltatások

     ca) étkeztetés

     cb) házi segítségnyújtás

     cd) családsegítés

           

II. fejezet


Eljárási rendelkezések


Az eljárás megindítása, az ügyintézés szabályai



5. §


(1) Az eljárás megindítása történhet:

- kérelemre, illetve

- a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások kivételével – hivatalból.


(2) A pénzbeli és a természetben nyújtott szociális ellátások iránti kérelmet a képviselő-testület hivatalánál (a továbbiakban: hivatal) kell előterjeszteni.


(3) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások iránti kérelmet – a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel – a képviselő-testület hivatalánál kell előterjeszteni.


    (4) [3]


(5) A kérelmet szóban vagy írásban lehet előterjeszteni, a szóbeli kérelemről jegyzőkönyvet kell felvenni.


(6) Az eljárás hivatalból történő megindítására javaslatot tehet:


- a települési képviselő;

- a polgármester;

- a jegyző;

- egészségügyi szerv;

- társadalmi szervezet;

- a falugondnok


(7) A szociális hatósági ügyek intézésének elektronikus formában történő elvégzését a

képviselő-testület nem engedélyezi.



6. §[4]


A hivatalból indult eljárásoknál a kérelemhez csatolandó iratokat az ügyféltől, az eljárás megindításától számított 8 napon belül kéri be a jegyző.


7. §


Ha a kérelmező létfenntartását veszélyeztető körülmény áll fenn, a szociális ellátás bizonyítási eljárás nélkül az igénylő nyilatkozata alapján is megállapítható. Ilyen esetben a jegyző a határozat kiadását követően 5 napon belül helyszíni ellenőrzéssel vizsgálja meg a nyilatkozat valódiságát. Az esetlegesen jogtalanul felvett összeg visszafizetésére a hatáskör gyakorlójának 8 napon belül javaslatot tesz.


A pénzbeli ellátások kifizetése, folyósítása


8. §


(1) A rendszeres pénzbeli ellátásokat a tárgyhónapot követő hónap 5. napjáig házipénztárból készpénzben vagy folyószámlára való átutalással fizeti ki a hivatal.


(2) Az eseti (temetési, átmeneti, stb.) segélyek illetve támogatások nyújtása, a hatáskörrel rendelkező szerv döntését követően legfeljebb 15 napon belül, házipénztárból, készpénzben történik.


Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése


9. §


A jogosulatlanul igénybevett ellátás megtérítésére vonatkozó szabályokat az Szt. 17. §-a tartalmazza.


Adatkezelés


10. §


A szociális ellátásokra vonatkozó adatkezelés és adatvédelem az Szt. 18 - 24. §-a szerint illeti meg az igénylőket.[5]


III. FEJEZET


Szociális rászorultságtól ellátások


PÉNZBELI ELLÁTÁSOK


Az aktív korúak ellátásban részesülők együttműködési kötelezettségei[6]


11. §



(1) [7]A Szt. 37. § (1) bekezdés b)-d) pontja szerinti személy a rendszeres szociális segély folyósításának feltételeként együttműködésre köteles a Pápakörnyéki Önkormányzatok Feladatellátó Intézménye Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálatával (továbbiakban: Családsegítő Szolgálat).


(2) Az (1) bekezdésben foglalt személy az együttműködés keretében köteles:


a) a rendszeres szociális segélyt megállapító határozat jogerőre emelkedését követő 15 napon belül felkeresni a  Családsegítő Szolgálatot.  


b) a nyilvántartásba vételétől számított 60 napon belül a beilleszkedést segítő programról írásban megállapodást kötni.


c) a beilleszkedést segítő programról szóló megállapodásban foglaltaknak eleget tenni


(3) A Családsegítő Szolgálat a (2) bekezdés a) pontjában foglaltak szerint megjelent személyt nyilvántartásba veszi. A nyilvántartásba vételtől számított 60 napon belül a rendszeres szociális segélyre jogosult személy bevonásával kidolgozza az egyéni élethelyzethez igazodó beilleszkedést segítő programot, és arról a segélyben részesülő személlyel írásban megállapodást köt.


(4) A beilleszkedést segítő programok típusai:


a) Munkaképesség javító programok: munkára és pályára állítási, pályaorientációs csoportfoglalkozások, munkavállalási és munkakeresési tréningek, tanfolyamok


b) Egyéni foglalkozások: képességfejlesztés, szocializációs hátrányok leküzdését szolgáló programok, családfenntartó szerepek erősítésére irányuló tevékenységek


c) Közösségi szakmai programok


d) Csoportfoglalkozások: önismereti, önsegítő, rehabilitációs, reintegrációs, személyiségfejlesztő, mentálhigiénés, motivációs, orientációs, kommunikációs tréning


e) Tanácsadások: egészségügyi, egyéni életvezetési, életmódformáló, jogi, mentális, munkaügyi, pedagógia, pszichológiai, rehabilitációs


(5) A Családsegítő Szolgálat az általa szervezett, beilleszkedést segítő programokról, a programok helyéről és időpontjáról a megjelenésre kötelezettet a program megkezdése előtt legalább 8 munkanappal írásban értesíti.


(6) A rendszeres szociális segélyben részesülő együttműködő személy az együttműködési kötelezettségét megszegi, ha


a.) a (2) bekezdésben foglaltaknak nem tesz eleget,

b.) a (4) bekezdésben meghatározott programban kettőnél több alkalommal nem vesz részt és az önhibáján kívüli mulasztását 8 munkanapon belül nem igazolja,

c.) a keresőtevékenység folytatását annak megkezdésétől számított 15 napon belül nem jelenti be,

d.) a rendszeres szociális segély felülvizsgálatában nem működik közre.


(7) [8]


A lakókörnyezet rendezettségére vonatkozó előírások[9]


12. § [10]


(1) A normatív lakásfenntartási támogatásra, valamint az aktív korúak ellátására való jogosultság egyéb feltétele, hogy a kérelem benyújtója, illetve az ellátás jogosultja a lakókörnyezete rendezettségének biztosítására vonatkozó (2)-(5) bekezdésekben megállapított feltételeket teljesítse.


(2) A lakott lakás vagy ház rendezettsége akkor biztosított, ha

     

    a)   helyiségeiben a járófelületek nem szemetesek, a burkolatok, berendezési és felszerelési tárgyak,

          textíliák szennyeződéstől mentesek,

    

   b)    az ingatlan állagmegóvásáról és a rendeltetésszerű használhatóság fenntarthatóságáról a kérelmező

          vagy jogosult jövedelmi helyzetéhez mérten gondoskodik, valamint a szakértelmet, speciális

          munkaeszközöket, költséget nem igénylő szükséges munkálatokat saját maga elvégzi, és

   

   c)    a higiénikus állapot érdekében szükség szerint megtörténik a rágcsálók és rovarok távoltartása, illetve

          irtása.


(3) A ház udvara és kertje akkor rendezett, ha


a) mentes a hulladéktól, kivéve, hogy a hulladék gyűjtése, tárolása elszállításig meghatározott helyen, a környezet védelméről szóló jogszabályok előírásainak betartásával történik,

b) a gyomnövények mennyisége a hasznosítható terület 10 %-ánál nem foglal el több területet és a magasságuk nem haladja meg a 30 cm-t,

c)  a pázsit nyírt, vagy felismerhető a gondozása érdekében végzett rendszeres tevékenység,

d)  a szabadban lévő tárgyak, felszerelések, tüzelő tárolása sorban, rendezetten történik,

e)   az épület vagy épületek esetleges málló vakolatát, törmelékeit rendszeresen összetakarítják, valamint eltávolítják,

          f)   a burkolt utakat sepregetéssel tisztítják,

g) a háziállatok tartására olyan kialakított hely áll rendelkezésre, amely megakadályozza az állatok elkóborlását és a tisztasága is megfelelő, továbbá az állatok takarmányának tárolása takarmány jellegének megfelelő formában  történik és a keletkezett trágya és trágyalé kezelése a higiéniai szempontoknak megfelel.


(4) A    kerítéssel    kívül    határos   terület   rendezettsége akkor biztosított, ha az útig terjedő területen a füves terület rendszeresen nyírt,  mentes a hulladéktól és az ott lévő fa, bokor terjedelmével nem akadályozza a mellette lévő járda vagy út használatát.


(5)     A járda tisztántartása akkor biztosított, ha mentes a hulladéktól, a lehullott növényi részektől, a felgyülemlett csapadékvíztől és télen a hó eltakarítása, valamint a síkosság-mentesítés megtörténik. Síkosság-mentesítés céljából kijuttatott speciális szóróanyag, homok, salak, hamu, fűrészpor, forgács eltakarításáról haladéktalanul gondoskodni kell a szükségesség megszűnését követően.


(6)     A (1) – (5) bekezdésekben felsoroltak ellenőrzését negyedévente legalább egyszer, illetve bejelentés, vagy hivatalos tudomásszerzés útján szerzett információ alapján soron kívül helyszíni szemle formájában kell elvégezni.  Az ellenőrzést a jegyző, vagy az általa megbízott hivatali alkalmazott végzi.  Az ellenőrzés tapasztalatait minden esetben jegyzőkönyvbe kell rögzíteni, a kifogásolt állapotról – amennyiben lehetséges – fényképfelvételt kell készíteni.


(7)     Amennyiben a helyszíni ellenőrzés alapján megállapításra kerül, hogy az e rendeletben megállapított rendezett lakókörnyezetre vonatkozó feltételek nem teljesülnek, abban az esetben a kérelmezőt, illetve a jogosultat annak teljesítésére megfelelő, de legalább ötnapos határidő kitűzésével a jegyző – az elvégzendő tevékenységek konkrét megjelölésével – felszólítja.



Méltányossági ápolási díj[11]


13. §[12]


Méltányossági ápolási díjat (továbbiakban: ápolási díj)  kell megállapítani az Szt. 43/B. § (1) bekezdése szerint.”



14. §[13]


(1) A 13. § szerinti ellátás tekintetében a jogosultság megállapítása szempontjából figyelembe vehető egy főre számított havi családi jövedelemhatár az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének  150 %-a, egyedülálló esetén annak 200  %-a.


(2) Az (1) bekezdésben meghatározott ellátás tekintetében nem állapítható meg ápolási díj az Szt. 42. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl, ha az ápolt tartását, gondozását tartási, öröklési vagy életjáradéki szerződésben vállalták.”


15. §


Az ápolási díj összege a 14. § (1) bekezdésében meghatározott ellátás esetén az éves központi költségvetési törvényben meghatározott alapösszeg 80%-a.[14]


16. §[15]


A méltányossági ápolási díj megállapítása során az Szt. 41 - 42. §-aiban foglaltakat, valamint a 44. § (2) – (3) bekezdéseiben foglaltakat megfelelően alkalmazni kell.


17. §


(1) Az ápolási díj iránti kérelemhez mellékelni kell a külön jogszabályban meghatározott igazolást és szakvéleményt, és a külön jogszabály által rendszeresített, a rendszeres szociális segély megállapítása iránti kérelemhez mellékelendő jövedelemnyilatkozatot, valamint a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat.


(2) Az ápolási díjra való jogosultságot kétévente kell felülvizsgálni.


Önkormányzati segély[16]


18. §[17]


(1) Önkormányzati segélyként átmeneti segélyben (továbbiakban: átmeneti segély) kell részesíteni az Szt. 45.§ (1) és (4) bekezdésében meghatározott esetekben azt a személyt, akinél az egy főre jutó jövedelem


  1. családban élők esetében a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 130 %-át

  2. gyermekét ( eit ) egyedül nevelő szülő esetén a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének150 %-át

  3. teljesen egyedülálló személy esetében a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250 %-át.


nem haladja meg.


(2) Különös méltánylást érdemlő esetben - pl. elemi kár, a létfenntartást veszélyeztető lopás, rablás, két hónapot meghaladó tartós betegség - jövedelemhatártól függetlenül átmeneti segélyt kell megállapítani, ha az igényjogosult a rendkívüli körülményt igazolja, arra vonatkozóan nyilatkozatot tesz, illetőleg, ha az köztudomású.


19. §


(1) Az átmeneti segély alkalmanként megállapítható összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50 %-át.


(2) A rendelet 19. §.(2) bekezdésében szereplő különös méltánylást érdemlő esetben az átmeneti szociális segély összege legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-a mértékében  állapítható meg.


(3) Egy naptári évben az a személy, aki


  a.) az Önkormányzattól rendszeres pénzellátásban, lakásfenntartási támogatásban  nem

részesül, legfeljebb négy alkalommal kaphat segélyt,

.           b) az Önkormányzattól rendszeres pénzellátásban, lakásfenntartási támogatásban

részesül két alkalommal kaphat átmeneti segélyt.


20. §


(1) Az átmeneti segély iránti kérelemhez mellékelni kell a külön jogszabály által   rendszeresített, a rendszeres szociális segély megállapítása iránti kérelemhez mellékelendő jövedelemnyilatkozatot, valamint az abban feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, valamint a létfenntartást veszélyeztető többletkiadás  igazolására szolgáló számlákat, iratokat.


(2) Abban az esetben, ha a létfenntartást veszélyeztető többletkiadás igazolása az (1)      bekezdésben meghatározott módon nem lehetséges a kérelemhez csatolni kell a kérelmező nyilatkozatát a többlet kiadás/ok/ról és az/ok/ becsült összegéről, amennyiben az/oka/t kérelmében nem tüntette fel.



Temetési segély


21. §


(1) [18]Önkormányzati segélyként temetési segélyt (továbbiakban temetési segély) annak a személynek kell megállapítani, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át.


(2) A temetési támogatás mértéke a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség 10 %-a. A helyben szokásos legolcsóbb temetési költség összege kétszázezer forint.[19]

 

(3) A kérelmet az elhalálozást követő 3 hónapon belül kell benyújtani.


Az első házasságot kötő családok támogatása


22. §


(1) Az önkormányzat kérelemre jövedelmi viszonyoktól és rászorultságtól függetlenül támogatást nyújt az első házasságot kötő bakonysági lakosoknak.[20]


(2) A támogatás mértéke családonként 15.000,-Ft[21]


(3) A támogatás kifizetéséhez be kell mutatni a házassági anyakönyvi kivonatot.



Születési támogatás


23. §[22]


(1) Születési támogatásra a Bakonysági  lakóhellyel rendelkező gyermek akkor jogosult ha, legalább egyik szülője, törvényes képviselője Bakonyság községben lakóhellyel rendelkezik.


(2) A születési támogatás iránti kérelmet a gyermek születését követő 6 hónapon belül igényelheti. A határidő lejárta jogvesztő hatályú. A kérelemhez csatolni kell a gyermek születési anyakönyvi kivonatát.


(3) A támogatás összege egyszeri alkalommal gyermekenként 20.000,- Ft.


23/A.[23]


IV. fejezet


TERMÉSZETBEN NYÚJTOTT ELLÁTÁSOK


Közgyógyellátás


24. §


(1) A települési önkormányzat a szociálisan rászorult személyeknek méltányossági közgyógyellátást biztosít.


(2) A méltányossági közgyógyellátás igénybevételének feltételei:


a) az igénylő családjában az egy főre számított havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 290 %-át, egyedül élő esetén annak 340 %-át nem haladhatja meg, és[24]


b) az igénylő havi rendszeres gyógyító ellátási költsége az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 15 %-át eléri, vagy azt meghaladja, feltéve, hogy közgyógyellátásra az Szt. 50. § (1), (2) bekezdése alapján nem jogosult.


(3) [27]


(4) A közgyógyellátás egyéb szabályait az Szt 49.§, 50.§ (3-6) bekezdései,50/A – 50/D§-ai, és a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet 35-49.§-ai tartalmazzák.


Természetben nyújtott szociális ellátás


25. §[28]


A képviselő-testület döntése alapján a célszerű felhasználás érdekében pénzbeli ellátás helyett, a pénzbeli ellátásra vonatkozó szabályozás alkalmazásával, az önkormányzati segély  természetbeni szociális ellátásként is adható.


26. §[29]


(1) Az önkormányzat a települési önkormányzatok szociális célú tűzifavásárláshoz kapcsolódó kiegészítő, vissza nem térítendő támogatása címén kapott támogatás erejéig, természetbeni tűzifa támogatást biztosít annak a személynek, aki


  1. lakásfenntartási támogatásra jogosult, vagy
  2. aktívkorúak ellátására jogosult, vagy
  3. adósságkezelési támogatáshoz kapcsolódó adósságcsökkentési támogatásra jogosult, vagy
  4. 65 éven felüli, egyedül élő nyugdíjas.


és a lakásának tűzifával való fűtéséhez támogatásra szorul.”


(2) Az (1) bekezdésben foglalt támogatást a polgármester határozattal állapítja meg


V. fejezet


SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK


Szociális alapszolgáltatások


27. §


Falugondnoki szolgáltatás


Az önkormányzat a falugondnoki szolgáltatás ellátásnak szabályairól külön rendeletet alkot.


Szociális étkeztetés


28. §


(1) Bakonyság Község Önkormányzat Képviselő–testülete a falugondnok útján azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről gondoskodik, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.


(2) Az étkeztetést a Lovászpatonai  Általános Iskola Konyhájából (Lovászpatona, Kossuth u. 50.), az azt bérlő vállalkozótól a falugondnok általi ingyenes házhozszállítással lehet igénybe venni.


(3) Az ellátás igénybevétele iránti kérelmeket az önkormányzati hivatalnál vagy a falugondnoknál  formanyomtatvány kitöltésével, írásban kell benyújtani.


(4) Ha az igénylő a szükséges adatokat nem közli, vagy a kért igazolásokat nem csatolja, a szociális ügyintéző 15 napos határidő kitűzésével felszólítja az igénylőt, illetve törvényes képviselőjét annak pótlására. A határidő eredménytelen letelte után a kérelmet a rendelkezésre álló adatok alapján kell elbírálni.


(5) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen

a) koruk

b) egészségi állapotuk

c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük

d) szenvedélybetegségük

e) hajléktalanságuk miatt.


(6) Életkora miatt rászoruló az a személy, aki 60. életévét betöltötte,


(7) Egészségi állapota miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki mozgásában korlátozott, krónikus, vagy akut megbetegedése, fogyatékossága miatt önmaga ellátásáról részben vagy teljesen gondoskodni nem tud és ezt háziorvosa igazolja.


(8) Fogyatékossága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény alapján fogyatékossági támogatásban részesül,


(9) Pszichiátriai betegsége, illetve szenvedélybetegsége miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki fekvőbeteg– gyógyintézeti kezelést nem igényel, önmaga ellátására részben képes s erről orvosi igazolással rendelkezik.


(10) Hajléktalansága miatt rászorulónak kell tekinteni azt az életvitelszerűen Bakonyságon élő személyt, aki bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel nem rendelkezik.


(11) Az étkeztetést határozott és határozatlan időtartamra is meg lehet állapítani.


(12) Amennyiben az ellátást egy évet meghaladó, vagy határozatlan időtartamra állapították meg, úgy a jogosultsági feltételeket a megállapodást követő egy év elteltével felül kell vizsgálni.


(13) A szolgáltatást nyújtó vállalkozó az étkeztetést igénybe vevő személyekről és az igénybe vett étkezési napokról nyilvántartást vezet, melyet minden hónap 5. napjáig megküld a falugondnoknak.


(14) a) Ha az ellátást betegség, vagy más ok miatt a jogosult nem kívánja igénybe venni, a távolmaradását az ellátást nyújtó vállalkozónál köteles két munkanappal a távolmaradást megelőzően szóban, vagy írásban bejelenteni, ebben az esetben távolmaradása idejére mentesül a térítési díj megfizetésének kötelezettsége alól.


(15) Ennek elmulasztása esetén az ellátást igénybe vevő a térítési díj megfizetésének kötelezettsége alól a távolmaradás kezdetétől számított 3. munkanaptól mentesül.


(16) Az étkeztetési térítési díjat a tárgyhó 10. napjáig, a falugondnoknál kell befizetni, az önkormányzat házipénztárába.


(17) Az étkeztetésért fizetendő térítési díjat az önkormányzat külön rendeletben szabályozza.


Házi segítségnyújtás


29. §


(1) Az önkormányzat a házi segítségnyújtás szolgáltatáshoz való hozzájutást önkormányzati társulás által fenntartott intézmény útján biztosítja.


(2)[30] Az ellátást biztosító intézmény neve és címe:


Pápakörnyéki Önkormányzatok Feladatellátó Intézménye

Székhelye:            8500 Pápa, Pálos tér 2.


(3) A házi segítségnyújtáshoz való hozzájutás biztosításában a Falugondnoki Szolgálat közreműködik.


(4) A házi segítségnyújtást az önkormányzat térítésmentesen biztosítja.



Családsegítés


30. §


(1) Az önkormányzat a családsegítő szolgáltatáshoz való hozzájutást önkormányzati társulás által fenntartott intézmény útján biztosítja.


(2)[31] Az ellátást biztosító intézmény neve és címe:


Pápakörnyéki Önkormányzatok Feladatellátó Intézménye

Székhelye:            8500 Pápa, Pálos tér 2.


(3) A családsegítéshez való hozzájutás biztosításában a Falugondnoki Szolgálat közreműködik, melynek keretében különösen

a) közreműködik a programszervezésben,

b) technikai segítséget nyújt a szolgálatnak faladatai megvalósításában,

c) a szolgálattal együtt segíti speciális támogató, önsegítő csoportok szervezését, működtetését.



31. §[32]


Értelmező rendelkezések


32. §


A rendelet alkalmazásában a fogalmak tartalmára vonatkozóan az Szt. 4. §-ában foglaltak az irányadók.


Hatálybalépés


33. §


  1. E rendelet 2009. május 1. napján lép hatályba. Kihirdetéséről a körjegyző gondoskodik.


(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Bakonyság Község Önkormányzati Képviselő-testületének 8/2005. (X. 26.) számú rendelete a szociális igazgatás és a szociális ellátások helyi szabályozásáról és az azt módosító 7/2006.(IV. 21.) rendelet, valamint az egyes önkormányzati hatósági hatáskörök átruházásáról szóló 11/2005. (X. 26.) rendelet 4. §-a.



           Kiss Lajos                                                                                dr. Reichert László

          polgármester                                                                                     körjegyző




Egységes szerkezetbe foglalva 2014. január 1. napjától.


                                                                                                                                                                                                                                                                                                             dr. Reichert László    

                                                                                                               aljegyző                                                



[1] módosította a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 1. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától

[2] [2] módosította a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 2. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától

[3] hatályon kívül helyezte a 3/2012.(II.10.) önkormányzati rendelet 6. §-a, hatálytalan 2012. február 11. napjától.

[4] módosította a 3/2012.(II.10.) önkormányzati rendelet 1. §-, hatályos 2012. február 11.  napjától

[5] módosította a 3/2012.(II.10.) önkormányzati rendelet 6. §-a, hatályos 2012. február 11. napjától

[6] módosította a 3/2012.(II.10.) önkormányzati rendelet 2. §-a hatályos 2012. február 11. napjától

[7] módosította a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 3. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától


[8] hatályon kívül helyezte a 3/2012.(II.10.) önkormányzati rendelet 6. §-a, hatálytalan 2012. február 11. napjától.

[9] a címet módosította a 3/2012. (II. 10.) önkormányzati rendelet 4. §-a, hatályos 2012. március 1. napjától

[10] módosította a 3/2012.(II.10.) önkormányzati rendelet 5. §-a, hatályos 2012. március 1. napjától.


[11] a címet módosította a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 4. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától

[12] módosította a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 4. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától

[13] módosította a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 5. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától


[14] módosította a 3/2013. (II. 28.) önkormányzati rendelet 1. §-a, hatályos 2013. március 1. napjától

[15] módosította a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 6. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától

[16] a címet módosította a  13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 7. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától

[17] módosította a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 7. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától


[18] módosította a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 8. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától

[19] módosította a 7/2011. (VI. 23.) önkormányzati rendelet  1. §-a, hatályos  2011. július 1-jétől

[20] módosította a 7/2011. (VI. 23.) önkormányzati rendelet  2. §-a, hatályos  2011. július 1-jétől.

[21] módosította a 7/2011. (VI. 23.) önkormányzati rendelet  2. §-a, hatályos 2011. július 1-jétől.

[22] módosította az 7/2011. (VI. 23.) önkormányzati rendelet 3 §-a, hatályos  2011. július 1-jétől

[23] hatályon kívül helyezte a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 11. §-a, hatálytalan 2014. jan. 1. napjától

[24] módosította a 8/2013. (VI. 27.) önkormányzati rendelet 2. §-a, hatályos 2013. július 1. napjától

[25] módosította a 3/2013. (II. 28.) önkormányzati rendelet 6. §-a, hatályos 2013. március 1. napjától

[26] módosította az 7/2011. (VI. 23.) önkormányzati rendelet 4 §-a, hatályos  2011. július 1-jétől

[27] hatályon kívül helyezte a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 11. §-a, hatálytalan 2014. jan. 1. napjától

[28] módosította a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 9. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától

[29] módosította az 1/2013. (I. 25.) rendelet 1. §-a, hatályos 2013. január 28. napjától

[30] módosította a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 10. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától

[31] módosította a 13/2013. (XII. 31.) önkormányzati rendelet 10. §-a, hatályos 2014. január 1. napjától

[32] hatályon kívül helyezte a 3/2012.(II.10.) önkormányzati rendelet 6. §-a, hatálytalan 2012. február 11. napjától