Nemesgulács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelete
a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról
Hatályos: 2022. 01. 02- 2022. 09. 12Nemesgulács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelete
a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról
Nemesgulács Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III törvény 132. §. (4) bekezdés g) pontjában, valamint a 48. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 13. § (1) bekezdés 8a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el
Általános rendelkezések
1. A rendelet hatálya
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Nemesgulács községben állandó lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező és életvitelszerűen Nemesgulács községben élő magyar állampolgárokra, bevándorlási, letelepedési engedéllyel rendelkező, továbbá a magyar hatóság által menekültként elismert személyekre és e személyek gyermekeire.
(2) A rendelet hatálya kiterjed továbbá a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1) - (3) bekezdésében meghatározott személyekre.
2. Ellátási formák
2. § (1) Települési támogatások.
a) újszülöttek támogatása
b) iskolakezdési támogatás
c) fűtési támogatás
d) temetési támogatás
e) ápolási támogatás
f) Rendkívüli települési támogatás
(2) Köztemetés költségeinek megtérítésére adható támogatás
3. Eljárási rendelkezések
3. § A települési támogatás megállapítása iránti eljárás kezdeményezésére, az eljárás lefolytatására, a jogorvoslati eljárásra a Szt,.,valamint az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseit az e rendeletben meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni.
4. § (1) A 2. §-ban meghatározott ellátások iránti kérelmeket a Polgármesternek címezve kell benyújtani, az egyes ellátásoknál szabályozottak figyelembevételével, az arra rendszeresített formanyomtatványon.
(2) A támogatás hivatalból történő kezdeményezésre is megállapítható, különösen
a) nevelési-oktatási, egészségügyi és szociális intézmény,
b) gyámhatóság,
c) természetes személy,
d) a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet
kezdeményezésére.
(3) A kérelmet – ha törvény másként nem rendelkezik – az a szociális hatáskört gyakorló szerv bírálja el, amelynek illetékességi területén a kérelmező lakcíme van. A kérelmező lakcíme az a lakóhely, vagy tartózkodási hely, ahol életvitelszerűen lakik. A lakcím megállapítása szempontjából a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai az irányadók.
(4) Az élet és testi épség veszélyeztetettsége esetén, hatáskör és illetékesség vizsgálata nélkül, rendkívüli települési támogatást kell megállapítani, az e rendelet 12. § (7) bekezdésében foglalt összeghatárra figyelemmel.
(5) A hatáskör gyakorlója a szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a személyi- és jövedelmi körülmények igazolásán túl felhívhatja a kérelmezőt, hogy családja vagyoni helyzetéről-, kiadásairól nyilatkozzék, azokat igazolja. Szükség esetén a körülmények alapos megismeréséhez környezettanulmány készíthető.
(6) A jövedelemmel nem rendelkező, aktív korú személy részéről - az ápolási támogatás kivételével - kérelemhez csatolni kell az állami foglalkoztatási szerv igazolását arról, hogy annak nyilvántartásában álláskeresőként szerepel.
(7) Az ellátás kifizetése a jogosult részére a döntést követő 15 napon belül a jogosult bankszámlájára történő utalással, bankszámla hiányában az önkormányzat házipénztárából történő kifizetéssel történik.
(8) A körülmények mérlegelése esetén a jogosult részére elszámolási kötelezettség írható elő, melynek során az ellátás felhasználását, a megállapítás céljához igazodva számlával, vagy egyéb hitelt érdemlő módon köteles bizonyítani.
(9) Az egyes ellátási formák esetében a jogosultság igazolására benyújtani szükséges adatokat és dokumentumokat az adott ellátási formához kapcsolódó melléklet tartalmazza.
5. § A jogosulatlanul igénybevett ellátás megtérítésére vonatkozó szabályokat az Szt. 17. §-a tartalmazza.
6. § A Képviselő-testület hatáskörét az e rendelet 2. §-ában meghatározott támogatások esetében a polgármesterre ruházza át.
Ellátási formák
4. Újszülöttek támogatása
7. § (1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester, kérelemre Újszülöttek támogatására települési támogatást állapít meg annak a nemesgulácsi lakóhellyel rendelkező újszülött vele azonos lakcímen lakó szülőjének, akinek a családban az egy főre jutó jövedelme nem haladja meg a 250 000 Ft-ot és legalább 1 éve nemesgulácsi lakóhellyel rendelkezik és az 1. melléklet szerinti kérelem nyomtatványban foglalt adatokat közli és dokumentumokat becsatolja.
(2) A támogatás összege 60.000,- Ft.
(3) Az újszülöttek támogatása a születés anyakönyvezését követő 60 napon belül igényelhető, mely benyújtási határidő elmaradása jogvesztő.
5. Iskolakezdési támogatás
8. § (1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester kérelemre, iskolakezdési támogatást állapít meg az alap-, közép- vagy felsőfokú tanintézet nappali tagozatán tanulói jogviszonyban álló gyermeknek illetve fiatal felnőttnek, aki:
a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül,
b) tartósan beteg vagy fogyatékos,
c) családjában tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek,
d) családjában három vagy több gyermeket nevelnek,
e) nevelésbe vételét rendelte el a gyámhatóság, vagy
f) a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 300.000 Ft-ot.
(2) A támogatás egy főre jutó összegét a képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetéséről szóló rendeletében határozza meg.
(3) A támogatási kérelmet minden év augusztus 15 – október 25-ig lehet benyújtani, mely benyújtási határidő elmulasztása jogvesztő.
(4) A támogatás folyósítása évi egy alkalommal bankszámlára utalással, annak hiányában az önkormányzat házipénztárából kifizetéssel történik.
(5) A támogatás természetbeni ellátás formájában történő megállapítása esetén, a tanulással összefüggő kiadások csökkentésére fordítható.
(6) Az iskolakezdési támogatás a rendelet 2. melléklete szerinti kérelem és az abban foglalt adatok közlésével és dokumentumok csatolásával igényelhető.
6. Fűtési támogatás
9. § (1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester, kérelemre fűtési támogatást állapít meg a szociálisan rászoruló háztartások fűtéséhez, ha a háztartásban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 120. 000 Ft-ot, egyedülálló személy esetén a 140. 000 Ft-ot.
(2) A fűtési idény kezdete előtt megvásárolt tüzelőről kiállított számla, a következő aktuális fűtési idényben vehető figyelembe, a támogatás megállapításánál.
(3) A támogatás egy naptári évben fűtési idényenként, egy alkalommal, azaz egy évben két alkalommal adható. A fűtési idény január 1-től április 30-ig és szeptember 1-től december 31-ig tart.
(4) A fűtési támogatás mértéke esetenként és háztartásonként a benyújtott számlával megegyező összeg, de legfeljebb 50.000,-Ft.
(5) A fűtési támogatás a rendelet 3. melléklete szerinti kérelem és az abban foglalt adatok közlésével és dokumentumok csatolásával igényelhető.
7. Temetési támogatás
10. § (1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester, kérelemre temetési támogatást állapít meg annak a nemesgulácsi lakosnak, aki közeli hozzátartozója eltemettetéséről gondoskodott, ha a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 300 000 Ft-ot.
(2) A támogatás összege 50. 000 Ft.
(3) A támogatás legkésőbb a haláleset anyakönyvezését követő 60 napon belül igényelhető, mely benyújtási határidő elmulasztása jogvesztő.
(4) A temetési támogatás a rendelet 4. melléklete szerinti kérelem és az abban foglalt adatok közlésével és dokumentumok csatolásával igényelhető.
8. Ápolási támogatás
11. § (1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester ápolási támogatást állapít meg annak a hozzátartozónak, aki 18. életévét betöltött tartósan beteg személy ápolását, gondozását végzi.
(2) Az ellátás tekintetében a jogosultság megállapítása szempontjából a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 200 000 Ft-ot.
(3) Az ápolási támogatás a rendelet 5. melléklete szerinti kérelem és az abban foglalt adatok közlésével és dokumentumok csatolásával igényelhető.
(4) Az ápolási támogatás egy évre kerül megállapításra.
(5) Az ápolási támogatást a kérelem benyújtásának napjától kell megállapítani.
(6) Az ápolási támogatást utólag minden hónap 5-ig kell kifizetni.
(7) Az ápolási támogatás havi összege az ápolási díj központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott alapösszegének a 80%-a.
(8) Nem állapítható meg ápolási támogatás, ha az ápolt tartását, gondozását tartási, öröklési, életjáradéki vagy egyéb szerződésben vállalták.
(9) Nem jogosult ápolási támogatásra a hozzátartozó, ha
a) az ápolt személy két hónapot meghaladóan fekvőbeteg-gyógyintézeti, valamint nappali ellátást nyújtó bentlakásos szociális intézményi ellátásban részesül,
b) napi 4 órát meghaladó kereső tevékenységet folytat.
(10) Az ápolási támogatást meg kell szüntetni, ha
a) az ápolt személy állapota az állandó ápolást már nem teszi szükségessé,
b) az ápolást végző személy a kötelezettségét nem teljesíti,
c) az ápolt személy meghal.
(11) Az ápolt személy halála esetén az ápolási támogatás folyósítását annak a hónapnak az utolsó napjával kell megszüntetni, amelyik hónapban a halál bekövetkezik.
(12) Az ápolási támogatásra jogosult köteles az ápolási díj megállapítása iránt benyújtott kérelem nyomtatvány adataiban történt változásokat haladéktalanul, de legkésőbb 8 napon belül bejelenteni.
9. Rendkívüli települési támogatás
12. § (1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére, akiknek családjában az egy főre jutó havi családi jövedelem nem haladja meg a 80 000 Ft-ot , egyedülálló személy esetén a 100 000 Ft-ot és
a) akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy
b) alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások miatt anyagi segítségre szorulnak.
(2) Létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetnek minősülhet különösen:
a) betegséghez
b) halálesethez
c) elemi kár elhárításához
d) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához
e) iskoláztatáshoz
f) a gyermek fogadásának előkészítéséhez, születéshez
g) a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartáshoz
h) a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez
i) a gyermek hátrányos helyzetéhez
kapcsolódó kiadás.
(3) A rendkívüli települési támogatás a rendelet 6. melléklete szerinti kérelem és az abban foglalt adatok közlésével és dokumentumok csatolásával igényelhető.
(4) A rendkívüli települési támogatás elbírálásáról legkésőbb 10 napon belül intézkedni kell.
(5) A rendkívüli települési támogatás kifizetéséről a döntést követően legkésőbb 5 napon belül intézkedni kell.
(6) Rendkívüli települési támogatás adható eseti jelleggel, vagy meghatározott időszakra havi rendszerességgel.
(7) A rendkívüli települési támogatás összegét a rászorultsághoz igazodóan, egyéni elbírálás alapján kell megállapítani, mely alkalmanként 10. 000 Ft-nál kevesebb nem lehet, és nem lehet több 50.000 Ft-nál.
13. § (1) A hatáskör gyakorlója egyedi mérlegelés alapján a létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetnek minősülő körülmény fennállása esetén a Rendkívüli települési támogatást krízishelyzetre tekintettel is megállapíthatja, mely esetében a 12. §-ban rögzített jogosultsági feltételtől és a támogatási összeghatártól legfeljebb 150.000,-Ft összeg erejéig eltérhet.
(2) A kérelmet a krízishelyzet bekövetkeztét követő 30 napon belül lehet benyújtani, e rendelet 6. mellékletével, az abban foglalt adatok közlésével és dokumentumok csatolásával.
(3) A Krízishelyzetbe került személy részére nyújtandó rendkívüli települési támogatás megállapításáról és kifizetéséről azonnal intézkedni kell.
(4) A Krízishelyzetbe került személy köteles igazolni azt a tényt, melynek következtében a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet bekövetkezett.
10. Köztemetés költségeinek megtérítésére adható támogatás
14. § (1) A köztemetés költségeinek megtérítési kötelezettsége alól részben vagy egészben különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén a polgármester mentesítheti az eltemettetésre köteles személyt.
(2) Amennyiben a visszafizetésre kötelezett személy családjának a köztemetés költségeinek megtérítése megélhetését súlyosan veszélyeztetné – méltányosságból
a) a köztemetés költségeit elengedheti, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjának egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg 57 000 Ft -ot, vagy
b) a köztemetés költségeinek 50%-át elengedheti, és kérelemre részletekben fizettetheti meg, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjának egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg 114 000 Ft-ot.
Záró rendelkezések
15. §1
16. § Ez a rendelet 2022. január 1-jén lép hatályba.
1. melléklet
1. Igénylő adatai:
a) Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) Lakcím bejelentés kelte:
g) TAJ száma:
h) Elérhetőség:
2. Házastárs (élettárs) adatai:
a) Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) Lakcím bejelentés kelte:
g) TAJ száma:
h) Elérhetőség:
3. Újszülött gyermek adatai:
Az igénylő családjában élő személyek száma:……………..fő (az igénylővel együtt értendő)
Alulírott ………………………………………………………………… szülő/törvényes képviselő büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy …………………………………………… nevű ……………………..…………………………….………..…..………………….. (szül.hely, idő) született gyermekemmel életvitelszerűen Nemesgulácson ……………………………………………………………………..………………… (utca, házszám) alatt élek, a kérelem beadásától számított legalább 1 éve (…………-tól) nemesgulácsi lakóhellyel rendelkezem.
Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Igénylő jövedelme |
Igénylő családjában élő személyek jövedelme |
|||
---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj) |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó
A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) gyermek születési anyakönyvi kivonat másolata,
b) a család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (jövedelem igazolás), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Kelt:
igénylő aláírása
a) Neve:
b) Anyja neve:
c) Születési hely, idő:
d) Lakóhelye:
e) Lakcím bejelentés kelte:
f) TAJ száma:
g) Anyakönyvi kivonat száma:
2. melléklet
1. Igénylő adatai:
mint a
1.1.............................................................. nevű gyermek
születési hely, idő
anyja neve:
TAJ száma:
1.2.............................................................. nevű gyermek
születési hely, idő
anyja neve:
TAJ száma:
1.3............................................................... nevű gyermek
születési hely, idő
anyja neve:
TAJ száma:
szülője/más törvényes képviselője/gondviselője vagy
saját jogon (18. életévét betöltött személy esetében)
(a megfelelő aláhúzandó)
a) Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) TAJ száma:
g) Elérhetőség:
2. Az iskolakezdési támogatás igénybevételét az alábbi jogcím alapján kérem,:
a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül ......... év .................. hónap ...... napjától,
b) tartósan beteg vagy fogyatékos,
c) családjában tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek,
d) családjában három vagy több gyermeket nevelnek,
e) nevelésbe vételét rendelte el a gyámhatóság, vagy
f) családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a kötelező legkisebb munkabér személyi jövedelemadóval, munkavállalói, egészségbiztosítási és nyugdíjjárulékkal csökkentett, azaz nettó összegének 230%-át.
3. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Kelt:
....................................................................
a támogatást igénybe vevő aláírása
(szülő, más törvényes képviselő, nevelésbe vett gyermek esetén az ellátást nyújtó nevelőszülő, intézményvezető)
a) Iskolalátogatási igazolás.
b) A tartósan beteg vagy fogyatékos személy esetében annak igazolását alátámasztó dokumentumot.
c) A családban nevelt három vagy több gyermek esetében a szülő nyilatkozatát.
d) A nevelésbe vétel elrendelése esetében annak igazolását alátámasztó dokumentumot.
e) A jövedelem viszonyokra tekintettel igényelt támogatás esetében jövedelem igazolást, aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
3. melléklet
1. Az igénylő személyre vonatkozó adatok
Neve: …………………………………………………………………………………...
Születési neve: …………………………………………………………………………
Anyja neve: …………………………………………………………………………….
Születési hely, idő (év, hó, nap): ………………………………………………………
Lakóhelye: ……………………………………………………………………………....
Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………..
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………...
Adóazonosító jele: ……………………………………………………………………...
Telefonszám (nem kötelező megadni): ………………………………………………..
Bankszámla száma:................................................................................................
2. Az igénylő háztartásában élő személyek száma:……………..fő (az igénylővel együtt értendő)
3. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
A közös háztartásban élők jövedelme |
|||
---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szerve által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A háztartás havi jövedelme összesen |
A háztartásban az egy főre jutó havi nettó jövedelem:……………………………………Ft/hó
4. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. (megfelelő rész aláhúzandó)
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Kelt:
igénylő aláírása
a) Jövedelem igazolás a háztartásban élő személyek tekintetében, aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
b) A megvásárolt tüzelőről szóló számla, mely kérelmező vagy vele közös háztartásban élő személy nevére szól. Földgázzal vagy árammal történő fűtés esetén a fűtési idényre vonatkozó gáz, illetve áramszámlát kell becsatolni.
4. melléklet
1. Kérelmező adatai:
Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásáhozkapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj) |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó
a) Kérelmező Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) Lakcím bejelentés kelte:
g) TAJ száma:
h) Bankszámla száma:
i) Elhunyt neve:
j) Haláleset helye és ideje:
k) Elhunyt és kérelmező közötti rokonsági kapcsolat:
2. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
Kijelentem, hogy
- életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó, csak abban az esetben kell megtenni, ha egyidejűleg bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik),
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Kelt:
kérelmező aláírása
a) Elhunyt halotti anyakönyvi kivonat másolata.
b) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (jövedelem igazolás), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
c) A kérelmező nevére kiállított temetésről szóló számla másolata.
5. melléklet
1. Az ápolást végző személyre vonatkozó adatok
Személyes adatok
Neve: …………………………………………………………………………………..
Születési neve: …………………………………………………………………………
Anyja neve: …………………………………………………………………………….
Születési hely, idő (év, hó, nap): ………………………………………………………
Lakóhelye: ……………………………………………………………………………..
Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………...
Adóazonosító jele: …………………………………………………………………….
Állampolgársága: ………………………………………………………………………
Az ápolt személlyel való rokoni kapcsolata: …………………………………………..
Telefonszám (nem kötelező megadni): ………………………………………………..
Fizetési számlaszám:………………………………………………………………………
A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: ……………………………………………..
2. Jogosultsági feltételekre vonatkozó adatok
Az ápolási díj megállapítását arra való tekintettel kérem, hogy az ápolt személy:
- 18. életévét betöltött tartósan beteg.
Kijelentem, hogy keresőtevékenységet nem folytatok/keresőtevékenységet napi 4 órát meghaladóan nem folytatok. (a megfelelő rész aláhúzandó)
Az ápolási tevékenységet:
a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen,
az ápolt személy lakóhelyén/tartózkodási helyén
végzem (a megfelelő rész aláhúzandó);
Kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó).
3. Az ápolt személyre vonatkozó adatok
Személyes adatok
Neve: ……………………………………………………………………………………
Születési neve: …………………………………………………………………………..
Anyja neve: ……………………………………………………………………………..
Születési hely, idő (év, hó, nap): ………………………………………………………..
Lakóhelye: ………………………………………………………………………………
Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………..
Társadalombiztosítási Azonosító Jele:……………………………………………………
Ha az ápolt személy nem cselekvőképes, a törvényes képviselő neve:
…………………………………………………………………………………………….
A törvényes képviselő lakcíme:…………………………………………………………….
4. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó
5. Jogosultsági feltételekre vonatkozó nyilatkozat
Egyetértek azzal, hogy az otthoni ápolásomat, gondozásomat az ápolási díjat kérelmező hozzátartozóm végezze.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Tudomásul veszem, hogy az adatokban történt változást haladéktalanul, de legkésőbb 8 napon belül bejelentem.
Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. ( a megfelelő rész aláhúzandó)
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
6. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
Kelt: ............................................................................, ....................................................
.......................................................... ..….....................................................
az ápolást végző személy aláírása az ápolt személy vagy törvényes képviselője aláírása
II. az ápolási támogatás megállapításához
1.) Igazolom, hogy
Név:
Születési név:
Anyja neve:
Születési hely, év, hó, nap:
Lakóhely:
Társadalombiztosítási Azonosító Jele:
tartósan beteg.
Fenti igazolást nevezett részére
sz. zárójelentés/szakvélemény alapján adtam ki.
2.) Szakvéleményem szerint a fent nevezett személy betegsége miatt állandó és tartós gondozásra
szorul. A gondozás várható időtartama 3 hónapnál hosszabb.
Dátum:...............................................
…................................................................
háziorvos aláírása
P.H.
a) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (jövedelem igazolás).
b) Háziorvos igazolása a kérelem nyomtatvány alapján.
6. melléklet
1. Név:
Születési név:
Születési hely, idő:
Anyja neve:
Bejelentett lakóhelye:
Tartózkodási helye:
Telefonszám:
TAJ.:
Bankszámla száma:
2. Kérelem indokolása (Figyelem! Indokolás nélkül a kérelem elbírálhatatlan):
......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
3. Rendkívüli települési támogatás megállapítását Krízishelyzetre tekintettel kérem a következő indokok alapján:
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
Kérelmező családjában lévő személyek száma:……………..fő
4. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj) |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (munkanélküli járadék, rendszeres szociális és nevelési segély, jövedelempótló támogatások, stb.) |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó
5. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. ( a megfelelő rész aláhúzandó)
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Dátum:……………………………………………..
……..…………………………..
a) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (jövedelem igazolás), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
b) A kérelem indokában nevesített tény igazolása ( pld. baleseti jegyzőkönyv, káreseményről szóló jegyzőkönyv..)
A 15. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.