Hegymagas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (III. 27.) önkormányzati rendelete
a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 03. 28- 2024. 03. 28Hegymagas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2024. (III. 27.) önkormányzati rendelete
a szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló önkormányzati rendelet módosításáról
Hegymagas Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III törvény 132. §. (4) bekezdés g) pontjában, illetve a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI törvény 18. §. (2) bekezdésében, valamint a 162. §. (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény 12. §. (2) bekezdése és 13. §. (1) bekezdés 8) pontjának feladatkörében eljárva, alábbi rendeletet alkotja:
1. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 4. §-a a következő (10) bekezdéssel egészül ki:
„(10) Az egyes ellátási formák esetében benyújtandó jövedelemigazolásként elfogadható, különösen munkáltatói igazolás, határozat, nyilatkozat, nyugellátást igazoló szelvény.”
2. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 7. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester, kérelemre Újszülöttek támogatására települési támogatást állapít meg annak a Hegymagasi lakóhellyel rendelkező újszülött vele azonos lakcímen lakó szülőjének, akinek a családban az egy főre jutó jövedelme nem haladja meg a 300.000 Ft-ot és állandó Hegymagasi lakóhellyel rendelkezik és az 1. melléklet szerinti kérelem nyomtatványban foglalt adatokat közli és dokumentumokat becsatolja.
(2) A támogatás összege 60.000,- Ft gyermekenként.”
3. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester kérelemre, óvodai – tanulói,- hallgatói támogatást állapít meg az óvodás gyermek, valamint az alap-, közép- vagy felsőfokú tanintézet nappali tagozatán tanulói jogviszonyban álló gyermeknek illetve fiatal felnőttnek, aki:)
4. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester, kérelemre fűtési támogatást állapít meg a szociálisan rászoruló háztartások fűtéséhez, ha a háztartásban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 170. 000 Ft-ot, egyedülálló személy esetén a 200. 000 Ft-ot.”
(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A támogatás egy naptári évben fűtési idényenként, egy alkalommal, azaz egy évben két alkalommal adható, azzal ,hogy a téli idényben a kérelem beadási határideje tárgyév december 15. napja. A fűtési idény január 1-től április 30-ig és szeptember 1-től december 31-ig tart.”
5. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester, kérelemre temetési támogatást állapít meg annak a Hegymagasi lakosnak, aki közeli hozzátartozója eltemettetéséről gondoskodott, ha a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 300. 000 Ft-ot.”
(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A támogatás legkésőbb a haláleset anyakönyvezését követő 90 napon belül igényelhető, mely benyújtási határidő elmulasztása jogvesztő.”
6. § A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 11. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Rendkívüli települési támogatás állapítható meg a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére, akiknek családjában az egy főre jutó havi családi jövedelem nem haladja meg a 150.000 Ft-ot , egyedülálló személy esetén a 200.000 Ft-ot és
a) akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy
b) alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadások miatt anyagi segítségre szorulnak.”
7. § (1) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe a 1. melléklet lép.
(2) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(4) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(5) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.
(6) A szociálisan rászorulók részére megállapítható települési támogatásokról szóló 10/2021. (XII. 2.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe a 6. melléklet lép.
8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet az 5/2024. (III. 27.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező adatai:
a) Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) Lakcím bejelentés kelte:
g) TAJ száma:
h) Elérhetőség:
2. Házastárs (élettárs) adatai:
a) Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) Lakcím bejelentés kelte:
g) TAJ száma:
h) Elérhetőség:
3. Újszülött gyermek adatai:
a) Neve:
b) Anyja neve:
c) Születési hely, idő:
d) Lakóhelye:
e) Lakcím bejelentés kelte:
f) TAJ száma:
g) Anyakönyvi kivonat száma:
4. Az Kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (az Kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
|
---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
|||||
5 |
|||||
6 |
|||||
7 |
5. Alulírott ………………………………………………………………… szülő/törvényes képviselő büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy …………………………………………… nevű ……………………..…………………………….………..…..………………….. (szül.hely, idő) született gyermekemmel életvitelszerűen Hegymagason ……………………………………………………………………..………………… (utca, házszám) alatt élek, a kérelem beadásától számított legalább 1 éve (…………-tól) Hegymagasi lakóhellyel rendelkezem.
6. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
7. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó
8. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) a gyermek születési anyakönyvi kivonat másolata,
b) a család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
9. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
10. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Kelt: ................................................................ Kérelmező aláírása”
2. melléklet az 5/2024. (III. 27.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező adatai:
a) Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) TAJ száma:
g) Elérhetőség:
1.1. .................................... nevű gyermek
1.1.1. születési hely, idő:
1.1.2. anyja neve:
1.1.3. TAJ száma:
1.2. .................................... nevű gyermek
1.2.1. születési hely, idő:
1.2.2. anyja neve:
1.2.3. TAJ száma:
1.3. .................................... nevű gyermek
1.3.1. születési hely, idő:
1.3.2. anyja neve:
1.3.3. TAJ száma:
2. Az iskolakezdési támogatás igénybevételét az alábbi jogcím alapján kérem,:
a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül ......... év .................. hónap ...... napjától,
b) tartósan beteg vagy fogyatékos,
c) családjában tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek,
d) családjában három vagy több gyermeket nevelnek,
e) nevelésbe vételét rendelte el a gyámhatóság, vagy
f) családjában a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 250.000 Ft/fő/hó összeget. (jövedelemigazolás beadása szükséges)
3. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) A tartósan beteg vagy fogyatékos személy esetében annak igazolását alátámasztó dokumentumot.
b) A családban nevelt három vagy több gyermek esetében a szülő nyilatkozatát.
c) A nevelésbe vétel elrendelése esetében annak igazolását alátámasztó dokumentumot.
d) A jövedelem viszonyokra tekintettel igényelt támogatás esetében a benyújtást megelőző hónapban jövedelem igazolást, aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
4. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
5. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Kelt: .................................................................
a támogatást igénybe vevő aláírása (szülő, más törvényes képviselő, nevelésbe vett gyermek esetén az ellátást nyújtó nevelőszülő, intézményvezető)”
3. melléklet az 5/2024. (III. 27.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező adatai:
a) Kérelmező Neve:
b) Születési neve:
c) Anyja neve:
d) Születési hely, idő:
e) Lakóhelye:
f) Lakcím bejelentés kelte:
g) TAJ száma:
h) Bankszámla száma:
i) Elhunyt neve:
j) Haláleset helye és ideje:
k) Elhunyt és kérelmező közötti rokonsági kapcsolat:
2. Az Kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (az Kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
|
---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
|||||
5 |
|||||
6 |
|||||
7 |
3. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
4. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó
5. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) Elhunyt halotti anyakönyvi kivonat másolata.
b) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
c) A kérelmező nevére kiállított temetésről szóló számla másolata.
6. Kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen/a tartózkodási helyemen élek (a megfelelő rész aláhúzandó, csak abban az esetben kell megtenni, ha egyidejűleg bejelentett lakó- és tartózkodási hellyel is rendelkezik). Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Kelt: ................................................................. kérelmező aláírása”
4. melléklet az 5/2024. (III. 27.) önkormányzati rendelethez
1. Az Kérelmező személyre vonatkozó adatok
Neve: …………………………………………………………………………………..
Születési neve: …………………………………………………………………………
Anyja neve: …………………………………………………………………………….
Születési hely, idő (év, hó, nap): ………………………………………………………
Lakóhelye: ……………………………………………………………………………..
Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………...
Adóazonosító jele: …………………………………………………………………….
Telefonszám (nem kötelező megadni): ………………………………………………..
Bankszámla száma: ……………………………………………………………………………………………
2. Az Kérelmező háztartásában élő személyek száma:……………..fő (az Kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
|
---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
|||||
5 |
|||||
6 |
|||||
7 |
3. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
A közös háztartásban élők jövedelme |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A háztartás havi jövedelme összesen |
4. A háztartásban az egy főre jutó havi nettó jövedelem:……………………………………Ft/hó
5. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) A benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása a háztartásban élő személyek tekintetében, aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
b) A megvásárolt tüzelőről szóló számla, mely kérelmező vagy vele közös háztartásban élő személy nevére szól. Földgázzal vagy árammal történő fűtés esetén a fűtési idényre vonatkozó gáz, illetve áramszámlát kell becsatolni.
6. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. (megfelelő rész aláhúzandó) 7. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
7. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Kelt: ................................................................. Kérelmező aláírása”
5. melléklet az 5/2024. (III. 27.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmezőre vonatkozó adatok:
1.1. Név:
1.2. Születési név:
1.3. Születési hely, idő:
1.4. Anyja neve:
1.5. Bejelentett lakóhelye:
1.6. Tartózkodási helye:
1.7. Telefonszám:
1.8. TAJ.:
1.9. Bankszámla száma:
2. Kérelem indokolása (Figyelem, az indokolás nélküli a kérelem elbírálhatatlan): ................................................................................................................................................................................................................
3. Rendkívüli települési támogatás megállapítását Krízishelyzetre tekintettel kérem a következő indokok alapján: ................................................................................................................................................................................................................
4. Az Kérelmező családjában élő személyek száma:……………..fő (az Kérelmezővel együtt értendő)
A |
B |
C |
D |
E |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
||
1 |
||||||
2 |
||||||
3 |
||||||
4 |
||||||
5 |
||||||
6 |
||||||
7 |
5. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
6. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó
7. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
b) A kérelem indokában nevesített tény igazolása ( pld. baleseti jegyzőkönyv, káreseményről szóló jegyzőkönyv)
8. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. ( a megfelelő rész aláhúzandó)
9. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
10. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Kelt:…………………………………………….. ……..………………………….. Aláírás”
6. melléklet az 5/2024. (III. 27.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmezőre vonatkozó adatok:
1.1. Név:
1.2. Születési név:
1.3. Születési hely, idő:
1.4. Anyja neve:
1.5. Bejelentett lakóhelye:
1.6. Tartózkodási helye:
1.7. Telefonszám:
1.8. TAJ.:
1.9. Bankszámla száma:
1.10. Az érintett ingatlan címe és hrsz-a:
2. Kérelem indokolása: ........................................................................................................................................................................
3. Kérelmező családjában lévő személyek száma:……………..fő
A |
B |
C |
D |
E |
|
---|---|---|---|---|---|
Közeli hozzátartozó neve |
Anyja neve |
Születési idő, hely |
TAJ |
Rokoni kapcsolat megnevezése |
|
1 |
|||||
2 |
|||||
3 |
|||||
4 |
|||||
5 |
|||||
6 |
|||||
7 |
4. Jövedelemnyilatkozat
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
Kérelmező családjában élő személyek jövedelme |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre |
|||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból |
|||||
3. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb |
|||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához |
|||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek |
|||||
6. Föld bérbeadásából származó jövedelem |
|||||
7. Egyéb (pl. ösztöndíj, értékpapírból |
|||||
8. A család havi jövedelme összesen |
5. Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem:………………………………………Ft/hó
6. A kérelemhez csatolandó dokumentumok:
a) A család jövedelemnyilatkozatát alátámasztó dokumentumok (a benyújtást megelőző hónap jövedelem igazolása), aktív korú jövedelemmel nem rendelkező esetében az állami foglalkoztatási szerv igazolását az álláskeresőként nyilvántartásba vételről.
b) A kérelemben nevesített ingatlan kérelmező nevére történő bejegyzését igazoló dokumentum. (Földhivatali tulajdoni lap másolat)
c) Lakcímkártya másolata a bejelentett lakóhely igazolására.
d) Nyilatkozat, hogy vállalják a bejelentett lakóhely legalább 5 évig történő fenntartását és annak minden évben történő igazolását lakcímkártya bemutatásával, az életkorról/átlagéletkorról a kérelem beadásának időpontjában, arról, hogy a kérelmező és családja nem rendelkezik a kérelemben nevesített ingatlanon kívül 1/1 tulajdoni hányadú lakással, családi házzal, üdülővel.
7. Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen/tartózkodási helyemen élek. ( a megfelelő rész aláhúzandó)
8. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához, a nyilvántartásban szereplő adatoknak az informatikai rendszerben történő felhasználásához.
9. Tudomásul veszem, hogy az adatokban történt változást haladéktalanul, de legkésőbb 8 napon belül bejelentem.
10. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Kelt: ……..………………………….. ……..………………………….. kérelmező és kérelmező családjában élő felnőttkorú személy aláírása”