Pápakovácsi Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2019.(II.20.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 11. 26- 2020. 06. 19Pápakovácsi Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2019.(II.20.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
2019-11-26-tól 2020-06-19-ig
Pápakovácsi Község Önkormányzat képviselő-testületének
2/2019. (II.20.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Pápakovácsi Község Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23.§ (1) bekezdésében és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. §. (4) bekezdésében, 143. § (4) bekezdés h) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§
A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint annak költségvetési szervére a Közös Hivatalra.
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §
(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2019. évi összesített költségvetését az alábbiak szerint fogadja el:
- költségvetési bevételét 132.296.076 Ft-ban27
aa) működési költségvetési bevételét 131.904.880 Ft-ban 28
ab) finanszírozási bevételét 391.196 Ft-ban29
- költségvetési kiadását 153.840.789 Ft-ban30
ba) működési költségvetési kiadását 137.443.912 Ft-ban 31
ebből:
- személyi jellegű kiadások 51.043.599 Ft-ban 32
- munkaadókat terh. járulékok 9.924.268 Ft-ban33
- dologi kiadások 40.123.903 Ft-ban 34
- ellátottak pénzbeli juttatása 3.353.131 Ft-ban 35
- egyéb működési célú kiadások 28.885.719 Ft-ban 36
- tartalék 4.113.292 Ft-ban37
bb) felhalmozási költségvetési kiadását 12.770.069 Ft-ban38
ebből:
- a felújítások előirányzatát 9.797.810 Ft-ban 39
- a beruházások előirányzatát 2.972.259 Ft-ban 40
bc) finanszírozási kiadások 3.626.808 Ft-ban41
- költségvetési egyenlegének összegét: - 21.544.713 Ft-ban állapítja meg
- a költségvetési hiány belső finanszírozását szolgáló előző évek pénzmaradványának igénybevétele 21.544.713 Ft
- a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége, valamint többéves kihatással járó döntése az önkormányzatnak nincs.
- a tartalék összegét 4.113.292 Ft-ban42 hagyja jóvá, melyből
- általános tartalék 3.963.292 Ft43
- céltartalék 150.000 Ft
- az Önkormányzat összesített éves létszám előirányzatát 12 főben, a közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzatát 1 főben hagyja jóvá.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását összesítetten a rendelet 1.melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2.melléklet részletezi.
(4) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának az igénybevételét rendeli el.
(5) Intézményi térítési díjak (2019. szeptember 1-jétől)
a) iskola 831 Ft
- tízórai: 156 Ft
- ebéd: 519 Ft
- uzsonna: 156 Ft
b) iskola ebéd speciális étkeztetés 309 Ft
c) óvoda: 676 Ft
- tízórai 114 Ft
- ebéd 448 Ft
- uzsonna 114 Ft
(6) Minden önkormányzati képviselő (beleértve a polgármestert is) 30.000 Ft összegű éves képviselői kerettel rendelkezik, amely céltartalékként került megtervezésre. A képviselői keret a képviselő által megjelölt bármilyen célra felhasználható.
(7) A képviselői keret felhasználásának szabályai:
- több képviselő kerete összevonható és a képviselők együttesen is rendelkezhetnek az összevont keret felhasználásáról
- a felhasználás előtt a képviselő(k) a polgármesterrel egyeztetnek a megvalósítandó célról annak megvalósíthatóságáról és pénzügyi ütemezéséről
- a képviselők írásban rendelkeznek a keret felhasználásáról
- a hivatal a polgármester közreműködésével megvalósítja a képviselő által megjelölt célt, feladatot és nyilvántartja a képviselői keret felhasználását.
A költségvetés részletezése
3. §
- Az Önkormányzat költségvetési évet követő három év tervezett bevételi és kiadási előirányzatait a 3. melléklet mutatja be.
- Az Önkormányzat előirányzat felhasználási tervét a 4.melléklet mutatja be.
- A költségvetési hozzájárulásokat az 5.melléklet mutatja be.
- A céljellegű támogatásokat részletező kimutatást a 6.melléklet szerint fogadja el.
- Az Önkormányzat felújítási kiadásainak célonkénti részletezését a 7.melléklet szerint fogadja el.
- Európai uniós forrásból finanszírozott támogatással az önkormányzat nem rendelkezik.
- A Képviselő-testület a kiadások között 4.113.292 Ft44 tartalékot állapít meg, melyből általános tartalék 3.963.292 Ft45, céltartalék 150.000 Ft. Az általános tartalékkal való rendelkezés jogát a Képviselő-testület fenntartja magának.
Az Önkormányzat és az irányított intézmények költségvetése
4. §
(1) A Képviselő-testület a 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, költségvetési szervenkénti megoszlását, az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 8.1-8.2. mellékletek szerint határozza meg.
(2) A Képviselő–testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az Önkormányzat, valamint a költségvetési szervei összeállított, tartalmi és formai szempontból ellenőrzött költségvetését az önkormányzati rendelet-tervezet Képviselő-testület elé terjesztésének határidejét követő 30 napon belül a Kincstár területi szervéhez nyújtsa be.
A 2019. évi költségvetés végrehajtásával kapcsolatos szabályok
5. §
- Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
- Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
- A képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját 2019. január 1-től 2109. december 31-ig 46.380 Ft összegben állapítja meg a Pápakovácsi Közös Önkormányzati Hivatalnál dolgozó köztisztviselők tekintetében.
- A Közös Hivatal dolgozóinak cafeteria-keretét bruttó 200 E Ft/fő/év összegben határozza meg.
- Az önkormányzat gazdálkodása során az év közben létrejött költségvetési többlet pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosítható. A költségvetési többlet hasznosításával kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 6 millió forintig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester az ezzel kapcsolatos intézkedéséről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást adni köteles.
- A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
- Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
6. §
- Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönt.
- A Képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
- A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
- A Képviselő-testület az előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
- Amennyiben az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
- A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani.
A gazdálkodás szabályai
7. §
- A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
- A költségvetési szervek az alapfeladataik ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkeznek.
- Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembevételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani.
- A költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
8. §
- Az Önkormányzat a költségvetés végrehajtását belső ellenőrzés keretében ellenőrzi. A belső ellenőrzési feladatokat a Pápakörnyéki Önkormányzatok Feladatellátó Társulása keretében működő ellenőrzési társulás végzi az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelet-tervezet előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.
- A jegyző köteles olyan kontrolltevékenységeket kialakítani, melyek biztosítják a kockázatok kezelését, hozzájárulnak a célok eléréséhez. Minden tevékenységre vonatkozóan biztosítani kell a folyamatba épített, előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzést (FEUVE). A költségvetési szervek vezetői kötelesek a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet szerinti nyilatkozatban értékelni a költségvetési szerv belső kontrollrendszerének minőségét.
Átmeneti gazdálkodás
9. §
- Az Áht. 25. § (3) alapján – mivel az Önkormányzat 2019. január 1-jéig a költségvetési rendeletét nem alkotta meg – a polgármester jogosult az Önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére, és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére.
- A polgármester a 2019. évi költségvetés elfogadásakor – az (1) bekezdésben foglaltak alapján – a Képviselő-testületnek beszámol, a Képviselő-testület a beszedett bevételeket és a teljesített kiadásokat e rendeletbe beépítve fogadja el.
Záró rendelkezések
10. §
E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
Pápakovácsi, február 14.
Burghardt Ferenc sk Kissné Szántó Mária sk
polgármester jegyző
Záradék
A rendelet kihirdetve:
Pápakovácsi, 2019. február 20.
Kissné Szántó Mária sk
jegyző
1-16,25-26 Módosítva Pápakovácsi Község Önkormányzat 8/2019.(V.27.) önkormányzati rendelete alapján.
Hatályos: 2019. május 27.
17-24 Módosítva Pápakovácsi Község Önkormányzat 8/2019 (V.27.) önkormányzati rendelete alapján.
Hatályos: 2019.szeptember 1-jétől
27-45 Módosítva Pápakovácsi Község Önkormányzat 14/2019. (XI.25.) önkormányzati rendelete alapján.
Hatályos: 2019, november 26-tól