Csetény Község Önkormányzata képviselő-testületének 7/2017 (V.4..) önkormányzati rendelete
az anyakönyvi események hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn túli engedélyezéséről, valamint az ezért járó többletszolgáltatás ellentételezéséről
Hatályos: 2017. 05. 05- 2020. 10. 31Csetény Község Önkormányzata képviselő-testületének 7/2017 (V.4..) önkormányzati rendelete
az anyakönyvi események hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn túli engedélyezéséről, valamint az ezért járó többletszolgáltatás ellentételezéséről
2017-05-05-tól 2020-10-31-ig
Csetény Község Önkormányzata Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.§ (1) Házasságkötés létesítésére (a továbbiakban: anyakönyvi esemény) és az esemény méltó körülmények biztosítása céljára - hivatali munkaidőben és munkaidőn túl - a Csetényi Közös Önkormányzati Hivatal 8417 Csetény, Rákóczi utca 30. alatti házasságkötésre alkalmas hivatali helyisége (továbbiakban: hivatali helység) szolgál.
(2) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezését e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor.
(3) A kérelemről a jegyző az anyakönyvvezető javaslatának figyelembevételével dönt.
(4) A hivatali helyiségen kívüli, hivatali munkaidőben vagy hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi eseményhez az anyakönyvvezető nem zárt térben történő közreműködése akkor engedélyezhető, ha a hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő anyakönyvvezetői közreműködést ellehetetlenítő körülmények bekövetkezése esetén, az esemény lebonyolítására alkalmas helyiség rendelkezésre áll.
(5) A hivatali helyiségen kívüli, hivatali munkaidőben vagy hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi eseményhez az anyakönyvvezető közreműködése – a (4) bekezdésben leírtakon túl - akkor engedélyezhető, ha az a korábban előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményt, vagy az anyakönyvvezető munkakörének ellátását nem akadályozza.
2.§ Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőben, vagy a jelen rendelet 1. függelékében leírt hivatali munkaidőn túl lehet lebonyolítani.
3.§ (1) A hivatali helyiségen kívül, hivatali munkaidőben, vagy hivatali munkaidőn túl, valamint hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként a szolgáltatást igénybevevői által az önkormányzat részére fizetendő díjak mértékét a rendelet 2.mellékletének I. pontja tartalmazza.
(2) Amennyiben a felek a rendezvény lebonyolításához külső közreműködő, valamint nem az alapfelszerelés körébe tartozó kellékek bevonását igénylik, úgy azokat saját költségükön kötelesek biztosítani.
(3) Rendkívüli körülmény esetén - különös tekintettel a házasulók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapotára - az anyakönyvi esemény díjmentes.
(4) A 3. §-ban meghatározott díjakat – kiállított számla alapján - a Csetényi Közös Önkormányzati Hivatal B3 Takarékszövetkezetnél vezetett 73900047-10007785 számú számlájára, vagy a házipénztárába legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 2 munkanappal kell megfizetni.
(5) Amennyiben a házasulandók valamelyike Csetény község közigazgatási területén lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, a házasulandók mentesülnek a 3.§ (1) bekezdésében leírt díj megfizetése alól.
4.§ A hivatali helyiségen kívül, hivatali munkaidőben, vagy hivatali munkaidőn túl, valamint hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl történő anyakönyvi esemény esetén közreműködő anyakönyvvezetőt céljuttatás jogcímén a 2. melléklet II. pontjában meghatározott díjazás illeti meg.
5.§ (1) A szolgáltatás igénybevevői a 3. §-ban foglaltak szerint megállapított díj teljes összegének a visszatérítésére jogosultak, amennyiben az anyakönyvi eseményre vonatkozó bejelentésüket annak tervezett időpontját megelőzően legalább 2 munkanappal korábban, írásban visszavonják.
(2) Amennyiben a szolgáltatás igénybevevői az anyakönyvi eseményre vonatkozó bejelentésüket az (1) bekezdésben meghatározott időpontot követően, vagy egyáltalán nem vonják vissza és az anyakönyvi eseményre nem kerül sor, a szolgáltatás igénybevevői a díj visszatérítésére nem jogosultak.
6.§ (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg Csetény Község Önkormányzata Képviselő- testületének az anyakönyvi események hivatali helyiségen, és a hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezésének szabályairól és díjazásáról szóló 6/2013. (V.10.) önkormányzati rendelete hatályát veszti.
(3) A rendelet 2. mellékletében meghatározott díjakat a rendelet hatályba lépését követően bejelentett anyakönyvi események esetén kell alkalmazni.
Csetény, 2017. május 04.
Nagy Attila dr. Árpásy Tamás
polgármester jegyző
Záradék:
A rendelet 2017. május hó 05. napján lép hatályba.
Csetény, 2017 május 04.
dr. Árpásy Tamás
jegyző
1. melléklet a 7/2017. (V.4.) önkormányzati rendelethez
KÉRELEM
Csetényi Közös Önkormányzati Hivatal
Jegyzőjének
Csetény
Rákóczi u. 30.
8417
Alulírottak kérjük házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli engedélyezését.
Név: ……………………………………………….
Lakcím: ………………………………………………..
Kézbesítési cím: ………………………………………………..
Név: ………………………………………………….
Lakcím: ………………………………………………….
Kézbesítési cím: ………………………………………………….
A hivatali helyiségen kívüli helyszín:
…………… település …………………közterület…………...házszám/hrsz.
A házasságkötés megkötésének ideje: ……..év ……………….hónap ……………nap ……óra
A Csetény Község Önkormányzata Képviselő-testületének a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn túli házasságkötés létesítésének engedélyezéséről, valamint az ezért járó többletszolgáltatás ellentételezéséről szóló rendeletében megállapított szolgáltatási díj befizetését vállaljuk.
Tudomásul vesszük, hogy az engedély esetén az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli lebonyolításánál, ha
a/ a tanúk – szükség esetén – tolmács vagy jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk
b/ gondoskodunk a házasságkötés létesítésének méltó keretéről
c/ gondoskodunk az anyakönyvvezető helyszínre és a hivatali helyiségbe való utazásáról és
d/ egyidejűleg gondoskodunk az anyakönyvvezető őrizetében lévő anyakönyvnek a házasság-
kötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe való biztonságos visszaszállításáról, valamint az anyakönyv helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről és
e/ a hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tevő körülmények bekövetkezte esetére a házasságkötés létesítésének lebonyolítására alkalmas helyiséget megjelölünk.
…………, ………év ………….hó ……..nap
……………………………………. ……………………………………
aláírás aláírás
Az engedély megadását javaslom / nem javaslom.
…………………………………
közreműködő anyakönyvvezető
2. melléklet a 7/2017. (V.4.) önkormányzati rendelethez
I. A hivatali helyiségen kívüli, hivatali munkaidőben vagy hivatali munkaidő túl történő, valamint hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl történő házasságkötés létesítése esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként a szolgáltatás igénybevevői által az önkormányzat részére fizetendő díjak, valamint az önkormányzat által az anyakönyvvezető részére fizetendő céljuttatás:
1. A hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn túl történő házasságkötés létesítése esetén a szolgáltatás igénybevevői által fizetendő díj: 8.000,- Ft.
2. Hivatali helyiségen kívüli, hivatali munkaidőben vagy hivatali munkaidőn túl történő házasságkötés létesítése esetén a szolgáltatás igénybevevői által fizetendő díj: 30.000,- Ft.
II. A célfeladat eredményes végrehajtásáért megállapítandó céljuttatás mértéke: 5.000,-Ft
Az I. és II. pontokban meghatározott díjak az ÁFÁ-t nem tartalmazzák.
1. függelék a 7/2017. (V.4.) önkormányzati rendelethez
Csetényi Közös Önkormányzat Hivatal munkaideje:
Hétfőtől-csütörtökig: 7,30-tól 16,00-ig
Pénteken: 7,30-tól 13,30-ig