Csetény Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XII. 29.) önkormányzati rendelete

a 2022. évi átmeneti gazdálkodásról

Hatályos: 2022. 01. 01- 2022. 09. 19

Csetény Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2021. (XII. 29.) önkormányzati rendelete

a 2022. évi átmeneti gazdálkodásról

2022.01.01.

Csetény Község Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat-és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés l) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Csetény Község Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza Csetény Község polgármesterét, hogy Csetény Község Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között beszedje, és kiadásait – külön eljárás nélkül – az előző évi kiadási előirányzatokon belül folytatólagosan teljesítse.

2. § (1) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek, a saját hatáskörű önkormányzati működési feladatok, a működési támogatásban részesülő gazdasági társaság, az évente ismétlődő rendszeres és egyéb támogatások, pénzeszköz-átadások 2022. évi finanszírozása az átmeneti gazdálkodás időszakában a 2021. évi eredeti kiadási előirányzatokon belül teljesülhet.

(2) A 2022. január 1-től esedékes, jogszabályban elrendelt bérintézkedések a költségvetési intézmények, a Csetényi Közös Önkormányzati Hivatal és az önkormányzat dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában végrehajthatóak.

(3) Az eseti önkormányzati támogatás csak akkor folyósítható, ha a támogatásban részesülő a vele kötött megállapodásban rögzített – törvény által előírt – előző évről szóló beszámolási kötelezettségnek eleget tett, és nyilatkozik arról, hogy esedékessé vált és még meg nem fizetett köztartozása nincs.

3. § (1) Az átmeneti gazdálkodás időszakában az önkormányzat 2021. évi költségvetésében szereplő beruházási, felújítási feladatokra kifizetések a 2021. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül teljesíthetők a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően.

(2) Az átmeneti gazdálkodás időszakában a folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetések a korábbi években vállalt kötelezettségnek megfelelően teljesíthetők.

4. § A 2022. évi költségvetési rendelet megalkotásáig új működtetési, beruházási, felújítási feladat nem indítható, azokra kötelezettség nem vállalható a hiba- és balesetveszély-elhárítási, valamint a képviselő-testület által meghatározott feladatok kivételével.

5. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a központi szabályozással, forrásbővítő pályázatokkal összefüggő, illetve a Képviselő-testület által korábban elhatározott, pénzügyi kihatással járó intézkedéseket a 2022. évi költségvetési rendelet megalkotása előtt megtegye.

6. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármesterét, hogy a folyamatos településüzemeltetési és eredményes közbeszerzési szerződéseket a 2022. évi költségvetési rendelet megalkotása előtt megkösse.

7. § A 2022. évi költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.

8. § Ez a rendelet 2022. január 1-jén lép hatályba.