Nagyvázsony Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2011.(IV.7.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi események lebonyolításáról és szolgáltatási díjáról

Hatályos: 2017. 04. 01- 2017. 04. 28


Nagyvázsony Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. Törvény 44/A § (2) bekezdésében biztosított jogalkotói jogkörében eljárva a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Törvény 1. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében, az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján  a következőket rendeli el:


1. § A házasságkötéseket és egyéb családi eseményeket ( a továbbiakban anyakönyvi esemény) a hatályos jogszabályok alapján úgy kell megszervezni és lefolytatni, hogy az emelje az anyakönyvi események színvonalát, valamint kifejezze a házasság intézményének méltóságát. Ennek érdekében az anyakönyvi eseményekben részt vevő személyek úgy kötelesek eljárni, hogy munkájukkal, hozzáállásukkal elősegítsék ennek megvalósulását.


2. §  A rendelet Nagyvázsony Község Közigazgatási területén történő anyakönyvi eseményekre, e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.


3. §[1] Anyakönyvi esemény lebonyolítására szolgáló hivatali helyiség:


a)         Nagyvázsonyi Közös Önkormányzati Hivatal 8291 Nagyvázsony Kinizsi Pál u. 96.

b)         Reményi Antal Rendezvényház 8291 Nagyvázsony Kinizsi Pál u. 57.

c)         Integrált Közösségi és Szolgáltató Tér 8291 Nagyvázsony, Petőfi u.2.


4. §[2] A hivatali munkaidőt Nagyvázsonyi Közös Önkormányzati Hivatal hatályos Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg.


5. § Az önkormányzat hivatali munkaidőben térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi esemény lebonyolításához szolgáló hivatali helyiséget. A szolgáltatás igénybevételének feltételeit  a 2. számú melléklet szerinti megállapodás határozza meg.


6. §[3] Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket  pénteken 12,30 órától  és 19,00óra, szombaton 9,00 és 19 óra között lehet lebonyolítani.


7. §  (1)[4] Anyakönyvi esemény hivatali helyiségben  hivatali munkaidőn túli lebonyolításának díját  és a hivatali helyiségen kívüli munkaidőben vagy munkaidőn túl történő lebonyolítás díját az 1. melléklet tartalmazza. Hivatali helyiségen kívüli kiemelt helyszínek Nagyvázsony Község vonatkozásában: Kinizsi Vár és a Pálos kolostor és templom romja.


       (2)[5]


       (3) A hivatali helyiségen kívül házasságkötés akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető meggyőződött annak házasságkötésre való alkalmasságáról. Külső helyszínen kizárólag olyan hely fogadható el, ahol a személyi adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.

       (4) Az anyakönyv biztonságos szállításáért és kezeléséért az anyakönyvvezető felel.


        (5) Az anyakönyvezető – a felek kívánságának figyelembe vételével – tűzi ki az anyakönyvi esemény napját és óráját.


        (6)  Szabadtéren anyakönyvi esemény kizárólag május 1. és augusztus 31. napja között engedélyezhető azzal a feltétellel, hogy kedvezőtlen időjárási viszonyok (zápor, zivatar,

jégeső, szélvihar, 18 Celsius fok alatti, 30 Celsius fok feletti hőmérséklet) esetén – az

anyakönyv, illetve az anyakönyvvezető védelme érdekében – az csak a hivatali helyiségben   tartható meg.

Kedvező időjárási viszonyok esetén tartalékban is napernyő, sátor illetve egyéb tetőzet biztosítása kötelező.


8. §[6] A hivatali munkaidőn kívül lebonyolított  anyakönyvi eseményben közreműködő anyakönyvvezetőt - választása szerint - a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő, vagy eseményenként  bruttó 15.000,-Ft díjazás illeti meg, melyet az önkormányzat átadott pénzeszközként a Közös Hivatal számlájára az anyakönyvi esemény lebonyolítását követő hónap 10. napjáig átutal.


 9.§ Ezen rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő anyakönyvi eseményekre is alkalmazni kell.


                        Fábry Szabolcs                                               Henn Ferencné

                        polgármester                                                   körjegyző



Kihirdetés napja: 2011. április 7.


            Henn Ferencné

            körjegyző



a 4/2011.(IV.07) önkormányzati rendelet 1. melléklete[7]


Szolgáltatási díjak



1. Anyakönyvi esemény hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túli szolgáltatás díja

15.000.-Ft + Áfa, amely tartalmazza a személyi és tárgyi feltételek biztosítását.


Mentes a szolgáltatási díj fizetése alól az a házasulandó pár, ahol legalább az egyik személy nagyvázsonyi állandó lakcímmel rendelkezik.


2. Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény szolgáltatási díja


a) munkaidőben 30.000.-Ft + Áfa kiemelt helyszínen: 60.000 Ft + ÁFA

b) munkaidőn kívül 45.000.-Ft + Áfa kiemelt helyszínen: 75.000 Ft + ÁFA


A szolgáltatási díjból 50 % kedvezmény illeti azt a házasulandó párt, ahol legalább az egyik személy nagyvázsonyi állandó lakcímmel rendelkezik.


a 4/2011.(IV.07) önkormányzati rendelet 2. melléklete[8]

[1]

Módosította a 11/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos: 2017. április 1. napjától.

[2]

Módosította a 11/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos: 2017. április 1. napjától.

[3]

Módosította a 11/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos: 2017. április 1. napjától.

[4]

Módosította a 11/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet 4.§-a. Hatályos: 2017. április 1. napjától.

[5]

Hatályon kívül helyezte a 11/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet 5.§-a. Hatályos: 2017. április 1. napjától.

[6]

Módosította a 11/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet 6.§-a. Hatályos: 2017. április 1. napjától.

[7]

Módosította a 11/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet 7.§-a. Hatályos: 2017. április 1. napjától.

[8]

Hatályon kívül helyezte a 11/2017.(III.31.) önkormányzati rendelet 8.§-a. Hatályos: 2017. április 1. napjától.