Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (II.18.) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatásról és a szociális, valamint gyermekvédelmi ellátások helyi szabályozásáról

Hatályos: 2021. 06. 01- 2022. 06. 30

Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (II.18.) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatásról és a szociális, valamint gyermekvédelmi ellátások helyi szabályozásáról 1

2021.06.01.

Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. évi törvény 13. § (1) bekezdése 8. és 8a. pontjában meghatározott feladatkörébe eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 26. §-ában és a 132. § (4) bekezdésében, valamint a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében és 131. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:2

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. A rendelet célja

1. §3

2. A rendelet hatálya

2. §4 E rendelet hatálya kiterjed Tihany község közigazgatási területén élő

a) Tihanyba bejelentett lakóhellyel rendelkező magyar állampolgárokra,

b) az Szt. 3. § (1) b)-d) pontjában, valamint 3. § (2)-(3) bekezdésében, továbbá a 6. §-ában meghatározott személyekre, és

c) a Gyvt. 4. § (1) és (3) bekezdésében meghatározott személyekre.

3. Értelmező rendelkezés

3. § E rendelet által használt fogalmak értelmezését az Szt. 4. §-ában foglaltak alapján kell alkalmazni.

4. Hatásköri rendelkezések

4. §5 (1) A Képviselő-testület az e rendeletben meghatározott pénzbeli és természetbeni ellátásokkal kapcsolatos hatásköreiből

a) szociális bizottságra ruházza a 10. § (1) bekezdés a) és d) pontjaiban, valamint a 26. § (1) bekezdésében,

b) polgármesterre ruházza a 10. § (1) bekezdés b) és c) pontjaiban, valamint 13. § (4) bekezdésében foglalt hatáskörei gyakorlását.

(2) A jelen rendeletben szabályozott ellátások tekintetében a döntés előkészítés, illetve a végrehajtás a Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) feladata.

(3) A Bizottság és a Polgármester határozata ellen a kézbesítéstől számított 15 napon belül a Képviselő-testülethez lehet fellebbezni, a fellebbezést a Hivatalban lehet benyújtani.

(4) Az átruházott hatáskörök gyakorlásáról a Bizottság elnöke és a Polgármester negyedévente beszámol a Képviselő-testületnek.

5. Eljárási rendelkezések

5. § (1) Az e rendeletben szabályozott valamennyi szociális ellátásra érvényes általános eljárási szabályokat az Szt. 5-9. §-a határozza meg.

(2) Az eljárást

a) kérelemre, vagy

b) hivatalból lehet megindítani.

(3)6 E rendelet alapján nyújtandó pénzbeli és természetbeni szociális ellátások iránti igényt az Önkormányzat által rendszeresített formanyomtatványon lehet benyújtani vagy szóban a formanyomtatványéval azonos tartalommal előterjeszteni. A kérelemnyomtatványok a Hivatalban igényelhetők.

(4)7

(5) Az egyes ellátási formákhoz kapcsolódó speciális eljárási szabályokat az adott ellátási formák részletezik.

6. § (1) A jövedelemtől függő szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a kérelmező köteles saját és családja vagyoni és jövedelmi helyzetéről nyilatkozni. A nyilatkozathoz mellékelni kell a jövedelem típusának megfelelő igazolást.

(2)8 Az (1) bekezdés szerinti igazolás

a) munkabérből származó jövedelem esetén, a kérelem benyújtását megelőző hónapra vonatkozó, a munkáltató által kiállított igazolás,

b) álláskeresési ellátás és ellátatlan munkanélküli esetén a munkanélküli ellátások megállapítására jogosult hatóság által kiállított igazolás,

c) nyugdíj, nyugdíjszerű ellátások esetén a nyugdíj megállapításra jogosult hatóság által kiállított nyugdíjközlő lap és a kérelem benyújtását megelőző hónapra vonatkozó nyugdíjszelvény,

d) őstermelők esetén a bevételről vezetett dokumentum vagy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) által lezárt adóévről kiállított igazolás, vagy az őstermelő írásos nyilatkozata,

e) vállalkozásból származó jövedelem esetén, a lezárt adóévről a NAV által kiállított igazolás, a le nem zárt időszakra vonatkozóan a könyvelői igazolás vagy a vállalkozó nyilatkozata,

f) tartásdíj esetén a felvett vagy fizetett tartásdíj összegét igazoló postai szelvény, bankszámla kivonat, átvételi elismervény vagy az érintett nyilatkozata,

g) ösztöndíjról a közép-, illetve felsőoktatási intézmény által kiállított igazolás vagy az utalást igazoló számítógépes nyilvántartásból kinyomtatott adattartalom, vagy

h) az a)-g) pontba nem tartalmazó jövedelem esetén a jövedelem típusának megfelelő igazolást.

(3) E rendeletben foglalt szociális juttatások iránti kérelem esetén a jövedelem számítására és a jogosultság elbírálására az Szt. 10. §-ában foglaltak az irányadók.

(4) A tanulói vagy hallgatói jogviszony fennállását oktatási intézmény által kiállított igazolás, vagy – kivételes esetekben – büntetőjogi nyilatkozat alapján kell megállapítani.

7. § A hiányosan előterjesztett kérelmek ügyében a hiánypótlási felhívást a kérelem beérkezésétől számított 8 napon belül meg kell tenni.

8. § (1) Ha e rendelet másként nem rendelkezik, a megállapított pénzbeli ellátások kifizetése és folyósítása a kérelmező nyilatkozata alapján utalással, vagy készpénzben történő kifizetéssel történik a házipénztárból.

(2) A pénzbeli szociális ellátások folyósítása a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) előírása szerint történik.

(3) Rendkívüli élethelyzetben az ellátás kifizetését azonnal elrendelheti a Bizottság vagy a Polgármester.

6. Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

9. § (1) A jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás megtérítése tekintetében a Szt. 17. §-ában foglaltakat kell alkalmazni, azzal, hogy az ellátás és annak kamatai megtérítésének elrendelése esetén a visszafizetés méltányosságból részben vagy egészben akkor engedhető el, ha a visszafizetés a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné.

(2) A jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése szempontjából súlyosan veszélyezteti a kötelezett személy megélhetését a visszafizetés, amennyiben a családjának az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének (a továbbiakban: nyugdíjminimum) 250 %-át.

(3) Kérelemre a visszafizetésre részletfizetés is engedélyezhető, a részletfizetés időtartama nem lehet hosszabb, mint az ellátás jogosulatlan igénybevételének időtartama.

II. Fejezet

Pénzbeli ellátások

7. Ellátások formái

10. §9 Az Önkormányzat a jogosult részére jövedelme kiegészítésre, pótlására a következő pénzbeli ellátásokat állapítja meg:

a) települési támogatás,

b) születési támogatás,

c) oktatási támogatás, és

d) rendszeres nevelési támogatás.

8. Települési támogatás

11. § (1)10 A létfenntartást veszélyeztető élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére e rendeletben meghatározott feltételek teljesülése esetén települési támogatás nyújtható.

(2) Települési támogatásban elsősorban azokat a személyeket indokolt részesíteni, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy alkalmanként jelentkező, nem várt többlet kiadások – így különösen betegséghez, halálesethez, elemi kár elhárításához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartáshoz, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások – vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.

(3)11

(4)12

(5)13

12. § (1) A települési támogatás formái:

a) eseti települési támogatás:

aa) általános eseti települési támogatás,

ab) gyógyszerkiadásokra tekintettel megállapított eseti települési támogatás,

ac) temetési költségekre tekintettel megállapított települési támogatás;

b) rendszeres települési támogatás:

ba) gyógyszerkiadásokra tekintettel megállapított rendszeres települési támogatás,

bb) hozzátartozó ápolására megállapított települési támogatás,

bc) lakásfenntartásra tekintettel megállapított települési támogatás;

c) rendkívüli települési támogatás,

d) kamatmentes kölcsön formájában nyújtott települési támogatás.

(2) Az (1) bekezdés aa) és ab) pontjában szereplő támogatási formák esetén adható támogatás együttes összege nem haladhatja meg jogosultanként az évi 150.00,- Ft-ot.

(3) A (2) bekezdése szerinti maximális támogatási keretbe a szociális rászorulók részére történő tűzifa támogatásról szóló rendelet alapján odaítélt támogatás és a polgármester által megállapított települési támogatás is beleszámítandó.

13. § (1) Általános eseti települési támogatásra jogosult a 11. §-ban meghatározott feltételek fennállása mellett az a személy, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimum 300 %-át, egyedülálló esetén annak 400 %-át nem haladja meg.

(2)14

(3) A kérelmezőnek a kérelmében indokolnia kell az általános eseti települési támogatásra való rászorultságát.

(4)15 Az azonnali intézkedést igénylő élethelyzet esetén, a települési támogatásra vonatkozó kérelem tárgyában a Polgármester is jogosult dönteni.

(5)16 A támogatás maximális mértéke:

a) a 13. § (1) bekezdés esetén 50.000,- Ft/alkalom,

b) a 13. § (4) bekezdés esetén 5.000,- Ft/alkalom.

14. § (1) Gyógyszerkiadásokra tekintettel eseti települési támogatásra jogosult a 11. §-ban meghatározott feltételek fennállása mellett az a személy, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimum 300 %-át, egyedülálló esetén annak 400 %-át nem haladja meg.

(2) A kérelmezőnek a kérelméhez csatolnia kell a gyógyszerkiadásairól szóló számlákat, valamint szakorvos igazolását a gyógyszerek szükségességéről.

(3) Ha a kérelem rendkívüli gyógyszersegély megállapításra irányul, a kérelmet haladéktalanul el kell bírálni.

15. § (1) A temetési költségekre tekintettel települési támogatásra jogosult a 11. §-ban meghatározott feltételek fennállása mellett az a személy, aki az elhunyt személy temetéséről gondoskodott, de arra nem volt köteles, illetve tartásra köteles hozzátartozó esetén akkor, lehet megállapítani, ha a temetési költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti, és akinek családjában az egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimum 800 %-át nem haladja meg. A temetési segély abban az esetben nyújtható, ha az elhunyt és a temettető is Tihanyban állandó lakcímmel rendelkezik és az eltemettető életvitelszerűen Tihanyban is tartózkodik.

(2) Az elhunyt eltemettetéséről a temetőkről és temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény 20. § (1) bekezdésében foglalt személyek kötelesek gondoskodni.

(3) A temetési költségekre tekintettel települési támogatás kérelmezhető

a) a temetési költségek megelőlegezésére,

b) a temetési költségek részbeni utólagos megtérítésére a temetést követő 60 napon belül.

(4) A támogatás összegét kérelmenként a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség összegének 10–50 %-ig terjedő összegben kell megállapítani. A helyben szokásos legolcsóbb temetési költség 200.000 Ft.

(5) A kérelmezőnek a kérelméhez a (3) bekezdés a) pont esetében csatolnia kell a temetési kiadásokra vonatkozó hivatalos árajánlatot, valamint a halotti anyakönyvi kivonatot. Ha a kérelmező árajánlatot nem nyújt be, részére csak a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség állapítható meg a kérelmezőnek.

(6) A kérelmezőnek a kérelméhez a (3) bekezdés b) pont esetében csatolnia kell kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére – kiállított számla eredeti példányát, valamint a halotti anyakönyvi kivonatot.

(7) A temetési költségek megelőlegezése jogcímen megítélt települési támogatás határozatban meg kell jelölni a temetési előleggel - számlával - való elszámolás határidejét, amely a határozat kiadásától számított 30 napnál több nem lehet.

(8) A temetkezési költségek megelőlegezése iránti kérelem esetén a kérelem beérkezésétől számított 3 munkanapon belül kell döntést hozni.

(9) A temetési költségek finanszírozása érdekében települési támogatás nem állapítható meg annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül.

16. § (1) Rendszeres települési támogatásra jogosult az a személy, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimum 350 %-át nem haladja meg, és tartós létfenntartási problémákkal küzd, vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorul.

(2) A tartós létfenntartási problémák tényét a kérelemben ismertetni és igazolni kell:

a) gyógyszerköltségekre tekintettel benyújtott rendszeres települési támogatás kérelem esetén az orvos által leigazolt számlákkal

b) hozzátartozó ápolására benyújtott települési támogatás kérelem esetén az orvosi szakvéleményével

c) lakásfenntartásra tekintettel benyújtott települési támogatás kérelem esetén a rezsiköltséget igazoló számlák benyújtásával

(3) A rendszeres települési támogatás összege havonta maximum bruttó 25.000,- Ft

(4) Rendszeres önkormányzati segélyt 6 hónapnál hosszabb időtartamra nem lehet megállapítani. A jogosult a támogatásra való jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozását köteles 15 napon belül bejelenteni.

17. § Rendkívüli méltánylást érdemlő esetben (pl.: elemi csapás, hosszabb kórházi ápolással járó, tartós táppénzes állomány, betegség, baleset stb.) hivatalból vagy kérelemre évente legfeljebb három alkalommal jövedelemi helyzetre való tekintet nélkül is megállapítható eseti települési támogatás. Ebben az esetben az eseti támogatás összege egyedi mérlegelés alapján kerül megállapításra a rendkívüli méltánylást érdemlő körülmény egyedi értékelését követően.

18. § (1) Települési támogatást kamatmentes kölcsön formájában annak a személynek lehet nyújtani, akinek

a) családjában az egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimum 200 %- és 300 % közé esik, és

b) tartós létfenntartási problémával kell megküzdenie

ba) elemi kár vagy bűncselekmény miatt, vagy

bb) a családjában bekövetkezett tartós betegség miatt.

(2) A kamatmentes kölcsönt 12 hónap időtartamra kell nyújtani. A kölcsön összege maximum 120.000 Ft. Az ellátást adott családban lévő személyek részére évente csak egy alkalommal lehet biztosítani.

(3) A kölcsön törlesztését az egyösszegű folyósítás hónapjától számított harmadik hónapban kell megkezdeni. Az egy havi törlesztő részlet a kölcsön összegének tizenketted része. A visszafizetés megkezdésének határideje az érintett hónap 10. napja.

19. § Települési támogatást kérelemre és hivatalból – különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság, továbbá más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére – is megállapítható.

20. § (1) Települési támogatás természetbeni ellátás formájában is nyújtható. Természetbeni ellátás különösen

a)17

b)18

c) élelmiszer,

c) tüzelőanyag,

d) tankönyv és tanszervásárlás támogatása,

e) tandíjtámogatás,

f) közüzemi díjak kifizetése,

g) gyermekintézmények térítési díjának kifizetéséhez nyújtott támogatás, és

h) családi szükségletek kielégítését szolgáló, gazdálkodást segítő támogatás.

(2) A természetben nyújtott ellátás konkrét formájáról határozatban rendelkezni kell.

21. §19

22. §20

9. Születési támogatás

23. § (1) A Polgármester a gyermek születését követően - a 11. §-ban meghatározott feltételek fennállása mellett - egyszeri, vissza nem térítendő támogatásban részesíti a kérelmező szülőt, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimum 800 %-át nem haladja meg. A születési támogatás összege az első gyermek után 100.000,- Ft, a második gyermek után 120.000,- Ft, a harmadik gyermek után 180.000,- Ft, a negyedik gyermek után 200.000,- Ft, és minden további születésnél 20.000,- Ft-tal nő a támogatás mértéke.

(2) A támogatás folyósításának feltétele, hogy a szülők valamelyike, illetve a gyermekét egyedül nevelő anya a szülés napját megelőző 3 hónapban a településen bejelentett lakóhellyel rendelkezzen, és életvitelszerűen Tihanyban tartózkodjon.

(3) A támogatás a születési anyakönyvi kivonat bemutatásával a születést követő 60 napon belül igényelhető.

(4) A Polgármester a támogatás megállapításáról és a kifizetés módjáról határozatban dönt.

10. Oktatási támogatás

24. § (1)21 A Polgármester az életvitelszerűen Tihanyban lakó, és Tihanyban bejelentett lakóhellyel rendelkező lakosoknak, akik általános iskolában, középfokú oktatási intézményben, felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanulnak, - a 11. §-ban meghatározott feltételek fennállása mellett - tanulmányaik támogatására tanévenként oktatási támogatást állapít meg, amennyiben rendszeres havi jövedelmük a nyugdíjminimum 200 %-át nem haladja meg. Támogatásra az a tanuló is jogosult, aki tanulmányai miatt nem tartózkodik életvitelszerűen Tihanyban.

(2) Az oktatási támogatás mértéke:

a) a tihanyi általános iskolában tanulók könyvköltségeit az Önkormányzat 50%-ban átvállalja,

b) középfokú oktatási intézményben: 40.000,- Ft/év,

c) felsőfokú oktatási intézményben: 40.000,- Ft/félév.

(3) A közép- és felsőfokú intézményben tanulók részére a támogatás oktatási típusonként és évfolyamonként csak egyszer állapítható meg az első diploma megszerzéséig. A támogatás a mellékletben szereplő formanyomtatványon, az iskolalátogatási igazolás benyújtásával kérhető a közép- és felsőfokú oktatásban részesülők részéről. Az iskolalátogatási igazolás a közép és felsőfokú intézményben tanulók esetében a tanév első félévére minden év október 31-ig, a felsőfokú intézményben tanulók esetében a második félévre szóló igazolás március 31-ig terjesztető be a hivatalhoz.

(4) Az igazolás alapján a Polgármester határozatban állapítja a támogatást, és december 20-ig, ill. május 20-ig gondoskodik a támogatás kifizetéséről.

(5) Felsőfokú oktatási intézményben amennyiben a tanuló önhibájából félévet ismétel, nem jogosult a támogatásra, illetve amennyiben önhibájából időközben abbahagyja tanulmányait, a jogosulatlanná váló támogatást, köteles visszafizetni.

11.22 Rendszeres nevelési támogatás

25. §23 (1) A szociális Bizottság a szülő kérésére rendszeres nevelési támogatást állapíthat meg, ha a gyermek nevelésére egyébként alkalmas szülő, és a családban élő más tartásra köteles hozzátartozók jövedelmének együttes összegéből kiszámított egy főre jutó jövedelme – önhibájukon kívül – nem éri el a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 300 %-át, és emiatt a gyermek fejlődése veszélyben van.

(2) Kivételesen akkor is megállapítható a rendszeres nevelési támogatás az egyedülálló, a fiatal házas, a 3 vagy több gyermeket nevelő szülők esetében, ha az egy főre jutó jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 320 %-át nem éri el.

(3) A rendszeres nevelési támogatás legalacsonyabb összege havonta és gyermekenként 5.000.- Ft.

(4) A szülő és más tartásra köteles hozzátartozó jövedelmi viszonyaiban bekövetkezett változást 15 napon belül köteles írásban bejelenteni a Hivatalban. A rendszeres nevelési támogatásban részesített körülményeiben bekövetkezett változás esetén a rendszeres nevelési támogatás összege módosítható, ill. a támogatás megszüntethető.

(5) A rendszeres nevelési támogatás a határozat jogerőre emelkedésétől számított hónap első napjától kezdve havonta egy alakalommal kell folyósítani.

(6) A rendszeres nevelési támogatás a nagykorúság elérése után is, - 25. életév betöltéséig – folyósítható addig az időpontig, ameddig a támogatott nappali tagozatos tanulói, illetve hallgatói jogviszonyban áll.

(7) Ha a támogatott tanulói, hallgatói jogviszonya megszűnt, ill. a kiskorú támogatott házasságot kötött, a rendszeres nevelési támogatás folyósítását meg kell szüntetni. A törvényes képviselő, ill. a nagykorú támogatott e körülményeket köteles bejelenteni.

(8) Ha a törvényes képviselő vagy a támogatott a rendszeres nevelési támogatás folyósításához szükséges feltételek megváltoztatásával kapcsolatos bejelentési kötelezettségét elmulasztja, az önkormányzat kötelezi a jogtalanul felvett támogatás visszafizetésére. E kötelezéstől az önkormányzat különösen méltányolandó esetben eltekinthet.

(9) A rendszeres nevelési támogatást minden évben felül kell vizsgálni. A felülvizsgálatot a jegyző készíti elő.

(10) A rendszeres nevelési támogatás folyósítását azonnal meg kell szünteti, ha a támogatásban részesülő gyermek szülője munkanélküli és a szülő nem működik együtt a munkanélküli ellátások megállapítására jogosult hatósággal.

III. Fejezet

Természetben nyújtott szociális ellátások

12. Köztemetés

26. § (1) A Bizottság részben vagy egészben mentesítheti a köztemetés költségeinek megtérítési kötelezettsége alól azt az eltemettetésre köteles személyt, akinek a költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti.

(2) A létfenntartás veszélyeztetésének minősülő körülmény, ha az eltemettetésre köteles személy családjában az egy főre jutó havi jövedelem a nyugdíjminimum 100 %-át, egyedülálló esetén 150 %-át nem haladja meg.

(3) A költségek megfizetésére indokolt esetben kérelemre, legfeljebb 6 havi kamatmentes részletfizetés engedélyezhető.

IV. Fejezet

Szociális szolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások

13. Személyes gondoskodások formái

27. § (1) Az önkormányzat által nyújtott személyes gondoskodás formái:

a) étkeztetés,

b) házi segítségnyújtás,

c) családsegítés,

d) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,

e) időskorúak nappali ellátása,

f) fogyatékosok nappali ellátása,

g) gyermekjóléti szolgáltatás.

(2) Az önkormányzat az (1) bekezdés a) pontban meghatározott szolgáltatást önállóan, b)-g) pontokban meghatározott szolgáltatásokat a Balatonfüred Többcélú Társulás által fenntartott Balatonfüredi Szociális Alapszolgáltatási Központ (8230 Balatonfüred, Kéki u. 6.) által látja el, társulási megállapodás alapján.

14. Étkeztetés

28. § (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik megfelelnek az Szt. 62. § (1) bekezdésében meghatározott feltételeknek.

(2) Az Szt. 62. § (1) bekezdése alkalmazásában szociálisan rászorult személy

a) a jövedelmi helyzete miatt, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum 200 %-át,

b) a kora miatt, ha egyedül élő és betöltötte 75 életévét, vagy nem egyedül élő esetén, ha átlagéletkoruk eléri a 70 évet,

c) az egészségi állapota miatt, ha a háziorvos igazolja, hogy a betegség jellege miatt az érintett nem képes biztosítani a napi egyszeri meleg étkeztetést,

d) a fogyatékosság és pszichiátriai betegsége miatt, ha a vonatkozó orvosi szakvélemények alapján a háziorvos igazolja, hogy a betegség jellege miatt az érintett nem képes biztosítani a napi egyszeri meleg étkeztetést,

e) a szenvedélybetegsége miatt, ha a vonatkozó szakorvosi szakvélemények alapján a háziorvos igazolja, hogy a betegség jellege miatt az érintett nem képes biztosítani a napi egyszeri meleg étkeztetést, és

f) a hajléktalansága miatt, ha a személy nyilatkozatában tartózkodási helyeként az Tihany község közigazgatási területét jelölte meg, és a hajléktalan étkeztetésének hiánya veszélyezteti a hajléktalan életét.

(3)24 Az Önkormányzat az étkeztetést a Falugondnokság közreműködésével látja el.

29. §25 (1) Az étkeztetésért térítési díjat kell fizetni.

(2) Az intézményi térítési díjak mértéke:

a) Óvodás gyermek, napi háromszori étkezése esetén 440,- Ft/nap/fő,

b) Napközis gyermek, napi kétszeri étkezése esetén 500,- Ft/nap/fő,

c) Kizárólag ebédet igénylő általános iskolai gyermek esetén 420,- Ft/nap/fő.

(3) Az e rendelet 28. § szerinti étkeztetés esetén, a térítési díj mértéke, amennyiben az ellátott rendszeres jövedelme a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj:

a) összegét nem haladja meg, úgy térítésmentes,

b) összegének 150%-át nem haladja meg, 460,- Ft/adag,

c) összegének 200%-át nem haladja meg, 530,- Ft/adag,

d) összegének 250%-át nem haladja meg, 610,- Ft/adag,

e) összegének 250%-át meghaladja, 785,- Ft/adag.

V. Fejezet

Záró rendelkezés

30. § Jelen rendelet rendelkezéseit a 2015. március 1. után indult ügyek elbírálásánál kell alkalmazni.

31. § Ez a rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.

32. §26 Hatályát veszti az önkormányzat intézményeiben alkalmazott étkezési térítési díjakról szóló 4/2020. (II.21.) önkormányzati rendelet.

1

Az önkormányzati rendeletet a Tihany Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2022. (V. 30.) önkormányzati rendelete 27. §-a hatályon kívül helyezte 2022. július 1. napjával.

2

A bevezető a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

Az 1. §-t a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 15. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

4

A 2. § a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

5

A 4. § a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

6

Az 5. § (3) bekezdése a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

7

Az 5. § (4) bekezdését a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 15. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

8

A 6. § (2) bekezdése a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

9

A 10. § a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

10

A 11. § (1) bekezdése a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

11

A 11. § (3) bekezdését a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 15. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

12

A 11. § (4) bekezdését a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 15. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

13

A 11. § (5) bekezdését a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 15. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

14

A 13. § (2) bekezdését a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 15. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

15

A 13. § (4) bekezdését a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 8. §-a iktatta be.

16

A 13. § (5) bekezdését a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 8. §-a iktatta be.

17

A 20. § (1) bekezdés a) pontját a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 15. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

18

A 20. § (1) bekezdés b) pontját a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 15. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

19

A 21. §-t a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 15. § f) pontja hatályon kívül helyezte.

20

A 22. §-t a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 15. § f) pontja hatályon kívül helyezte.

21

A 24. § (1) bekezdése a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

22

A 11. alcím címe a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

23

A 25. § a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

24

A 28. § (3) bekezdése a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

25

A 29. § a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg.

26

A 32. § a Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2021. (V. 31.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.