Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2016. (III.10.) önkormányzati rendelete

Tihany Község Önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

Hatályos: 2016. 03. 11- 2017. 05. 25

Tihany Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. A rendelet hatálya


1.§ A rendelet hatálya kiterjed a Képviselő-testületre és annak bizottságaira, Tihany Község Önkormányzatára, a gazdálkodási feladatait más szervvel ellátó intézményeire és a Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatalra, valamint a támogatásokban részesített magánszemélyekre, jogi személyekre és a jogi személyiségekkel nem rendelkező szervezetekre.


2. Az önkormányzat címrendje


2.§ Az önkormányzat címrendje

(1) Önkormányzat, önkormányzati intézmények és költségvetési szervek:

 a) I. cím: Tihany Község Önkormányzat

 b) II. cím: Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatal


         (2) Önkormányzati intézmények:

              a)  I/1. cím: Visszhang Óvoda Tihany

              b)  I/2. cím: Falugondnokság Tihany

              c)  I/3. cím: Németh László Művelődési ház Tihany


         (3) Tihany Község Önkormányzata és az önkormányzat intézményei, valamint a 

               Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatal önálló címet alkot.



3. Az Önkormányzat 2016. évi költségvetése, költségvetési egyenlege


3.§ (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2016. évi költségvetésének

           

a) költségvetési bevételét                                                                    821 750 755 Ft-ban,

b) kiadását                                                                                       1 221 750 755 Ft-ban,

       c)  hiányát:                                                                                          400 000 000 Ft-ban,

            ca) belső hiányból a belső finanszírozásnak minősülő

            előző évi működési célú pénzmaradványt                                             -

           cb)felhalmozási célú pénzmaradványt                                                 95 000 000 Ft-ban,

           cc) külső hiányát  (hosszú lejáratú hitel)                                             305 000 000 Ft ban

        állapítja meg.          

                                   

       d) Az Önkormányzat költségvetéséből a  Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatal

            da) bevételét:                 111648 755 Ft-ban,                            

            db) kiadását:                  111 648 755 Ft-ban

       állapítja meg.


 (2) Az I. cím: Képviselő-testület az önkormányzat és az önkormányzati intézmények együttes  

      2016. évi költségvetésének


a) bevételi és kiadási főösszegét

1 221 750 755  Ft-ban

ezen belül:


aa)  a felhalmozási célú bevételt

595 253 000 Ft-ban

 ab) a felhalmozási célú kiadást

595 253 000 Ft-ban

    ebből:


    1. a beruházások összegét

529 067 000 Ft-ban

    2. a felújítások összegét

63 186 000 Ft-ban

    3. felh. célú kölcsön és támogatás

2 500 000 Ft-ban

    4 .lakástámogatás

500 000 Ft-ban

    5. fejlesztési céltartalék

0 Ft-ban

    6. az adósságszolgálat összegét

0 Ft-ban

 ac) a működési célú bevételt

626 497 755 Ft-ban

 ad) a működési célú kiadást

626 497 755 Ft-ban

    ebből:


    1. a személyi juttatások

219 337 043 Ft-ban

    2. a munkaadókat terhelő járulékokat

62 838 712 Ft-ban

    3. a dologi jellegű kiadásokat

310 697 000 Ft-ban

    4. ellátottak pénzbeli juttatása

                      16 533 000 Ft-ban

    5. egyéb működési célú kiadás

                        6 407 000 Ft-ban

    6. intézmény finanszírozás

111 648 755 Ft-ban

    7. általános tartalék

10 415 000 Ft-ban

    b) költségvetési létszámkeretet

53,75 főben

            állapítja meg.


(3) A II. cím: Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatal kiadásai és létszámkerete:


 a) kiadások összesen:

                          111 648 755 Ft

   ebből


    1. személyi juttatások:

85 429 043 Ft

    2. munkaadót terhelő járulékok:

23 387 712 Ft

    3. dologi jellegű kiadások:

2 832 000 Ft

    b) a költségvetési létszámkeret:

27 fő


(4) Az önkormányzat összes kiadása:  1 221 750 755 Ft              





   ebből



    a) személyi juttatások:

   133 908 000 Ft


    b) munkaadót terhelő járulékok:

      39 451 000 Ft


    c) dologi jellegű kiadások:

    308 135 000 Ft


    d) ellátottak pénzbeli juttatása

      16 533 000 Ft


    e) egyéb működési célú kiadás:

   6 407 000 Ft

             f) intézmény finanszírozás

111 648 755 Ft


    g) beruházások

 529 067 000Ft            


    h) felújítások

      63 186 000 Ft


    i) fejlesztési kölcsön,támogatás

        2.500 000 Ft

             j) lakástámogatás

            500 000 Ft


    k) általános tartalék

      10 415 000 Ft









(5) Az önkormányzaton belül az igazgatási kormányzati funkció kiadásai összesen:

70 666 000 Ft

            


   ebből


    a) beruházások

1 110 000 Ft

    b) személyi juttatások:

20 199 000 Ft

    c) munkaadót terhelő járulékok:

8 350 000 Ft

   d) dologi jellegű kiadások:

40 495 000Ft

    e) egyéb működési célú kiadás

512 000 Ft

    f) általános tartalék

0 Ft

    g) fejlesztési tartalék

0 Ft


       (6) Visszhang Óvoda kiadásai összesen: 49 586 000 Ft




   ebből


    a) személyi juttatások:

33 156 000 Ft

    b) munkaadót terhelő járulékok:

9 100 000 Ft

    c) dologi jellegű kiadások:

7 080 000 Ft

    d) beruházások:

250 000 Ft

    e) felújítások:

0 Ft


       (7) Falugondnokság kiadásai összesen: 120 189 000 Ft




   ebből


    a) személyi juttatások:

64 338 000 Ft

    b) munkaadót terhelő járulékok:

17 643 000 Ft

    c) dologi jellegű kiadások:

32 063 000 Ft

    d) egyéb működési célú kiadás

1 145 000 Ft

    e) beruházások:

5 000 000 Ft

    f) felújítások:

0 Ft

    g) fejlesztési kölcsön,támog.:

0 Ft

    h) adósságszolgálat:

                             0Ft


(8) Németh László Művelődési Ház kiadásai összesen: 22 736 000 Ft




   ebből


    a) személyi juttatások:

9 849 000 Ft

    b) munkaadót terhelő járulékok:

2 645 000 Ft

    c) dologi jellegű kiadások:

8 634 000 Ft

    d) beruházások:

1 608 000Ft

    e) felújítások:

0 Ft


4.§ Tihany Község Önkormányzat és intézményei (I-II cím együtt) 2016. évi bevételeit és kiadásait az 1.  melléklet tartalmazza.


5.§ Tihany Község Önkormányzat 2016. évi bevételeit és kiadásait az 1/a. melléklet  tartalmazza.


6.§ Tihany Község Önkormányzat 2016. évi működési és felhalmozási célú bevételeit és kiadásait mérlegszerűen az 1/b. melléklet tartalmazza.


7.§ Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatalnak a 2016. évi működési célú bevételeit és kiadásait az 1/c. melléklet tartalmazza.


8.§ Tihany Község Önkormányzat és az önkormányzati intézmények 2016. évi bevételeit és kiadásait mérlegszerűen, a kiadásokon belül kiemelt előirányzatonként, valamint a Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatalnak támogatását a 2. melléklet tartalmazza.


9.§ A Képviselő-testület a felújítási előirányzatokat célonként a 3. melléklet szerint hagyja jóvá.


10.§ A Képviselő-testület a fejlesztési kiadásokat feladatonként az 4. melléklet szerint állapítja meg.


11.§ A Képviselő-testület a több éves kihatással járó feladatok előirányzatát az 5. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi éves előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.


12.§ Tihany Község Önkormányzat adósságállományának alakulását lejárat és eszközök szerinti bontásban a 6. melléklet szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi éves előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.


13.§ A Képviselő-testület az önkormányzat által ellátandó tevékenységeket feladat-ellátási formánként, kiemelt előirányzatonként. a 7. melléklet szerint fogadja el.


14.§ A Képviselő-testület az önkormányzat 2016/2017/2018 évre, a gördülő tervezés keretében előterjesztett bevételi és kiadási előirányzatait a 8. melléklet szerint tudomásul veszi.


15.§ A Képviselő-testület az önkormányzat által adott közvetett támogatásokat (kedvezményeket) a 9. melléklet szerint állapítja meg.


16.§ A költségvetési állami támogatásokat jogcímenként a 10. melléklet tartalmazza.


17.§ Az önkormányzat által nyújtott támogatásokat a 11. melléklet tartalmazza.


18.§ Az önkormányzat 2016. évi tervezett kiadásait és bevételeit cofogonkénti bontásban a 12. melléklet tartalmazza.


19.§ Az önkormányzat 2016. évi előirányzat felhasználási ütemtervét a 13. melléklet tartalmazza.


20.§ Az önkormányzat 2016. évi EU-s támogatásait célonként a 14. melléklet tartalmazza.


21.§ (1) A Képviselő-testület 2016. évben tartalékot csak az I. címen tervez, melynek összege  10 415 000 Ft, melyből  10 415 000 Ft általános tartalékot és 0 eFt fejlesztési tartalékot  állapított meg.

(2) A  tartalék felhasználásáról a Képviselő-testület dönt.



22.§ (1) A Képviselő-testület az önkormányzat és az önkormányzati intézmények létszámkeretét 52,75  főben, a Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatal létszámkeretét 28 főben  állapítja meg.


       (2) A létszámkeret címenként a következő:

             a) I. cím:  Tihany Község Önkormányzat:                3,75 fő


1.  polgármester

1 fő

2.  hivatalsegéd

1 fő

3.  védőnői szolgálat

1 fő





4.  kiegészítő alapellátási szolgálat

0,75 fő


          

b) I/1. cím: Visszhang Óvoda:                                  10 fő


1. pedagógus

  6 fő

2. dada

  3 fő

3. konyhai kisegítő

  1 fő


             c) I/2. cím: Falugondnokság:                                   31 fő


1. kisegítő mezőgazdasági szolgálat

23 fő

2. élelmezés

  8 fő


             d) I/3. cím: Németh László Művelődési ház:            4 fő


1.  művelődési ház

  3 fő

2.  könyvtár

  1 fő


             e) I/4. cím: Közfoglalkoztatás                        4 fő

  

 f) II. cím: Tihanyi Közös Önkormányzati Hivatal:              28 fő

   

1. jegyző

   1 fő

2. kirendeltség vezető

   2 fő

3. aljegyző

   1 fő

4. ügyintéző

 22 fő

5. közterület felügyelő

   2 fő



23.§ (1) A Képviselő-testület a köztisztviselők illetményalapját 38.650 Ft-ban állapítja meg. A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 69. §-a szerint az illetmény-pótlék számításának alapját (pótlékalap) a mindenkori éves költségvetési törvény állapítja meg, összege 20 000 forint.

(2) Az Képviselő-testület a 2016. évi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV tv. figyelembevételével a polgármester, a közszolgálati tisztviselők és a közalkalmazottak cafetéria-juttatás 2016. évi éves keretösszegét 200.000,-Ft-ban határozza meg.


24.§ Az Országgyűlés, a Kormány, valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalaptól évközben kapott pótelőirányzatról a Képviselő-testület negyedévenként, de legkésőbb a beszámoló felügyeleti szervhez történő megküldésének határidejéig dönt. A költségvetési rendeletet ennek megfelelően a Képviselő-testület december 31-i hatállyal módosítja.


25.§ (1) A költségvetési forrásból származó támogatást nyújtó szerv, illetve szervezeti egység  kötelessége a támogatások lebonyolításában részt vevő szervezetekkel és a  kedvezményezettekkel kötött szerződésben kikötni:

a) a támogatások lebonyolításában részt vevő szervezet, illetve a kedvezményezett köteles az ellenőrzés érdekében - a megfelelő dokumentumok, számlák, a program megvalósítását igazoló okmányok, bizonylatok rendelkezésre bocsátásával, illetve a fizikai teljesítés vizsgálatában – segíteni.

b) a felhasználással és az ellenőrzéssel összefüggő kötelezettségek megszegése esetén alkalmazandó szankciókat.

         

26.§ Hitel felvételére csak a Képviselő-testület döntése alapján a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény és az Önkormányzati adósságot keletkeztető ügyletekről szóló 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet előírásai alapján kerülhet sor.


27.§ (1) Az önkormányzat felhalmozási tevékenységén belül elsődlegesen a fennálló hosszú  távú kötelezettségek 2016. évi ütemezését, törlesztő részleteinek visszafizetését, valamint az előző évről áthúzódó beruházások pénzügyi fedezetét szükséges biztosítani.

(2) A 3-4. mellékletben szereplő fejlesztési és felhalmozási kiadási előirányzatok teljesítését a felhalmozási bevételek teljesülésének megfelelően kell ütemezni.


28.§ (1) A bevételi és kiadási előirányzatok teljesítése során a készpénzes fizetés helyett

elsődlegesen a készpénzkímélő fizetési módot kell alkalmazni.

(2)   Felhatalmazza polgármestert, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközöket lekösse, illetve

rövid lejáratú értékpapírokba fektesse a számlavezető banknál.

Felhatalmazza a Polgármestert, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközöket lekösse, illetve rövid lejáratú értékpapírokba fektesse nem számlavezető banknál, amennyiben kedvezőbb feltételeket biztosít, mint a számlavezető bank.


29.§ (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős. A Képviselő-testületnek a polgármester – a jegyző közreműködésével – a költségvetés éves teljesítéséről beszámol.

(2) A gazdálkodás során az önkormányzati törvény előírásai alapján elsősorban a kötelező alapellátás feladatait biztosítja, további terhelhetősége figyelembevétele mellett finanszírozza önként vállalt nem kötelező feladatait.


30.§ (1) Az önkormányzati intézmények, költségvetési szervek költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a bevételek növeléséért és beszedéséért, a takarékosság érvényesüléséért az intézmény tevékenységi körébe tartozó feladatok ellátásának sérelme nélkül a költségvetési szerv vezetője a felelős.

(2) Az önkormányzati intézmények, költségvetési szervek a kiemelt kiadási és bevételi előirányzataikat saját hatáskörben nem módosíthatják.

(3) Az önkormányzati intézmények, költségvetési szervek kötelesek kiemelt kiadási előirányzataikon belül gazdálkodni.

(4) Valamennyi önkormányzati költségvetési szervnél, minden a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvényben meghatározott jogviszony, a Munka Törvénykönyve hatálya alatt munkaszerződéssel foglalkoztatottak munkajogi jogviszonyának, továbbá a tartós megbízással foglalkoztatottak megbízásának megszűnéséről, illetve megszüntetéséről a megszűnés érvénybe lépésével egyidejűleg az intézmény vezetőjének írásban tájékoztatnia kell a Közös Hivatalt.

(5) A megüresedett álláshelyet az intézményvezető nem töltheti be, a lejárt határozott idejű szerződések nem hosszabbíthatók meg. A Közös Hivatal megvizsgálja a létszámcsökkentés lehetőségét, ha a létszámcsökkentés megoldható, akkor a létszám és a hozzá tartozó teljes bér elvonásra kerül.

Amennyiben létszámcsökkentésre nincs lehetőség a polgármester ellenjegyzése mellett a bér új létszám felvételére felhasználható.

(6)  A költségvetési szervnél szakmai program indításához, fejlesztéséhez az önkormányzat  Képviselő-testületének előzetes engedélye szükséges.


31.§ (1) A bevételek növelése érdekében fokozott erőfeszítéseket kell tenni a kintlévőségek behajtására valamennyi költségvetési szervnél.

(2)   A költségvetési szerveknél a működés során elért többlet bevételek nem használhatók fel kiadások teljesítésére.

(3) Az adóellenőrzési és felderítési munkát hatékonyan kell végezni, az adóhátralékot következetesen be kell szedni és a mulasztókkal a jogszabályban foglaltak szerint kell eljárni.

(4) A szakmai feladatellátás sérelme nélkül minden intézményvezetőnek saját hatáskörében is a létszám és a bérgazdálkodást valamint a működési  kiadásokkal való gazdálkodást a kiadások ésszerű csökkentése céljából kell folytatni.


4.Egyéb rendelkezések


32.§ Az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített bevételek és kiadások a rendelet tervezetbe beillesztésre kerültek.


33.§ Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba. Rendelkezéseit 2016. január 01-től kell alkalmazni.


     


                           Tósoki Imre                                              Németh Tünde

                           polgármester                                                   jegyző



Kihirdetve:  2016. március 10.



                                                                                  Németh Tünde

                                                                                        jegyző