Hidegkút Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2023.(XII.12.) rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 09. 27- 2025. 09. 27

Hidegkút Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (IX. 26.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 10/2023.(XII.12.) rendelet módosításáról

2025.09.27.

[1] Hidegkút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Szervezeti és Működési Szabályzat módosításáról az alábbi rendeletet alkotja.

[2] Hidegkút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőt rendeli el:

1. § A Hidegkút Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2023. (XII. 12.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(Az önkormányzat szervei:)

„e) Vagyonnyilatkozat Ellenőrző és Összeférhetetlenséget Vizsgáló Bizottság”

2. § A Hidegkút Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2023. (XII. 12.) önkormányzati rendelet II. Fejezete a következő 6/A. §-sal egészül ki:

„6/A. § A képviselő-testület hatáskörei közül a közösségi együttélés szabályairól szóló rendeletben foglalt hatáskörét a jegyzőre ruházza át.”

3. § A Hidegkút Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2023. (XII. 12.) önkormányzati rendelet 2. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

„2. A képviselő-testület ülésének összehívása”

4. § A Hidegkút Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2023. (XII. 12.) önkormányzati rendelet 17. alcíme a következő 37/A–37/C. §-sal egészül ki:

„37/A. § (1) A bizottság szükség szerint tart ülést. A bizottsági ülését a bizottság elnöke hívja össze az ülést megelőző legalább 3 nappal. Az ülést az elnök vezeti.

(2) Az ülésre szóló meghívó kiküldéséről a bizottság elnöke gondoskodik. A meghívó tartalmazza az ülés helyét, időpontját, tervezett napirendjét.

(3) A bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni azokat, akiknek meghívását a napirend tárgyalásához a bizottság elnöke szükségesnek tartja.

37/B. § (1) A bizottság üléséről 1 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2) A jegyzőkönyv mellékletét képezi:

a) a meghívó,

b) az írásos előterjesztés és

c) a jelenléti ív.

(3) A bizottsági jegyzőkönyvek kezelésére a képviselő-testületi jegyzőkönyvre vonatkozó rendelkezései irányadók.

37/C. § (1) A bizottság feladata:

a) az önkormányzati képviselők és a polgármester összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálása,

b) a polgármester, az önkormányzati képviselők és hozzátartozóik, valamint a bizottságok nem képviselő tagjainak vagyonnyilatkozatával kapcsolatos feladatok ellátása, vagyonnyilatkozatok nyilvántartása, vizsgálata, képviselő-testület tájékoztatása,

c) a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása és egyéb ügyrendi kérdések vizsgálata.

(2) A polgármester és a képviselő vagyonnyilatkozatába, a bizottsági ellenőrzést követően, a Vagyonnyilatkozat Ellenőrző és Összeférhetetlenséget Vizsgáló Bizottság elnökénél lehet betekinteni.”

5. § Ez a rendelet 2025. szeptember 27-én lép hatályba, és 2025. szeptember 28-án hatályát veszti.