Vászoly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2013(II.25.) önkormányzati rendelete

KÉPVISELÔ-TESTÜLET ÉS SZERVEI SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL

Hatályos: 2015. 04. 10- 2015. 06. 13

VÁSZOLY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

1/2013.( II.25. ) önkormányzati rendelete

A KÉPVISELÔ-TESTÜLET ÉS SZERVEI SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI

SZABÁLYZATÁRÓL


Vászoly Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mhötv.) 53. §-ban foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:


  1. fejezet


 ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK


Az önkormányzat és jelképe


1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Vászoly Község Önkormányzata.


(2)             Székhelye: 8245. Vászoly, Béke tér 1.


(3)             Illetékességi területe: Vászoly község közigazgatási területe, beleértve a kül-és belterületeket egyaránt. Az önkormányzathoz tartozó közigazgatási terület leírását, a jellemző adatait az 1. sz. függelék tartalmazza.


(4) Az önkormányzat jogi személy.


(5) Az önkormányzat feladat- és hatáskörei - a Szervezeti és Működési Szabályzat, illetve más önkormányzati rendelet eltérő rendelkezése hiányában – Vászoly Község Képviselő-testületét illetik meg.


(6) Az önkormányzat jelképei a település címere, zászlója és pecsétje. A község jelképeiről külön jogszabályban rendelkezik. Jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában a képviselő-testület és szervei használhatják a hivatali kiadmányokon az önkormányzat címerét.


(7) Az önkormányzat pecsétje: körbélyegző, Vászoly Község Önkormányzat körirattal, középen a Magyarország címerével. Ezt a bélyegzőt kell használni

  • az önkormányzat nevében kötött szerződéseken, megállapodásokon
  • a Képviselő-testület üléseiről készült jegyzőkönyvek hitelesítésére.


(8)     A polgármester hivatalos kör alakú pecsétje „Polgármester Vászoly” Község Önkormányzata” köriratú bélyegző, középen a Magyarország címerével



Az önkormányzat szervei


2.§ (1) Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a jegyző és a közös önkormányzati hivatala látja el.


(2) A képviselő-testület bizottságai

  1. Ügyrendi Bizottság


(3) A képviselő-testület közös hivatalt hoz létre Balatonfüred, Balatonszőlős, Dörgicse, Pécsely Községek Önkormányzataival, Balatonfüredi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban Hivatal) elnevezéssel.


II. fejezet


AZ ÖNKORMÁNYZAT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE


3.§ (1) A Képviselő-testület - az Mhötv. keretei között - önállóan szabályozhatja, illetőleg egyedi ügyekben szabadon igazgathatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket.

(2) A Képviselő-testület - figyelemmel a kötelezően ellátandó feladatokra, anyagi lehetőségeitől függően - az önkormányzat éves költségvetésében meghatározza, hogy a helyi közszolgáltatások körében mely feladatokat, milyen mértékben és módon látja el.

(3)A Képviselő-testület a törvények által előírt kötelező feladatainak ellátásán túl, külön önkormányzati rendelettel önként vállalhat feladatot.

 (4) A feladatok önkéntes vállalása előtt minden esetben előkészítő eljárást kell lefolytatni, melynek keretében az érintett bizottságok, valamint a Bizottság véleményét ki kell kérni. Szükség esetén a feladatellátás felvállalása előtt szakértő közreműködése is igénybe vehető.

(5) Az előkészítő eljárás lefolytatásáról a polgármester gondoskodik. A közfeladat önkéntes felvállalását tartalmazó javaslat akkor terjeszthető a Képviselő-testület elé, ha tartalmazza a megvalósításhoz szükséges költségvetési forrásokat.


4.§ (1) Az önkormányzat alaptevékenysége, figyelemmel az Mhötv.13.§-ában foglaltakra:


421100-1                      Út, autópálya építése

522110-1                      Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

660002-1                      Egyéb pénzügyi tevékenység ?

680001-1                      Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

680002-1                      Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

750000-1                      Állat-egészségügyi ellátás (Gyepmester) ?

813000-1                      Zöldterület-kezelés

841112-1                      Önkormányzati jogalkotás

841118-1                       Országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek

841154-1                       Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

841402-1                      Közvilágítás

841403-1                      Város, községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások ?

842521-1                      Tűzoltás, műszaki mentés, katasztrófahelyzet elhárítása

842531-1                      A polgári védelem ágazati feladatai

842541-1                      Ár-és belvízvédelemmel összefüggő tevékenység

862101-1                      Háziorvosi alapellátás

862101-1                      Háziorvosi ügyeleti ellátás

862301-1                      Fogorvosi alapellátás

869041-1                      Csalás és nővédelmi egészségügyi gondozás

882111-1-                     Rendszeres szociális segély

882116-1-                     Ápolási díj méltányossági alapon

882117-1                      Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás

882118-1-                     Kiegészítő gyermekvédelmi ellátás

882119-1                      Óvodáztatási támogatás

882122-1                      Átmeneti segély

882123-1                      Temetési segély

882124-1                      Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

882129-1                      Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások

882203-1                      Köztemetés

889201-1                      Gyermekjóléti szolgáltatás

889923-1                      Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

889928-1                      Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

889942-1                      Önkormányzatok által nyújtott lakástámogatás

890441-1                      Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

890442-1                       Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása

890443-1                      Egyéb közfoglalkoztatás

910501-1                      Közművelődési tevékenységek és támogatásuk

910502-1                       Közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése

941123-1                       Könyvtári szolgáltatás

949900-1                      M.n.s. egyéb közösségi, társadalmi tevékenység

960302-1                      Köztemető-fenntartás és működtetés


(2) Az önkormányzat vállalkozási tevékenységet nem végez.




III. fejezet


A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE


A települési képviselő


5. § (1)            A települési képviselő Vászoly község egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választói érdekeit.

(2)             A képviselők jogai és kötelezettségei azonosak, azokat az Mhötv. 32. §-ában meghatározottak szerint gyakorolja.


6. § (1) A Képviselő-testület feladatait a Képviselő-testület, a polgármester, bizottsága, a Balatonfüredi Közös Önkormányzati Hivatal és a Jegyző útján látja el.

(2)     A Képviselő-testület egyes hatásköreit a polgármesterre, bizottságára, törvényben meghatározottak szerint társulására és a Jegyzőre ruházhatja. E hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskört visszavonhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható.

 (3) Az átruházott hatáskörök gyakorlásáról a hatáskört gyakorlók a Képviselő-testületnek havonta tájékoztatást adnak.


7.§ A Képviselő-testület hatásköréből nem ruházható át az Mhötv. 42.§-ában meghatározott hatáskörök.


8.§ (1)             A Képviselő-testület tagjainak száma: 4 fő és polgármester

(2)             A Képviselő-testületet a polgármester képviseli.

(3)             A Képviselő-testület tagjainak névsorát a függelék tartalmazza.


Munkaprogram


9.§ (1) A polgármester programot terjeszt a Képviselő-testület elé, amely - a testület megbízatásának időtartamára - a településfejlesztés, a helyi közszolgáltatások szervezésének főbb céljait, feladatait tartalmazza. A program azokat a helyi közügyeket, közszolgáltatásokat is rögzíti, amelyekben a feladatokat vállaló önszerveződő közösségek és vállalkozások támogatást kapnak a Képviselő-testülettől.


Az ülés összehívása, vezetése


10. § (1) A Képviselő-testület alakuló ülést, munkaterv szerinti ülést, rendkívüli ülést és ünnepi ülést tart.

(2) A Képviselő-testület döntéseit ülésein hozza meg, az alakuló és a munkaterv szerinti ülések helye az Önkormányzat Tanácsterme. A Képviselő-testület ülése nyilvános. Az ülés nyilvánossága az állampolgárok részvételi lehetőségét is biztosítja.

(3)             A nyilvános ülésen a hallgatóság csak az ülésterem kijelölt helyein foglalhat helyet, az ülés rendjét nem zavarhatja.

(4) A Képviselő-testület munkaterv szerinti, de legalább hat ülést - tart.

(5)             Ha a körülmények indokolják a Képviselő-testület rendkívüli ülést tart.

(6)             A polgármester köteles 8 napon belül a rendkívüli ülést összehívni, ha :

a) azt jogszabály kötelezővé teszi,

b) a képviselők legalább egynegyedének írásban benyújtott indítványára,

c) a képviselő-testület bármely bizottságának benyújtott indítványára.

Az indítványnak tartalmaznia kell az ülés időpontjára és a napirendre vonatkozó javaslatot.


11.§ A Képviselő-testület ünnepi ülést tart az alakuló ülésén, valamint a Képviselő-testület eseti döntése alapján.


12.§ (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a képviselő-testület tagjai közül megválasztott alpolgármester hívja össze és vezeti.

(2)  A tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetve akadályoztatásuk, kizártságuk esetén az ülés összehívására és vezetésére a korelnök jogosult.


Meghívó


13.§ (1) A meghívót és az előterjesztéseket az ülés tervezett időpontja előtt 5 nappal kell a képviselők és meghívottak részére eljuttatni.

(2) A jegyző a képviselő-testület ülésének helyéről, időpontjáról és napirendjéről  tájékoztatja .lakosságot. (Vászoly honlapja, , hirdetőtábla)

(3) A bizottságok előterjesztésekkel kapcsolatos állásfoglalását az ülés  napján át kell adni a képviselőknek.

(5) A Képviselő-testület ülésére szóló meghívónak tartalmaznia kell:

- az ülés helyét, időpontját,

- a javasolt napirendi pontokat és az előterjesztők nevét.


(6) A meghívóhoz mellékelni kell:

- az előterjesztéseket,

- a határozat-tervezeteket.

(7) A meghívót a polgármester írja alá. Akadályoztatása esetén a 12.§-ban meghatározott helyettesítési szabályokat kell alkalmazni.


Meghívottak


14.§ (1) A Képviselő-testület tagjai mellett, állandó meghívottként - tanácskozási joggal – a Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

a) a választókerület országgyűlési képviselőjét,

b) a jegyzőt és aljegyzőt,

c) a  Hivatal osztályvezetőit,

d) a napirend tárgya szerint illetékes szervek vezetőit,

e) az előterjesztés kapcsán érintett magánszemélyt, jogi személyt vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági szervezetet, illetve annak meghatalmazottját.

f) a Veszprém Megyei Kormányhivatal vezetőjét,

g) a napirend szerint érintett civil szervezetet

(2) Az előterjesztések a www.vaszoly.hu honlapon bárki által megtekinthetők.


Előterjesztések


15.§ (1) Előterjesztésnek minősül:

a) rendeleti javaslat;

b) határozati javaslat;

c) beszámoló;

d) tájékoztató.

(2) Az (1) bekezdés b.) - d.) pont szerinti előterjesztés kivételesen szóbeli is lehet.

(3) A Képviselő-testület elé javaslatot terjeszthet:

- a polgármester,

- az alpolgármester,

- a képviselő-testület bizottságai,

- a képviselő,

- a jegyző,

(4) Az előterjesztés tartalmi elemeit a 23.§ tartalmazza

(5) Az előterjesztéseket a törvényesség biztosítása érdekében a jegyző ellenőrzi és aláírásával látja el.

(6) Az előterjesztéseket legkésőbb 10 munkanappal az ülés előtt le kell adni a jegyzőnek.

(7) A (14) és (15) bekezdésben foglalt kivétellel az önkormányzati rendelet-tervezetet társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, melynek keretében az állampolgárok, nem állami és nem önkormányzati szervek, szervezetek (továbbiakban véleményezésre jogosultak) a rendelet-tervezettel kapcsolatosan véleményt nyilváníthatnak az Önkormányzat honlapján a rendelet-tervezet véleményezésére kialakított oldalon megadott elektronikus levélcímen.

(8) A Képviselő-testület a rendeletalkotás során a beérkezett véleményeket mérlegei, de a véleményekkel kapcsolatban egyedi válaszadási kötelezettség nem terheli.

(9) Nem vehető figyelembe az a vélemény, amely sérti a közerkölcsöt, a rendelet-tervezet tárgyához nem illeszkedik, vagy név nélküli.

(10) A rendelet-tervezetet úgy kell a véleményezésre kialakított oldalon közzétenni, hogy a tervezet céljához és hatálylépéséhez igazodóan a véleményezésre jogosultaknak elegendő idő álljon rendelkezésre a tervezet érdemi megítéléséhez, a vélemény kifejtéséhez.

(11) A beérkezett vélemények, a véleményezésre jogosult nevének és e-amil  címének kezelése a véleményezett rendelet hatálybalépésétől számított egy évig történik. Az adatok kezelése magába foglalja az említett adatok gyűjtését, tárolását, közzétételét, felhasználását és törlését is.

(12) A véleményezésre jogosult adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást az Avtv-ben foglalt vélelem szrint a § (12) bekezdésében foglalt adatkezelések tekintetében megadottnak kell tekinteni. E tényre és a véleményezésre jogosult adatait érintő adatkezelés szabályaira a véleményező figyelmét fel kell hívni.

(13) A véleményezésre jogosultak széles körét érintő rendelet-tervezettel kapcsolatos vélemények megismerése érdekében lakossági fórum szervezhető.

(14)Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani

a) a fizetési kötelezettségekről

b) az önkormányzati támogatásokról

c) a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról

d) szervezet és intézmény alapításáról, szervezeti és működési szabályait megállapító

e) a Hivatal köztisztviselőit megillető juttatásokról

szóló rendelet-tervezetet.

(15) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani a rendelet-tervezetet, ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik.


Sürgősségi indítvány


16.§ (1)   Sürgősségi indítványt a polgármester, a képviselők, vagy a jegyző terjeszthet elő.

(2) Az indítványt - a sürgősség tényének rövid indoklásával és az indítvány megküldésével – írásban az ülés előtt legalább 24 órával a polgármesterhez kell benyújtani.

(3) A sürgősség elfogadásáról a Képviselő-testület minősített többséggel határoz. A sürgősség elfogadása esetén a Képviselő-testület az indítványt napirendre tűzi.


Az ülésvezetés szabályai


17.§ (1) A Képviselő testület ülése nyilvános.

  (2)   A Képviselő-testület zárt ülést tart az Mhötv. 46. § (2) bekezdésben meghatározott esetekben.

(3)     A polgármester az ülés megnyitásakor - a jegyző közreműködésével - megvizsgálja a képviselőtestület határozatképességét,  kihirdeti az arra vonatkozó megállapításait.

(4)     A polgármester a napirend tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti. A napirend tervezete tartalmazza a tárgyalandó előterjesztések tárgyának megjelölését, azok előterjesztőjét. A képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont elhagyását, elnapolását, illetve a javasolt sorrend megváltoztatását.

(5)     A polgármester a napirend tervezetét szóban kiegészíti az ülésen kiosztott anyagok napirendre vételére vonatkozó javaslattal. Az ülésen kiosztott előterjesztés tárgyalására csak halasztást nem tűrő esetben a polgármester külön engedélye és a jegyző törvényességi véleménye alapján kerülhet sor.

(6)     Nem kerülhet a képviselő-testületi ülésen kiosztásra:

- a munkatervben meghatározott feladatokkal kapcsolatos anyag,

- 10 millió forintot meghaladó mértékű költségvetés-átcsoportosítás,

- intézmény, gazdasági társaság alapítása, átszervezése, megszüntetése, alapító okirat, társasági szerződés, alapszabály módosítása,

- önkormányzati társulás létrehozásáról, az ahhoz való csatlakozásról szóló előterjesztés,

- önkormányzati pénzeszköz, vagyon átadásáról, illetve vagyon elidegenítéséről szóló javaslat,

- rendeletalkotás, vagy módosítás.


A Képviselő-testület tanácskozási rendje


18.§ (1)   A Képviselő-testület ülését a polgármester vezeti.

(2)     Az ülés megnyitása, a határozatképesség megállapítása után- a polgármester tájékoztatást ad a két képviselő-testületi ülés között történt fontosabb eseményekről, döntésekről, a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról,

(3) Amennyiben a választókerület országgyűlési képviselője szót kér, tájékoztatást ad országos, illetve a választókerületet érintő kérdésekről. A tájékoztatókról vita nem nyitható.

(4)     Ezt követően a polgármester:

- javaslatot tesz a napirendre,

- napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát,

- napirendi pontonként szavazásra bocsátja a határozati javaslatokat és kihirdeti a szavazás eredményét.

(5) Az ülés vezetésével kapcsolatban a polgármester feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek érdekében az alábbi intézkedésekre jogosult :

a) figyelmeztetheti a hozzászólót, hogy csak a napirenddel kapcsolatban tegye meg észrevételét, s javaslatát, s attól ne térjen el,

b) felszólíthatja a hozzászólót, hogy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kijelentésektől tartózkodjon,

c) rendre utasíthatja azt, aki a testülethez méltatlan magatartást tanúsít,

d) megvonhatja a szót attól, aki a fentiekben írt rendzavaró magatartást megismétli,

e) a nem képviselő részvevőt - ismételt rendzavarás esetén - a teremből kiutasíthatja.


A napirend tárgyalása


19.§ (1) A polgármester minden napirendi pontról - kivéve a tájékoztató jellegű napirendeket - külön vitát nyit.

(2) A napirendi pont tárgyalásakor elsőként mindenkor annak előterjesztőjét illeti a szó. Legfeljebb 5 perc időtartamban a döntéshozatalt befolyásoló, szóbeli kiegészítést fűzhet az írásbeli előterjesztéshez.

(3) Ezt követően a bizottság elnöke ismerteti az előterjesztéssel kapcsolatos bizottsági véleményt, állásfoglalást.

(4) Az előterjesztő esetleges szóbeli kiegészítését követően az előterjesztőhöz kérdéseket lehet intézni, egyszer maximum 2 percben, amelyekre válaszolnia kell.

(5) A kérdésekre adott válaszok követően a polgármester a döntést igénylő napirendi pont felett a tájékoztatók és a kérdésekre, interpellációkra adott válaszok kivételével vitát nyit.

(5) A képviselői felszólalásra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A képviselő ugyanahhoz a napirendi ponthoz legfeljebb kétszer szólhat hozzá. Az első hozzászólása legfeljebb 3 percig tarthat és egy alkalommal élhet felszólalással és 2 perc időtartamban reagálhat.

(6) A napirendben érintett állampolgároknak a polgármester a napirenden szereplő ügyben hozzászólási lehetőséget ad, amennyiben az állampolgár azt írásban, felszólalásának rövid tartalmát a polgármesternek az ülés megkezdéséig, vagy annak szünetében jelezte. A felszólalás időtartama maximum 2 perc.

(7) A tanácskozási joggal rendelkező meghívottak a tevékenységi körüket érintő előterjesztések kapcsán felszólalhatnak. A felszólalás időtartama maximum 3 perc.

(8) Az időkorlátok alól a polgármester - a tárgyalt téma fontosságára figyelemmel - felmentést adhat.

(9) Bármikor szót kérhet:

a) az előterjesztés készítője

b) bármely képviselő ügyrendi kérdésben,

c) a jegyző, ha törvényességet érintő észrevételt kíván tenni.

(10)   A felszólalások után a polgármester a vitát lezárja. A vita lezárásáról szóló döntését a polgármester kimondja.

(11) Szavazás előtt az előterjesztő, vagy az előterjesztés készítője maximum 5 percben válaszol a vitában elhangzottakra, véleményt nyilvánít a határozati javaslathoz elhangzott indítványokról, és legkésőbb ekkor nyilatkozik arról, hogy az elhangzott kiegészítéseket és módosító javaslatokat befogadja-e. Az előterjesztő által elfogadott módosításokat, kiegészítéseket a napirendre vonatkozó eredeti döntési javaslat részének kell tekinteni.

(12) A válasz után a polgármester az elhangzott módosító javaslatokat összefoglalja és szövegszerűen, az eredeti javaslathoz illeszkedő módon ismerteti, annak megjegyzésével, hogy azt az előterjesztő elfogadta-e.

(13) Szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a döntési javaslat törvényességével kapcsolatosan észrevételt kíván tenni.

(14) Az előterjesztést a napirend előterjesztője a szavazást megelőzően bármikor visszavonhatja. Az előterjesztés napirendről való levételét a szavazás előtt bármikor, bármely képviselő indítványozhatja. Az indítványról a képviselő-testület - vita nélkül - egyszerű szótöbbséggel dönt.

(15)   Szavazás előtt a polgármester, vagy bármelyik képviselő tárgyalási szünetet (maximum 30 perc) javasolhat, a javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt.

(16) A vita során a képviselők a hozzászólásuk részeként, a tárgyalt előterjesztésre vonatkozóan módosító, illetve kiegészítő javaslatokat tehetnek. A módosító és kiegészítő javaslatokat szövegszerűen kell megfogalmazni. Új változatot vagy módosító indítványt csak a vita lezárásáig lehet előterjeszteni. A polgármester az előterjesztett és a vitában elhangzott javaslatokat szavazásra bocsátja. Először a módosító, kiegészítő javaslatokról kell dönteni.

(17) Nagyobb terjedelmű módosító indítványt a polgármester kérésére írásban kell benyújtani. Ha ezen indítvány a vita során hangzik el, az indítvány írásbeli elkészítése érdekében a polgármester a napirend tárgyalását felfüggesztheti, szünetet rendelhet el. Az előterjesztő által tett módosító javaslatot nem kell külön szavazásra bocsátani.

(18) Ügyrendi kérdésekben a képviselő bármikor maximum 2 percben szót kérhet, melyről képviselőtestület - vita nélkül - egyszerű szótöbbséggel dönt.

(19) Ügyrendinek minősül az a hozzászólás, kérdés, melyben a képviselő a képviselő-testület munkájával - ülésének lefolytatásával - kapcsolatos eljárási ügyben tesz észrevételt.





Képviselő-testület döntései


20.§ (1)   A Képviselő- testület rendeletet alkot, vagy határozatot hoz.

(2)     E döntések előkészítésére, alaki és formai követelményeire, kihirdetésére a jogalkotásról szóló törvény és annak végrehajtására kiadott miniszteri rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3)     A Képviselő-testület számozott határozat nélkül, de jegyzőkönyvi rögzítéssel dönt:

a) napirendek elfogadásakor

b) ügyrendi kérdésekben

c) név szerinti szavazás  elrendelésében

d) a döntési javaslaton belüli alternatívák elfogadásakor

e) módosító indítvány elfogadása kérdésében

f) interpellációkra, képviselői kérdésekre adott válaszok elfogadásakor

(4)     A rendelet kihirdetése időpontjának a Hivatal Hirdetőtábláján történő kifüggesztés napját kell tekinteni.

(5)     A döntéseket meg kell küldeni azon szerveknek, szervezeteknek és intézményeknek, amelyek számára az feladatot, vagy hatáskört állapít meg.


Döntéshozatal


21.§ (1) A Képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a tagjainak több mint a fele jelen van.

(2) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat, azok előterjesztésének sorrendjében, egyenként teszi fel szavazásra úgy, hogy előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd a javaslatról végszavazással kell dönteni.

(3) A képviselő-testület tagjai „igen” , „nem” , “tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.

(4) A javaslat elfogadásához a jelenlévő települési képviselők több mint felének igen szavazata szükséges.

(5) A Képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A települési képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettségét. A kizárásról az érintett települési képviselő kezdeményezésére vagy bármely települési képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt. A kizárt települési képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.

(6) Nem vehet részt a döntéshozatalban az, aki a képviselő-testület által átruházott önkormányzati hatósági jogkör gyakorlása során az elsőfokú határozat meghozatalában részt vett.

(7) Minősített többséghez a megválasztott települési képviselők több mint a felének a szavazata szükséges. Amennyiben a döntés minősített többségi szavazatot igényel, az azzal kapcsolatos részdöntések is minősített többségi szavazattal hozhatók meg.

(8) Minősített többségi szavazat szükséges az Mhötv. 50.§-ában meghatározott esetekben.

(9) A képviselő-testület az érdemi döntést nem igénylő tájékoztatóról, bejelentésről, állásfoglalásról határozatot nem hoz.

(10) A szavazatok összeszámlálása után a polgármester megállapítja és kihirdeti a javaslat mellett, majd ellene szavazók, a tartózkodók és a szavazásban részt nem vett, de jelenlévő képviselők számát, és kihirdeti a döntést.

(11) A döntés ismertetése vonatkozik a zárt ülésen hozott döntésre is, melyre a következő rendes ülés elején kerül sor.

(12) Nem hozhatók nyilvánosságra a hatósági ügyekben hozott döntések.

(13) A közérdekű és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét kizárni nem lehet.

(14) A polgármester, ha a Képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt tárgyalását. A kezdeményezést az ülést követő három napon belül nyújthatja be, a Képviselő-testület a benyújtás napjától számított 15 napon belül dönt.

(15) Amennyiben a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester – az Mhötv. 42.§-ában meghatározott ügyek kivételével – döntést hozhat, melyről a következő ülést tájékoztatást köteles adni.

(16) A polgármester a  Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – az Mhötv. 42.§-ában meghatározott ügyek kivételével – dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati ügyekben.

(17) Az (5) és a (6) bekezdésben meghatározott érintettség bejelentésének elmulasztása esetén a havi tiszteletdíj 25%-a megvonásra kerül.


A szavazás módja


22.§ (1)   A Képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza. A szavazás kézfelemeléssel történik, a polgármester a szavazatokat a jegyző közreműködésével megszámláltatja.

 (2)    A Képviselő-testület titkos szavazást tart az Mhötv. 46.§. (2) bekezdésben foglalt ügyekben.

(3)[1]   A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazófülke (vagy külön szavazóhelyiség) és urna igénybevételével történik. A titkos szavazás eredményét jegyzőkönyvbe kell rögzíteni.

(4)     A Képviselő-testület – bizottsági, polgármesteri, képviselői javaslatra - a jelenlévő képviselők egynegyedének ”igen” szavazata alapján név szerinti szavazást rendel el.

(5)     Név szerinti szavazással kell dönteni:

a) a helyi népszavazás kiírásáról,

b) a Képviselő-testület feloszlatásáról.

(6)     A név szerinti szavazás esetén a jegyző, a jelenléti ív szerinti sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik szóban „igen”-nel vagy „nem”-mel szavaznak, vagy tartózkodnak a szavazástól.

(7)     Az eldöntendő javaslatokat a polgármester bocsátja szavazásra. Egy előterjesztésről csak egy határozat hozható. A javaslat szövegét szavazásra egyértelműen és úgy kell feltenni, hogy arra igennel vagy nemmel lehessen szavazni.

(8) A szavazásra bocsátás során a polgármester szövegszerűen ismerteti a szavazás tárgyát képező javaslatot. A javaslatot szövegszerűen nem kell ismertetni - elegendő csupán arra utalni - ha az mindenben megegyezik az eredetileg írásban előterjesztett javaslattal, továbbá akkor sem, ha az előterjesztő a vitában elhangzott módosító javaslatokat elfogadta, s ezen javaslatok a vita során félreérthetetlen szövegszerűséggel megfogalmazást nyertek.

 (9) A módosító és kiegészítő javaslatok feletti szavazás lezárása után dönt a Képviselő-testület az eredeti előterjesztés szerinti javaslat előterjesztő által felvállalt, illetve a Képviselő-testület által elfogadott módosításokat is tartalmazó egészéről.

(10) Az ügyrendi javaslatokat a polgármester soron kívül, az elhangzást követően azonnal szavazásra bocsátja.


A Képviselő-testület elé kerülő anyagok tartalmi követelményei és a benyújtásukra vonatkozó szabályok


23. § (1) A Képviselő-testület elé terjeszthető:

a) előterjesztés,

b) beszámoló,

c) tájékoztató,

d) képviselői indítvány,

e) interpelláció, kérdés.

(2)     Az előterjesztés benyújtására a polgármester, az alpolgármesterek, a Képviselő-testület bizottságai, a jegyző feladatkörükben, továbbá a jogszabály alapján beszámolásra kötelezettek jogosultak.

(3)     Az előterjesztés irányulhat rendelet alkotására, vagy határozat meghozatalára.

(4)     A Képviselő-testület elé kerülő írásos előterjesztések főbb tartalmi elemei:

- a tárgy pontos meghatározása; annak áttekintése, hogy a téma szerepelt-e már korábban is napirenden, s ha igen, milyen döntés született;

- a meghozandó döntés indokainak bemutatása,

- a tárgykört rendező jogszabályok megjelölése,

- elemezni kell azokat az új követelményeket, összefüggéseket, a lakossági véleményeket, amelyek új intézkedéseket, testületi döntést igényelnek,

- mindazon körülmények, összefüggések, tények és adatok bemutatása, amelyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják;

- be kell mutatni az előkészítés során végzett összehangoló munka főbb tapasztalatait; mely személyekkel vagy szervezetekkel történt egyeztetés és ennek során milyen lényeges érdek- és véleménykülönbségek merültek fel (kisebbségi vélemények bemutatása), ezek közül melyek nem kerültek a határozati javaslatokba;

- konkrétan jelölje meg az előterjesztés a feladatokat, a megvalósításhoz szükséges feltételeket és a végrehajtás során elérhető eredményeket;

- az előterjesztés szerves részét képezik a téma átfogó értékelését segítő mellékletek (statisztikai táblák, korábbi határozatok szövege, stb.)

- a határozati javaslatok logikusan épüljenek az előterjesztés megállapításaira,

- legyen a határozati javaslat egyértelmű, szakszerű és végrehajtható, tartalmazza a végrehajtásért felelősök nevét, a végrehajtási határidő megjelölését,

- a határozati javaslatban utalni kell a korábban hozott határozatok további sorsára (hatályon kívül helyezés, módosítás, hatályban fenntartás),

- az önkormányzati hatósági ügyekben készített előterjesztés tartalmazza a döntési javaslat tömör kivonatát. Az eljárás iratanyaga a Polgármesteri Hivatal illetékes osztályán tekinthető meg,

- az előterjesztésben fel kell sorolni azon személyek, szervek, szervezetek körét, akiknek/amelyeknek jogszabály alapján véleményezési, egyetértési joga áll fenn a meghozandó döntés körében, illetve akiket/amelyeket arról tájékoztatni szükséges. A véleményüket, álláspontjukat tartalmazó írásos dokumentumot az előterjesztés mellé kell csatolni.

(5)     Az előterjesztések egyéb követelményei:

- az előterjesztés sokszorosítási példányának az előterjesztő, vagy kijelölt helyettese aláírását vagy elektronikus esetben sk-val ellátott aláírását kell tartalmaznia.

- az előterjesztésben meg kell jelölni, hogy a határozat végrehajtása a  Hivatal mely osztályának (osztályainak ) feladatkörébe tartozik, több osztály esetén a területet irányító alpolgármester végzi a koordinálást.

(6)     Az előterjesztéseket - a rendelet 3. számú mellékletében foglalt feladat- és hatáskörök figyelembevételével - a tárgykör szerint érintett állandó bizottság véleményezi.

(7)     A zárt ülés napirendjén szereplő előterjesztés jobb felső sarkában a "ZÁRT ÜLÉS NAPIRENDJE" megjelölést kell alkalmazni.

(8)     Beszámoló készíthető:

- önkormányzati hatáskör gyakorlásáról,

- a Képviselő-testület valamely határozatának végrehajtásáról,

- az interpellációk kivizsgálásáról,

- a Képviselő-testület és szervei tevékenységéről.

(9)     A beszámolók benyújtására a Képviselő-testület határozataiban felelősként megjelölhető személyek –a polgármester, az alpolgármesterek, a bizottsági elnökök, a jegyző és a nemzetiségi önkormányzat elnöke feladatkörükben –, továbbá a jogszabály alapján beszámolásra kötelezettek jogosultak.

(10)   A tájékoztató olyan információk Képviselő-testület elé terjesztését jelenti, amelyek az önkormányzati döntések meghozatalát általános jelleggel támasztják alá, illetve amelyek valamely a város életével kapcsolatos jelenségnek, nem önkormányzati szerv tevékenységének megismerését segítik elő.

(11)   A tájékoztató határozati javaslatot nem tartalmaz, elfogadásáról a Képviselő-testület vita és felszólalás nélkül dönt. Amennyiben a képviselő-testület a tájékoztatót nem fogadja el, azt átdolgozva a következő ülésre ismét be kell terjeszteni.

(12) Az indítvány javaslatot tartalmaz rendelet, vagy határozat meghozatalára. Az indítványnak tartalmaznia kell a javasolt döntés főbb elemeit.

(13)   Interpellációnak minősül az a felvetés, amelyben a képviselő valamilyen hibás, helytelen gyakorlatot jelez. A Képviselő-testület tagjai a polgármesterhez, az alpolgármesterekhez, a bizottságok elnökeihez és a jegyzőhöz írásban interpellációt intézhetnek önkormányzati feladatkörbe tartozó minden ügyben. Az írásban beadott interpellációkat a képviselő szóban 3 percben összefoglalhatja.

(14)   Az interpellált 15 napon belül írásban köteles választ adni.

(15)   Az interpellációra adott írásbeli választ a Képviselő-testület következő ülésén napirendre tűzi. A képviselő a válasz után nyilatkozik a válasz elfogadásáról. Ha a képviselő a választ nem fogadja el, a válasz elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

(16)   Kérdés minden olyan képviselő-testületi hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntés előkészítési jellegű felvetés, vagy tudakozódás, amely nem kapcsolódik a soron lévő napirend témájához. Kérdés feltevésére és megválaszolására az interpellációra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.


A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve


24.§ 1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni 1 eredeti és 1 másolati példányban. [2]

(2) A napirendi pont zárt ülésen való tárgyalásáról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, az e § (3), (4), (5) bekezdésében foglaltak szerint.

(3)     A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Mhötv 52. §-ában foglaltakat.

(4)     A jegyzőkönyv mellékletei:

- az ülésre szóló meghívó,

- az előterjesztések és azok mellékletei, a határozat-tervezetek egy-egy példánya,

- az ülésen elfogadott rendelet,

- a rendelet-tervezethez írásban benyújtott módosító indítványok.

- bizottsági határozatok,

- a névszerinti szavazás névsora,

- titkos szavazás esetén az eredményt megállapító jegyzőkönyv,

- az aláírt esküokmány,

- a képviselői kérdésre adott írásbeli válasz,

- a jelenléti ív.

(5)     A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének elkészítéséről - kézírásos anyag alapján - a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyv eredeti példányának megőrzéséről és beköttetéséről a jegyző gondoskodik.

(6)     Zárt ülésről  és külön jegyzőkönyv készül.

(7)     A rendeletekről és határozatokról központi nyilvántartást kell vezetni.

(8)     Az állampolgárok a nyilvános ülés jegyzőkönyvébe  a  Hivatalban betekinthetnek.

(9)     A zárt ülés jegyzőkönyvének eredeti példányát, a titkos ügyiratok kezelésére vonatkozó szabályok szerint kell kezelni. A külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét a zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell.

(10) A zárt ülésen hozott határozatokat a nyílt ülésen a polgármester az alábbiak figyelembevételével hirdeti ki:

– a elismerés adományozásakor hozott határozat kihirdethető,

– az összeférhetetlenségi ügyben hozott határozat csak az érintett hozzájárulásával hirdethető ki,

– az önkormányzati hatósági ügyben hozott határozat nem hirdethető ki.

– a választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, illetőleg visszavonása ügyben hozott határozat (illetmény nélkül) kihirdethető,

– fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor hozott határozat csak az érintett hozzájárulásával hirdethető ki.

_ az Mhötv. 46. § (2) b) pontja szerint megtartott zárt ülésről csak a képviselő-testület által meghatározott információ hirdethető ki.

(11)   A jegyzőkönyv egy eredeti példányát a mellékletekkel együtt - az ülést követő 15 napon belül - a jegyző megküldi a Veszprém Megyei Kormányhivatal vezetőjének.

(12)   A képviselők, vagy más felszólalók a polgármesternél írásban kérhetik a jegyzőkönyv kiigazítását, ha annak tartalma megítélésük szerint nem egyezik meg az általuk előadottakkal. Ha a polgármester a kiigazítási javaslattal nem ért egyet, az Ügyrendi Bizottság dönt a jegyzőkönyv kiigazításáról.



Lakossági fórumok


25. § (1) A polgármester, az alpolgármesterek a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, a fontosabb döntések előkészítése céljából fórumot tarthatnak.


Közmeghallgatás


26. § (1) A Képviselő-testület évente legalább egyszer, előre meghirdetett közmeghallgatást tart, amelyen a választópolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek, maximum 5 percben.

(2)     A közmeghallgatás időpontjáról és helyéről - legalább 15 nappal a közmeghallgatás előtt -  a lakosságot tájékoztatni kell A 13.§-ban foglaltak szerint.

(3)     A Képviselő-testület az elhangzott és azonnal meg nem válaszolt közérdekű kérdés, kezdeményezés, javaslat megvizsgálását a tárgy szerint illetékes bizottságnak adja ki. A vizsgálat eredményéről a bizottság elnöke, a Képviselő-testület soron következő ülésén tájékoztatást ad.

(4)     A javaslattevőt a vizsgálat eredményéről, a Képviselő-testület döntéséről értesíteni kell.


A helyi népszavazás, népi kezdeményezés


27. § A Képviselő-testület önálló rendeletben szabályozza a helyi népszavazás és népi kezdeményezés rendjét.


IV. fejezet


SZERVEZETI SZABÁLYOK


A Képviselő-testület bizottságai


28. § (1) A Képviselő-testület bizottságai előkészítő, szervező és ellenőrző feladatokat látnak el.

(2)     A bizottság lehet:

a) állandó bizottság,

b) ideiglenes bizottság

(3)     A Képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre:

1. Ügyrendi Bizottság                                      3 fő

(4)     A bizottságok részletes feladat és hatáskörét – figyelemmel az Mhötv. 57-61. §-aira - a 3.sz. melléklet tartalmazza.


Bizottság működése


29.§ (1)   A bizottság működésére a Képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

(2)     A bizottság ülésének összehívásáról a bizottság elnöke gondoskodik. A meghívó és előterjesztések megküldésére e szabályzatban foglaltakat kell alkalmazni.

(3)     Kizárólag a bizottság által tárgyalt előterjesztésekkel kapcsolatos eljárási szabályok megegyeznek a Képviselő-testület elé kerülő előterjesztések szabályaival .

(4)     A Képviselő-testület éves munkatervében határozza meg azokat a témaköröket, amelyek előkészítését,  véleményezését kéri a bizottságoktól.

(5) A bizottságok tevékenységükről választási ciklusonként legalább egy alkalommal kötelesek a Képviselő-testület előtt számot adni.


Polgármester


30. § (1)             A polgármester Vászoly Község Önkormányzatának képviselője, a Képviselő-testület vezetője.

(2)     A polgármester jogait és kötelezettségeit az Mhötv. 63-69.§ rendelkezéseinek megfelelően gyakorolja.

(3)     Szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat, biztosítja az önkormányzat demokratikus működését. Tevékenységével hozzájárul Vászoly fejlődéséhez, az önkormányzat szervei munkájának hatékonyságához. Biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülését.

(4)     Szervezi az önkormányzat és a külföldi partnervárosok, szervezetek együttműködését.

(5)     A polgármester tekintetében a képviselő-testület gyakorolja a munkáltatói jogokat. A képviselő-testület munkáltatói jogkörében hozott határozatok, jogszabályi rendelkezés végrehajtásával kapcsolatos kiadmányozást az Ügyrendi Bizottság Elnöke gyakorolja.


Az alpolgármester


31.§ (1)   A Képviselő-testület a polgármester munkájának segítésére és a polgármester helyettesítésére  egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

 (2)    Az alpolgármester részletes feladatkörét a polgármester határozza meg.


A jegyző


32.§ (1)   A jegyző a feladatát az Mhötv. 81.§-ában foglalt rendelkezések alapján látja el.

(2)[3]   A jegyző helyettesítését, a jegyző által meghatározott feladatok ellátását aljegyző, vagy a jegyző által megbízott köztisztviselő végzi.

(3)     A jegyzői, illetve aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat a Hatósági Osztály Vezetője látja el.


Balatonfüredi Közös Önkormányzati Hivatal


33.§ (1)   A Képviselő-testület – Balatonfüredi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel - egységes hivatalt hoz létre, az önkormányzat működésével, valamint a közigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.

(2)     A Hivatal személyi és tárgyi feltételeit Balatonfüred Város Önkormányzata éves költségvetésében biztosítja.

(4)     A Hivatalt, Balatonfüred Város Polgármestere irányítása mellett, a jegyző vezeti.

(5)     A Hivatalnak Szervezeti és Működési Szabályzatot kell készíteni, mely tartalmazza:

- a hivatal belső tagozódását, szervezetét,

- irányítását, vezetését,

- a hivatali munkaidőt,

- az ügyfélfogadás rendjét,

- munkáltatói jogok gyakorlásának rendjét,

- a hivatali szervezetek között a feladatok elosztását,

(6)     A Szervezeti és Működési Szabályzat tervezetét - a jegyző javaslata alapján - a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé jóváhagyásra.


Önkormányzat társulásai


34.§  (1) A Képviselő-testület a közös érdekű feladatok célszerű, gazdaságosabb és hatékonyabb megvalósítása, a polgároknak nyújtott közszolgáltatásai színvonalának javítása, térségi kapcsolatok elmélyítése céljából társulási megállapodást köthet.

(2)     A Képviselő-testület a társulási megállapodások megkötése során az Mhötv. 87.§- 95.§-ai-ban foglaltak szerint jár el.

(3)   A folyamatos kapcsolattartás a polgármester feladata.








V. fejezet


AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDASÁGI ALAPJAI


A gazdasági program


35.§ A Képviselő-testület a megbízatásának idejére szóló gazdasági programját az alakuló ülést követő hat hónapon belül fogadja el, figyelemmel az Mhötv. 116.§-ában foglaltakra.


Az önkormányzat gazdálkodás


36. § (1)  A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetését rendeletben határozza meg. A költségvetés összeállításánál az államháztartási törvény és a végrehajtására kiadott Kormányrendelet előírásait kell alkalmazni, figyelemmel az éves állami költségvetési törvényben meghatározott finanszírozásra.

 (2)    A polgármester az őt megillető kötelezettségvállalási és utalványozási jog gyakorlásáról - a jegyzővel közösen - külön rendelkezést ad ki.


Az önkormányzat vagyona


37.§ (1)   Az önkormányzat vagyona a tulajdonából és a helyi önkormányzatot megillető vagyoni jellegű jogokból áll, amelyek az önkormányzati célok megvalósítását szolgálják.

(2)     Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól külön önkormányzati rendelet rendelkezik.


Az önkormányzat belső kontrollrendszere


38.§ (1)   Az önkormányzat gazdálkodását az Mhötv. 119.§ (1) és (2) bekezdésében meghatározott külső szervek ellenőrzik..

(2)     Az önkormányzat belső kontrollrendszerét a jegyző – jogszabályok alapján – alakítja ki és működteti..



VII. fejezet


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


39.§ (1)   A rendelet 2013. február 21. napján lép hatályba.

 (2)    A rendelet mellékletei:

1.sz. A Képviselő-testület önként vállalt feladatainak felsorolása.

2.sz. A polgármesterre átruházott feladatok és hatáskörök.

3.sz. Bizottságok feladatai, átruházott hatáskörök felsorolása.

4.sz. Képviselői, polgármesteri vagyonnyilatkozatok kitöltésére vonatkozó eljárási szabályok.

(3)     A rendelet függelékei:

1. sz. Vászoly község közigazgatási határainak leírása, jellemzői,

2.sz. Képviselő-testület és bizottság tagjainak névsora.

3. sz. A Balatonfüredi Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata.

4.sz. Balatonfüredi Többcélú Társulásra átruházott feladatok.(Társulási Megállapodás szerint)

(4)     A rendelet függelékeinek folyamatos vezetéséről és kiegészítéséről a jegyző gondoskodik.

 (5)    A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Vászoly Község Önkormányzata Képviselő-testületének  a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2011. (V.5..) számú rendelete.





[1]

Módosította a 6/2015. (III.27.) önkormányzati rendelet 1. §. Hatályba lép: 2015. április 10.

[2]

Módosította a 6/2015. (III.27.) önkormányzati rendelet 2. §. Hatályba lép: 2015. április 10.

[3]

Módosította a 6/2015. (III.27.) önkormányzati rendelet 3. §. Hatályba lép: 2015. április 10.