Vászoly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2016. (II.18.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

Hatályos: 2016. 02. 19- 2016. 07. 05

Vászoly Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2016. (II.18.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

2016.02.19.

Vászoly Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdése, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. 111. §-a, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, figyelemmel a Magyarország 2016.évi központi költségvetéséről szóló 2015. évi C. Tv. Rendelkezéseire, az önkormányzat a 2016 évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

A rendelet hatálya

1. § Jelen rendelet hatálya kiterjed a Képviselő-testületre és az Önkormányzatra.

A költségvetés bevételei és kiadásai

2. § (1) Az Önkormányzat bevételeit, egyezően a kiadási főösszeggel, a Képviselő-testület 56.982 ezer forintban (továbbiakban e Ft) állapítja meg az alábbi részletezettségben:

Költségvetési bevételek előirányzata: 35.754 e Ft
Finanszírozási bevételek előirányzata: 21.228 e Ft
Ebből:belső hiány 21.000 e Ft
Külső hiány e Ft
Állami támogatás megelőlegezés 228 e Ft
Költségvetési kiadások előirányzata: 56.982 e Ft
Finanszírozási kiadások előirányzata: e Ft
(2) Az (1) bekezdés szerinti bevételi főösszegen belül a bevételeket kiemelt előirányzatonkénti részletezettséggel az l. sz. melléklet tartalmazza.
(3) A bevételek részletezését a 2 sz .melléklet tartalmazza. Az állami hozzájárulásokat jogcímenként a 2/a melléklet tartalmazza.
(4) Az (1) bekezdés szerinti kiadási főösszegen belül a kiadásokat az előirányzat-csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti részletezettségben a következő összegekkel állapítja meg:
I. Működési kiadások
1. Személyi juttatások 3.693 e Ft
2 Munkaadót terhelő járulékok és szoc. hozzájárulási adó 1.007 e Ft
3. Dologi kiadások 9.190 e Ft
4. Ellátottak pénzbeni juttatásai 1.350 e Ft
5. Egyéb működési kiadások
5.1. Egyéb működési célú támogatások áh-n belülre 6.861 e Ft
5.2 Egyéb működési célú támogatások áh-n belülre 140 e Ft
5.3. Működési célú visszatérítendő támogatások,
kölcsönök nyújtása áh-n kívülre 0 e Ft
5.4. Egyéb pénzforgalom nélküli kiadások (tartalékok) 791 e Ft
II. Felhalmozási kiadások
1. Beruházások 18.000 e Ft
2. Felújítási kiadások 15.098 e Ft
3. Egyéb felhalmozási kiadások 0 e Ft
3.1. Egyéb felhalmozási célú támogatások áh-n belülre 0 e Ft
3.2. Egyéb felhalmozási célú támogatások áh-n kívülre 0 e Ft
3.3. Felhalmozási célú visszatérítendő támogatások kölcsönök
nyújtása áh-n kívülre
III. Finanszírozási kiadások
1.1. Hitel- kölcsön törlesztés áh-n kívülre 0 e Ft
1.2. Belföldi értékpapírok kiadásai 0 e Ft
1.3 Állami támogatás megelőlegezés visszafizetése 852 e Ft

3. § (1) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételt az Önkormányzat a 2-7 bekezdésekben meghatározott kiadásokra tervezi fordítani.

(2) Az Önkormányzat kiadásait feladatonként az 3,4. számú melléklet tartalmazza.

a. Az Önkormányzati működési kiadások előirányzatának feladatok szerinti részletezését a 3. számú melléklet tartalmazza 22.241 e Ft összegben.
(3) Beruházási feladatokra az Önkormányzat 18.000 e Ft-ot fordít, az 5. tábla szerinti részletezésben.
(4) Az Önkormányzat az önkormányzati vagyon felújítására 15.098 e Ft-ot fordít, az 5. tábla szerinti részletezésben.
(5) Az Önkormányzat egyéb felhalmozási kiadásokra 0 e Ft-ot fordít.
(6) Az általános tartalék összege 791 e Ft.
(7) Az Önkormányzat 2016. évi céltartaléka 0 Ft .
(8) A Képviselő- testület az Önkormányzat létszámkeretét 5 főben állapítja meg, melyből 3 fő közfoglalkoztatott a 2. sz. melléklet szerinti bontásban.
(9) Az Önkormányzat költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban –működési és felhalmozási kiadások és bevételek bontásban - a 6. számú tájékoztató tábla tartalmazza.
(10) Európai uniós támogatással megvalósuló projektje az Önkormányzatnak nincs, melyet a 12. sz. tábla tartalmaz.
(11) Önkormányzati adósságot keletkeztető fizetési kötelezettsége az Önkormányzatnak nincs, melyet a 13. sz. tábla tartalmaz.
(12) Az önkormányzat költségvetési bevételeit és kiadásait kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 7 sz. tábla tartalmazza
(13) Az önkormányzat előirányzat felhasználási tervét a 8. sz. tábla tartalmazza.
(14) Többéves kihatással járó döntésekből származó kötelezettsége az Önkormányzatnak nincs, melyet a 11. sz. melléklet tartalmaz.
(15) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek várható összegét a lejárata végéig a 9. sz. tábla tartalmazza.
(16) Az Önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásait a 10. sz. melléklet tartalmazza.
(17) Az önkormányzat adósságállományának alakulását lejárat, eszközök bel- és külföldi hitelezők szerinti bontásban a 13. sz. tábla tartalmazza, mely az Önkormányzatnak nincs.
(18) Az önkormányzat a költségvetési évet követő három év tervezett előirányzatainak keretszámait főbb csoportokban a 14. tábla tartalmazza
(19) A képviselő testület, a 2016. évi illetményalapot, 38.650,- forintban állapítja meg.

A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

4. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) A gazdálkodás során az önkormányzati törvény előírásai alapján elsősorban a kötelező alapellátás feladatait biztosítja, további terhelhetősége figyelembevétele mellett finanszírozza szabadon vállalt nem kötelező feladatait.

(3) Az önkormányzat felhalmozási tevékenységén belül:

A 7. számú mellékletben szereplő fejlesztési kiadási előirányzatok teljesítését a felhalmozási bevételek teljesülésének megfelelően kell ütemezni.
A fejlesztési feladatok esetében indokolt a pályázati lehetőségekkel élni, a tervezett feladatokhoz rendelt előirányzatokat önrésznek is lehet tekinteni.

5. § (1) Az önkormányzati feladatok pénzellátására vonatkozóan havonta heti bontásban likviditási tervet kell készíteni, amely az ismert és várható bevételeken és kötelezettségeken alapul.

(2) Ha az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy a bevételei a tervezettől elmaradnak, e tényről a Polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

A Képviselő-testület szükség szerint, de legalább negyedévenként az első negyedév kivételével, továbbá legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
(3) Ha év közben az Országgyűlés - helyi önkormányzatot érintő módon- a központi költségvetésről szóló törvény a helyi önkormányzatok a települési önkormányzatok állami hozzájárulásait, támogatásait, valamint a részükre juttatandó egyéb költségvetési támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetés rendelet módosítását.
(4) A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatok és költségvetési létszámkeretek között átcsoportosítást a Képviselő-testület engedélyezhet, kivéve a (5) bekezdésben meghatározott esetet.
(5) A Képviselő-testület a jóváhagyott kiemelt kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát maximum 100 e Ft értékhatárig a polgármesterre ruházza át, a költségvetési kiadási előirányzat túllépése nélkül. A polgármester a Képviselő-testületet soron következő ülésén köteles tájékoztatni a módosításokról.
(6) A Polgármester a kiemelt előirányzatok terhére kötelezettséget vállalhat. Az önkormányzat árubeszerzéseinél, építési beruházásainál és szolgáltatás megrendeléseinél a közbeszerzési törvény rendelkezéseit kell figyelembe venni.
(7) A Képviselő-testület a költségvetésben szereplő felújítások, és beruházások lebonyolításával a Polgármestert bízza meg.
(8) Az önkormányzati támogatási igénnyel járó pályázatok benyújtásához a Képviselő-testület engedélye szükséges. Az önkormányzati pályázatokról és azok önrészének mértékéről a Képviselő-testület dönt.
(9) A Polgármester az Önkormányzat részére megállapított létszámkeretet a tényleges foglalkoztatás során nem lépheti túl.

6. § (1) Az Önkormányzat 2016. évben felhalmozási célú hitel felvétellel nem számol.

(2) Hitel felvételére csak a Képviselő-testület döntése alapján a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény és az Önkormányzati adósságot keletkeztető ügyletekről szóló 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet előírásai alapján kerülhet sor.

7. § (1) Az önkormányzat gazdálkodása során az év közben létrejött költségvetési többletet államilag garantált értékpapír vásárlással, illetve pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja.

(2) Értékpapír vásárlás esetén, a költségvetési többlet felhasználásáról a Képviselő-testület dönt. Pénzintézeti lekötés esetén, értékhatár nélkül a hasznosítási szerződés megkötését a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja.

8. § (1) A költségvetési maradvány megállapításának, elszámolásának és felhasználásának szabályai:

Kötelezettségvállalással terhelt maradványnak kell tekinteni:
a) azt a maradványt, melyre a kötelezettségvállalás a tárgyévi előirányzat terhére történt, de a teljesítés a tárgyévben nem valósult meg,
b) a tárgyévben szerződés alapján befolyt bevételt, ha az bizonyítottan a teljesítendő kiadásokra kerül felhasználásra a következő évben.
A költségvetési maradvány jóváhagyása után - az elvonásokat követően - az előirányzat-maradvány személyi juttatásokból származó része a többi kiemelt előirányzatra is fordítható. Az előirányzat-maradvány személyi juttatásokon felüli része személyi juttatásokra nem használható. A költségvetési maradvány terhére nem vállalható olyan tartós kötelezettség, amely költségvetési támogatási többlettel jár.

9. § (1) A támogatás nyújtása a Képviselő-testület át nem ruházható hatásköre. A Képviselő-testület által támogatásról hozott döntést követően, a támogatottal támogatási szerződést kell kötni.

A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a 4. számú mellékletben meghatározott egyedi támogatásokról a támogatási szerződést megkösse.
(2) A támogatások folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel az Önkormányzat nevében a Polgármester támogatási szerződést köt a jogszabályi előírások figyelembe vételével.
(3) Az odaítélt támogatás folyósítását felfüggeszti, amennyiben a támogatottnak esedékessé vált és meg nem fizetett köztartozása van, és ennek rendezését nem igazolja, valamint amíg az előző évben részére folyósított támogatás felhasználásáról nem számolt el.
(4) Amennyiben a támogatott a támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a pályázatban megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatás igényléséhez valótlan adatokat szolgáltatott, a támogatást az önkormányzat költségvetési számlájára köteles visszafizetni.
(5) A támogatott jogosult részben, vagy egészben lemondani a támogatásról, amennyiben az általa vállalt feladat objektív okból nem vagy csak részben valósítható meg.
(6) A támogatott szervezet a támogatásról a szerződésben foglalt határidőre köteles hitelesített bizonylatokkal a támogatási szerződésben kikötött határidőre elszámolni. Az elszámolással egyidejűleg a támogatottnak tájékoztatást kell adni a támogatott cél megvalósításáról. A támogatott szervezet a egy alkalommal legfeljebb 6 hónappal kérheti az elszámolási határidő meghosszabbítását.
(7) . Indokolt esetben a Jegyző helyszíni ellenőrzés keretében vizsgáltatja meg a belső ellenőrrel a támogatott cél megvalósulását, a támogatás felhasználásának jogszerűségét és szabályszerűségét.
(8) Alapítvány részére támogatás nyújtása és alapítványtól forrás átvétele a Képviselő-testület át nem ruházható hatásköre.
(9) Államháztartáson kívüli forrás elfogadásáról – alapítványi forrás kivételével- polgármester dönt.
(10) A támogatás átvételéről a támogatóval támogatási szerződést kell kötni, melynek tartalmazni kell a támogatás célját, az átadás időpontját, az elszámolás módját.

10. § Az Önkormányzati biztos kirendelésére az Áht. 71. §. (4) bekezdésében és az Ávr 116-118. §-ban foglaltak az irányadók.

11. § Az önkormányzati vagyon értékesítésére vonatkozóan az önkormányzat vagyongazdálkodásáról szóló önkormányzati rendelet előírásait kell alkalmazni.

12. § ((1)A költségvetés végrehajtásáért a polgármester felel.

(2) A költségvetési rendelet elfogadásáig a polgármester által, a hatályos jogszabályok szerint az önkormányzat költségvetését megillető beszedett bevételeket és az előző évi kiadási előirányzatok arányos mértékéig teljesített kiadásokat a költségvetési rendelet előirányzatai tartalmazzák.

(3) A polgármester az államháztartásról szóló törvény előírásai szerinti időpontokban az önkormányzat gazdálkodásáról köteles beszámolni a Képviselő-testületnek.

Záró rendelkezések

13. § Jelen rendelet a kihirdetés napját követő naptól lép hatályba, azonban rendelkezései 2016. évről szóló zárszámadási rendelet elfogadásáig hatályosak.