Szápár Község Önkormányzata képviselő-testületének 13/2017 (XII.12..) önkormányzati rendelete
A 2018. évi átmeneti gazdálkodásról
Hatályos: 2018. 01. 01- 2018. 02. 15Szápár Község Önkormányzata képviselő-testületének 13/2017 (XII.12..) önkormányzati rendelete
A 2018. évi átmeneti gazdálkodásról
2018-01-01-tól 2018-02-16-ig
Szápár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat-és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés l) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 120. § (1) bekezdés a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi Ellenőrző és Tulajdonosi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. § Szápár Község Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza Szápár Község polgármesterét, hogy Szápár Község Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között beszedje, és kiadásait – külön eljárás nélkül – az előző évi kiadási előirányzatokon belül folytatólagosan teljesítse.
2. § (1) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek, a saját hatáskörű önkormányzati működési feladatok, a működési támogatásban részesülő gazdasági társaság, az évente ismétlődő rendszeres és egyéb támogatások, pénzeszköz-átadások 2018. évi finanszírozása az átmeneti gazdálkodás idő szakában a 2017. évi eredeti kiadási előirányzatokon belül teljesülhet.
(2) A 2018. január 1-től esedékes, jogszabályban elrendelt bérintézkedések a költségvetési intézmények, a Csetényi Közös Önkormányzati Hivatal és az önkormányzat dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában végrehajthatóak.
(3) Az eseti önkormányzati támogatás csak akkor folyósítható, ha a támogatásban részesülő a vele kötött megállapodásban rögzített – törvény által előírt – előző évről szóló beszámolási kötelezettségnek eleget tett, és nyilatkozik arról, hogy esedékessé vált és még meg nem fizetett köztartozása nincs.
3. § (1) Az átmeneti gazdálkodás időszakában az önkormányzat 2017. évi költségvetésében szereplő beruházási, felújítási feladatokra kifizetések a 2017. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül teljesíthetők a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően.
(2) Az átmeneti gazdálkodás időszakában a folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetések a korábbi években vállalt kötelezettségnek megfelelően teljesíthetők.
4. § A 2018. évi költségvetési rendelet megalkotásáig új működtetési, beruházási, felújítási feladat nem indítható, azokra kötelezettség nem vállalható a hiba- és balesetveszély-elhárítási, valamint a képviselő-testület által meghatározott feladatok kivételével.
5. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a központi szabályozással, forrásbővítő pályázatokkal összefüggő, illetve a Képviselő-testület által korábban elhatározott, pénzügyi kihatással járó intézkedéseket a 2018. évi költségvetési rendelet megalkotása előtt megtegye.
6.§ A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármesterét, hogy a folyamatos településüzemeltetési és eredményes közbeszerzési szerződéseket a 2018. évi költségvetési rendelet megalkotása előtt megkösse.
7. § A 2018. évi költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.
8. § Ez a rendelet 2018. január 1-jén lép hatályba, és az Önkormányzat 2018. évi költségvetésről szóló önkormányzati rendelet hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
Szápár, 2017. december 11.
Bálintné Schmidt Ildikó dr. Molnár Máté
polgármester jegyző
Kihirdetve: Szápár, 2017. december 12.
dr. Molnár Máté
jegyző