Csesztreg Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017. (IV.27.) önkormányzati rendelete
egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2019. 07. 01- 2021. 02. 15Csesztreg Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017. (IV.27.) önkormányzati rendelete
egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
2019-07-01-tól 2021-02-15-ig
Csesztreg Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. § E rendelet hatálya Csesztreg Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötésekre, valamint a Csesztregi Közös Önkormányzati Hivatalnál (a továbbiakban: Hivatal) közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőkre terjed ki.
2. § E rendelet alkalmazásában
a)[1] hivatali helyiség: a Községháza tanácskozó terme 8973 Csesztreg, Dózsa út 2.,
b) hivatali munkaidő: a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarend,
c) anyakönyvi esemény: a házasságkötés.
3. § A házasságkötés a hivatali helyiségben, hivatali munkaidőben, az anyakönyvvezető hivatalos közreműködésével ingyenes alapszolgáltatás.
4. § (1)[2] Az anyakönyvvezetőnek a házasság hivatali helyiségen kívül vagy hivatali munkaidőn kívüli közreműködése többletszolgáltatásnak minősül, amelynek ellentételezéseként az alábbi díjat kell fizetni:
a) hivatali helyiségen kívüli házasságkötésért 25.000 Ft,
b) hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötésért 10.000 Ft.
(2) Az anyakönyvvezető a házasságkötésnél kizárólag akkor működik közre, ha az (1) bekezdés a), b) pontjában meghatározott díjat megfizették.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott díjakat a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg kell az Önkormányzat házipénztárába befizetni.
5. § Az Önkormányzat kedvezményként biztosítja, hogy a 4. § (1) bekezdés a) vagy b) pontja szerinti díjat nem kell megfizetni, ha a házasulandók legalább egyike a településen bejelentett lakóhellyel rendelkezik.
6. § (1) A házasság hivatali helyiségen, vagy hivatali munkaidőn kívüli megkötését a jegyző engedélyezi. A kérelem ügyében a jegyző esetenként - az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően - dönt. A kérelmet az 1. melléklet szerinti nyomtatványon kell előterjeszteni.
(2) A házasság hivatali helyiségen kívüli megkötését a jegyző akkor engedélyezi, ha a felek nyilatkoznak arról, hogy
a) a tanúk, – ha szükséges – a tolmács jelenlétét biztosítják, továbbá
b) gondoskodnak az anyakönyvvezető helyszínre és a hivatali helyiségbe való utazásáról,
c) az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.
(3) A döntést megelőzően az anyakönyvvezető a házasulandók által választott helyszínen szemlét tart, melyről feljegyzést készít és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.
7. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötésnél közreműködő anyakönyvvezetőt bruttó 5.000 Ft összegű díjazás illeti meg.
(2) A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötésnél közreműködő anyakönyvvezetőt bruttó 10.000 Ft összegű díjazás illeti meg.
8. § (1) Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti:
a) egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 9/2014. (V. 10.) önkormányzati rendelet.
dr. Tüske Róbertné Czupi Magdolna
jegyző polgármester
A rendelet szövegét a 14/2019. (VI. 30.) önkormányzati rendelet 1. §-a módosította. Hatályos: 2019. 07. 01-től
A rendelet szövegét a 14/2019. (VI. 30.) önkormányzati rendelet 2. §-a módosította. Hatályos: 2019. 07. 01-től