Zalabaksa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2012. (II. 29.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról

Hatályos: 2012. 06. 28- 2013. 06. 28

Zalabaksa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2012. (II. 29.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat vagyonáról

2012.06.28.

Zalabaksa Község Önkormányzati Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) a) pontja és 32. cikk (2) bekezdése szerinti jogalkotói hatáskörében eljárva, a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 5. § (2) bekezdés b)-c) pontjában, 13. § (1) bekezdésében és 18. § (1) bekezdésében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 107. §-ában és 143. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. § (1) Az önkormányzat által nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyonként forgalomképtelen törzsvagyonnak minősített vagyonelemek:

1. a Zalabaksa külterület 056. hrsz-ú ingatlana,

2. a Zalabaksa külterület 071. hrsz-ú ingatlana,

3. a Kerkabarabás külterület 049. hrsz-ú ingatlana.

(2) Az önkormányzat által korlátozottan forgalomképes törzsvagyonnak minősített vagyonelemek:

1. a Zalabaksa belterület 42. hrsz-ú ingatlana,

2. a Zalabaksa belterület 159/4. hrsz-ú ingatlana,

3. a Zalabaksa belterület 185. hrsz-ú ingatlana,

4. az önkormányzatnak a Zalabaksa belterület 135. hrsz-ú ingatlanban fennálló tulajdoni illetősége,

5. az önkormányzatnak a Zalabaksa belterület 155/9. hrsz-ú ingatlanban fennálló tulajdoni illetősége.

(3) A (2) bekezdésben feltüntetett vagyontárgyak csak a közfeladat ellátásának biztosításával idegeníthetők el.

2. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza át az alábbi hatásköreit:

1. az önkormányzat vagyonának működtetésére vonatkozó jogkörét, a vagyon hasznosításának kivételével,

2. az önkormányzati vagyon magáncélra történő igénybevételének engedélyezésére vonatkozó jogkörét,

3. a vagyon egy évet meg nem haladó időtartamra vonatkozó hasznosítására vonatkozó jogkörét, a bérleti díj megállapításának kivételével

4. telekmegosztásra, telekösszevonásra és telekhatár-rendezésre vonatkozó jognyilatkozat megtételére vonatkozó jogkörét, amennyiben az tulajdonjog-változást nem eredményez,

5. az ingatlanvagyonba nem tartozó, a számviteli nyilvántartás szerint 300.000 Ft nettó értéket el nem érő vagyontárgy értékesítésére vonatkozó jogkörét.

(2) Ha jogszabály másként nem rendelkezik,

a) az értékesítéssel kapcsolatos jogkör gyakorlásába beleértendő a vételár megállapításának és közvetett támogatás piaci érték alatti értékesítés formájában történő nyújtásának joga,

b) a hasznosítással kapcsolatos jogkör gyakorlásába beleértendő a bérleti, használati díj megállapításának és közvetett támogatás piaci érték alatti hasznosítás formájában történő nyújtásának joga,

c) a működtetéssel kapcsolatos jogkör gyakorlásába beleértendő a szolgáltatási díj megállapításának és közvetett támogatás piaci érték alatti szolgáltatás formájában történő nyújtásának joga.

3. § (1) Jogszabály eltérő rendelkezése hiányában csak írásbeli szerződés köthető

a) vagyontárgy önkormányzati tulajdonba kerülésére,

b) önkormányzati vagyon hasznosítására,

c) önkormányzati vagyon tulajdonjogának átruházására.

(2) A vagyon átruházása esetén a piaci érték

a) gazdasági célra történő ingatlanértékesítés esetén a független szakértő által megállapított érték,

b) az a) pontba nem tartozó esetben

ba) független szakértő által megállapított érték, vagy

bb) a vagyontárgy meghirdetése során benyújtott legmagasabb ajánlat, vagy

bc) hasonló ingatlan forgalmi értéke, vagy

bd) az önkormányzat számviteli nyilvántartásában szereplő nettó érték.

(3) A vagyon hasznosítása esetén a piaci érték

a) gazdasági célra történő hasznosítás esetén

aa) a vagyontárgy meghirdetése során benyújtott legmagasabb ajánlat, vagy

ab) hasonló ingatlan-hasznosítás értéke, vagy

ac) a hasznosított vagyontárgyra jutó költségeknek a hasznosításra vonatkozó szerződés megkötésekor érvényes jegybanki alapkamattal növelt összege, csökkentve az önkormányzatnak a vagyonhasznosításból eredő költségmegtakarításával, vagy

b) nem gazdasági célra történő hasznosítás esetén

ba) a vagyontárgy meghirdetése során benyújtott legmagasabb ajánlat, vagy

bb) hasonló ingatlan-hasznosítás értéke, vagy

bc) a hasznosított vagyontárgyra jutó költségek összege, csökkentve az önkormányzatnak a vagyonhasznosításból eredő költségmegtakarításával.

3/A. §1 (1) Az Önkormányzat a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (a továbbiakban: Ötv.) 8. §-ában, valamint a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény 4. §-ában meghatározott önkormányzati közfeladat – az egészséges ivóvízellátás – átadásához kapcsolódva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 109. §-ában foglaltak szerint vagyonkezelői jogot létesít a kizárólagosan önkormányzati tulajdonban álló Észak-Zalai Víz- és Csatornamű Zrt. (a továbbiakban: Zalavíz Zrt.) javára. A vagyonkezelői jog ellenértéke: ingyenes. A Zalavíz Zrt. a vagyonkezelői jogot egyedül gyakorolja, azt harmadik személyre nem ruházhatja.

(2) Az Önkormányzat a Zalavíz Zrt. vagyonkezelésébe adja a csesztreg-zalabaksai ivóvízmű jelenleg hat település osztatlan közös tulajdonában álló létesítményeinek és a hozzájuk tartozó ingatlanoknak a Zalabaksa Község Önkormányzata tulajdonát képező tulajdoni részarányát.

(3) Az Önkormányzat a Zalavíz Zrt.-vel határozatlan idejű vagyonkezelési szerződést köt, melynek tartalmát a képviselő-testület határozza meg. A vagyonkezelési szerződésnek tartalmaznia kell a vagyonkezelésre átadott vagyon tételes jegyzékét, továbbá azok, vagyonértékelés alapján megállapított, a szerződés megkötésekor érvényes értékét.

(4) A vagyonkezelő – a jogszabályokban foglalt korlátozásokkal és a vagyonkezelési szerződésben foglalt feltételekkel – a vagyonkezelésbe vett vagyontárgyakra vonatkozóan gyakorolja a tulajdonost megillető jogokat és viseli a tulajdonost terhelő kötelezettségeket:

- a birtoklás és a birtokvédelemhez való jog,
- a használat és a hasznok szedésének joga,
- a vagyon működtetésének, üzemeltetésének joga és kötelezettsége,
- az üzemeltetéssel és az átvállalt közfeladat ellátásával összefüggő bevételek beszedésének joga és kötelezettsége,
- a vagyontárgyak jó karban tartásával, használatával, üzemeltetésével, működtetésével kapcsolatos költségek viselése,
- a vagyon működtetésére vonatkozó felelősségbiztosítási és a vagyonbiztosítási szerződés megkötése, vagyonvédelmi intézkedések megtétele, ezzel kapcsolatos költségek viselése,
- a vagyontárgyak karbantartásának, a szükséges hibaelhárításoknak, rekonstrukciónak, értéknövelő felújításoknak, pótlásoknak a kötelezettsége, és költségének viselése,
- a jogszabályokban, valamint a vagyonkezelési szerződésben meghatározott könyvvezetési, beszámoló-készítési, nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségek,
- az önkormányzat és a jogszabályok alapján erre feljogosított szervek ellenőrzéseinek lehetővé tétele,
- az (1) bekezdésben meghatározott közfeladatok gyakorlásához szükséges hatósági engedélyek beszerzése, környezetvédelmi előírások folyamatos betartása, hatósági kötelezések végrehajtása,
- a vagyonban vagy a vagyon működtetése során harmadik személynek okozott, a vagyonkezelőnek felróható kár megtérítésének kötelezettsége.
(5) Az Önkormányzat gyakorolja a vagyonkezelésbe adott vagyontárgyakra vonatkozóan a vagyonkezelőnek át nem adott jogokat és kötelezettségeket, így különösen a vagyonnal való rendelkezés jogát, az (1) bekezdésben meghatározott közfeladatok ellátását szolgáló új közműtárgyak, létesítmények létrehozásának, fejlesztési beruházások elvégzésének jogát és kötelezettségét.
(6) A vagyonkezelő a tulajdonosi ellenőrzést köteles tűrni. Az ellenőrzés érdekében kötelezhető minden közérdekből nyilvános adat, valamint – a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény rendelkezéseit nem sértő – az önkormányzati vagyonra és vagyonkezelésre vonatkozó adat szolgáltatására és okirat bemutatására. Az Önkormányzat az ellenőrzés során – a tevékenység, illetve a szolgáltatás indokolatlan zavarása nélkül – a vagyonkezelő helyiségeibe beléphet, a vagyonkezeléssel összefüggő iratokba, dokumentumokba, belső szabályzatokba betekinthet, azokról másolatot kérhet.
(7) Az önkormányzat a vagyonkezelés ellenőrzését az alábbiak szerint végzi:
a) műszakis szempontú ellenőrzés elsősorban az önkormányzat által jóváhagyott éves felújítási-rekonstrukciós terv végrehajtásáról történő beszámolás során valósul meg;
b) számviteli szempontú ellenőrzés elsősorban a vagyonkezelésbe vett ingatlanok és egyéb vagyoni eszközök állapotának tárgyévi változásairól szóló negyedévenkénti adatszolgáltatások alapján történik;
c) pénzügyi szempontú ellenőrzés elsősorban a vagyonkezelő által elszámolt értékcsökkenés összegének felhasználásáról készített éves beszámoló alapján történik; d) szükség szerint eseti és célellenőrzés folytatható, amelyet a vagyonkezelő előzetes írásbeli értesítését követően az önkormányzat által kijelölt személyek vagy szervezetek végeznek.

4. § A közös tulajdonú ingatlanokkal – eltérő megállapodás hiányában – a tulajdonos önkormányzatok együttesen, tulajdoni arányuknak megfelelően rendelkeznek.

5. § (1) A rendelet 2012. március 1. napján lép hatályba.

(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Zalabaksa Község Önkormányzati Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról szóló 13/2008. (IX. 11.) önkormányzati rendelete.

1

Beépítette Zalabaksa Község Önkormányzati Képviselő testületének 19/2012. (VI. 27.) önkormányzati rendelete