Felsőrajk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (II. 23.) önkormányzati rendelete

a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 4/2006. (III.22.) számú rendelet módosításáról

Hatályos: 2020. 10. 01- 2015. 03. 01

Felsőrajk község Önkormányzatának 4/2006.(III.22.) számú rendelete

a pénzben és természetben nyújtott szociális ellátások

helyi szabályozásáról



Felsőrajk község Önkormányzatának Képviselőtestülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993.évi III. tv. (továbbiakban: Szt.), legutóbbi, 2015. III.1-én hatályba lépő módosítására tekintettel a megváltozott munkaképességűekről szóló a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. tv., a Magyarország 2012. évi költségvetését megalapozó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CLXVI. tv., valamint a közfoglalkoztatásról és a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó egyéb törvények módosításáról szóló 2011. évi CVI. tv., valamint a gyermekek védelméről, és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. tv. rendelkezései figyelembe vételével a következő rendeletet alkotja:


                                                                        I.



Általános rendelkezések



                                                                       1.§


(1) A rendelet hatálya Felsőrajk községben állandó lakóhellyel rendelkező, valamint az önkormányzat igazgatási területén élő Szt. 3.§ (1) bek. b/,d/ pontjában foglalt személyekre terjed ki.


(2) A rendelet az Szt-ben nem szabályozott pénzbeli, természetbeli és személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások feltételeit, igénybevételének módját, folyósításának és ellenőrzésének szabályait tartalmazza.


(3) Az egyes szociális ellátások megállapítására vonatkozó kérelmeket Felsőrajki Közös Önkormányzati Hivatalhoz [1] /továbbiakban: Hivatal/ kell benyújtani. A kérelemhez csatolni kell az egyes ellátások elbírálásához szükséges, az Szt-ben és e rendeletben meghatározott igazolásokat, dokumentumokat.


(4) Valótlan adatok felhasználásával igénybe vett támogatás esetén a támogatást kamataival együtt az igénybevevő köteles az önkormányzatnak visszafizetni. A visszafizetési kötelezettséget a szociális hatáskört gyakorló szerv, személy rendeli el.


(5) Az ellátásra jogosult 8 napon belül köteles bejelenteni a Hivatalnál, ha az ellátás alapjául szolgáló adataiban, jövedelmében olyan változás következik be, melynek alapján a jogosultság feltételei nem állnak fenn.


(6) A jövedelem, az egy főre jutó jövedelem számításánál az Szt. rendelkezéseit kell figyelembe venni.


(7) A kérelem alapján a Hivatal az ügyet döntésre előkészíti, szükség esetén környezettanulmányt készít.


(8) A megállapított pénzbeli ellátásokat a Hivatal utalja, fizeti ki, és gondoskodik a rendszeres pénzbeli ellátások folyósításáról.


(9) Természetbeli ellátás esetén a beszerzésről és a jogosult részére történő átadásáról a Hivatal gondoskodik. Az átadott természetbeli értéket a határozat másodpéldányára rá kell vezetni és a jogosulttal annak átvételét igazoltatni kell.


(10) A Hivatal gondoskodik az ellátásokkal összefüggő járulékfizetési, elszámolási és visszaigénylési feladatok végrehajtásáról.



2. §



Az önkormányzat  a következő ellátásokat állapítja meg:


a./ szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátásokat,

b./ természetben nyújtott ellátásokat,

c./ személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat.


II.


Szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások



3. §[2]


A szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátásokkal kapcsolatos Sztv. szerinti hatáskörök a Rendeletben:


      a) Az e rendeletben meghatározott szociális ellátásokkal kapcsolatos feladat- és

hatáskörök közül az eseti és az időszaki önkormányzati segély a b) pontban foglalt kivétellel a Képviselő-testület hatáskörébe,


b)[3]   a temetési költségekre tekintettel adható települési támogatás, az újszülöttek családjának támogatása céljából adható települési támogatás, a célzott (rendkívüli) települési támogatás tízezer forintos értékhatárig és a háztartási szennyvíz elszállítási támogatás a polgármester átruházott hatáskörébe tartozik.


     c) [4]


     d) [5]


4. §


                                                          Időskorúak járadéka[6]


5.§ [7]


Aktív korúak ellátása[8]


6.§


Lakásfenntartási támogatás[9]


7. §


Ápolási díj[10],[11]



 8. §[12]


A települési támogatás[13]


A települési támogatás formái:


  1. [14] rendkívüli települési támogatás, mely lehet:
  • célzott települési támogatás
  • beiskolázási települési támogatás
  • étkezési térítési díj támogatás

     -     háztartási szennyvíz elszállítási támogatás


  1. időszaki, havi rendszerességgel nyújtott települési támogatás



9. §


Rendkívüli települési támogatás[15]

  1. Célzott települési támogatás állapítható meg, különösen annak a rászorulónak, akinek a családjában váratlan esemény, vagy egyéb rendkívüli ok miatt előre nem látható többletkiadása keletkezett, vagy várható, és annak biztosítása saját és családja létfenntartását veszélyezteti.
  2. Beiskolázási települési támogatás állapítható meg a tanévkezdés családokat érintő terheinek csökkentésére – évente egy alkalommal -, akinek gyermeke általános, középfokú, felsőfokú  intézményben tanul, vagy oda felvételt nyert.


(3) Étkezési térítési díj támogatás állapítható meg különösen azon tartós létfenntartású gonddal küzdő család részére, akinek kiskorú gyermeke van, kiskorú gyermeke óvodai, általános, középiskolai étkeztetésben részesül, és a gyermek rendszeres élelmezésének biztosítása érdekében a térítési díj megfizetése jelentős anyagi terhet jelent számukra. A támogatás egy nevelési és iskolai félévre állapítható meg, melyet az adott intézmény számlájára kell utalni.


(4) Az (1)-(3) bekezdésekben szabályozott rendkívüli települési támogatás formák megállapításának további feltétele, hogy a család egy főre jutó havi jövedelme nem haladhatja meg a nyugdíjminimumot, egyedül élő esetében a nyugdíjminimum 150 %-át. Különösen indokolt esetben ezen előírástól el lehet térni.


Különösen indokolt esetnek kell tekinteni azt az élethelyzetet, ha az igénylő:

            -70 éven felüli nyugdíjas

            - balesetet szenvedett, vagy elemi kár érte

            - gyermeke betegsége miatt magasabb összegű családi pótlékban részesül

            - gyermekét egyedül neveli,

            - betegsége miatt egy hónapot meghaladó táppénzes állományban volt.


(5) Rendkívüli települési támogatás naptári évben legfeljebb 3 alkalommal nyújtható, éves együttes összege nem haladhatja meg a nyugdíjminimum háromszorosát.


(6) A rendkívüli települési támogatásnál utólagos elszámolási kötelezettség is előírható.


(7)[16] A rendkívüli települési támogatás háztartási szennyvíz elszállítási támogatásként a lakosságot terhelő közszolgáltatási díj csökkentése céljából adható, amelynek összege alkalmanként 12.000,- Ft.[17]  A támogatás kifizetéséhez a közszolgáltató által kiállított készpénzfizetési számlát mellékelni kell.



10. §


Havi rendszerességgel adható települési támogatás[18]



(1)Időszaki települési támogatás havi rendszerességgel állapítható meg annak a rászorulónak, akinek a létfenntartást veszélyeztető élethelyzete időszakosan vagy tartósan fennáll, és családjában az egy főre jutó jövedelem a nyugdíjminimumot nem haladja meg, egyedül élő esetén annak 150 %-át.


(2)Időszaki települési támogatás havi rendszerességgel legfeljebb egy évre, de ezen belül rövidebb időtartamra is megállapítható.


(3)A havi rendszerességgel nyújtott települési támogatás havi összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.


(4) Az önkormányzat által havi rendszerességgel biztosított települési támogatásban részesülő személy csak kivételesen indokolt esetben kaphat rendkívüli települési támogatást.



11.§


Temetési költségekre tekintettel adható települési támogatás[19]


(1) Az önkormányzat képviselőtestülete a temetési költségekre tekintettel települési támogatásban részesíti azt a felsőrajki állandó lakost, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodik, feltéve, hogy a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum háromszorosát.


  1. A temetési célú települési támogatás folyósításának tényét a bemutatott temetési költségeket igazoló számlákon vagy egyéb bizonylaton[20] fel kell tüntetni.


  1. Nem állapítható meg temetési célú települési támogatás, ha az igénylő és az elhalt személy között tartási, életjáradéki, vagy öröklési szerződés áll fenn.


(4) A temetési célú települési támogatás összege 2006.évben 20.000 Ft, 2007.január 1.-től a képviselőtestület évente az éves költségvetési rendeletében határozza meg annak mértékét.


(5) A támogatás folyósítása kérelemre történik, melyet a haláleset bekövetkezését követő 30 napon belül lehet előterjeszteni. Ezen határidő elmulasztása esetén a segély folyósításáról – egyedi határozattal a képviselőtestület dönt.


(6) A temetési célú települési támogatás kérelmet – a képviselőtestület által átruházott hatáskörben – a polgármester bírálja el.


(7) A temetési célú települési támogatás kifizetése a határozat kézhezvételét követően 15 napon belül kerül kifizetésre az Önkormányzat házipénztárából.



11/A. §[21],[22]


12. §


Újszülöttek családjának támogatása céljából adható települési támogatás[23]



  1. Az önkormányzat képviselőtestülete felelősséget érezve a felnövekvő nemzedékért, átérezve a lakosság egyre növekvő terheit, kinyilvánítja a községi lét családiassá tételének szándékát, a gyermek születését követően- hivatalos tudomás alapján - támogatásban részesíti a családokat, gyermeküket egyedül nevelő szülőket.


  1. A támogatás összege 2006.-ban 10.000 Ft, 2007.jan.1.-től a képviselőtestület évente az éves költségvetési rendeletében határozza meg annak mértékét.


  1. A támogatás folyósításának feltétele, hogy a szülők vagy gyermekét egyedül nevelő szülő a szülés napján a községben állandó lakhellyel rendelkezzen.


  1. A támogatás évente egy alkalommal „Anyák napja” ünnepség (május első vasárnapja) keretében kerül kifizetésre.


  1. Amennyiben a hivatal tudomására nem jutott vagy figyelmen kívül hagyott eset fordul elő, úgy a támogatás iránt kérelmet lehet a képviselőtestülethez előterjeszteni.


  1. A támogatás biztosításában – a képviselőtestület által átruházott hatáskörben – a polgármester jár el.


  1. A kérelem elutasítása esetén a polgármester döntése ellen, az elutasító határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül a képviselőtestület előtt jogorvoslattal lehet élni.




 III.



13. §[24]


Természetben  nyújtott szociális ellátások



E rendelet szabályai a következő természetbeni ellátásokra terjednek ki:


a) köztemetés

b) rendkívüli települési támogatás

c) havi rendszerességgel nyújtott települési támogatás







14.§


Köztemetés



  1. Az Szt. 48.§ (1) bekezdésében meghatározott feltételek esetén a képviselőtestület által átruházott hatáskörben a polgármester köteles az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről gondoskodni.[25]


  1. Köztemetést elsősorban az önkormányzat illetékességi területén lévő temetőben kell biztosítani. Ettől indokolt esetben el lehet térni, de az ezzel járó jelentősebb többletköltségeket az önkormányzat nem vállalja fel.


  1. Amennyiben a közköltségen eltemetett után olyan vagyon maradt, amelyből a temetés költsége fedezhető lett volna, akkor a költségeket hagyatéki teherként a területileg illetékes közjegyzőnél be kell jelenteni.



                                                                       15. §[26]


Szociálisan rászorulók közgyógyellátása[27]



16. §


Egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság[28]



17. §[29]


Természetben nyújtott pénzbeli ellátások



A pénzbeli szociális ellátások közül az alábbiak nyújthatók természeti formában:



a) köztemetés

b) rendkívüli települési támogatás

c) havi rendszerességgel nyújtott települési támogatás



18. §


  1. A települési támogatás természetben nyújtott formái:

a/ közüzemi díjak (vezetékes gáz, víz, villany)

b/ lakbérek

átvállalása.


  1. [30]


  1. Természetbeni ellátás különösen:


a/ élelmiszer vásárlása

b/ tankönyvek kifizetése

c/ gyermekintézmények térítési díjának kifizetése.


  1. A természetben nyújtott ellátások konkrét formáját a döntésre jogosult határozza meg.


  1. A temetési célú települési támogatás folyósítása a temetés megrendelése előtt a temetkezési vállalkozó vagy temetkezési vállalat számlájára történő átutalással is történhet.




IV.


A pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások

közös szabályai



19. §


  1. A szociális ellátások iránti kérelmeket a Hivatalban kell előterjeszteni.


  1. A kérelemhez minden esetben mellékelni kell a jövedelmi viszonyokra vonatkozó nyilatkozatokat, igazolásokat.


(3)[31]A jövedelemszámításnál irányadó időszakra vonatkozóan az Szt. rendelkezéseit kell figyelembe venni:


Indokolt esetben a jövedelemszámításnál a fenti időszakoknál rövidebb idő is elfogadható.

A jogosultság elbírálásához a kérelmezőnek nyilatkoznia kell családja vagyoni helyzetéről.


Nem állapítható meg támogatás, ha a kérelmező:


a/ és családja forgalomképes ingatlanainak, vagyoni értékű jogának, továbbá ingó dolgainak együttes forgalmi értéke az Szt. 4.§ (1) bekezdés b/ pontjában meghatározott értéket meghaladja,


b/ önhibájából a tőle általában elvárható magatartást nem tanúsítja helyzetének megváltoztatása iránt,


c/ a közhasznú munkavégzés iránti felajánlást kellő indok nélkül visszautasítja.



  1. A szociális rászorultságtól függő ellátásokra – a feltételek fennállása esetén is – csak akkor állapítható meg jogosultság, ha a kérelmező:


a/ önhibáján kívül került krízishelyzetbe,

b/ minden tőle elvárhatót megtesz helyzetének rendezése érdekében.


V.


Személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások


20.§ [32]


Az ellátások rendszere



(1) Felsőrajk község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat) a (2) bekezdésben meghatározott szociális szolgáltatásokat biztosítja a Közép-Zalai Szociális és Gyermekjóléti Központ közreműködésével.

(2) Szociális szolgáltatások:

Alapszolgáltatások:

a/ étkeztetés,

b/ házi segítségnyújtás,

c/ családsegítés,

(3)Az ellátási formákat biztosító intézmény:

               Közép-Zalai Szociális és Gyermekjóléti Központ / továbbiakban: Központ/

                        8761 Pacsa, Kisfaludy u.2.


21.§ [33]


Eljárási rendelkezések


(1)A szociális szolgáltatások igénybevételére az Szt. 93-94/D. §-aiban, a valamint az e rendeletben szabályozottak az irányadóak.


(2)A rendelet 20. §-ában meghatározott ellátások igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője indítványára történik.


(3) A rendelet 20. §-ában meghatározott ellátások iránti kérelmet a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételéről szóló 9/1999. (XI. 24.) SzCsM rendelet 1. számú mellékletében meghatározott formanyomtatványon kell benyújtani, amelyhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozatban felsorolt jövedelmekről szóló igazolást, továbbá a 20. § (2) bekezdése szerinti szolgáltatások esetében a szociális rászorultságot igazoló iratokat.

(4) A kérelemhez nyugellátásban részesülő személy esetén a nyugdíjfolyósító szervnek a tárgy év január 1-jén érvényes nyugellátás összegét, valamint a törzsszámot tartalmazó névre szóló igazolást kell benyújtani, illetve nyilatkozatát arról, hogy érvényes tartási, öröklési vagy életjáradéki szerződéssel rendelkezik-e.

(5) A jövedelemszámításnál irányadó időszak és a felhasználható igazolások köre:

a) nyugdíj és nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások esetén a kérelem benyújtásának hónapjában vagy az azt megelőző hónapban kifizetett ellátásról,

b) az egyéb, havonta rendszeresen mérhető jövedelmeknél a kérelem benyújtását megelőző három hónapban kapott jövedelemről,

c) az egyéb, nem rendszeres jövedelmeknél a kérelem benyújtását megelőző egy év jövedelméről szóló igazolás.

(6) Ha az intézményvezető az előző bekezdésben meghatározott jövedelmekről szóló igazolásban foglaltakat vitatja, az ellátást igénylő köteles a tárgyév január elsején érvényes nyugdíj és nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások összegét, valamint a törzsszámot tartalmazó névre szóló igazolást, vagy annak másolatát benyújtani, vagy felhatalmazást adni annak beszerzésére.

(7) A 20. §. (2) bekezdésében foglalt szociális szolgáltatások iránti kérelemről; az ellátások megszüntetéséről; a személyi térítési díj összegének megállapításáról, annak felülvizsgálatáról az intézményvezető dönt.

(8) Az intézményvezető az ellátás igénybevételéről szóló döntésről írásban értesíti az ellátást igénylőt, illetve törvényes képviselőjét.

(9) Ha a kérelmező, illetve törvényes képviselője az intézményvezető (8) bekezdés szerinti döntését vitatja, a (9) bekezdés szerinti értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül a fenntartóhoz fordulhat. A 20.§ (2) bekezdés a)-c) pontjai esetében a polgármester, a képviselő-testület által átruházott hatáskörben határozattal dönt az ellátás igénybevételéről.

(10) A 20.§-ban meghatározott ellátások megszűnésére és megszüntetésére az Szt. 100-104. §-aiban foglaltakat kell alkalmazni.


21/A. § [34]


Étkeztetés


(1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen

 a) koruk,

 b) egészségi állapotuk,

 c) fogyatékosságuk,

 d) pszichiátriai betegségük,

 e) szenvedélybetegségük,

 f) hajléktalanságuk miatt, vagy

 g) önhibájukon kívül kerültek krízishelyzetbe.


(2)  Életkora miatt rászoruló az a személy, aki 65. életévét betöltötte.

(3) Egészségi állapota miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki mozgásában korlátozott, krónikus, vagy akut megbetegedése, fogyatékossága miatt önmaga ellátásáról – részben vagy teljesen – gondoskodni nem tud.

(4) Fogyatékossága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI. törvény alapján fogyatékossági támogatásban részesül.

(5) Pszichiátriai betegsége, illetve szenvedélybetegsége miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki fekvőbeteg-gyógyintézeti kezelést nem igényel, önmaga ellátására részben képes.

(6) Hajléktalansága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki a bejelentett lakóhellyel nem rendelkezik kivéve azt, akinek bejelentett lakóhelye a hajléktalan szállás.

(7)  Önhibáján kívül került krízishelyzetbe az, aki családjában váratlan esemény történt       betegség, haláleset, munkahely elvesztése, megélhetési gondok, stb.) és mindent megtesz helyzete javítása érdekében és családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdij mindenkori legkisebb összegének háromszorosát, egyedül élő esetében három és félszeresét.

(8) Az étkeztetést - amely legalább napi egyszeri meleg élelmezést jelent - a Központ  biztosítja az Alsórajk-Felsőrajk-Pötréte községek önkormányzatai által fenntartott Arany János Napköziotthonos Óvoda konyhájáról


a) az étel kiszolgálásával egyidejű helyben fogyasztással,

b) elviteli lehetőséggel,

c) indokolt esetben házhoz szállítással.


(9) Az étkeztetés iránti kérelmet, valamint a szociális és egészségügyi rászorultságot igazoló jövedelemigazolást és orvosi igazolást a Központ vezetőjéhez kell benyújtani, aki dönt az étkeztetési ellátás igénybevételéről, valamint az ellátás megszüntetéséről.

(10) Az étkeztetésért fizetendő intézményi térítési díjakat az önkormányzat által megállapított mindenkori és az általa is fenntartott konyha költségvetésében meghatározott szolgáltatási önköltség figyelembevételével a térítési díj mértékét a Központ Vezetője határozza meg.


21/B.§


Házi segítségnyújtás


(1)       A házi segítségnyújtásban részesülő személy jogosult:

  1. egyéni szükséglet szerinti alapvető ápolásra, gondozásra,
  2. saját, illetve lakókörnyezete higiénés körülményeinek megtartásában való közreműködésre,
  3. segítségnyújtásra a veszélyhelyzetek kialakulásának megelőzésében, illetve elhárításában.


(2) Az önkormányzat a házi segítségnyújtást elsősorban a szociálisan rászorultak számára biztosítja.

(3) A házi segítségnyújtás igénybevétele szempontjából szociálisan rászorult az, akinek egészségi állapota indokolja a szolgáltatás biztosítását. A szociális rászorultság fennállását az egészségi állapoton, illetve betegségen alapuló szociális rászorultság igazolásának szabályairól szóló 11/2006. (XII.27.) SZMM rendelet szerint kell igazolni.

(4) A házi segítségnyújtást az önkormányzat a Központ keretében működő házigondozó szolgálata útján biztosítja.

(5)  A házi segítségnyújtás igénybevétele iránti kérelmet a Központ vezetőjénél kell  benyújtani.

(6) A házi segítségnyújtás igénybevételét megelőzően vizsgálni kell a gondozási szükségletet a külön jogszabályban meghatározottak szerint.

(7) A házi segítségnyújtás igénybevétele, amennyiben az az alap és szakellátásként történik térítésmentes, amennyiben az ellátott külön szolgáltatást igényel (pl. fodrászhoz, patyolatba szállítás, stb.), az azért felmerülő többletköltség az ellátottat terheli.



21/C.§


Családsegítés


(1) A családsegítést az önkormányzat a Központ intézményében biztosítja.

(2) A Központ az  Szt. 64.§ (1)-(5) bekezdésében meghatározott feladatokon túl

a) a krízishelyzetbe került családoknak, személyeknek  természetbeni segítséget nyújthat,

b) biztosítja   beilleszkedési programok megszervezését.

(3) A családsegítés igénybevétele térítésmentes.



21/D.§


Térítési díj


(1) A személyi térítési díj összegét az intézményvezető az Szt. 114-119/B.§-aiban foglalt szabályok figyelembevételével állapítja meg, és erről a térítési díj fizetésére kötelezettet tájékoztatja.

(2) Az önkormányzat által fenntartott intézményekben a személyi térítési díjak intézményvezető által történő éves felülvizsgálata után, az új személyi térítési díjak 2008.április 1-től kerülnek bevezetésre.

(3) Ha a térítési díj fizetésére kötelezett a térítési díj összegét vitatja, illetve annak csökkentését vagy elengedését kéri, a térítési díj megállapításáról szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a polgármesterhez fordulhat, aki határozattal dönt a térítési díj összegéről.

(4) Az intézmény vezetője havonta ellenőrzi, hogy a térítési díj befizetése megtörtént-e, és a díjhátralékról nyilvántartást vezet. A hátralékokról negyedévente tájékoztatja a polgármestert, aki intézkedik a díjhátralék behajtásáról, vagy a behajthatatlan hátralék törléséről, illetve a díjhátralék méltányosságból történő elengedéséről.





22. §[35]


VI.


Záró rendelkezések


23. §


  1. E rendelet 2006. április 1-én lép hatályba.
  2. Jelen rendeletben nem szabályozott esetekben a többször módosított 1993. évi III. tv. rendelkezéseit kell alkalmazni.
  3. E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a többször módosított 7/2003.(VIII.01.) számú rendelet hatályát  veszti.

(4)A Rendelet szövegében 2015. március 1-től az „önkormányzati segély” szövegrészek helyébe „települési támogatás” lép[36].

(4)A 2015. március 1-ét megelőző kezdő időponttal a Rendelet szerint megállapított ápolási díj 2015. február 28. napjával megszűnik, a lakásfenntartási támogatás, közgyógyellátás a megállapító határozatban foglalt lejárat időpontjával szűnik meg, addig az önkormányzat továbbfolyósítja.[37]




                        Vigh László   s.k.                                                     Katona József s.k.

                        polgármester                                                                körjegyző


Kihirdetve:

2006.március 22.


Katona József  s.k.

körjegyző

[1]

Módosította: 2/2012.(I.30.) önkormányzati rendelet. Hatályos:2012.I.31-től.

[2]

Módosította: 9/2013. (XII.17.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályos: 2014. 01.01-től

[3]

Módosította: 3/2017.(II.28.) önk. rendelet. Kihirdetve: 2017.02.28., hatályos: 2017.03.01-től

[4]

Hatályon kívül helyezte: 2/2015. (II.23.) önk. rendelet 9. § (3) , hatálytalan 2015. 03. 01-től.

[5]

Hatályon kívül helyezte : 2/2015. (II.23.) önk. rendelet 9. § (3), hatálytalan 2015. 03. 01-től.

[6]

Hatályon kívül helyezte: 9/2013. (XII.17.) önk. rend. 4. §-a. Hatálytalan: 2014. 01. 01-től.

[7]

Módosította: 2/2009.(II.23.) sz. rend. 2. §-a. Hatályos: 2009.02.23-tól.

[8]

Hatályon kívül helyezte: 2/2015. (II.23.) önk. rendelet 9.§ (3), hatálytalan, 2015.03.01-től.

[9]

A Lakásfenntartási támogatás szabályait hatályon kívül helyezte: a 2/2012. (I.30.) önkormányzati rendelet 5.§-a. Hatálytalan 2012.I.31-től, azonban már 2012. I.1-től az önkormányzati rendelet lakásfenntartásra vonatkozó szabályait nem lehet alkalmazni.  

[10]

Az Ápolási díjra vonatkozó új szabályokat a 2/2012.(I.30.) önkormányzati rendelet 3. §-a állapította meg.

[11]

Hatályon kívül helyezte 2/2015. (II.23.) önk. rendelet 9. § (3), hatálytalan 2015. 03. 01-től.

[12]

Módosította: 9/2013. (XII.17.) önk. rend. 3. §-a. Hatályos: 2014. 01. 01-től.

[13]

Önkormányzati segélyt települési támogatásra módosította:  2/2015. (II.23.) önk. rendelet,  hatályos 2015.03.01-től.

[14]

Módosította:3 /2017.(II.28.) önk. rendelet. Kihirdetve: 2017.02.28., hatályos: 2017.03.01-től


[15]

Eseti önkormányzati segélyt rendkívüli települési támogatásra módosította:  2/2015. (II.23.) önk. rendelet, hatályos, 2015.03.01-től.

[16]

Beillesztette: 3/2017.(II.28.) önk. rendelet. Kihirdetve: 2017.II.28., hatályos: 2017.03.01-től

[17]

Módosította: 8/2020.(IX.29.)  önk.rendelet. Hatályos: 2020.10.01-től.

[18]

Időszaki önkormányzati segélyt havi rendszerességgel adható települési támogatásra módosította:  2/2015. (II.23.) önk. rendelet, hatályos, 2015.03.01-től.

[19]

Módosította:  2/2015. (II.23.) önk. rendelet 4. §-a, hatályos: 2015.03.01-től.

[20]

Kiegészítette: 10/2015.(X.8.) önk.rendelet 1.§-a, hatályos:2015.10.09-től.

[21]

Beiktatta: 9/2013. (XII.17.) önk. rend. 6. §-a. Hatályos: 2014. 01. 01-től.

[22]

Hatályon kívül helyezte: 2/2015. (II.23.) önk. rendelet 9.§ (3), hatálytalan, 2015.03.01-től.

[23]

Módosította:  2/2015. (II.23.) önk. rendelet, hatályos, 2015.03.01-től.

[24]

Módosította:  2/2015. (II.23.) önk. rendelet, hatályos, 2015.03.01-től.

[25]

Módosította:  2/2015. (II.23.) önk. rendelet 5. §-a, hatályos, 2015.03.01-től.

[26]

Módosította: 6/2006.(VI.30.)  sz. rendelet 1. §-a. Hatályos: 2006.07.01-től .

[27]

Hatályon kívül helyezte: 2/2015.(II.23.) önk. rendelet 9.§-a, hatálytalan 2015. 03. 01-től.

[28]

Hatályon kívül helyezte:2/2012. (1.30.) sz. rendelet 6. §-a. Hatálytalan 2012. I.31-től.

[29]

Módosította:  2/2015. (II.23.) önk. rendelet 6. §-a, hatályos, 2015.03.01-től.

[30]

Hatályon kívül helyezte: 2/2015. (II.23.) önk. rendelet 9.§ (3), hatálytalan, 2015.03.01-től.

[31]

Módosította: 2/2009.(II.23.) sz. rendelet 23. §-a. Hatályos: 2009.II.23-tól.

[32]

Módosította: 11/2007. (XI.28.) sz. rendelet 1. §-a. Hatályos: 2008.I.1-től.

[33]

Módosította: 11/2007.(XI.28.) sz. rendelet 2. §-a. Hatályos: 2008. I.1-től.

[34]

Módosította: 11/2007. (XI.28.) sz. rendelet 2. §-a. Hatályos: 2008.I.1-től.

[35]

Hatályon kívül: 11/2007. (XI.28.) sz.rend. 3. §. Hatálytalan: 2008. I.1-től.

[36]

Megállapította:  2/2015. (II.23.) önk. rendelet 9. § (1), hatályos, 2015.03.01-től.

[37]

Módosította:  2/2015. (II.23.) önk. rendelet 9. § (4), hatályos, 2015.03.01-től.