Felsőrajk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2017. (III.6.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
Hatályos: 2017. 03. 07- 2018. 05. 22Felsőrajk község képviselő testületének 1/2017 (III.6..) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2017. évi költségvetéséről
2017-03-07-tól 2018-05-22-ig
Felsőrajk Község Önkormányzata Képviselőtestületének
1/2017. (III.6.) önkormányzati rendelete az Önkormányzat
2017. évi költségvetéséről
Felsőrajk Község Önkormányzatának Képviselőtestülete az Alaptörvény 32. cikkének (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikkének (1) bekezdése f) pontja, és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV.törvény 23 § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
I. Fejezet
Általános rendelkezések
1. A rendelet hatálya
1. §
(1) A rendelet hatálya a képviselőtestületre, annak bizottságára, a polgármesterre, a költségvetési szervekre és az önkormányzatnál foglalkoztatottakra terjed ki.
(2) E rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.
(3) Az önkormányzat képviselőtestülete az önkormányzat költségvetése címen belül az 1/a melléklet szerinti címrendet határozza meg.
II. Fejezet
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. A költségvetés főösszegei
2. §
(1) A képviselőtestület az önkormányzat 2017. évi költségvetését
219.789.437 Ft bevétellel,
219.789.437 Ft kiadással
fogadja el.
3. A költségvetés részletezése
3. §
(1) A képviselőtestület a bevételi előirányzaton belül:
a működési bevételt 159.389.437 Ft-ban
- Önkormányzatok működési támogatásai 81.628.943 Ft
- Egyéb működési célú támogatások 34.297.000 Ft
- Közhatalmi bevételek 24.011.000 Ft
- Működési bevételek 2.229.057 Ft
- Maradvány igénybevétele 17.223.437 Ft
a felhalmozási bevétel 60.400.000 Ft-ban
- Felhalmozási célú támogatások áht.belül 59.900.000 Ft
- Megelőlegező hitel felvétel 0 Ft
- Felhalm.célú átvett pénzeszközök(kölcsön) 500.000 Ft
állapítja meg.
(2) A képviselőtestület a tárgyévi költségvetési bevételeket és kiadásokat összesítve az 1/b. melléklet szerint hagyja jóvá.
(3) A képviselőtestület az önkormányzat 2017. évi költségvetési mérlegét a 2. melléklet szerint fogadja el.
(4) A költségvetési évben létrejött bevételi többlet felhasználásáról a képviselőtestület dönt.
4. Költségvetési bevételek
4. §
(1) Az önkormányzat 2017. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti, illetve működési és felhalmozási cél szerinti részletezését a 3., 4. és 5. melléklet tartalmazza.
(2) A Képviselő-testület a Felsőrajki Arany János Napköziotthonos Óvoda Intézményi Társulásának tanácsülés ajánlatának megfelelően – a Felsőrajki Arany János Napköziotthonos Óvoda konyháján előállított ételek étkezési térítési díját nem változtatja, a korábbi árak érvényesek:
Megnevezés 1 adagra | Ár áfa nélkül | Áfa összege | Térítési díj Ft/nap |
Óvodás gyermekek | 271 | 74 | 345 |
Ebből nyersanyag költsége | 271 | 74 | 345 |
Napközis gyermekek | 394 | 106 | 500 |
Ebből nyersanyag költsége | 307 | 83 | 390 |
Ebédes gyermekek | 315 | 85 | 400 |
Ebből nyersanyag költsége | 224 | 61 | 285 |
Vendégétkezők | 559 | 151 | 710 |
5. Költségvetési kiadások
5. §
(1)Az önkormányzat működési és felhalmozási kiadásait az 1/b, 2., 3., 4. és 5. melléklet tartalmazza.
(2)Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásait összesen, célonként és feladatonként az 5. melléklet tartalmazza.
(3)Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit, valamint a saját bevételek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 10. melléklet részletezi.
6. A költségvetési pénzmaradvány
6. §
(1) Az önkormányzat tervezett pénzmaradványa 0 e Ft.
(2) Az önkormányzat működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatait – 2017, 2018 és 2019 évre vonatkozóan – tájékoztató jelleggel, a 6. melléklet tartalmazza.
7. A költségvetési létszámkeret
7. §
(1)A képviselőtestület az önkormányzat létszám előirányzatát:
- 31 fő átlagos statisztikai állományi létszámban és
- 31 fő, az év utolsó napján foglalkoztatható záró létszámban állapítja meg.
- A tervezett közfoglalkoztatottak éves átlagos statisztikai létszámát 20 főben (START munkaprogramban 20 fő) hagyja jóvá.
(2) Az önkormányzat létszám előirányzatát összesítve a képviselőtestület a 3. melléklet szerint állapítja meg, ezen belül az intézmények létszámát a 13. melléklet tartalmazza.
III. Fejezet
A költségvetés végrehajtása
8. A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok
8. §
(1) A költségvetés gazdálkodásának biztonságáért az önkormányzat képviselőtestülete, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester a felelős.
(2) A polgármester – a költségvetés végrehajtása során – az önkormányzat szervezeti-, működési szabályzatában meghatározott hatáskörök szerint jár el.
(3) A polgármester a képviselőtestület jóváhagyása nélkül, saját hatáskörben 500 e Ft összeghatárig vállalhat kötelezettséget.
9. §
(1) Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.
(2) A képviselőtestület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása, amelyet a képviselőtestület negyedévente, de legkésőbb az éves beszámoló tárgyalását megelőző testületi ülésen napirendjére tűz.
(3) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap az önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselőtestületet negyedévenként köteles tájékoztatni.
A képviselőtestület legalább félévenként – adott év június 30-ig, illetve december 31-ig – dönt költségvetési rendeletének pótelőirányzatok szerinti módosításáról.
(4) Kifizetéseket teljesíteni csak a jóváhagyott előirányzat mértékéig lehet a költségvetési célokra és feladatokra. Többlet-feladat finanszírozása csak a források és az előirányzat egyidejű biztosításával vállalható a szervezeti-, működési szabályzat előírásai szerint.
(5) A költségvetésben jóváhagyott feladatokat a végrehajtás során rangsorolni kell. Elsőbbséget kell biztosítani az intézmény-finanszírozásnak. Az önkormányzat működésével összefüggő kiadásokat igénybevételükkel időarányosan, felhalmozási, felújítási kiadásokat teljesítményarányosan lehet kiutalni. Ettől eltérő finanszírozás csak a képviselőtestület jóváhagyása szerint történhet.
10. §
(1) Az év közben keletkezett többletbevételek – mely saját hatáskörű előirányzat módosítás – felhasználására csak a képviselőtestület döntését követően kerülhet sor.
(2) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozási módja a hitelfelvétel a számlavezető pénzintézettől.
(3) A hitelfelvétellel kapcsolatos szerződés megkötésének a jogát a képviselőtestület 1 millió forint értékhatárig a polgármesterre ruházza át. A polgármester a hitelszerződésről annak aláírását követő első képviselőtestületi ülésen köteles tájékoztatást adni.
(4) Az 1 millió forint feletti hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a képviselőtestületet illetik meg.
(5) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti pénzlekötés útján kell hasznosítani.
(6) Az (5) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 2 millió forintig a képviselőtestület a polgármester hatáskörébe utalja.
(7) A (6) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó költségvetési többlet felhasználásáról a képviselőtestület határozatban dönt.
9. Bérgazdálkodásra vonatkozó rendelkezések
11. §
A köztisztviselői illetményalap 2017. január 01-től 50.000 Ft.
10. Támogatások és támogatásértékű kiadások
12. §
(1) Az önkormányzat által folyósított ellátásokat a 8. számú melléklet tartalmazza.
(2) Az Áht-n kívülre nyújtott támogatások részletezését a 9. számú melléklet mutatja be, az államháztartáson belüli támogatásokat a 7. melléklet mutatja be.
(3) Az Önkormányzat által nyújtott közvetett támogatásokat a 11. számú melléklet tartalmazza.
IV. Fejezet
Vegyes és záró rendelkezések
11. Tájékoztatás a költségvetés végrehajtásáról
13. §
(1)A polgármester az önkormányzat 2016. évi költségvetésének I. félévi, valamint I-III negyedéves végrehajtásáról, a gazdálkodási helyzetéről az Áht. rendelkezései szerint köteles tájékoztatni a képviselőtestületet.
(2) A képviselőtestület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről – a bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése – szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.
14. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban a 2017. évi gazdálkodás során kell alkalmazni.
(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Baloghné dr. Andel Zsuzsanna Czémán László jegyző polgármester
Kihirdetve: 2017. március 6-án
Baloghné dr. Andel Zsuzsanna
jegyző