Kisgörbő Község Önkormányzat Képviselőtestületének 9/2019(XII.2.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019.(VIII.31.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 12. 02- 2019. 12. 02

Kisgörbő Községi Önkormányzat Képviselő-testületének

9/2019.(XII.02.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló

7/2019.(VIII.31.) önkormányzati rendelet

módosításáról


Kisgörbő Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva működésének részletes szabályait Szervezeti és Működési Szabályzatában az alábbiak szerint határozza meg:


1.§.

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019.(VIII.31.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: a rendelet) 2.§ (5) bekezdésében, 7.§ (2) bekezdésében, 8.§ (1) bekezdésében, 13.§ (10) bekezdésében 16/A.§ (2) és (3) bekezdésében, 18.§ (2), (5) és (6) bekezdésében az „Ügyrendi Bizottság” szövegrész helyébe a „Pénzügyi- és Ügyrendi Bizottság” szövegrész lép.


2.§

A rendelet 6.§ (2)bekezdése az alábbiak szerint módosul:

6.§(2) A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.

A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább hat alkalommal ülésezik, valamint legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart.


3.§

A rendelet 8.§ (13) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


A képviselő-testületi ülésről történő távolmaradását a települési képviselő a polgármesterek jelenti be. A képviselő-testületi ülésről történő távozást a települési képviselő az ülést vezetőnek, az ülésmegkezdése előtt köteles bejelenteni, rendkívüli távozás esetén - az ülés közben - két napirendi pont tárgyalása között jelenti be.


4.§

A rendelet 10.§ (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


A képviselő-testület -a minősített többséget igénylő esetek kivételével- egyszerű szótöbbséggel határoz.


5.§

A rendelet 16/A.§ (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


16/A.§ (2) A Képviselő-testület a következő bizottságot hozza létre: Pénzügyi- és Ügyrendi Bizottság. A Pénzügyi- és Ügyrendi Bizottság, létszáma: 5 fő, amelyből 3 fő képviselő-testületi tag és 2 fő nem képviselő-testületi tag.

6.§

17.§ (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

17.§ (4) A polgármester fogadóórája minden héten hétfőn és szerdán 17.00-19.00 óráig tart, vagy telefonos, illetve elektronikus megkeresés alapján előre egyeztetett időpontban.

7.§

17.§ (9) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

A polgármester a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, az alábbi, Képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyekben.

8.§

19.§ (6) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

19.§ (6) A jegyző, vagy megbízottja köteles mindegyik képviselő-testületi ülésen részt venni és ott a szükséges tájékoztatást megadni.

9.§

A rendelet 1. melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.

10.§

A rendelet 2. melléklete helyébe jelen rendelet 2. melléklete lép.


11.§

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

  1. A rendelet 2019. december 2. napján 16 óra 25 perckor lép hatályba.
  2. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik



                                   


Dr. Kiss Katalin                                                    Kozma Gábor

                  jegyző                                                              polgármester                              



A rendelet kihirdetve: 2019. december 2. napján 16 óra 20 perckor.




                                                                       Dr. Kiss Katalin

                                                                                jegyző