Zalacsány község önkormányzata képviselő testületének 14/2012 (VI.11..) önkormányzati rendelete

a köztisztaságról, valamint a szervezett köztisztasági szolgáltatás kötelező igénybevételéről

Hatályos: 2021. 05. 01- 2023. 06. 30

Zalacsány község önkormányzata képviselő testületének 14/2012 (VI.11..) önkormányzati rendelete

a köztisztaságról, valamint a szervezett köztisztasági szolgáltatás kötelező igénybevételéről

2021.05.01.

Zalacsány község Önkormányzati Képviselőtestülete a helyi önkormányzatokról szóló,többször módosított 1990. évi LXV. tv. 16. §.(1) bekezdése, az egyes helyi közszolgáltatások kötelező igénybevételéről szóló 1995. évi XLII. tv., valamint a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. tv. 23. §.-a alapján, az Alaptörvény 32. cikkében foglalt felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:

Általános rendelkezések

1. § (1) E rendelet célja, hogy Zalacsány község közigazgatási területén a köztisztaságot fenntartsa.

(2) A rendelet hatálya a község közigazgatási területén állandó, vagy ideiglenes jelleggel tartózkodó magánszemélyekre, jogi személyekre, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezetekre terjed ki.

(3) Az egyes ingatlanok tisztántartásáról az ingatlan tulajdonosának, használójának kell gondoskodnia.

(4) A település teljes közigazgatási területén a szervezett szemétszállításról az önkormányzat gondoskodik.

(5) E rendelet alkalmazásában :

1. Települési szilárd hulladék:

2. a háztartási hulladék: az emberek mindennapi élete során, a lakásokban, a pihenés, üdülés céljára használt helyiségekben és a lakóházak közös használatú helyiségeiben és területein, valamint az intézményekben keletkező,

3. a közterületi hulladék: közforgalmú és zöldterületen keletkező hulladék,

4. a háztartási hulladékhoz hasonló jellegű és összetételű hulladék: gazdasági vállalkozásoknál keletkező veszélyesnek nem minősülő szilárd hulladék.

2. Lomtalanítás alá tartozó háztartási szilárd hulladék: az az alkalmilag képződött vagy felhalmozódott háztartási szilárd hulladék, amely a közszolgáltatást végző szolgáltató által rendszeresen elszállított gyűjtőedényzetben mérete vagy mennyisége miatt nem helyezhető el, és amelynek elszállításáról és ártalmatlanításáról a szolgáltató gondoskodik.

3. Hulladékkezelési tevékenység: a hulladék begyűjtése, átmeneti tárolása, lerakóhelyre történő elszállítása

4. Veszélyes hulladék: a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII tv. 2. sz. mellékletében felsorolt tulajdonságok közül eggyel vagy többel rendelkező, illetve ilyen anyagokat vagy összetevőket tartalmazó, eredete, koncentrációja miatt az egészségre, a környezetre kockázatot jelentő hulladék.

5. Szelektíven gyűjtendő hulladék: Zalacsány közigazgatási területén létesített hulladékgyűjtő szigeteken elhelyezett gyűjtőedényekben kötelezően elhelyezendő üveg (fehér és színes), papír és műanyag hulladék.

6. Inert hulladék: az a hulladék, amely nem megy át jelentős fizikai, kémiai vagy biológiai átalakuláson. Jellemzője, hogy vízben nem oldódik, nem ég, illetve más fizikai vagy kémiai módon nem reagál, nem bomlik le biológiai úton, vagy nincs kedvezőtlen hatással a vele kapcsolatba kerülő más anyagra oly módon, hogy abból környezetszennyezés vagy emberi egészség károsodása következne be, további csurgaléka és szennyezőanyag-tartalma, illetve a csurgalék ökotoxikus hatása jelentéktelen, így nem veszélyeztetheti a felszíni vagy felszín alatti vizeket.

7. Nagy darabos hulladék (lom): a településen a háztartásokban keletkezett azon hulladék (háztartási berendezési, felszerelési tárgyak, eszközök és anyagok), amely a közszolgáltatás keretében rendszeresített gyűjtőedényzetben nem helyezhető el úgy, hogy a gyűjtőedény zárható és rendeltetésének megfelelően használható maradjon.

8. Építési törmelék: építésből, bontásból származó anyag, feltéve, hogy az nem veszélyes hulladék.

9. Bio hulladék: a szerves komposztálható konyhai és kerti, valamint ehhez hasonló hulladék.

10. Hasznosítható hulladékok: azok az anyagok, amelyek anyaguk szerint értékesítésbe vihetők, szelektálásuk esetén akár eredeti funkciójuktól eltérő célra hasznosíthatók.

11. Maradék hulladék: azok a visszamaradt anyagok, amelyeket újrahasznosítani nem lehet, így ártalmatlanításuk lerakással történik.

12. Biológiailag lebontható hulladék (biohulladék): minden szervesanyag-tartalmú hulladék, ami anaerob vagy aerob módon (mikroorganizmusok, talajélőlények vagy enzimek segítségével) lebontható.

13. Hulladékgyűjtő sziget (gyűjtősziget): a háztartásokban keletkező hasznosításra alkalmas, különböző fajtájú, elkülönítetten gyűjtött háztartási hulladék begyűjtésére szolgáló, lakóövezetben, közterületen kialakított, felügyelet nélküli, folyamatosan rendelkezésre álló begyűjtőhely, szabványosított edényzettel, amely edényzet kizárólag a rajta egyértelműen megjelölt fajtájú települési szilárd hulladék szelektív begyűjtésére szolgál, a közszolgáltatást igénybe vevők részére.

14. Felállítási hely: az egyes ingatlanokon belül felállított hulladékgyűjtő edények helye.

15. Ürítési hely: az a hely (többnyire közterület), ahol a hulladékgyűjtő edények gépjárműre történő ürítése történik.

16. Ártalmatlanító-hely: a települési szilárd hulladék ártalmatlanítását szolgáló, kizárólag erre a célra létesített és az önkormányzat által kijelölt lerakóhely, létesítmény.

17. Hulladéklerakó telep (hulladéklerakó): műszaki védelemmel létesített, folyamatos ellenőrzést biztosító rendszerrel ellátott, a települési szilárd hulladék föld felszínén vagy földben történő ártalmatlanítására szolgáló műtárgyak és kiszolgáló létesítmények összessége.

18. Hulladékkezelő: aki a települési szilárd hulladékot gazdasági tevékenysége körében az ingatlantulajdonostól átveszi, kezeli, begyűjti, elszállítja, tárolja, hasznosítja, illetve ártalmatlanítja.

19. Hulladékkezelési engedély: a környezetvédelmi hatóság által a települési hulladékkal kapcsolatos tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 213/2001. (XI. 14.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdésében foglalt tevékenységek, vagy tevékenység valamelyike végzésének engedélyezésére vonatkozó okirat.

20. Hasznosítás: a települési szilárd hulladéknak vagy valamely összetevőjének a termelésben vagy a szolgáltatásban történő hasznosítása.

21. Hulladékkezelési közszolgáltatás: a rendelet hatálya alá tartozó települési szilárd hulladéknak az ingatlantulajdonosoktól a közszolgáltató által történő rendszeres begyűjtése, elszállítása, a hulladék egyes összetevőinek elkülönítetten történő gyűjtése, ártalmatlanítása, valamint hulladékkezelő telep, hulladéklerakó, hulladékgyűjtő udvar és hulladékgyűjtő sziget létesítése és működtetése.

22. Hulladékkezelési tevékenység: a hulladék gyűjtése, begyűjtése, szállítása, előkezelése, tárolása, hasznosítása és ártalmatlanítása.

23. Szállítás: a települési szilárd hulladék telephelyen kívüli mozgatása, beleértve a szállítmányozást és a fuvarozást is.

24. Ártalmatlanítás: a települési szilárd hulladék okozta környezetterhelés csökkentése, környezetet veszélyeztető, szennyező, károsító hatásának megszüntetése, kizárása, amely történhet hulladéklerakóban történő lerakással, termikus ártalmatlanítással és más kémiai, biológiai vagy fizikai eljárással.

25. Hasznosítóhely: a települési szilárd hulladéknak vagy valamely összetevőjének a termelésben vagy a szolgáltatásban történő felhasználására szolgáló, kizárólag erre a célra létesített és az önkormányzat által erre kijelölt létesítmény;

26. Közterület: közhasználatra szolgáló minden olyan állami vagy önkormányzati tulajdonban álló földterület, amelyet a rendeltetésének megfelelően bárki használhat, és az ingatlan-nyilvántartás ekként tart nyílván, továbbá egyéb ingatlanoknak a közhasználat céljára átadott területrésze.

27. Járda: gyalogos közlekedésre szolgáló útterület, amely általában az ingatlan telekhatárától az úttest széléig terjed.

28. Járdához tartozó terület: A járda területén kívül a szilárd útburkolattal ellátott területrész és a járdaszegély között változó szélességű és minőségű (pl. még üres, füves rész vagy virágos) sáv.

29. Úttest: járművek közlekedésére szolgáló útterület, függetlenül annak szélességétől és az útburkolat minőségétől.

30. Tisztántartás: az egyes ingatlanok és közterületek tisztaságának megőrzése, takarítása, hó- és síkosság mentesítése, portalanítása, zöldterületek kaszálása.

31. Lomtalanítás alá tartozó települési szilárd hulladék: az az alkalmilag képződött települési szilárd hulladék, amely a közszolgáltató által rendszeresített gyűjtőedényzetben mérete miatt nem helyezhető el;

32. Ingatlantulajdonos: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, akinek/amelynek tulajdonában, birtokában, vagy használatában levő ingatlanon települési szilárd hulladék keletkezik.

Az ingatlanok és közterületek tisztántartása

2. § (1) A község területén lévő ingatlanok tulajdonosai, tényleges használói kötelesek ingatlanukat rendben tartani, gyomtól, gaztól, szeméttől megtisztítani.

(2) Az önkormányzat tulajdonában álló közterületek rendszeres tisztántartásáról, portalanításáról, általános jellegű takarításáról, síkosságmentesítéséről, szeméttárolók kihelyezéséről és ürítéséről az önkormányzat gondoskodik.

(3) Magánszemélyek, jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezetek tevékenysége következtében közterületen keletkezett szennyeződés megszüntetése az azt okozó szerv, illetve személy feladata.

3. § (1) Az ingatlan előtti járda tisztántartása az ingatlan tényeleges használójának, illetve tulajdonosának kötelezettsége. Ez a kötelezettsége kiterjed a hóeltakarítással, a síkosság megszüntetésével kapcsolatos feladatokra is.

(2) Köztisztasági szempontból járdának minősül az a gyalogos közlekedésre szolgáló, kiépített vagy kiépítetlen terület, amely az ingatlan telekhatárától az úttest széléig terjed. Ha a járda területén a szilárd útburkolattal ellátott területrész mellett a járdaszegélyig még füves rész, vagy virágos sáv van, az egész területet a járdához tartozónak kell tekinteni.

(3) A járda síkosság-mentesítést úgy kell elvégezni, hogy abból baleset ne származhasson.

4. § (1) A közterületen lévő árkok, nyitott csatornák, folyókák, átereszek tisztántartása, a csapadékvíz akadálytalan elfolyásának biztosítása – az ingatlana előtti szakaszra terjedően – az ingatlan tulajdonosának, tényleges használójának kötelessége.

(2) Járműbehajtók átereszeinek építése, karban és tisztántartása minden esetben az ingatlan használójának, tulajdonosának a kötelessége.

(3) A csapadékvíz elvezető árokba szennyezett (olajos, vegyszeres stb.) vizet, az ingatlanon keletkezett szennyvizet bevezetni tilos !

(4) A csapadékvíz zavartalan elfolyását akadályozó anyagot (szemetet, papírt, törmeléket) a csapadékvíz elvezető árokba elhelyezni tilos !

5. § (1) Építési területen, az építkezés közvetlen környékén az építést végző kivitelezőnek kell biztosítani a tisztaságot.

(2) Közterületen építési, bontási anyagot elhelyezni csak a polgármester előzetes hozzájárulásával, az általa engedélyezett módon és ideig szabad.

(3) Közterületre kihordott szemetet vagy építési törmeléket az érintett ingatlan tulajdonosa köteles felszólítást követően saját költségén összetakarítani, illetve elszállítani.

(4) Közterületen szennyező anyagot csak oly módon szabad szállítani, hogy a közterület ne szennyeződjön. Ha szállítás közben a terület mégis szennyeződik, a szállítást végző köteles a szennyeződést eltávolítani és a további szennyeződést megakadályozni.

6. § (1) Vállalkozói tevékenység ellátásához, magángazdálkodáshoz szükséges gépek, járművek tárolása közterületen tilos !

(2) Alkalmi jelleggel igénybevett közterület tisztántartása az alkalmi használó kötelessége.

7. § Közterületen hirdetményt, plakátot csak az e célra rendszeresített helyen szabad elhelyezni. Tilos az építményeket, kerítéseket, élőfákat bármilyen felirattal megrongálni.

8. § Szemetet, hulladékot csak az arra a célra rendszeresített és felállított szeméttárolóba szabad elhelyezni.

Települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közszolgáltatás

9. § (1) [2]Zalacsány közigazgatási területén a települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás körében, a közszolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített gyűjtőedényben, a közterületen vagy az ingatlanon összegyűjtött és a közszolgáltató rendelkezésére bocsátott települési szilárd hulladék elhelyezés céljára történő rendszeres elszállítására kizárólagosan jogosult hulladékkezelő a Zalai Közszolgáltató Nonprofit Kft. 8900 Zalaegerszeg Gasparich u. 26..- amely a kötelező közszolgáltatónak minősül – (továbbiakban: Közszolgáltató). A Közszolgáltató, Zalacsány közigazgatási területén a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező helyi közszolgáltatás teljesítésére jogosult, illetőleg kötelezett 2022.december hó 31. napig. A Közszolgáltató végzi Zalacsány települési szilárd és lakossági hulladékainak gyűjtését és szállítását és gondoskodik a szilárd nem veszélyes hulladék – környezetvédelmi hatóság által engedélyezett összetételű és mennyiségű – elhelyezéséről és ártalmatlanításáról.

(2) A szolgáltató a háztartási hulladék elszállítását az önkormányzattal kötött hulladékkezelési közszolgáltatási szerződés alapján végzi. A szerződés e rendelet 2. mellékletét képezi.

(3) A szolgáltató Zalacsány község belterületén hetente, minden hét csütörtöki napján gondoskodik a háztartásokban keletkezett szilárd hulladék gyűjtéséről és elszállításáról.

(4) A Zalacsány községben lakóingatlannal, illetve üdülővel rendelkező tulajdonosok, illetve a lakó és üdülő ingatlant használók kötelesek az önkormányzat által szervezett közszolgáltatást igénybe venni.

(5) [3]A települési papír-, üveg-, műanyag, fém- és zöldhulladékot a vegyes hulladéktól elkülönítetten kell gyűjteni. A szelektív gyűjtősziget a 193/5. hrsz.-ú ingatlanon biztosított.

9/A. §

10. § (1) A 9. §.-ban megjelölt szolgáltató köteles Zalacsány községben a települési szilárd hulladék gyűjtésével, szállításával és elhelyezésével kapcsolatos feladatok teljes körű ellátására az önkormányzattal kötött szerződés alapján, az abban foglaltak szerint.

(2) A szolgáltató valamennyi belterületi ingatlan tekintetében rendszeresen köteles teljesíteni.

(3) Ha a teljesítés a szolgáltató hibájából marad el, köteles a szemetet a következő munkanapon elszállítani.

11. § (1) Szolgáltató biztosítja a közszolgáltatás teljesítéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket, valamint az ügyfelek számára könnyen hozzáférhető ügyfélszolgálati rendszert.

(2) [1] [1] Zalacsány község Önkormányzata köteles a közszolgáltatás folyamatos ellátásához szükséges információkat a szolgáltató , a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal és a Koordináló szerv részére biztosítani, a településen megszervezésre kerülő közszolgáltatások összehangolását elősegíteni.

(3) Az önkormányzat rendszeresen tájékoztatja a lakosságot a hulladékkezeléssel kapcsolatos feladatokról és tudnivalókról.

(4) A gyűjtőedények beszerzése, cseréje, javítása az ingatlan tulajdonosa, kezelője vagy használója feladata.

12. § (1) A hulladékgyűjtő edények kihelyezése a szállítási napokon az ingatlantulajdonosok kötelessége. Az edényeket az út szélére úgy kell kihelyezni úgy, hogy szállítójárművel megközelíthetők legyenek, de a közlekedést ne akadályozzák.

(2) Az ingatlan tulajdonosa vagy használója a hulladékot az erre a célra rendszeresített gyűjtőedényben vagy (többlethulladék esetén) az e célra szolgáló műanyag zsákban köteles kihelyezni.

(3) A szolgáltatást végző dolgozóknak a gyűjtőedények megrongálása nélkül kell a szállítással kapcsolatos feladatokat ellátni.

13. § (1) A gyűjtőedényeket más célra felhasználni nem szabad, azokat az ingatlantulajdonosok kötelesek tisztán tartani.

(2) Szemetet felhalmozni nem szabad, azt a meghatározott szállítási napon elszállítás céljából ki kell helyezni.

(3) Az gyűjtőedényekben mérgező, robbanó ,veszélyes hulladékot elhelyezni tilos. Amennyiben a szolgáltatást végző dolgozó azt észleli, hogy az edényben ilyen anyagot helyeztek el, annak elszállítását megtagadja.

14. § Zalacsány község közigazgatási területén hulladéklerakó nem működik, ezért szemét bármely településrészen történő lerakása tilos.

15. § (1) A vállalkozási tevékenységet folytató magánszemélyekkel , illetve jogi személyekkel az egyéb- nem háztartási – hulladék elszállítására a szolgáltatást végző külön megállapodást köt.

(2) Akinél rothadó vagy bűzös hulladék keletkezik, annak elszállításáról haladéktalanul köteles gondoskodni.

1Avar és kerti hulladékok nyílttéri égetése

16. §

17. §

A közszolgáltatási díj meghatározása

18. § (1) A települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás igénybevételére köteles, illetve a közszolgáltatást igénybe vevő ingatlantulajdonosnak települési hulladékkezelési közszolgáltatási díjat (továbbiakban: közszolgáltatási díjat) kell fizetnie.

(2) Az ingatlantulajdonos változása esetén a közszolgáltatás díját a Közszolgáltatónak történt bejelentése hónapjának utolsó napjáig a korábbi, azt követően pedig az új tulajdonos köteles megfizetni.

19. §

A fizetendő díj megállapítása

20. §

A közszolgáltatási díj fizetési módjának és fizetésének meghatározása

21. §

22. §

22/A. § (1) Szüneteltethető a közszolgáltatás igénybevétele azokon az ingatlanokon, amelyeken folyamatosan legalább 90 napig senki sem tartózkodik és emiatt hulladék sem keletkezik. Szüneteltetés esetén az ingatlan tulajdonosát alapdíj fizetési kötelezettség terheli.

(2) A szüneteltetésre vonatkozó igényt az ingatlantulajdonos írásban köteles bejelenteni a Közszolgáltatónak, a szünetelés kívánt kezdő időpontja előtt, legalább 30 nappal megelőzően és a közüzemi számlákkal utólag igazolni a szüneteltetés tényét.

(3) Ha a szünetelés (1) bekezdés szerinti feltételeiben változás következik be, az ingatlantulajdonos ezt írásban, haladéktalanul köteles a Közszolgáltatónak bejelenteni.

(4) A szüneteltetés idejére már kiszámlázott ürítési díjat a közszolgáltató a közüzemi számlákkal való igazolás benyújtását követően, utólag írja jóvá.

(5) Az üdülőként nyilvántartott ingatlanok vagy az időlegesen használt ingatlanok ( továbbiakban : üdülőként nyilvántartott ingatlan ) esetében a Közszolgáltató minden év április 1-től szeptember 30-ig terjedő időszakban végzi a hulladékszállítást és a közszolgáltatás díját tartalmazó számlát is ezen időszakra állítja ki. Amennyiben ezen időszakon kívül az üdülő ingatlan előtt hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó hulladék kerül kihelyezésre, úgy az ingatlanhasználó egyidejű értesítése mellett a Közszolgáltató a hulladékot köteles elszállítani, az ingatlanhasználó pedig - kivéve amennyiben a hulladék elhelyezése a Közszolgáltató által forgalmazott zsákban történik - köteles a közszolgáltatási díjat megfizetni.

(6) Az ingatlanhasználó - amennyiben az üdülőként nyilvántartott ingatlanban nem az (1) bekezdésben meghatározott időszakban tartózkodik - a Közszolgáltató felé írásban nyilatkozhat a közszolgáltatás igénybevételének évente legalább két naptári negyedévet elérő általa választott időszakáról.

(7) Az az ingatlanhasználó, aki az üdülőként nyilvántartott ingatlanon állandó lakóhellyel rendelkezik, nem jogosult az (5) és (6) bekezdésben meghatározottak alkalmazására.

22/B. § (1) Azokban a háztartásokban ahol a lakó- és tartózkodási hellyel rendelkezők száma nem haladja meg az egy főt, – az általuk termelt hulladék mennyiségére figyelemmel – a szolgáltatást igénybevevő kérelmére a 110 vagy 120 literes edényzet ürítési díjából 50 % díjkedvezmény adható. A kérelemben nyilatkozni kell a lakásban lakó- és tartózkodási hellyel rendelkezők személyi adat és lakcím nyilvántartás szerinti létszámáról.

(1a) A vegyes hulladék szabványos gyűjtőedényben történő gyűjtéséhez a közszolgáltatónak biztosítania kell azt, hogy az ingatlanhasználó- figyelemmel a 385/2014.(XII.31.) Korm. rendeletben és a közszolgáltatási szerződésben foglaltakra- legalább 2 különböző űrmértékű gyűjtőedény közül választhasson.

(2) A lakóingatlant egyedül és életvitelszerűen használó természetes személy ingatlanhasználó részére legalább egy olyan gyűjtőedény választásának lehetőségét kell biztosítani, amelynek űrmértéke a 60 litert nem haladja meg. Az edényméret kedvezményre jogosultságot az ingatlanhasználó csak abban az esetben veheti igénybe, ha annak tényét, hogy a lakóingatlant egyedül és életvitelszerűen használja, az önkormányzat által kiadott – kérelemben megjelölt adatokat tartalmazó-igazolás útján a közszolgáltató részére bizonyítja.

(3) A személyi adat és lakcím nyilvántartás alapján 1 fős háztartások részére adható 50%-os díjkedvezmény vagy edényméret kedvezmény iránti kérelmet a rendelet 3. számú mellékletében lévő nyomtatványon lehet benyújtani az önkormányzati hivatalban. A január 31. napjáig beadott kérelem alapján az adott év január 1. napjától adható a kedvezmény. Az év közben benyújtott kérelmek alapján a benyújtást követő hónaptól biztosítható a kedvezmény.

(4) A kedvezmény az adott év december 31-ig biztosított, a következő évre a feltételek fennállása esetén azt ismételten kérelmezni kell.

(5) Az önkormányzati hivatal a kérelemben foglaltakat, az ingatlanban lakó és tartózkodási hellyel rendelkezők számát a személyi adat és lakcím nyilvántartás alapján ellenőrzi.

(6) A díjfizetési és edényméret kedvezmény kérelmek tárgyában a polgármester hoz döntést.

(7) A díjfizetési kedvezmény miatt kieső díjbevételt az önkormányzat megtéríti a szolgáltatónak.

22/C. § (1) A Szolgáltató és a Koordináló szerv a közszolgáltatással összefüggő személyes adat kezelésére az adatkezelésre és adatvédelemre vonatkozó szabályok alapján és a jelen önkormányzati rendeletben foglalt mértékben és terjedelemben jogosult.

(2) A közszolgáltatással összefüggő személyes adat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.

(3) A Szolgáltató és a Koordináló szerv az adatok biztonságáról a megfelelő technikai és szervezeti intézkedésekkel köteles gondoskodni. Az adatokat védeni köteles, különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, nyilvánosságra hozás vagy törlés, illetőleg sérülés vagy megsemmisülés ellen.

(4) A Szolgáltató és a Koordináló szerv a közszolgáltatással összefüggő személyes adatokat az ingatlanhasználó azonosítására, jogszabályban előírt ellenőrzések végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására, számlázásra, postázásra, közüzemi díj hátralékok behajtására használja fel.

(5) A Szolgáltató és a Koordináló szerv nem jogosult az általa kezelt közszolgáltatással összefüggő személyes adat nyilvánosságra hozatalára.

Záró rendelkezések

23. § (1) E rendelet 2012. július 1. napján lép hatályba.

(2) E rendelet kihirdetéséről a körjegyző a helyben szokásos módon gondoskodik.

(3) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a köztisztaságról, valamint a szervezett köztisztasági szolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 16/2004.( IX.20. ) önkormányzati rendelet hatályát veszti.

2. melléklet a 14/2012. (VI. 11.) önkormányzati rendelethez

Hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés

1a. amely létrejött egyrészről Név: Zalacsány Község Önkormányzata Székhely: 8782 Zalacsány, Zrínyi u. 6.,Adószám:,KSH azonosító (statisztikai számjel): ,Bankszámlaszám:,Számlavezető pénzintézet: ,Képviseli:,mint a közszolgáltatást megrendelő önkormányzat/társulás (a továbbiakban: Ellátásért felelős),

1b. másrészről Teljes név: Zalai Közszolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság, Rövid név: Zalai Közszolgáltató Nonprofit Kft.Székhely: 8900 Zalaegerszeg, Gasparich Márk utca 26.,Cégjegyzékszám: 20-09-073507,KSH azonosító (statisztikai számjel): 24308649-3811-572-20,KÜJ azonosító: 103172671,KTJ azonosító: 102445528,Adószám: 24308649-2-20,Bankszámlaszám: 11749008-20189471,Számlavezető pénzintézet: OTP Bank Nyrt.,Minősítési engedély száma: OKTF-KP/7731-6/2016,Megfelelőségi vélemény: OHKT- 3700-30/2016,Képviseli: Horváth Márton ügyvezető,mint közszolgáltatást ellátó (non profit) gazdasági társaság (a továbbiakban: Közszolgáltató) között

1c. Előzmények

Felek tudomásul bírnak arról, hogy az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet, a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV Zrt. – továbbiakban: Koordináló szerv) hulladékgazdálkodási régiók megalakítását tűzte ki célul. Tekintettel arra, hogy Zala megye északi régiójában a Közszolgáltató rendelkezik csak megfelelőségi véleménnyel, az ellátásért felelős a Közszolgáltatóval jelen hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést megköti. A szolgáltatás ellátásának érdekében a Közszolgáltató teljesítési segédet, vagy alvállalkozót vonhat be közreműködő félként. A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (továbbiakban: Ht.) 92/B § (2) bekezdése, valamint a Ht. 32/A § (1) bekezdés i) és j) pontjai, továbbá a közszolgáltató kiválasztásáról és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződésről szóló 317/2013. (VIII. 28.) Korm. rendelet, a Koordináló Szerv által fizetendő hulladékgazdálkodási szolgáltatási díjról szóló 13/2016. (V.24.) NFM rendelet, és az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet kijelöléséről, feladatköréről, az adatkezelés módjáról, valamint az adatszolgáltatási kötelezettségek részletes szabályairól szóló 69/2016. (III. 31.) Korm. rendelet ide vonatkozó szabályai szerint a közszolgáltatási szerződés tartalmazza az előírt rendelkezéseket. A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (Kbt.) 9. § (1) bekezdés j) pontja szerint nem kell a Kbt.-t alkalmazni azon megállapodások vonatkozásában, amelyeket a Kbt. 5. § (1) bekezdésében meghatározott ajánlatkérő szervezet másik ajánlatkérővel vagy ajánlatkérőkkel köt, és amelynek célja közfeladatok teljesítésére, illetve közszolgáltatások nyújtására vagy közös közérdekű célok megvalósítására irányuló együttműködés kialakítása az ajánlatkérők között, ahol az ajánlatkérők együttműködéssel érintett tevékenységből származó éves nettó árbevételének legfeljebb 20%-a származik a nyílt piacról.

1. A Szerződés szerinti közszolgáltatási tevékenység megnevezése

1.1. A közszolgáltatási tevékenység: a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó hulladék átvétele, gyűjtése, elszállítása, kezelése, valamint az ezekhez kapcsolódó hulladékgazdálkodási feladatok ellátása jelen szerződés 1. számú mellékletében rögzített részletes műszaki tartalommal; a Közszolgáltató a közszolgáltatás körébe tartozó hulladék kezeléséről a hulladék hulladékkezelőnek történő átadása útján gondoskodik; a hatályos jogszabályok - beleértve a közszolgáltatási terület települési önkormányzatá(ai)nak rendeleteit is - által meghatározott tartalommal és keretek között.

1.2. A fentiek keretében a Közszolgáltató feladata a közszolgáltatási területen az ingatlanhasználók által a Közszolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített gyűjtőedényben, az ingatlanon, illetve közterületen összegyűjtött és a Közszolgáltatónak rendszeres időközönként átadott települési hulladék kezelés céljából történő rendszeres elszállítása.

1.3. A Közszolgáltató megtagadhatja a hulladék átvételét, amennyiben az veszélyes hulladékot, építési törmeléket, földet, vagy egyéb olyan anyagot tartalmaz, amely a kezelő személyzet testi épségét, vagy a gyűjtő jármű műszaki állapotát veszélyezteti. (folyékony, tűzveszélyes, maró, mérgező anyagok, állati tetemek, fekália). A Közszolgáltató olyan mértékű hulladékot köteles az ingatlanhasználótól átvenni, amely az ingatlanhasználó által használt szabványos gyűjtőedény lecsukott állapotában elfér. Gyűjtőedényzetben elhelyezhető települési szilárd hulladék maximális súlya: 50 literes gyűjtőedényzet esetén: 10 kg; 80 literes gyűjtőedényzet esetén: 18 kg; 110-120 literes gyűjtőedényzet esetén legfeljebb 25 kg; 240 literes gyűjtőedényzet esetén legfeljebb 50 kg, 770 literes gyűjtőedényzet esetén legfeljebb 175 kg, 1100 literes gyűjtőedényzet esetén legfeljebb 250 kg, 4200 literes gyűjtőedény esetén legfeljebb 500 kg. Az ezt meghaladó mennyiségű hulladékot a Közszolgáltató nem köteles átvenni, kivétel, ha az esetileg keletkező többlet hulladék a Közszolgáltatónál megvásárolható cégemblémás zsákban történt kihelyezésre. Egyéb zsákokat a közszolgáltató csak külön díjazás ellenében szállít el.

1.4. Az ingatlanhasználó az általa használt gyűjtőedényen köteles tartós jelöléssel feltüntetni az ingatlan címét (utcanév, házszám, vagy helyrajzi szám). A tartós megjelölésként a Közszolgáltató vagy alvállalkozója által alkalmazott és biztosított egyedi ügyfél azonosítóval ellátott matrica alkalmazása is megfelelő. A nem beazonosítható edények ürítését a Közszolgáltató nem köteles elvégezni. Az emiatt elmaradt ürítés díja nem csökkenti a tárgyi időszakra vonatkozó számla összegét.

1.5. Közszolgáltató tevékenysége kiterjed a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó hulladékok elkülönítetten gyűjtött részére is.

1.6. Közszolgáltató a Szerződés szerinti feladatainak teljesítéséhez - a Ht. 41. § (3) bekezdésében foglalt szabályokra figyelemmel - alvállalkozót vehet igénybe. Az alvállalkozó adatai jelen szerződés 10.3. pontjában kerülnek rögzítésre.

1.7. Felek rögzítik, hogy a Közszolgáltató tevékenysége a Ht. és más vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint hulladékgazdálkodási közszolgáltatásnak minősül, amelynek igénybevétele a közszolgáltatási területen az ingatlanhasználók számára - a törvény erejénél fogva - kötelező. A ZALAISPA Hulladékgazdálkodási Társulás Társulási Tanács 31/2017 (IX.21.) számú határozatával jelen szerződést megismerte.

2. A Szerződés szerinti közszolgáltatási terület

Az Önkormányzat teljes közigazgatási területe, amelyen belül az 1. pont szerinti hulladékgazdálkodási közszolgáltatást a Közszolgáltató végzi (ellátja).

3. A Szerződés szerinti közszolgáltatás időtartama

3.1. A Közszolgáltató a közszolgáltatás ellátását 2017. november 1. napjával köteles megkezdeni.

3.2. A Közszolgáltató az e szerződés szerinti hulladékgazdálkodási közszolgáltatást 2022. december 31. napjáig köteles ellátni.

4. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás minőségi ismérvei

4.1. A Szerződés szerinti hulladékgazdálkodási közszolgáltatás minőségi ismérveit a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység minősítéséről szóló 2013. évi CXXV. törvény 1. mellékletében meghatározott, a minősítési osztály megszerzéséhez szükséges követelmények alapján határozzák meg a Szerződő Felek.

4.2. A Közszolgáltató részére az eljáró környezetvédelmi hatóság (Pest Megyei Kormányhivatal) OKTF-KP/7731-6/2016 sz. határozatával A/I. minősítési osztályba sorolt minősítési engedélyt adott ki.

5. A hulladékkezelési közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos jogok és kötelezettségek

5.1. Szerződő Felek hulladékgazdálkodással kapcsolatos jogait és kötelezettségeit elsősorban a Ht. és végrehajtására kiadott jogszabályok tartalmazzák. Szerződő Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy jogaikat és kötelezettségeiket a hatályos jogszabályok rendelkezései szerint gyakorolják, illetve teljesítik, figyelembe véve a hulladékgazdálkodás országos és területi célkitűzéseit, illetőleg egymás jogos érdekeit.

5.2. Az Önkormányzat kötelezettségei különösen:

a) a közszolgáltatás hatékony és folyamatos ellátásához a Közszolgáltató számára szükséges információk szolgáltatása, a Ht. 35. § g) pontjában foglaltakra tekintettel;

b) a közszolgáltatás körébe nem tartozó hulladékgazdálkodási tevékenységek közszolgáltatással történő összehangolásának elősegítése;

c) a közszolgáltatásnak a közszolgáltatási területen végzett más közszolgáltatásokkal való összehangolásának elősegítése;

d) a települési igények kielégítésére alkalmas hulladék gyűjtésére, szállítására, kezelésére szolgáló helyek és létesítmények meghatározása;

e) a Közszolgáltató kizárólagos közszolgáltatási jogának biztosítása, és önkormányzati rendeletben történő szerepeltetése;

f) a Közszolgáltató tájékoztatása alapján, a hulladékgyűjtéssel kapcsolatos alapvető információknak ( gyűjtési napok, lomtalanítási időpontok stb.) a településen található fogyasztók felé történő eljuttatására.

g) A vonatkozó jogszabályokban előírt adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése az állam által az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására alapított Koordináló szerv (továbbiakban: Koordináló szerv) részére.

h) Az Önkormányzat a közszolgáltató tevékenységével kapcsolatban kifogását minden negyedévet követő 3-ig teheti meg a ZALAISPA Hulladékgazdálkodási Társulás felé, melyet a társulás megvizsgál, és ezt követően a közszolgáltató részére a teljesítés igazolást a megfelelő tartalommal kiadja,

i) A lakosság tájékoztatása érdekében a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés közzétételéről az Önkormányzat a helyben szokásos módon gondoskodik.

A Szerződő Felek megállapítják, hogy a Ht. 35. §-a szerinti települési önkormányzati rendeletalkotás az Önkormányzat önálló hatásköre. Emiatt a települési önkormányzati rendeletben meghatározott hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjkedvezmény, vagy mentesség elszámolása (megtérítése) a Koordináló szerv részére az Önkormányzat kötelezettsége.

5.3. A Közszolgáltató kötelezettségei különösen:

a) a Szerződés szerinti hulladékgazdálkodási közszolgáltatás folyamatos és teljes körű ellátása;

b) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásnak a jogszabályok szerint meghatározott rendszer, módszer és gyakoriság szerinti teljesítése, ideértve az évenkénti lomtalanítás és az elkülönített gyűjtés teljesítését is,

c) a környezetvédelmi hatóság által meghatározott minősítési osztály szerinti követelmények biztosítása és a minősítő okirat Szerződés szerinti időtartama alatti folyamatos meglétének biztosítása;

d) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljesítéséhez szükséges mennyiségű és minőségű jármű, gép, eszköz, berendezés biztosítása, valamint a szükséges létszámú és képzettségű szakember alkalmazása;

e) a közszolgáltatás folyamatos, biztonságos ellátásához szükséges fejlesztések és karbantartások elvégzése;

f) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe tartozó hulladék kezelésére meghatározott helyek és létesítmények igénybevétele,

g) a hulladékgazdálkodási, illetve más, jogszabályok szerinti nyilvántartási rendszerek működtetése és a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljesítésével összefüggő adatszolgáltatások rendszeres teljesítése, továbbá a hatóságok jogszabályok szerinti tájékoztatása;

h) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást igénybevevők számára könnyen hozzáférhető helyen (8900 Zalaegerszeg, Deák tér 3/C) és tájékoztatási rendszer működtetése;

i) a hulladékgazdálkodási, illetve más, jogszabályok szerinti nyilvántartási, adatkezelési és adatszolgáltatási rendszer létrehozása és folyamatos működtetéséhez szükséges feltételek biztosítása;

j) a közszolgáltatást igénybevevő fogyasztói kifogások és észrevételek elintézési rendjének megállapítása és ennek nyilvánosságra hozatala.

5.4. A Közszolgáltató a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevékenység elősegítése érdekében az alábbi feladatokat köteles ellátni:

a) Adminisztratív feladatok: könyvelés, számvitel, bérszámfejtés, adminisztráció, nyilvántartás, adatbázis-kezelés, jogi ügyvitel.

b) A hulladékgazdálkodási közszolgáltatást igénybe vevőkkel megkötendő egyedi igénybejelentések, az adat egyeztetések során feltárt ingatlan használók adatok kezelése, így a közüzemi szerződések megkötése, nyilvántartása, módosítása, megszüntetése,

c) Ügyfélszolgálati feladatok ellátása, a közszolgáltatást igénybevevők hulladékgazdálkodási közszolgáltatással kapcsolatos bejelentéseinek intézése, panaszainak kivizsgálása, orvoslása és a közszolgáltatással kapcsolatos általános tájékoztatásnyújtás biztosítása jelen szerződés 6. pontjában meghatározottak szerint.

5.5. Közszolgáltató a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás keretében kötelezettséget vállal a települési hulladék egyes összetevőinek a központi jogszabályban, az Önkormányzat rendeletében meghatározott gyűjtőhelyeken, gyűjtőpontokon és/vagy hulladékudvarban és módon történő elkülönített gyűjtésére és kezelésére.

5.6. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljesítése kizárólag törvényben vagy kormányrendeletben, meghatározott esetekben szüneteltethető vagy korlátozható, az alkalmazott ÁSZF alapján. Ha Közszolgáltató az esedékes szolgáltatást elvégezni nem tudja és az nem az Önkormányzat mulasztására vezethető vissza (pl. gépjármű meghibásodás, időjárási körülmények), úgy köteles helyettesítéséről gondoskodni, arra engedéllyel és kapacitással rendelkező helyettes útján. Ha a helyettesítés nem megoldható, és ilyen módon a szolgáltatás a szolgáltatási napon elmarad, arról a Közszolgáltató haladéktalanul értesíti az Önkormányzatot. A Közszolgáltató az akadály elhárulását követő legközelebbi szolgáltatási napon a szolgáltatás szünetelése idején felgyűlt hulladékot is köteles elszállítani.

5.7. Ha a hulladék nem a szabványos, az ingatlanhasználó által használt és előfizetett zárt tárolóedényben, illetve nem a Közszolgáltató vagy Alvállalkozója által kiadott, jelzett zsákban kerül kihelyezésre, úgy a Közszolgáltató nem köteles a hulladék gyűjtésére, elszállítására, kezelésére.

6. Ügyfélszolgálat

A Közszolgáltató köteles a 1997. évi CLV. számú a fogyasztóvédelemről szóló törvényben valamint a 2012. évi CLXXXV. számú, a hulladékról szóló törvényben meghatározottak szerint ügyfélszolgálatot fenntartani. Az ügyfélszolgálati irodán keresztül a negyedéves számlázási ciklust megelőzően, - febr. 28-ig, máj. 31-ig, aug. 31-ig, nov. 30-ig – terjedő dátumnapig fogadja el a változás bejelentést az ingatlan tulajdonostól, vagy az önkormányzati lakások bérlőjétől és /vagy az önkormányzattól a Közszolgáltató, az adott negyedévre vonatkozó számlázás megváltoztatására és korrigálására. A határidőn túli változás bejelentés csak a következő negyedéves számlázási ciklusban kerül figyelembe véve.

7. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás finanszírozásának elvei, módszerei

7.1. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás finanszírozása során a Ht. alapelveit kell érvényesíteni, kiemelten az önellátás, közelség, szennyező fizet elveit, a költséghatékony hulladékgazdálkodási közszolgáltatás biztosításának elvét, a biológiailag lebomló hulladék hasznosításának elvét, továbbá a keresztfinanszírozás tilalmának elvét.

7.2. A Közszolgáltató jelen szerződésben rögzített feladatait jogszabályban meghatározott mértékű szolgáltatási díj ellenében végzi, melyet a Koordináló Szerv miniszteri rendeletben meghatározottak szerint fizet meg a Közszolgáltató részére.

7.3. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás finanszírozásában az Önkormányzat közvetlenül részt vesz. A közszolgáltatást a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjból és az Önkormányzattal közvetlenül elszámolt díjakból kell finanszírozni. Az egyes tevékenységek felsorolását, a szerződés hatályba lépésének időpontjában alkalmazott hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjakat és az Önkormányzattal közvetlenül elszámolt díjakat a 2. számú melléklet tartalmazza.

7.4. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) javaslatának figyelembevételével a szabályozásért felelős miniszter rendeletben állapítja meg,és a Koordináló szerv szedi be.

7.5. A Közszolgáltató a Hivatalnak minden olyan tájékoztatást és adatot megad, amely a Hivatal hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjjal kapcsolatos díjelőkészítő és díjfelügyeleti tevékenységéhez szükséges. A Közszolgáltató a Hivatal által megjelölt tartalommal, formában és határidőn belül tesz eleget tájékoztatási és adatszolgáltatási kötelezettségének.

7.6. A miniszteri rendelet megjelenését követően a közszolgáltatási díjak tekintetében a rendeletben közölt maximálisan alkalmazható díjtételek lépnek érvénybe.

8. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj beszedésére vonatkozó módszer leírása, valamint a díjkövetelés érvényesíthetőségi feltételei

8.1. A közszolgáltatási díjakra vonatkozó számlákat 2016. április 1.-et követő teljesítésekre vonatkozóan a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (Koordináló szerv), a Közszolgáltató jogszabályban előírt adatszolgáltatása alapján állítja ki, továbbá beszedi a közszolgáltatási díjat. A számla kiállítása az ingatlanhasználók által használt gyűjtőedények száma, aktuális egységára, és az ürítési gyakoriság figyelembevételével történik.

8.2. A közszolgáltató hiányos vagy késedelmes adatszolgáltatása esetén a Koordináló szerv a nem megfelelő adatszolgáltatással érintett ingatlanhasználó tekintetében a Koordináló szerv által legutóbb kiszámlázott közszolgáltatási díjról állít ki számlát. Az ezzel összefüggésben keletkező díjkorrekció esetén minden helytállási kötelezettség a közszolgáltatót terheli. Az így keletkező közszolgáltatási díjkülönbözet pozitív mérlegét a Koordináló szerv a közszolgáltatónak fizetendő esedékes szolgáltatási díjba beszámítja.

8.3. A közszolgáltató hiányos vagy helytelen adatszolgáltatásából eredő, a Koordináló szerv által nem megfelelő adattartalommal kiállított számlákkal kapcsolatos valamennyi következményért a közszolgáltatót terheli felelősség.

8.4. A Koordináló szerv a Közszolgáltató jogszabály szerinti adatszolgáltatásából kiindulva megállapítja azon ingatlanok körét, amelyre nincs közszolgáltatási díjfizetés meghatározva az adatszolgáltatásban, ugyanakkor vélelmezhető, hogy az ingatlannal összefüggésben teljesítés történt. A Koordináló szerv e körben jogosult ingyenesen adatot kérni az illetékes hatóságtól a közszolgáltató jogszabály szerinti adatszolgáltatásából hiányzó ingatlanok és szükséges adataik megállapítása érdekében.

8.5. A 8.4.) pont alapján rögzített ingatlanok adatait a Koordináló szerv megküldi a közszolgáltatónak, és felhívja a közszolgáltatót, hogy a megküldött ingatlanokon végzett szolgáltatásának megfelelően korrigálja a jogszabály szerinti adatszolgáltatását legkésőbb az értesítés kézhezvételét követő 8 napon belül.

8.6. Az 8.5. pont szerinti korrekciót követően - a közszolgáltató eltérő adatszolgáltatása hiányában - a Koordináló szerv a közszolgáltatási díjat az ingatlantulajdonosnak számlázza ki.

8.7. A Koordináló szerv kezeli a közszolgáltatás keretében keletkező kintlévőségeket, melynek keretében a kiszámlázott és az ingatlanhasználó által határidőn belül ki nem fizetett közszolgáltatási díj behajtása érdekében intézkedik. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételéért az ingatlanhasználót terhelő díjhátralék és az azzal összefüggésben megállapított késedelmi kamat, valamint a behajtás egyéb költségei adók módjára behajtandó köztartozásnak minősülnek.

8.8. A Koordináló szerv a közszolgáltatónak a közszolgáltatási szerződésben rögzített feladataiért a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díj megállapításáért felelős miniszter által meghatározott szolgáltatási díjat fizet. A szolgáltatási díjban a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljes közvetlen költsége megtérítésre kerül, így a haszonanyag értékesítéséről a Koordináló szerv gondoskodik úgy, hogy a közszolgáltató valamennyi haszonanyagot köteles a Koordináló szerv által kijelölt szervezetnek átadni. A haszonanyag-értékesítésből eredő bevétel a Koordináló szervet illeti meg.

9. Közszolgáltató által ellátható egyéb, bevétel megszerzésére irányuló tevékenységek és azok elszámolási szabályai

9.1. A közszolgáltató hulladékgazdálkodási közszolgáltatáson kívüli egyéb hulladékgazdálkodási engedélyhez vagy nyilvántartásba vételhez kötött hulladékgazdálkodási tevékenységét köteles úgy megszervezni, hogy az a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási tevekénységét ne veszélyeztesse.

9.2. Közszolgáltató egyéb vállalkozási tevékenység folytatására annyiban jogosult, amennyiben ez nem veszélyezteti a Szerződés szerinti hulladékgazdálkodási tevékenység folyamatos és teljes körű ellátását.

9.3. A keresztfinanszírozás tilalmának Ht. szerinti elvéből következően a Közszolgáltató hulladékgazdálkodási közszolgáltatás díjának részét képező ésszerű nyereség nem tartalmazhatja a hulladékgazdálkodási közszolgáltatáson kívül eső egyéb gazdasági tevékenységei költségeinek, ráfordításainak fedezetét

9.4. Amennyiben a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe nem tartozó tevékenységet is végez a Közszolgáltató az egyes tevékenységeire olyan elkülönült nyilvántartást köteles vezetni, amely biztosítja az egyes tevékenységek átláthatóságát, valamint kizárja a keresztfinanszírozást. A Közszolgáltató az általa ellátott egyéb vállalkozási tevékenységek bevételeit, kiadásait, ráfordításait köteles a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás bevételeitől, költségeitől, ráfordításaitól elkülönítetten, tételesen kezelni és nyilvántartani.

9.5. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatás körébe nem tartozó tevékenység végzése esetén a Közszolgáltató a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás nyújtása érdekében végzett tevékenységét éves beszámolója kiegészítő mellékletében oly módon mutatja be, mintha azt önálló vállalkozás keretében végezte volna. A tevékenység elkülönült bemutatása legalább önálló mérleget és eredménykimutatást jelent.

10. Alvállalkozók, a teljesítésben közreműködők igénybevétele

10.1. Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy a Szerződésben részletezett közszolgáltatás ellátásához Közszolgáltató - a Ht. 41. § (3) bekezdésében foglalt szabályokra figyelemmel - jogosult alvállalkozók, illetve egyéb közreműködők (teljesítési segédek) igénybevételére.

10.2. A Közszolgáltató által bevont alvállalkozók teljesítéséért Közszolgáltató úgy felel, mintha saját maga teljesített volna.

10.3. Az Alvállalkozó adatai: Teljes név:Rövid név:Székhely:Cégjegyzékszám:KSH azonosító (statisztikai számjel):KÜJ azonosító:KTJ azonosító (hulladéklerakó):Adószám:Bankszámlaszám:Számlavezető pénzintézet:Egységes Környezethasználati engedélyszáma:

11. Szerződés módosításával kapcsolatos rendelkezések

A Szerződő Felek a Szerződést kizárólag egyező akarattal, írásban módosíthatják a jogszabályok rendelkezéseinek a megtartásával.

12. A Szerződés megszűnése

12.1. A Szerződés megszűnik:

a) a Szerződés szerinti időtartam elteltével,

b) a Közszolgáltató jogutód nélküli megszűnésével,

c) felmondással,

d) a Felek közös megegyezésével.

12.2. Az Ellátásért felelős a Szerződést a Ptk.-ban meghatározott felmondási okokon túlmenően akkor mondhatja fel, ha a Közszolgáltató:

a) a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátása során a környezet védelmére vonatkozó jogszabályok vagy a rá vonatkozó hatósági döntés előírásait súlyosan megsértette, és ennek tényét a bíróság vagy a hatóság jogerősen megállapította,

b) a Szerződésben megállapított kötelezettségét neki felróható módon súlyosan megsértette, vagy

c) nem rendelkezik minősítési engedéllyel, vagy a Koordináló szerv a megfelelőségi véleményét visszavonta, a közszolgáltató az új közszolgáltató kiválasztásáig, de legfeljebb hat hónapig a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást változatlanul ellátja.

12.3. A Közszolgáltató a Ptk.-ban meghatározottakon túlmenően a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződést akkor mondhatja fel, ha

a) az Ellátásért felelős a Szerződésben meghatározott kötelezettségét - a Közszolgáltató felszólítása ellenére - súlyosan megsérti, és ezzel a közszolgáltatónak kárt okoz, vagy akadályozza a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás teljesítését; vagy

b) a Szerződés megkötését követően hatályba lépett jogszabály a Szerződés tartalmi elemeit úgy változtatja meg, hogy az a Közszolgáltatónak a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás szerződésszerű teljesítése körébe tartozó lényeges és jogos érdekeit jelentős mértékben sérti.

12.4. Amennyiben a szerződésszegés jellege nem zárja ki a másik fél írásban és részletesen köteles tájékoztatni a szerződésszegő felet a kötelezettségszegés tartalmáról és az elvárt, szerződésszerű intézkedés módjáról. A szerződésszegő fél köteles a szerződéses kötelezettségének ésszerű határidőn, de legkésőbb 30 napon belül eleget tenni, vagy a szerződésszegést más, a másik fél által elfogadható módon orvosolni.

Amennyiben a szerződésszegő fél kötelezettségét a felszólítás ellenére sem teljesíti, a másik fél jogosult a Szerződést felmondani.

12.5. A közszolgáltatási szerződés felmondási ideje 6 hónap.

12.6. Felek tudomásul bírnak arról, hogy a Koordináló szerv jelen szerződésnek és annak módosításainak a vonatkozó jogszabályok szerinti megfelelőségét vizsgálja. Ha a Koordináló szerv a szerződés vagy módosításai tekintetében észleli, hogy az nem felel meg a jogszabályi előírásoknak, ezt jelzi az Ellátásért felelősnek. Ha az Ellátásért felelős a Koordináló szerv jelzésének kézhezvételét követő 30 napon belül nem módosítja a szerződést, úgy a Koordináló szerv jogosult az illetékes hatóságnál eljárást kezdeményezni.

13. A szerződés megszűnésével kapcsolatos rendelkezések

13.1. Felek megállapodnak abban, hogy a Szerződés bármely oknál fogva történő megszűnéséig, (megszüntetésig) kötelesek egymással teljes körűen elszámolni, különös tekintettel az Ellátásért felelős feladat-ellátási körébe tartozó és Közszolgáltató által végzett közszolgáltatás más közszolgáltató általi zavartalan biztosítására.

13.2. A Szerződés megszűnése esetén a közszolgáltatás ellátásával kapcsolatos, folyamatban lévő ügyek iratait és nyilvántartásait a Közszolgáltató az Ellátásért felelősnek a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés megszűnése napján átadja.

13.3. A hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés megszűnése vagy megszüntetése esetén, továbbá ha a Közszolgáltató nem rendelkezik minősítési engedéllyel, vagy a Koordináló szerv a megfelelőségi véleményét visszavonta, a közszolgáltató az új közszolgáltató kiválasztásáig, de legfeljebb hat hónapig a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást változatlanul ellátja.

13.4. Ha a hulladékgazdálkodási szerződést a Közszolgáltató felmondja, az Ellátásért Felelős haladéktalanul gondoskodik az új közszolgáltató kiválasztásáról.

14. Vegyes és záró rendelkezések

14.1. A Szerződésre, alkalmazására és értelmezésére a magyar jogszabályokat kell alkalmazni.

14.2. A Szerződéssel kapcsolatos, valamint az annak megsértéséből, megszűnéséből, érvényességéből vagy értelmezéséből eredő vagy ezzel összefüggő valamennyi jogvitában a felek a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező rendes bírósághoz fordulnak.

14.3. A Szerződő Felek kötelezik magukat arra, hogy a Szerződés teljesítése során tudomásukra jutott valamennyi információt, adatot, a szerződéssel összefüggésben keletkezett dokumentumok tartalmát üzleti titokként kezelik, azokat kizárólag Szerződés céljaira használják fel, és csak azon munkatársaik számára teszik azokat megismerhetővé, akiknek a feladatai ellátásához azok megismerése szükséges, és írásban kötelezettséget vállaltak az üzleti titok megtartására. Az üzleti titok fogalma értelemszerűen nem foglalja magában azokat az információkat, adatokat, stb., amelyek a felek bármelyike vagy a közvélemény előtt már ismertek voltak vagy később, a titoktartási kötelezettség megsértése nélkül váltak széles körben ismertté, vagy megismerhetővé.

14.4. A titoktartási kötelezettség nem vonatkozik törvény, illetve önkormányzati rendelet alapján a közérdekű és a közérdekből nyilvános adatokra, illetve az üzleti titok megismerését hatóságok, állami, önkormányzati szervek számára biztosító rendelkezésekre.

14.5. A Szerződés egyes rendelkezéseinek érvénytelensége esetén a szerződés egyéb részei érvényben maradnak. Az érvénytelen rendelkezést a felek érvényes, gazdasági szempontból a lehető legnagyobb mértékben egyenértékű rendelkezéssel váltják fel.

14.6. A Szerződésből eredő jogok és kötelezettségek teljes mértékű vagy részleges engedményezéséhez a mindenkori másik fél előzetes, írásbeli hozzájárulása szükséges.

14.7. A felek képviselői kijelentik, hogy a Szerződés aláírására teljes körű felhatalmazással rendelkeznek.

14.8. Szerződés annak valamennyi mellékletével együtt érvényes.

3. melléklet a 14/2012. (VI. 11.) önkormányzati rendelethez

K É R E L E M Hulladékszállítási díj kedvezmény/ edényméret kedvezmény* igénylésére

1. Igénylő neve:

2. Születési helye, ideje:

3. Anyja neve:

4. Lakcíme:

5. Hulladékszállítással érintett ingatlan címe:

5a. A hulladékszállítással érintett ingatlan használatának jogcíme:

5b. A hulladékszállítással érintett ingatlant használók létszáma a személyi adat és lakcímnyilvántartás szerint:…………..fő

5c. Alulírott igénylő a fenti hulladékszállítással érintett ingatlanban lakó- és tartózkodási hellyel rendelkezők személyi adat és lakcím nyilvántartás szerinti létszáma alapján – az általuk termelt hulladék mennyiségére figyelemmel – a hulladékszállítási díj 50%-os kedvezménye iránt / edényméret kedvezmény jogosultság igazolására * nyújtok be kérelmet. *a megfelelő rész aláhúzandó

6. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek. Fenti személyes adataim kezeléséhez a kérelem elbírálása és a kedvezmény nyújtása érdekében a döntés előkészítésében, a döntés meghozatalában és a végrehajtásában közreműködők vonatkozásában hozzájárulok.

1

Hatályon kívül helyezte a 12/2017. ÖR, hatálytalan 2017.11.09.-től