Balatongyörök Község Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2021. (IX.23.) önkormányzati rendelete
Balatongyörök Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019. (XI.25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 09. 24- 2021. 09. 24Balatongyörök Község Önkormányzat Képviselő-testületének 19/2021. (IX. 23.) önkormányzati rendelete
Balatongyörök Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019. (XI.25.) önkormányzati rendelet módosításáról
Balatongyörök Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 16/A. § c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet címe helyébe a következő rendelkezés lép:
„Balatongyörök Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról ”
2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzat egyes feladatainak ellátására társulásban vesz részt. (4. melléklet)”
3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 13. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„13. § A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat és hatásköröket e rendelet 1. melléklete, a Bizottságra átruházott feladat és hatásköröket e rendelet 2. melléklete, a jegyzőre átruházott feladat-és hatásköröket a 3. melléklet tartalmazza.”
4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„14. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma 7 fő.
(2) A Képviselő-testület döntéshozatalához szükséges létszám:
- a) egyszerű többség: a jelen levő képviselők több, mint fele,
- b) minősített többség: a megválasztott képviselők több, mint fele, azaz 4 fő.
(3) A Képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.
(4) A képviselő-testület ülése nyilvános.
(5) A képviselő-testület zárt ülést tart
- a) önkormányzati hatósági, összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetés ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetében,
- b) az érintett kérésére választás, kinevezés felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor.
(6) A képviselő-testület zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.
(7) A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv, amelyet a polgármester jóváhagyás végett minden év utolsó soros képviselő-testületi ülésére terjeszt elő, amelyről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.
(8) A zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a jegyző, továbbá meghívása esetén a hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vesz részt.
(9) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvbe csak a képviselő-testület, a bizottságok tagjai, a törvényességi felügyeletet ellátók tekinthetnek be. A döntésben érintett személy csak a jelenlétük alatt elhangzottakról készült jegyzőkönyv tartalmát ismerhetik meg. ”
5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„6/A. A munkaterv
14/A. § (1) A képviselő-testület működésének alapja az éves munkaterv.
(2) A munkaterv tervezetét - a polgármester irányításával - a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett minden év utolsó soros képviselő-testületi ülésére, melyről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.
(3) A munkaterv összeállításához javaslatot kell kérni:
- a) valamennyi képviselő-testületi tagtól,
- b) a bizottság nem képviselő-testületi tagjaitól,
- c) a jegyzőtől.
(4) A munkatervi javaslatokat a munkaterv megtárgyalását megelőzően 15 nappal korábban a polgármesterhez kell benyújtani.
(5) A munkatervnek tartalmaznia kell:
- a) az ülésnapok időpontját,
- b) a napirendi pontok tárgyát, címét, előterjesztőjét és az előkészítésért felelős nevét,
- c) a közmeghallgatás időpontját.
(6) A képviselő-testület munkatervében elrendelheti egyes napirendek két fordulóban történő tárgyalását. A első fordulóban meg kell határozni az elérni kívánt célokat és az előkészítés főbb mozzanatait. A második fordulóban vitatja meg a testület az előterjesztést és hozz meg a döntését. ”
6. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 23. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Előterjesztés benyújtására jogosult:)
- „c) a Bizottság elnöke,”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 23. § (2) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Előterjesztés benyújtására jogosult:)
- „e) a jegyző, aljegyző,”
(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 23. § (2) bekezdése a következő f) és g) ponttal egészül ki:
(Előterjesztés benyújtására jogosult:)
- „f) a polgármester által felkért személy,
- g) a polgármester által meghatározott esetben és ügyben a település társadalmi/civil szervezetének elnöke/vezetője.”
(4) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 23. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A képviselő-testületi ülésre az előterjesztést a (4) bekezdésben foglalt kivétellel írásban kell benyújtani. Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a Képviselő-testület ülése előtt 10 nappal kell a jegyzőhöz eljuttatni annak érdekében, hogy az előterjesztésre vonatkozó jogszabályokat rendelkezésre bocsáthassa, jogszerűségi észrevételt tehessen, elkészítse a hiányzó határozati javaslatot és gondoskodjék valamennyi anyag postázásáról.”
7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 35. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A rendeletek kihirdetése az Önkormányzat hirdetőtábláján történik.
(2) A jegyző a rendeletek kihirdetésén felül gondoskodik azok nyilvántartásáról és folyamatos felülvizsgálatáról.”
8. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 36. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) A képviselő-testület az alábbi kérdésekben a szavazati arányok rögzítésével, alakszerű határozat nélkül dönt:
- a) napirend elfogadása,
- b) lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés elfogadásáról, amennyiben újabb határidő vagy feladat nem kerül megállapításra,
- c) a polgármester ás az alpolgármester előző soros testületi ülés óta tett fontosabb intézkedéseiről, eseményeiről szóló beszámoló elfogadása,
- d) a polgármester és a bizottságok átruházott hatáskörben hozott döntéseinek jóváhagyása,
- e) interpellációra adott válasz elfogadásáról, tudomásul vételéről,
- f) tájékoztatók, beszámolók elfogadásáról, tudomásul vételéről. ”
9. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 37. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A választópolgárok - zárt ülés kivételével - betekinthetnek a képviselő-testület előterjesztéseibe és az üléseinek jegyzőkönyveibe. Erre a közös önkormányzati van lehetőség.
(6) A zárt ülésekről külön jegyzőkönyvet kell készíteni és azokat elkülönítve, zárt szekrényben a közös önkormányzati hivatalban kell tartani és elkülönítve kezelni. ”
10. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 50. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A polgármester ügyfélfogadási ideje szerdánként tizenhárom órától tizenhat óráig tart, előzetes időpont egyeztetés alapján. A fogadóóra helye az Önkormányzat székhelye.”
11. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
(3) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.
12. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet
- a) 16. § (2) bekezdése,
- b) 23. § (2) bekezdés d) pontja,
13. § Ez a rendelet 2021. szeptember 24-én lép hatályba.
1. melléklet
1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 1. melléklete a következő 11. ponttal egészül ki:
„11. ellátja azokat a feladat- és hatásköröket, melyeket a településkép védelemről szóló önkormányzati rendelet a hatáskörébe utal,
12. gyakorolja a hatáskört és dönt a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény és a településkép védelméről szóló 3/2016. (II.23.) önkormányzati rendelet alapján a településképi véleményezési eljárás, a településképi bejelentési eljárás és a településképi kötelezés (településképérvényesítő eszközök) hatáskörben és ügyekben.”
2. melléklet
1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 1. pont helyébe a következő pont lép:
„1. „Biró Róbert polgármester
”
2. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 2. pont helyébe a következő pont lép:
„2. „Csillag Vince alpolgármester
”
3. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 3. pont helyébe a következő pont lép:
„3. „Kiss László Tibor
”
4. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 4. pont helyébe a következő pont lép:
„4. „Tüske Tibor János
”
5. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 5. pont helyébe a következő pont lép:
„5. „Bán Ferenc
”
6. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 6. pont helyébe a következő pont lép:
„6. „Surányi Norbert
”
7. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 5. melléklet 7. pont helyébe a következő pont lép:
„7. „Ábrahám Tamás
”
3. melléklet
1. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 1. pont helyébe a következő pont lép:
„1. „Tüske Tibor János bizottság elnöke”
2. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 2. pont helyébe a következő pont lép:
„2. „Bán Ferenc”
3. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 3. pont helyébe a következő pont lép:
„3. „Ábrahám Tamás”
4. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 4. pont helyébe a következő pont lép:
„4. „Kiss Sándor külsős tag”
5. A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 22/2019.(XI.25.) önkormányzati rendelet 6. melléklet 5. pont helyébe a következő pont lép:
„5. „Németh László külsős tag
”