Sümegcsehi Község Önkormányzat

Sümegcsehi Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2013.(IX.10.) önkormányzati rendelete a 2/2013.(III.11.) önkormányzati rendelet módosításáról az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 09. 11- 2018. 08. 14

Módosításokkal egységes szerkezetben


SÜMEGCSEHI KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

14/2013. (IX.10.) önkormányzati rendelettel

módosított 2/2013.(III.11.)önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről


Sümegcsehi Község Önkormányzatának Képviselő-testülete A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés b) és h) pontjaiban, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. Törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva az önkormányzat 2013.évi költségvetéséről a következőket rendeli el:

1. §. A rendelet hatálya

(1)   A rendelet hatálya kiterjed :

Sümegcsehi Község Önkormányzatára, valamint az önkormányzat költségvetésében szereplő költségvetési szervekre

Az Önkormányzat költségvetési szervei:

a.) Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek:

            - Sümegcsehi Községi Önkormányzat Képviselő testülete

- Sümegcsehi-Döbröce Községek Körjegyzősége

b.) Önállóan működő költségvetési szerv

- Sümegcsehi Lurkó Napközi Otthonos Óvoda Egységes Óvoda-bölcsőde

2. §. A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, költségvetési egyenleg

(1) A képviselő-testület a 2013. évi költségvetése

bevételi főösszegét                                               117.268,- e Ft-ban,

 kiadási  főösszegét                                              117.268,- e Ft-ban

állapítja meg.


2.) A képviselő-testület az (1) bekezdés szerinti 9.427,- e Ft összegű - költségvetési bevételek és kiadások egyenlegét az előző évi pénzmaradvány igénybevételével finanszírozza.


 3.) A 102.420 e Ft költségvetési bevételből 4.268 e Ft működőképesség megőrzését szolgáló kiegészítő támogatás.

A hitelfelvétel bevétele 0 Ft.


(4) Az (1) bekezdés szerinti bevételi és kiadási főösszeg előirányzat-csoportonkénti összegeit az 1. melléklet, a működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2 melléklet részletezi.


3.§. Költségvetési bevételek


(1) Az önkormányzat 2013.évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti összetételét a 3. melléklet alapján határozza meg.


(2) A képviselő-testület a működési bevételek összegét 85.737,- e Ft-ban, a felhalmozási bevételek összegét 31.531,- e Ft-ban állapítja meg.


(3) Az önkormányzat 2013. évi működési célú költségvetési támogatását jogcímenként a 4. melléklet alapján határozza meg.


4.§. Költségvetési kiadások


 (1)  Az önkormányzat 2013. évi működési költségvetési előirányzatait a  képviselő-testület a következők szerint határozza meg.


működési kiadási előirányzat összesen:                                                               85.737,- e Ft

ebből:

- személyi jellegű kiadások:                                                                                27.043,-e Ft

- munkáltatót terhelő járulékok:                                                                            6.128,-e Ft

- dologi kiadások:                                                                                              28.575.- e Ft

- ellátottak pénzbeni támogatása                                                                           7.215,- e Ft

- egyéb működési kiadások:                                                                                15.018,- e Ft

- tartalék:                                                                                                             1.758,- e Ft

(2.) Az önkormányzat 2013. évi felhalmozási költségvetési előirányzatait a képviselő-testület a következők szerint határozza meg:

felhalmozási kiadások előirányzata összesen:                                       31.531,- e Ft.

ebből:

- beruházások előirányzata:                                                                                 5681,-e Ft,

- felújítások előirányzata:                                                                                  24.000,-e Ft

- lakástámogatás                                                                                                    150, e Ft

- Egyéb felhalmozási kiadás                                                                               1.700,- e Ft

(3) A képviselő-testület a 2013.évi kiadási előirányzatait kötelező és önként vállalt feladatok szerinti bontásban a 5. melléklet  szerint  a kötelező és önként vállalt feladatait a 6. sz. melléklet szerinti bontásban fogadja el.


(4) Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 7. melléklet szerint határozza meg.

(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként az 8. melléklet szerint részletezi.

(6) Az önkormányzat költségvetésében szereplő kiadások feladatonkénti részletezését a 9.számú melléklet tartalmazza.

(7) Az önkormányzatnak adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége nincs.

(8) Az önkormányzatnak 2013 évi adósságot keletkeztető fejlesztési célja nincs.

(9) Elkülönítetten az európai uniós forrásból megvalósuló program, projekt jelenleg nincs az önkormányzatnak, ezért az erre vonatkozó melléklet nem szerepel a rendeletben.

(10) A Képviselő-testület az önkormányzatnál és intézményeinél a 2013. évi engedélyezett összlétszámot 20 főben,(Önkormányzat 4 fő, Óvoda 7 fő Körjegyzőség 3 fő) a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatát 5 főben állapítja meg.


(11) Az önkormányzat a kiadások között 200 E Ft általános tartalékot állapít meg.[1] A tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület fenntartja magának[2].

(12) A finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület fenntartja magának.

(13) Az önkormányzat előirányzat felhasználási ütemtervét a 10. számú melléklet szerint részletezi.

(14) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 11.1-11.2. mellékletek szerint határozza meg.


5. § A költségvetés végrehajtásának szabályai

(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(3) A költségvetési szerveknél jutalom nem tervezhető.

(4) Amennyiben a költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át és a tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor az irányító szerv a költségvetési szervnél önkormányzati biztost jelöl ki.

6. § Az előirányzatok módosítása

(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönthet.

(2) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.

(3) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, a negyedévet követő hó 25. napjáig, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

 (4)A Közös Önkormányzati Hivatal felhatalmazást kap a számviteli, illetve a központi előírások alapján a megfelelő költségvetési és beszámoló tájékoztatók elkészítésére, és leadására.

7 § A gazdálkodás szabályai

(1)   A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2)   Az önállóan működő költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a képviselő-testületi határozattal elfogadott munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.

(3)   Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv által a (önállóan működő és gazdálkodó, vagy önállóan működő) költségvetési szerv számára ellátott feladatok fedezetéül az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv nyilvántartásaiban elkülönített előirányzatok szolgálnak, amelyet az önállóan működő költségvetési szerv érdekében használ fel.

(4)   Az önállóan működő költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetésében részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.

(5)   Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(6)   A költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.

(7)   A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy a likviditási gondok elkerülése érdekében átmenetileg fejlesztési forrást használjon fel működési célokra. A működési források realizálásakor a felhasznált fejlesztési forrást vissza kell pótolni.

(8)   A Közös Önkormányzati Hivatal  felhatalmazást kap a számviteli, illetve a központi előírások alapján a megfelelő költségvetési és beszámoló tájékoztatók elkészítésére, és leadására.

(9) A működőképesség megőrzése érdekében a Képviselőtestület elrendeli, hogy a Közös Önkormányzati Hivatal készítse elő a „Működőképesség megőrzését szolgáló„ kiegészítő támogatás benyújtásához szükséges igénybejelentést.

8. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért a jegyző a felelős.

(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Zalaszentgrót Polgármesteri Hivatal útján gondoskodott. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.


9. § Záró és vegyes rendelkezések

Ez a rendelet a 2013 március 19-én lép hatályba, rendelkezéseit azonban a 2013. évi költségvetés végrehajtása során 2013. január 1. napjától alkalmazni kell.


A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.



            Farkas Zsolt                                        Ph.                              Bödör Endréné

            polgármester                                                                           jegyző


A rendelet kihirdetve.


Sümegcsehi, 2013. március 11.


                                                                                                          Bödör Endréné

                                                                                                           jegyző




Módosította: 14/2013. (IX.10.) önkormányzati rendelet  Hatályos:2013. IX. 11-től