Felsőszenterzsébet Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2014. (II.12.) önkormányzati rendelete

Felsőszenterzsébet Község Önkormányzat pénzkezelésének rendjéről

Hatályos: 2014. 02. 13

Felsőszenterzsébet Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (6) bekezdésében, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) és g) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 12. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

 

1. § A rendelet hatálya a Felsőszenterzsébet Község Önkormányzatra (a továbbiakban: Önkormányzat), a Csesztregi Közös Önkormányzati Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal) és az önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.

 

2. § A rendeletben meghatározottak alapján köteles az Önkormányzat, a Hivatal és a költségvetési szervek a Pénzkezelési Szabályzatot elkészíteni.

 

3. § Kötelezettségvállalás elsősorban utalással történő fizetésrendezéssel vállalható, az összeg nagyságrendjére való tekintet nélkül.

 

4. § Bankkártyával történő fizetés csak a tisztségviselőknek (polgármester, alpolgármester) engedélyezett, ennek szabályait a Pénzkezelési Szabályzatban kell rögzíteni.

 

5. § Intézmény a számlájáról bankkártyával nem fizethet, bankkártyát a számlavezető banktól nem igényelhet.

 

6. § A házipénztárba készpénzben befizethető bevételek: telefondíj térítés, közterület használati díj, lakbér, előírt bérvisszafizetés, folyóirat értékesítés, gondozási térítési díj, étkezési térítési díj, kártérítés, továbbértékesített nyomtatványok, kiadványok, bérleti díj, sírhely megváltás.

 

7. § A házipénztárból készpénzben kifizethető kiadások: szociális juttatások, tisztségviselők tiszteletdíja, költségátalánya, üzemanyag elszámolás, reprezentáció, beruházások engedélyezéséhez hatóságtól dokumentum beszerzése, kiküldetés útiköltség elszámolása, munkába járás költségtérítése, postaköltség, gépkocsi mosatás, autópálya matrica vétele, beszerzések, közmunkásoknak kifizetés.

 

8. § A pénztárban záró pénzkészletként a Pénzkezelési Szabályzatban maximum 500.000 Ft határozható meg.

 

9. § A pénztár nyitva tartás rendjét úgy kell meghatározni, hogy az engedélyezett záró pénzkészlet feletti összeg a számlavezető bankba befizethető legyen.

 

10. § (1) Utólagos elszámolásra előleg kiadása: kiküldetési költségre legfeljebb 50.000 Ft, beszerzésre legfeljebb 500.000 Ft, reprezentációra legfeljebb 200.000 Ft, postaköltségre legfeljebb 50.000 Ft, üzemanyag vásárlásra legfeljebb 100.000 Ft adható ki.

(2) Az utólagos elszámolásra kiadott előleg elszámolásakor a pénztáros kötelessége ellenőrizni, hogy az előleg a kiadott célra került felhasználásra. Az elszámolás amennyiben eltér a kérelmezett céltól, írásban köteles jelenteni a pénzügyi vezetőnek, és addig nem teljesítheti a kifizetést, amíg arra külön engedélyt nem kap.

(3) A pénzügyi vezető köteles ellenőrizni a céltól történő eltérést, arról jegyzőkönyvet készíteni és döntést kell hoznia a kifizetés engedélyezésére.  Amennyiben a pénzügyi vezető nem engedélyezi a kifizetést, a munkáltatónak kell az utólagos elszámolásra kiadott előleggel kapcsolatban döntést hozni.

(4) Az utólagos elszámolásra kiadott előleg 30 napon túl történő elszámolásakor a dolgozót terheli a személyi jövedelemadó megfizetési kötelezettség.

 

11. § A pénztárban kezelt értéket képviselő jegyek (Erzsébet utalvány, stb.) nyilvántartásának, elszámolásának rendjét, arra jogosultak személyét a Pénzkezelési Szabályzatban kell rögzíteni.

 

12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba. 

 

                                   dr. Tüske Róbertné                                Kálmán Elek

                                   jegyző                                                  polgármester