Belsősárd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013.(IV.10.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2014. 01. 02- 2014. 04. 30Belsősárd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2013.(IV.10.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról
2014-01-02-tól 2014-04-30-ig
Belsősárd Község Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában, a 3. § (5) bekezdés tekintetében a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 47. § (1) bekezdés d) pontjában és 49. § (2) bekezdésében, a 15-16. § tekintetében a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény 9-10. §‑ában, a 21. § tekintetében a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 28/B. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat
a) hivatalos megnevezése: Belsősárd Község Önkormányzata,
b) székhelye: Belsősárd, Petőfi utca 18.,
c) hivatala: Rédicsi Közös Önkormányzati Hivatal.
(2) Az önkormányzat működési területe Belsősárd község teljes közigazgatási területe.
(3) Az önkormányzat jelképeit, használatuk részletes szabályait külön önkormányzati rendelet határozza meg.
2. § (1) A képviselő-testület által átruházott hatásköröket az 1. melléklet tartalmazza.
(2) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a 2. mellékletben meghatározott, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyekben.
2. A képviselő-testület működése
3. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma 5 fő.
(2) A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.
(3) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 alkalommal ülésezik.
(4) A képviselő-testület szükség szerint tart falugyűlést. A falugyűlésen elhangzott vélemények és javaslatok a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonást is szolgálják.
(5) Helyi népszavazást a választópolgárok 25 %‑a kezdeményezhet, helyi népi kezdeményezést a választópolgárok 10 %‑a nyújthat be. A helyi népszavazás és népi kezdeményezés lebonyolítására a helyi önkormányzatokról szóló törvényben és a választási eljárásról szóló törvényben foglaltak az irányadók.
4. § (1) A közmeghallgatásra a képviselő-testületi ülés szabályai vonatkoznak az e §‑ban foglalt eltérésekkel.
(2) A polgármester az ülés előtt legalább 5 nappal szórólapok kiküldésével vagy az önkormányzat hirdetőtábláján hirdetmény közzétételével tájékoztatja a helyi lakosságot és a helyben érdekelt szervezeteket a közmeghallgatás helyéről, idejéről és az ismertetésre kerülő tárgykörökről.
(3) A képviselő-testület tagja a közmeghallgatáson szóban vagy a közmeghallgatást követő tizenöt napon belül írásban válaszol a helyi lakos és a helyben érdekelt szervezet képviselője által feltett helyi közügyet érintő kérdésre és javaslatra.
5. § (1) A képviselő-testületi ülés meghívóját a képviselők, a tanácskozási joggal meghívottak és a részvételi joggal jelenlévők az ülés előtt legalább 3 nappal megkapják. A testületi ülés időpontja, helye és napirendje hirdetmény formájában az önkormányzat hirdetőtábláján közzétételre kerül. A képviselő-testület nyilvános ülésére középületben vagy nyilvános helyen kerülhet sor.
(2) A polgármester a sürgősség okának megjelölésével telefonon vagy írásban rendkívüli testületi ülést hív össze, ha a képviselő-testület döntéshozatalát a rendelkezésre álló határidő rövidsége indokolja. A rendkívüli testületi ülésre az (1) bekezdésben rögzített szabályok nem alkalmazandók.
(3) A képviselő-testület más település képviselő-testületével együttes ülést tarthat. Az együttes ülést a polgármesterek előzetes egyeztetése alapján a közös önkormányzati hivatal székhelye szerint illetékes önkormányzat polgármestere, a közösen ellátott feladat gesztor önkormányzatának polgármestere, vagy az érintett polgármesterek előzetes megállapodása szerinti polgármester hívja össze és vezeti le. Az együttes ülés az érintett településeken vagy a közös önkormányzati hivatal székhelyén középületben vagy nyilvános helyen tartható meg.
(4) A polgármester a napirend tárgyalásához tanácskozási joggal meghívhat bármely természetes és jogi személyt.
(5) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök képviselő hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését.
6. § (1) A polgármester a testületi ülés vezetése során:
a) megállapítja, hogy a képviselő-testület ülését e rendeletben foglaltaknak megfelelően hívták össze,
b) megállapítja az ülés határozatképességét.
(2) A képviselő-testület az ülés napirendjéről vita nélkül határoz.
(3) Az alakuló ülés, a rendkívüli ülés és az együttes ülés kivételével a polgármester
a) beszámol a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásának állásáról,
b) tájékoztatást ad az előző képviselő-testületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről,
c) beszámol az átruházott hatáskörben hozott döntésekről,
d) beszámol az előző polgármesteri beszámoló óta eltett időszakban folytatott tevékenységéről.
7. § (1) Előterjesztésnek minősül a rendelet és határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra.
(3) Írásban kerül benyújtásra a rendelet-tervezet, a költségvetés végrehajtásáról szóló tájékoztató és a társulási megállapodás. Kisebb mértékű módosítás esetén a polgármester eltekinthet az írásbeli előterjesztéstől.
(4) Előterjesztés benyújtására jogosult:
a) a polgármester,
b) a települési képviselő,
c) a jegyző,
d) a költségvetési szerv vezetője,
e) a beszámolási kötelezettséggel rendelkező szervezet vezetője,
f) a képviselő-testület bizottsága.
8. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön vitát nyit, melynek során:
a) Az előadó a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet és ismerteti a képviselő-testület tagja vagy a tanácskozási joggal résztvevő által az ülést megelőző napig írásban benyújtott kérdést.
b) A képviselő-testület tagja és a tanácskozási joggal résztvevő felszólalhat, melynek során kérdést tehet fel és véleményt nyilváníthat.
c) Az ülésen megjelent helyi lakos a napirendhez kapcsolódva kérdést tehet fel és hozzászólhat, ha a polgármester a szót megadja.
d) Az előadó a képviselő-testület tagja és a tanácskozási joggal résztvevő által feltett kérdésre válaszol, a helyi lakos által feltett kérdésre válaszolhat.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor.
(3) Az előterjesztő a javaslatot, a képviselő-testület tagja a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.
(4) A vita elhúzódása esetén a vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a képviselő-testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(5) A vita lezárása után a határozathozatal előtt a polgármester megadja a szót a jegyzőnek, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
9. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:
a) Figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgytól vagy sértő kifejezéseket használ.
b) Rendre utasíthatja azt a személyt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan magatartást tanúsít.
(2) A nyilvános ülésen megjelent személy által okozott rendzavarás esetén a polgármester az érintettet rendre utasíthatja, ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására is kötelezheti. A képviselő-testület tagja a terem elhagyására nem kötelezhető.
(3) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
10. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a képviselő-testület, majd a javaslatokkal és módosításokkal kiegészített eredeti határozati javaslatról.
(2) A képviselő-testület
a) zárt ülést tart választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor, amennyiben
aa) az érintett a testületi ülés megkezdése előtt írásbeli kérelmet nyújt be a polgármesternek,
ab) az érintett a napirend tárgyalása előtt a képviselő-testületi ülésen szóban kéri,
b) dönt a zárt ülés elrendeléséről, ha
ba) az üzleti titok jogosultja előzetesen írásban kéri az üzleti titoknak minősülő adatok pontos megjelölésével,
bb) a polgármester javasolja az önkormányzat üzleti érdekére hivatkozva.
(3) A nyílt szavazás módja kézfelemelés.
(4) A titkos szavazás lebonyolítására borítékba helyezett szavazólapon, külön helyiség igénybevételének biztosításával kerül sor. A szavazásról külön jegyzőkönyv készül.
(5) A név szerinti szavazáskor a jegyző ABC sorrendben felolvassa a tagok nevét, s a jelenlévő tagok pedig a nevük elhangzásakor "igen"-nel vagy "nem"-mel szavaznak.
(6) A képviselő-testület határozat hozatala nélkül dönt:
a) napirend elfogadásáról,
b) ügyrendi kérdésekben,
c) név szerinti szavazás elrendeléséről,
d) szakmai beszámolók és tájékoztatók tudomásul vételéről,
e) a társadalmi egyeztetés során beérkezett kisfogásokról, javaslatokról és észrevételekről.
11. § (1) A közzététel dátumán a határozat meghozatalának, az utasítás kiadásának napját kell érteni
a) a képviselő-testület egyedi határozata,
b) a polgármester utasítása és
c) a jegyző utasítása
megjelölésében.
(2) A jegyző a rendeletekről és a határozatokról nyilvántartást vezet.
12. § (1) A testületi ülés jegyzőkönyve a törvényben meghatározottakon felül tartalmazza a meghívót, a távol maradt képviselő-testületi tagok nevét és távolmaradásuk okát.
(2) A testületi ülés jegyzőkönyvének
a) eredeti papíralapú példányát a jegyző kezeli,
b) egy elektronikus példánya a helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzéséért felelős szervnek kerül megküldésre,
c) egy másolati példányát a polgármester kezeli és őrzi.
(3) A jegyző a közérdekű adatokra vonatkozó általános szabályoknak alkalmazásával, személyes adatok védelmére és az üzleti titokra vonatkozó szabályok betartásával biztosítja a zárt ülés jegyzőkönyvében szereplő közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerhetőségét.
(4) A jegyzőkönyvbe történő betekintésre a közös önkormányzati hivatalban személyesen ügyfélfogadási időben van lehetőség. A jegyzőkönyvről, annak egyes részeiről és más önkormányzati dokumentumokról térítési díj ellenében kérhető másolat, személyesen vagy írásban.
13. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) a képviselő-testület tagja,
b) a jegyző,
c) a településen működő civil szervezet.
(2) Az önkormányzati rendelet kihirdetése a jogszabály megalkotásáról és megtekintésének helyéről szóló hirdetmény az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztésével történik meg.
(3) A jegyző folyamatosan figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletek hatályosulását, a jogszabályi környezet és a helyi viszonyok változásának függvényében, de legalább ötévente elvégzi az utólagos hatásvizsgálatot. A képviselő-testület tagja kezdeményezheti, a képviselő-testület elrendelheti bármely önkormányzati rendelet utólagos hatásvizsgálatát.
3. A képviselő-testület bizottsága
14. § (1) A képviselő-testület által létrehozott állandó bizottság: a háromtagú Ügyrendi-Igazgatási Bizottság.
(2) Az Ügyrendi-Igazgatási Bizottság által ellátandó feladatok:
a) Önkormányzati képviselők és polgármester vagyonnyilatkozatának vizsgálata, nyilvántartása, ellenőrzése.
b) Önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének kivizsgálása.
c) Titkos szavazás esetén szavazatszámláló bizottsági feladatok ellátása.
(3) A képviselő-testület indokolt esetben meghatározott feladat ellátására háromtagú ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása a feladata elvégzéséről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
(4) A bizottság belső működési szabályait maga állapítja meg. A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül a testületi ülés jegyzőkönyvére vonatkozó szabályoknak megfelelően, melyet a bizottság elnöke és korelnök képviselő tagja ír alá. A bizottság elnökének tartós akadályoztatása esetén a bizottság ülését a bizottság korelnök képviselő tagja hívja össze és vezeti, a bizottsági ülés jegyzőkönyvét a két jelenlévő tag írja alá.
4. A polgármester, az alpolgármester és a képviselő
15. § (1) A polgármester a törvényben és képviselő-testületi határozatban rögzített feladatain felül
a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széles körű nyilvánosságát,
b) segíti a települési képviselők munkáját,
c) együttműködik a társadalmi szervezetekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel.
(2) A polgármester a megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.
(3) A polgármester a munkaidejét úgy osztja be, hogy feladatainak határidőben eleget tegyen. A polgármester az önkormányzat hivatali helyiségében fogadóórát tart minden páros hét hétfőjén 18‑19 óráig.
(4) A polgármester a tisztsége megszűnését követően az alpolgármesteri tisztség betöltetlensége vagy az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén a munkakörét a korelnök képviselőnek adja át.
16. § (1) A képviselő-testület a saját tagjai közül egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.
(3) Az alpolgármester a munkaidejét úgy osztja be, hogy feladatainak határidőben eleget tegyen.
(4) Az alpolgármester az önkormányzat hivatali helyiségében fogadóórát tart minden negyedév első hónapjának első hétfőjén 17‑18 óráig.
17. § (1) A képviselő
a) köteles tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában,
b) köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
c) köteles felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,
d) köteles írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő-testület vagy a bizottság ülésén vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,
e) köteles kapcsolatot tartani a település polgáraival és az önszerveződő lakossági közösségekkel,
f) köteles bejelenteni személyes érintettségét a döntéshozatalnál.
(2) Igazolt a képviselő távolmaradása, ha távollétét előzetesen bejelentette vagy betegség miatt volt távol.
(3) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztása esetén a mulasztó képviselő-testületi tag tárgyhavi tiszteletdíja 20 %‑kal csökken.
(4) A vagyonnyilatkozat kezelésének rendje:
a) A képviselő a vagyonnyilatkozatot a Rédicsi Közös Önkormányzati Hivatalba nyújtja be, zárt borítékban, az Ügyrendi-Igazgatási Bizottsághoz címezve, a település nevének feltüntetésével.
b) A Rédicsi Közös Önkormányzati Hivatal az átvett vagyonnyilatkozatokról a képviselő nevének és az átvétel időpontjának feltüntetésével nyilvántartást vezet, gondoskodik azok biztonságos őrzéséről és az Ügyrendi-Igazgatási Bizottság részére a feladata elvégzéséhez szükséges időtartamra történő átadásáról.
c) A képviselő vagyonnyilatkozatának megtekintése iránti igény az Ügyrendi-Igazgatási Bizottság elnökéhez jelenthető be, a betekintésre előre egyeztetett időpontban a Rédicsi Közös Önkormányzati Hivatalban ügyfélfogadási időben kerülhet sor.
d) A vagyonnyilatkozat kezelésére és őrzésére egyebekben az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló törvény rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
5. A közös önkormányzati hivatal, a jegyző, aljegyző, egyéb társulások
18. § (1) Rédics, Baglad, Belsősárd, Bödeháza, Gáborjánháza, Gosztola, Külsősárd, Lendvadedes, Lendvajakabfa, Resznek, Szijártóháza és Zalaszombatfa Községek Önkormányzati Képviselő-testületei a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben rögzített feladatok ellátására közösen egységes hivatalt működtetnek, melynek elnevezése Rédicsi Közös Önkormányzati Hivatal. A hivatal székhelye: Rédics, Vasút utca 10.
(2) A Rédicsi Közös Önkormányzati Hivatal működésére vonatkozó legfontosabb szabályokat a társulási megállapodás, a költségvetési szerv alapító okirata és szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
(3) A közös önkormányzati hivatal működésének az ellenőrzése, a feladatok egyeztetése céljából az érdekelt községek polgármesterei a jegyző részvételével szükség szerint tartanak megbeszéléseket.
(4) A jegyző vagy megbízottja a hivatal székhelyén az ebédszünet kivételével a teljes munkaidő alatt, a nem hivatali székhely településen évente legalább egyszer – az érintett település önkormányzatának hirdetőtábláján legalább 5 nappal korábban közzétett időpontban – ügyfélfogadást tart.
19. § (1) A jegyző ellátja a számára jogszabályban vagy képviselő-testületi határozatban meghatározott feladatokat.
(2) A jegyző az alábbiak szerint jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének, a polgármesternek, ha a döntésük, működésük során jogszabálysértést tapasztal:
a) a képviselő-testület által elkövetett jogsértés esetén a képviselő-testület ülésén szóban, vagy a képviselő-testület valamennyi tagja részére írásban,
b) a társulás által elkövetett jogsértés esetén a társulási tanács ülésén szóban, vagy a társulási tanács elnöke részére írásban,
c) a képviselő-testület bizottsága által elkövetett jogsértés esetén a bizottság ülésén szóban, vagy a bizottság valamennyi tagja részére írásban,
d) a polgármester által elkövetett jogsértés esetén a polgármester részére írásban,
e) az önkormányzat szervei által elkövetett jogsértés esetén, amennyiben a jogsértés súlyossága indokolja vagy az önkormányzat szerve a jogsértést saját hatáskörében nem orvosolja, a képviselő-testület ülésén szóban, vagy a képviselő-testület valamennyi tagja részére írásban.
(3) A jegyző jogi szempontból ellenjegyzi
a) az önkormányzat által kötött szerződéseket, megállapodásokat,
b) az önkormányzat részéről cégszerű aláírást igénylő iratokat.
20. § A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a közös önkormányzati hivatalt alkotó polgármesterek lakosságszámarányos, többségi döntésükkel a jegyzői feladatok ellátásával pályázat kiírása nélkül a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő hivatali köztisztviselőt bízhatnak meg vagy alkalmazhatnak határozott időre.
21. § (1) A közös önkormányzati hivatal által lefolytatott közigazgatási hatósági eljárások során a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló törvény hatálya alá nem tartozó önkormányzati hatósági ügyben a (2) bekezdésben foglaltak kivételével az eljárási cselekmények elektronikus úton nem gyakorolhatók.
(2) Az eljárási cselekmények elektronikus úton gyakorolhatók a hatóságok egymás közötti kapcsolattartásában.
22. § (1) Az önkormányzat a 3. mellékletben foglalt jogi személyiségű társulásokban vesz részt.
(2) A társulás a működéséről szóló beszámoló keretében ad számot az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
6. Záró rendelkezések
23. § Ez a rendelet 2013. május 1-jén lép hatályba.
24. §[1]
1. melléklet a 3/2013.(IV.10.) önkormányzati rendelethez
A képviselő-testület által átruházott hatáskörök
a) A polgármesterre átruházott hatáskörök
A | |
1 | Átruházott hatáskör megnevezése |
2 | A közterületek fellobogózásáról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint elrendelheti a közterületek fellobogózását. |
3 | Eljár a település tisztaságáról és a környezetvédelem helyi szabályairól szóló önkormányzati rendelet 6. § (2) bekezdés b) pontja szerinti hatósági ügyben |
4 | Eljár az önkormányzat jelképeinek használatával kapcsolatos önkormányzati hatósági ügyben az önkormányzat jelképeiről szóló önkormányzati rendeletben foglaltaknak megfelelően. |
5[2] | Eljár a szociális és gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendeletben átruházott ügyekben. |
6[3] | |
7 | Eljár az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben átruházott ügyekben. |
8 | Ellátja a közbeszerzési és beszerzési szabályzatban meghatározott feladatokat. |
9 | Gondoskodik a közterület tisztántartásáról és lomtalanítási akciókkal kapcsolatos feladatok ellátásáról. |
10 | Gondoskodik a település belterületén a kóbor állatok befogásáról. |
11 | Gondoskodik arról, hogy a közút a biztonságos közlekedésre alkalmas, közvetlen környezete esztétikus és kulturált legyen. Eljár a közút mellett, kijelölt pihenőhelyen vagy várakozóhelyen elhelyezett, nem utasforgalomból származó hulladék ügyében. Tájékoztatást nyújt a közlekedésben részvevőknek, fogadja a közutak üzemeltetésével kapcsolatos, a forgalom biztonságát érintő bejelentéseket. |
12 | Elvégzi vagy elvégezteti a közlekedés biztonsága vagy a közút állaga érdekében halasztást nem tűrő közútkezelői munkákat. A közút kezelőjeként felszólítja és kötelezi a közúti közlekedésről szóló törvényben és végrehajtási rendeletében előírtakat tevékenységével vagy mulasztásával megszegő személyeket, indokolt esetben kezdeményezi a közlekedési hatóság eljárását. Kijavíttatja a közút megrongálódását, gondoskodik a közút tisztántartásáról, a hó eltakarításáról, továbbá az út síkossága elleni védekezésről. |
13 | Indokolt esetben gondoskodik a közút lezárásáról vagy forgalmának korlátozásáról (eltereléséről). |
14 | Eljár a közútkezelői hozzájárulások kiadásával, a közútkezelői hozzájárulás nélkül vagy attól eltérően végzett tevékenységekkel kapcsolatos ügyekben. |
15 | Az országos rendőrfőkapitánnyal kötött együttműködési megállapodásban foglaltak szerint felvételt készíthet a gépjárműről és annak hatósági jelzéséről szabályszegések elkövetésének bizonyítása érdekében. |
16 | Hatósági eljárásokban nyilatkozattételre jogosult, amennyiben az önkormányzat, a képviselő-testület (úgy is, mint építtető, közútkezelő, közmű-kezelő) ügyfélnek minősül. |
17[4] | Eljár az önkormányzat éves költségvetési rendeletében átruházott ügyekben. |
18[5] | Jóváhagyja az önkormányzat tulajdonában lévő közterület filmforgatási célú használatára vonatkozó hatósági szerződést. |
19[6] | Elrendeli az önkormányzat tulajdonában lévő közterület filmforgatási célú igénybevételének ideiglenes megszüntetését előre nem látható, a forgatást akadályozó, de a kérelmezőnek nem felróható, valamint a rendkívüli természeti esemény esetén. |
b) A jegyzőre átruházott hatáskörök
A | |
1 | Átruházott hatáskör megnevezése |
2 | Ellátja a helyi közutak adatainak nyilvántartásával kapcsolatos közútkezelői feladatokat. |
3[7] | Megállapítja a házszámokat. |
4[8] | Eljár a szociális temetés igénylésével kapcsolatban a települési önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben. |
c) Társulásra átruházott hatáskörök
ca) A Nyugat-Balaton és Zala folyó medence nagytérségi települési szilárd hulladékai kezelésének korszerű megoldására létrehozott Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök
A | |
1 | Átruházott hatáskör megnevezése |
2 | A Nyugat-Balaton és Zala folyó medence nagytérségi települési szilárd hulladékai kezelésének korszerű megoldására létrehozott Önkormányzati Társulás (rövidített neve: ZALAISPA Hulladékgazdálkodási Társulás) célját képező projekt keretében az ISPA/KA támogatással létrejövő vagyon- és eszközrendszerrel megvalósuló települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás regionális szintű végzése, az ISPA/KA támogatással létrejövő vagyon üzemeltetése céljából gazdasági társaságot alapít, kinevezi vezetőjét. |
3 | Ellátja a ZALAISPA Hulladékgazdálkodási Társulás célját képező projekt keretében az ISPA/KA támogatással létrejövő vagyon- és eszközrendszerrel kapcsolatos önkormányzati feladat- és hatásköröket. |
4 | Ellátja a települési szilárd hulladék-kezelési közszolgáltatás ellátására irányuló, a települési önkormányzat feladat-és hatáskörébe tartozó mindazon feladatokat, amelyeket törvény nem utal a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe. |
cb) Lenti Kistérség Többcélú Társulására átruházott hatáskörök
A | |
1 | Átruházott hatáskör megnevezése |
2 | Működteti a gyermekjóléti szolgálatot. |
3 | Gondoskodik a háziorvosi, házi gyermekorvosi ellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátásról. |
cc)[9] Rédicsi Térségi Önkormányzati Feladatellátó Társulásra átruházott hatáskörök
A | |
1 | Átruházott hatáskör megnevezése |
2 | Fenntartja és üzemelteti a Rédicsi Napköziotthonos Óvodát, gyakorolja az alapítói és fenntartói jogokat. |
3 | Falugondnoki szolgáltatást nyújt. |
2. melléklet a 3/2013.(IV.10.) önkormányzati rendelethez
A polgármester döntési jogosultsága
két testületi ülés között felmerülő,
halaszthatatlan ügyekben
A | |
1 | Döntési jogosultság megnevezése |
2 | Az önkormányzat éves költségvetési rendeletében meghatározott mértékű
|
3. melléklet a 3/2013.(IV.10.) önkormányzati rendelethez
Az önkormányzat társulásai
A | B | |
1 | A társulás megnevezése | A társulás által ellátott feladatok |
2 | Önkormányzati Társulás a Nyugat-Balaton és Zala Folyó Medence Nagytérség települési szilárdhulladékai Kezelésének Korszerű Megoldására | köztisztaság és településtisztaság, települési szilárd hulladékgazdálkodási közszolgáltatás |
3 | Lenti Kistérség Többcélú Társulása | családsegítés, gyermekjóléti szolgálat, háziorvosi ügyelet, egyes európai uniós pályázatok lebonyolítása |
4[10] | Rédicsi Térségi Önkormányzati Feladatellátó Társulás | köznevelési intézmény fenntartása és üzemeltetése, az alapítói és fenntartói jogok gyakorlása, falugondnoki szolgáltatás |
[1] Hatályon kívül helyezte 3/2013.(IV.10.) Belsősárd ör. Hatálytalan 2013.V.2-től
[2] Megállapította 16/2013.(XII.21.) Belsősárd ör. Hatályos 2014.I.1-től
[3] Hatályon kívül helyezte 16/2013.(XII.21.) Belsősárd ör. Hatálytalan 2014.I.1-től
[4] Beiktatta 8/2013.(VIII.21.) Belsősárd ör. Hatályos 2013.X.1-től
[5] Beiktatta 8/2013.(VIII.21.) Belsősárd ör. Hatályos 2013.X.1-től
[6] Beiktatta 8/2013.(VIII.21.) Belsősárd ör. Hatályos 2013.X.1-től
[7] Beiktatta 8/2013.(VIII.21.) Belsősárd ör. Hatályos 2013.X.1-től
[8] Beiktatta 16/2013.(XII.21.) Belsősárd ör. Hatályos 2014.I.1-től
[9] Beiktatta 5/2013.(VI.13.) Belsősárd ör. Hatályos 2013.VII.1-től
[10] Beiktatta 5/2013.(VI.13.) Belsősárd ör. Hatályos 2013.VII.1-től