Kistolmács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2019. (XII.5.) önkormányzati rendelete

a helyi hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáról szóló 11/2017. (X.20.) önkormányzati rendelet módosítása

Hatályos: 2019. 12. 06- 2019. 12. 06




Kistolmács Község Önkormányzata Képviselő-testületének

16/2019. (XII.5.)

a helyi hulladékgazdálkodási közszolgáltatás ellátásáról szóló 11/2017. (X.20.) önkormányzati rendelet módosítása


Kistolmács Község Önkormányzat Képviselő-testületének az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. §-ában és a 88. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a helyi hulladékgazdálkodási közszolgáltatási ellátásról szóló 11/2017. (X.20.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosításától az alábbiakat rendeli el:


1. §


A Rendelet 6.§ (4) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„(4) Az ingatlanhasználó a hulladékot a közszolgáltató által biztosított edényazonosító matricával ellátott gyűjtőedényben, vagy többlethulladék esetén az e célra szolgáló a Közszolgáltató emblémájával ellátott műanyag zsákban köteles kihelyezni.”


2. §


A Rendelet 8. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„8.§ (1) A természetes személy ingatlanhasználó – részére történő közvetlen számlázás esetén - legalább 30 nappal a kívánt időpont előtt írásban kérheti a Közszolgáltatótól a hulladékkezelési közszolgáltatás szünetelését távolléte idejére, ha legalább 90 napig megszakítás nélkül nem tartózkodik lakóingatlanán, és ez idő alatt az ingatlanban senki sem lakik. Ezen feltétel teljesülését az ingatlanhasználó utólag – nullás, vagy csak alapdíjat tartalmazó, a szüneteltetés időpontjára vonatkozó közmű számlával (kivéve gáz) - igazolni köteles az időszakot követő 90 napon belül. Utóbbi hiányában a természetes személy ingatlanhasználó a díj megfizetésére kötelezett. Szüneteltetni csak hiánytalanul kitöltött, aláírt Hulladékelszállítási Közüzemi Megállapodás megléte esetén lehetséges. A szüneteltetés megkezdése előtt, illetve időtartama alatt az ingatlanhasználónak nem lehet 180 napot meghaladó lejárt tartozása. A természetes személy ingatlanhasználó köteles a szüneteltetés időpontját megelőző utolsó ürítés után a tárgyévre biztosított edényazonosító matricát a Közszolgáltató ügyfélszolgálatára haladéktalanul eljuttatni. 


(2)Ha a szünetelés (1) bekezdés szerinti feltételeiben változás következik be, az ingatlanhasználó ezt írásban, haladéktalanul köteles a Közszolgáltatónak bejelenteni. Ezt követően a Közszolgáltató az ismételten igénybevett gyűjtőedény azonosításához edényazonosító matricát biztosít.


(3)A szüneteltetés idejére kizárólag alapdíj fizetési kötelezettség terheli a természetes személy ingatlanhasználót.


(4)Amennyiben a természetes személy ingatlanhasználó a szüneteltetés időtartamát nem tudja nullás, vagy csak alapdíjat tartalmazó közmű számlával igazolni, abban az esetben a Koordináló Szerv jogosult arra az időszakra a ki nem számlázott ürítési díjat a természetes személy ingatlanhasználó részére kiszámlázni.”



3. §


A Rendelet 9. §-a kiegészül az alábbi (6), (7) bekezdésekkel.


„(6)A Közszolgáltató által biztosított edényazonosító matricát a vegyes hulladékok gyűjtéséhez általa igénybevett szabványos gyűjtőedény oldalára legkésőbb a tárgyévet megelőző év december 31. napjáig felhelyezni.”


(7)Az ingatlan tulajdonjogában (használatában) bekövetkezett változás esetén mindkét érintett fél (korábbi és az új kötelezett) köteles a Közszolgáltatónak az adás-vételi szerződés keltétől számított 8 napon belül bejelenteni, hogy mely időponttól, ki válik a közszolgáltatás igénybevételére kötelezetté. A határidőn túli bejelentés esetén a korábbi kötelezett felel a szolgáltatással összefüggő díj megfizetéséért. A bejelentésben meg kell jelölnie az ingatlanon keletkező rendszeres háztartási hulladék becsült mennyiségéhez igazodó edény űrméretét, valamint a közszolgáltatást új igénybevevőjének nevét, lakcímét, születési helyét, és anyja nevét.”



4. §


  1. A Rendelet 10.§ (3) bekezdése az alábbiakra módosul:

„(3) A hulladék rendszeres begyűjtését a Közszolgáltató a szállítási napokon 500 óra és 2000 óra között köteles elvégezni.”


(2)A rendelet 10. § (5) bekezdése kiegészül az alábbi e) ponttal:


„ e) A vegyes hulladékok gyűjtéséhez használt, szabványos gyűjtőedény nincs a Közszolgáltató által biztosított, a tárgyévre vonatkozó, edényméretnek megfelelő edényazonosító matricával ellátva.”


5.§


A Rendelet 12.§ (12) bekezdése az alábbiakra módosul:

„(12) Az elkülönítetten (szelektív) gyűjtött hulladékok gyűjtésére szolgáló gyűjtőzsákot a szállítás napján kell kihelyezni a közterületre reggel 5.00 óráig.”


6.§


Ezen rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.





Birkás Zoltán

Dr. Keresztesi Tímea

polgármester

jegyző


A rendelet kihirdetve: 2019. december 5.



Dr. Keresztesi Tímea

jegyző












Indokolás



1. § A hulladékgyűjtő edények matricával történő ellátását határozza meg.

2. § A szünetelést tartalmazó rész szükséges módosítását tartalmazza.

3. § Az ingatlanhasználó kötelezettségeinek kiegészítése.

4. § Az ürítés időtartamának módosítása, az ürítés megtagadásának esetei kiegészítése.

5. § A szelektív hulladékgyűjtő zsákok kihelyezési időpontjának módosítása.

6. § Hatályba léptető rendelkezést tartalmaz.