Zajk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II. 15.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2021. 12. 01- 2021. 12. 02Zajk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete
a szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II. 15.) önkormányzati rendelet módosításáról
Zajk Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában, 32. § (3) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, 92. § (1) - (2) bekezdésében és a 132. § (4) bekezdés d) és g) pontjában kapott felhatalmazás alapján az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. § Az e rendeletben meghatározott szabályok alapján a következő szociális ellátások állapíthatók meg:
a) évente egy alkalommal pénzbeli települési támogatásként nyújtható karácsonyi támogatás,
b) eseti jelleggel pénzben vagy természetben nyújtható rendkívüli települési támogatás,
c) a Szoctv-ben meghatározott szabályok alapján természetbeni szociális ellátásként az önkormányzat biztosítja a köztemetést.”
2. § (1) A szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A 3. § a) és b) pontjában meghatározott szociális ellátások iránti kérelmet az e rendelet mellékleteiben meghatározott formanyomtatványokon a Letenyei Közös Önkormányzati Hivatalhoz (a továbbiakban: Hivatal) kell benyújtani.”
(2) A szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet 5. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az (1) bekezdés szerinti formanyomtatványok beszerezhetők a Hivatalban vagy a www.zajk.hu internetes oldalról letölthetők.”
3. § A szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„8. § A megállapított ellátás kifizetése a megállapítást követő 8 napon belül történik. A kifizetés vagy házipénztárból, vagy postai úton, vagy a jogosult kérelme alapján bankszámlára utalással történik.”
4. § A szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet 9. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A hatáskör gyakorlója a megtérítés és a kamat összegét méltányosságból elengedi, csökkenti, részletekben történő megfizetését engedélyezi akkor, ha a megtérítésre kötelezett családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200 %-át nem haladja meg.”
5. § A szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„3/A. Karácsonyi támogatás
9/A. § (1) Évente egy alkalommal karácsonyi támogatásra jogosult az az öregségi nyugdíjban, vagy időskorúak járadékában, vagy rokkantsági és rehabilitációs ellátásban, vagy rokkantsági járadékban (a továbbiakban együtt: ellátás) részesülő személy, akinek az ellátásból származó havi jövedelme a 300 000 forintot nem haladja meg.
(2) A karácsonyi támogatás évente egy alkalommal kerül megállapításra.
(3) A karácsonyi támogatás maximális összege 40 000 forint.
(4) A karácsonyi támogatás évente december 1. és december 10. napja között igényelhető. A határidő jogvesztő.
(5) A karácsonyi támogatás iránti kérelmet a 2. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani, amelyhez csatolni kell a jövedelem igazolására szolgáló igazolást.”
6. § A szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet 11. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A rendkívüli települési támogatás iránti kérelem a 3. mellékelt szerinti formanyomtatványon nyújtható be. A rendkívüli települési támogatás iránti kérelemhez – az elhunyt hozzátartozó eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt rendkívüli települési támogatás kivételével – mellékelni kell az 4. melléklet szerinti vagyonnyilatkozatot és a jövedelemigazolásokat is.”
7. § A szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet 16. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A polgármester átruházott hatáskörben méltányosságból a köztemetés költségeinek megtérítésére köteles személyt – a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelező határozat kézhezvételét követő 15 napon belül benyújtott kérelem esetén – a köztemetés költségeinek megfizetése alól mentesíti, ha a köztemetés költségeinek megtérítésére köteles személy
a) az elhunyt után sem ingó, sem ingatlan vagyont nem örököl és
b) a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-át, egyedülélő esetén 150 %-át.
(3) A polgármester átruházott hatáskörben méltányosságból a köztemetés költségeinek megtérítésére köteles személy részére – a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelező határozat kézhezvételét követő 15 napon belül benyújtott kérelem esetén – engedélyezi a köztemetés költségeinek részletekben való megfizetését, ha a köztemetés költségeinek megfizetésére köteles személy családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 130 %-át, egyedülélő esetén 170 %-át.”
8. § (1) A szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.
(2) A szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.
(3) A szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.
9. § A szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet 7. § (1) bekezdésében az „1. függelék” szövegrész helyébe a „4. melléklet” szöveg lép.
10. § Hatályát veszti a szociális ellátásokról szóló 4/2021. (II.15.) önkormányzati rendelet
a) 16. § (4) bekezdése,
b) 20. §-a,
c) 1. függeléke,
d) 1. melléklete.
11. § Ez a rendelet 2021. december 1-jén lép hatályba.
1. melléklet
1. Személyi adatok
1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
1.1.1. Neve: ...............................................................................................................................
1.1.2. Születési neve: ................................................................................................................
1.1.3. Anyja neve: .....................................................................................................................
1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .................................................................................
1.1.5. Lakóhelye: ……………irányítószám ............................................................. település .............................. utca/út/tér ............ házszám .......... épület/lépcsőház ............. emelet, ajtó
1.1.6. Tartózkodási helye: ………. irányítószám ...................................................... település ............................. utca/út/tér ............ házszám ............ épület/lépcsőház ............ emelet, ajtó
1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………...
1.1.8. Állampolgársága: ............................................................................................................
1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): ...........................................................................
1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ...........................................................................
1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy
1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy
1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.
1.3. A támogatás megállapítása esetén fizetési számlával kapcsolatos adatok, ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri:
1.3.1. Fizetési számla száma: …………………………………………………………………
1.3.2. A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: …………………………………………...
2. A kérelmező ellátásának típusa:
2.1. □ öregségi nyugdíj,
2.2. □ időskorúak járadéka,
2.3. □ rokkantsági, rehabilitációs ellátás,
2.4. □ rokkantsági járadék.
3. A kérelmező ellátásának összege: ………………………………………… Ft.
4. Egyéb nyilatkozatok
4.1. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján - ellenőrizheti.
4.2. Kijelentem, hogy a kérelemre indult szociális igazgatási eljárásban a személyes adataim kezeléséhez hozzájárulok.
4.3. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
4.4. Nyilatkozom, hogy az adatkezelésről szóló tájékoztatást megismertem és tudomásul veszem, hogy az adatkezelési szabályzat hozzáférhető Zajk Község Önkormányzata hivatali épületében, a 8868 Zajk, Iskola utca 1. szám alatt.
5. Kelt: ………………………., ……………… év …………………. hó ………. nap
6. ……………………………………
7. kérelmező aláírása”
2. melléklet
1. Személyi adatok
1.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
1.1.1. Neve: ...............................................................................................................................
1.1.2. Születési neve: ................................................................................................................
1.1.3. Anyja neve: .....................................................................................................................
1.1.4. Születés helye, ideje (év, hó, nap): .................................................................................
1.1.5. Lakóhelye: ……………irányítószám ............................................................. település .............................. utca/út/tér ............ házszám .......... épület/lépcsőház ............. emelet, ajtó
1.1.6. Tartózkodási helye: ………. irányítószám ...................................................... település ............................. utca/út/tér ............ házszám ............ épület/lépcsőház ............ emelet, ajtó
1.1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………...
1.1.8. Állampolgársága: ............................................................................................................
1.1.9. Telefonszám (nem kötelező megadni): ...........................................................................
1.1.10. E-mail cím (nem kötelező megadni): ...........................................................................
1.2. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):
1.2.1. □ szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
1.2.2. □ EU kék kártyával rendelkező, vagy
1.2.3. □ bevándorolt/letelepedett, vagy
1.2.4. □ menekült/oltalmazott/hontalan.
1.3. Pénzbeli támogatás megállapítása esetén fizetési számlával kapcsolatos adatok, ha a folyósítást fizetési számlaszámra kéri:
1.3.1. Fizetési számla száma: …………………………………………………………………
1.3.2. A fizetési számlát vezető pénzintézet neve: …………………………………………...
1.4. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő közeli hozzátartozók adatai:
Név |
Születési hely, idő |
Anyja neve |
Rokoni fok |
2. A rendkívüli települési támogatás igénylésének indoka: (Amennyiben a rendkívüli települési támogatás elhunyt hozzátartozó eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás igénylése céljából nyújtották be, itt kell feltüntetni az elhunyt személyi adatait.): ……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………….
3. Jövedelmi adatok
3.1. A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő közeli hozzátartozók havi jövedelme forintban:
A jövedelmek típusai |
Kérelmező jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs (élettárs) jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb közeli hozzátartozó jövedelme |
Összesen |
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai |
||||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és az állami foglalkoztatási szerv által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások |
||||||
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme |
||||||
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők (fizetett tartásdíj összege) |
3.2. Egy főre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): …………………………………….. Ft/hó. (A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-6. pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat.)
4. Egyéb nyilatkozatok
4.1. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján - ellenőrizheti.
4.2. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
4.3. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
4.4. Nyilatkozom, hogy az adatkezelésről szóló tájékoztatást megismertem és tudomásul veszem, hogy az adatkezelési szabályzat hozzáférhető Zajk Község Önkormányzata hivatali épületében, a 8868 Zajk, Iskola utca 1. szám alatt.
5. Kelt: ………………………., ……………… év …………………. hó ………. nap
6. …………………………………… ………………………………………”
3. melléklet
1. A kérelmező személyes adatai
1.1. Neve: ………………………………………………………………………………………………
1.2. Születési neve: …………………………………………………………………………………….
1.3. Anyja neve: ………………………………………………………………………………………..
1.4. Születési hely, év, hó, nap: ………………………………………………………………………...
1.5. Lakóhely: …………………………………………………………………………………………..
1.6. Tartózkodási hely: …………………………………………………………………………………
1.7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: …………………………………………………………….
2. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának vagyona
2.1. Ingatlanok
2.1.1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község ................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ..........................., a szerzés ideje: ................ év
2.1.2. Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
2.1.3. Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények: ................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
2.1.4. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év
2.1.5. Becsült forgalmi érték:* .............................................. Ft
2.1.6. Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények: ................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
2.1.7. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület- vagy épületrész-tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község ........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év
2.1.8. Becsült forgalmi érték:* .............................................. Ft
2.1.9. Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények: ................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
2.1.10. 2.1.10.Termőföldtulajdon (vagy állandó használat):megnevezése: .......................... címe: ........................................ város/község .............................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év
2.1.11. Becsült forgalmi érték:* .............................................. Ft
2.1.12. Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények: ................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
2.2. Egyéb vagyontárgyak
2.2.1. Gépjármű adatai:
2.2.1.1. személygépkocsi: ......................................... típus ...................... rendszám
2.2.1.2. a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .............................................................
2.2.1.3. Becsült forgalmi érték:** ...................................... Ft
2.2.1.4. Gépjárműre bejegyzett terhek, gépjárművet terhelő vagyoni értékű jogok:........................................... (pl. elidegenítési és terhelési tilalom, bejegyzett üzemben tartói jog).
2.2.1.5. A gépjárművet mozgáskorlátozottságra tekintettel tartják fenn: igen nem (a megfelelő aláhúzandó).
2.2.2. tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: ................................ típus ..................... rendszám
2.2.2.1. a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .................................................................
2.2.2.2. Becsült forgalmi érték:** ............................................ Ft
2.2.2.3. Gépjárműre bejegyzett terhek, gépjárművet terhelő vagyoni értékű jogok:........................................... (pl. elidegenítési és terhelési tilalom, bejegyzett üzemben tartói jog).
3. Nyilatkozatok
3.1. Felelősségem tudatában kijelentem [a megfelelő aláhúzandó, és a 3.1.2. pont szerinti esetben kitöltendő], hogy
3.1.1. pénzforgalmi számlával nem rendelkezem, vagy
3.1.2. az alábbi pénzforgalmi számlával rendelkezem (valamennyi megjelölendő):
– Pénzforgalmi szolgáltató neve: …………………………………………………………………….... |
pénzforgalmi számla száma: ………………………………………………………………………….. |
pénzforgalmi számlán kezelt összeg ………………………………………………………………...... |
– Pénzforgalmi szolgáltató neve: ……………………………………………………………………… |
pénzforgalmi számla száma: ………………………………………………………………………….. |
pénzforgalmi számlán kezelt összeg ………………………………………………………………….. |
– Pénzforgalmi szolgáltató neve: ……………………………………………………………………… |
pénzforgalmi számla száma: ………………………………………………………………………….. |
pénzforgalmi számlán kezelt összeg ………………………………………………………………….. |
– Pénzforgalmi szolgáltató neve: ……………………………………………………………………… |
pénzforgalmi számla száma: ………………………………………………………………………….. |
pénzforgalmi számlán kezelt összeg ………………………………………………………………….. |
3.2. Felelősségem tudatában kijelentem [a megfelelő aláhúzandó, és a 3.2.2. pont szerinti esetben kitöltendő], hogy a velem együtt élő közeli hozzátartozóm
3.2.1. pénzforgalmi számlával nem rendelkezik, vagy
3.2.2. az alábbi pénzforgalmi számlával rendelkezik (valamennyi megjelölendő):
– Pénzforgalmi szolgáltató neve: ……………………………………………………………………..... |
pénzforgalmi számla száma: …………………………………………………………………………... |
pénzforgalmi számlán kezelt összeg …………………………………………………………………... |
– Pénzforgalmi szolgáltató neve: ………………………………………………………………………. |
pénzforgalmi számla száma: …………………………………………………………………………… |
pénzforgalmi számlán kezelt összeg …………………………………………………………………… |
– Pénzforgalmi szolgáltató neve: ……………………………………………………………………….. |
pénzforgalmi számla száma: …………………………………………………………………………… |
pénzforgalmi számlán kezelt összeg …………………………………………………………………… |
– Pénzforgalmi szolgáltató neve: ……………………………………………………………………….. |
pénzforgalmi számla száma: …………………………………………………………………………… |
pénzforgalmi számlán kezelt összeg …………………………………………………………………… |
3.3. Tudomásul veszem, hogy az ellátásra való jogosultság feltételeinek megállapítása érdekében a hatóság a fentiekben megjelölt pénzforgalmi szolgáltató felé megkereséssel élhet a pénzforgalmi számlán kezelt összeg tekintetében.
3.4. Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.
4. Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap
5. ........................................
6. Megjegyzés:
7. Ha a kérelmező vagy vele együtt élő közeli hozzátartozója bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Ha a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.”