Zajk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2021. 12. 01- 2021. 12. 02

Zajk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (XI. 30.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet módosításáról

2021.12.01.

Zajk Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdésének a) és d) pontjában, valamint az Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény. 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:

„Zajk Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdésének a) és d) pontjában, valamint az Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény. 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:”

2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet 1. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(4) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.zajk.hu

(5) Az önkormányzat jelzőszámait, az alaptevékenységek kormányzati funkció szerinti megjelölését, valamint a számlavezető pénzintézetet a 3. melléklet tartalmazza.”

3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet 11. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„(2) A képviselő-testület 4 fő képviselőből és 1 fő polgármesterből áll. A képviselő-testület tagjait a 4. melléklet tartalmazza

(3) A képviselőtestület szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a közös önkormányzati hivatal, jegyző, valamint a társulás. Azon társulásokat, ahol az önkormányzat tagja az 5. melléklet tartalmazza.”

4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármester a rendkívüli ülést a kezdeményezést követő 15 napon belüli időpontra köteles összehívni a települési képviselők egynegyedének, a képviselő-testület bizottságának, valamint a kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára.”

5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet 56. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A bizottsági tagok felsorolását a 6. melléklet tartalmazza.”

6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet 74. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A közmeghallgatáson állampolgárok és a településen működő önszerveződő közösségek képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, a képviselőhöz, a polgármesterhez, az alpolgármesterhez vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, közérdekű javaslatokat tehetnek.”

7. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet 79. § g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzat gazdálkodásának feladatát a Hivatal látja el. E körben különösen:)

„g) az önkormányzat fizetési számláját kezelő pénzintézeten keresztül gondoskodik az önkormányzat tartozásainak kiegyenlítéséről, teljesítéséről.”

8. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.

(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 3. melléklettel egészül ki.

(3) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet a 2. melléklet szerinti 4. melléklettel egészül ki.

(4) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 5. melléklettel egészül ki.

(5) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet a 4. melléklet szerinti 6. melléklettel egészül ki.

9. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelet

a) 1. függeléke,

b) 2. függeléke,

c) 3. függeléke,

d) 4. függeléke,

10. § Ez a rendelet 2021. december 1-jén lép hatályba.

1. melléklet

Az önkormányzat jelzőszámai, az alaptevékenységek kormányzati funkció szerinti megjelölése és a számlavezető pénzintézet

1. Az önkormányzat jelzőszámai

a) Az önkormányzat törzskönyvi azonosító száma: 436401

b) Az önkormányzat adószáma: 15436409-1-20

c) Az önkormányzat statisztikai számjele: 15436409-8411-321-20

2. Alaptevékenységek kormányzati funkció szerinti megjelölése

A

B

Kormányzati funkció kódja

Kormányzati funkció megnevezés

1.

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2.

013320

Köztemető-fenntartás és - működtetés

3.

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

4.

013390

Egyéb kiegészítő szolgáltatások

5.

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

6.

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

7.

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

8.

042130

Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások

9.

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

10.

046020

Vezetékes műsorelosztás, városi és kábeltelevíziós rendszerek

11.

047320

Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

12.

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

13.

049010

Máshova nem sorolt gazdasági ügyek

14.

051020

Nem veszélyes (települési) hulladék összetevőinek válogatása, elkülönített begyűjtése, szállítása, átrakása

15.

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

16.

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

17.

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

18.

062010

Településfejlesztés igazgatása

19.

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

20.

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

21.

064010

Közvilágítás

22.

066010

Zöldterület-kezelés

23.

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

24.

072111

Háziorvosi alapellátás

25.

081045

Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

26.

082044

Könyvtári szolgáltatások

27.

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

28.

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

29.

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

30.

102031

Idősek nappali ellátása

31.

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

32.

107051

Szociális étkeztetés

33.

107052

Házi segítségnyújtás

34.

107053

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

35.

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

3. Számlavezető pénzintézet

a) Számlavezető pénzintézet neve: OTP Bank Nyrt. Letenyei Fiókja

b) Pénzintézet címe: 8868 Letenye, Szabadság tér 8.”

2. melléklet

A képviselő-testület tagjai

1. Grózner Tiborné polgármester

2. Kovács Tibor alpolgármester

3. Nagy Gézáné képviselő

4. Szücs Tibor képviselő

5. Balassa Gábor képviselő”

3. melléklet

Azon társulásokat, ahol az önkormányzat tagja

1. Nyugat-Balaton és Zala folyó Medence Nagytérség Települési Szilárd Hulladékai Kezelésének Korszerű Megoldására létrehozott Önkormányzati Társulás

2. Dél-Zala Murahíd Letenye Térségi Társulás

3. Mura Régió Korlátolt Felelősségű Európai Területi Társulás

4. melléklet

6. melléklet
Vagyonnyilatkozat - vizsgáló és Összeférhetetlenségi Bizottság tagjai:

1. Nagy Gézáné elnök,

2. Szücs Tibor tag,

3. Balassa Gábor tag.

5. melléklet

A képviselő- testület által átruházott hatáskörök

1. A polgármesterre átruházott hatáskörök:

A

B

1

átruházott hatáskör

jogszabályi hivatkozás

2

a közösségi színtér vezetőjének utasítást adhat, tájékoztatást, jelentést kérhet, vizsgálatot kezdeményezhet, önkormányzati pénzeszközt felhasználó nem önkormányzati fenntartású szervezetnél ellenőrizheti önkormányzati támogatás felhasználását

a helyi közművelődésről szóló önkormányzati rendelet

3

díszsírhelyet adományozhat

a temetőről és a temetkezésről szóló önkormányzati rendelet

4

a település címerének használatára adott engedély visszavonása

Zajk község címeréről és zászlajáról szóló önkormányzati rendelet

5

kezeli az önkormányzat vagyonát

az önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezés szabályairól szóló önkormányzati rendelet

6

gyakorolja a tulajdonost megillető jogokat az önkormányzat által alapított gazdasági társaságban

az önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezés szabályairól szóló önkormányzati rendelet

7

egyéb tulajdonosi döntéseket hoz

az önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezés szabályairól szóló önkormányzati rendelet

8

forgalomképes ingatlanok bérbe adja, részletfizetést és fizetési haladékot
engedélyezhet

az önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezés szabályairól szóló önkormányzati rendelet

9

gyakorolja a tulajdonost megillető egyéb jogokat

az önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezés szabályairól szóló önkormányzati rendelet

10

a közterületen történő közmű építések hatósági engedélyezéséhez hozzájárul

az önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezés szabályairól szóló önkormányzati rendelet

11

egyes vagyonhasznosítási feladatokat lát el

az önkormányzat vagyonáról és a vagyontárgyak feletti rendelkezés szabályairól szóló önkormányzati rendelet

12

közterületen történő avar és kerti hulladék égetéséhez engedélyt ad

az avar és kerti hulladék égetésének szabályairól szóló önkormányzati rendelet

13

gyakorolja a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtható települési támogatással,
a rendkívüli települési támogatással,
kapcsolatos hatásköröket

a települési támogatásról és egyéb szociális ellátásokról, szolgáltatásokról szóló önkormányzati rendelet alapján

14

gyakorolja a köztemetéssel kapcsolatos hatáskört, a köztemetés költségeinek megtérítésére részletfizetést engedélyezhet, illetve a megtérítési kötelezettség alól részben vagy egészben mentesítheti az eltemettetésre köteles személyt

a települési támogatásról és egyéb szociális ellátásokról, szolgáltatásokról szóló önkormányzati rendelet alapján

15

gondoskodik a gazdálkodás során keletkezett, átmenetileg szabad pénzeszköz lekötéséről

a mindenkori éves költségvetési rendeletben foglaltak szerint

16

rendelkezik a költségvetési tartalék képzésről, és rendelkezik a költségvetési tartalékkal

a mindenkori éves költségvetési rendeletben foglaltak szerint

17

az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítására és a kiadások előirányzatok között átcsoportosítására jogosult

a mindenkori éves költségvetési rendeletben foglaltak szerint

18

gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat a falgondnok felett

a Falugondnoki Szolgálatról szóló önkormányzati rendelet

2. Az Önkormányzat társulására átruházott hatáskör:

2.1. A Zalaispa Hulladékgazdálkodási Társulásra átruházott hatáskör:

2.1.1. A képviselő- testület a Nyugat-Balaton és Zala folyó Medence Nagytérség Települési Szilárd Hulladékai Kezelésének Korszerű Megoldására létrehozott Önkormányzati Társulás (rövidített neve: ZALAISPA Hulladékgazdálkodási Társulás) – a továbbiakban Társulás – célját képező projekt keretében az ISPA/KA támogatással létrejövő vagyon- és eszközrendszer üzemeltetésével kapcsolatosan az önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás ellátására irányuló feladatkörét a Társulásra átruházza.

2.1.2. A fenti hatáskör átruházás nem érinti a képviselő- testület helyi közszolgáltató kiválasztására irányuló, valamint helyi közszolgáltatási díj-megállapítási hatáskörét.

Az önkormányzati közfeladat fentiek szerinti átruházása a települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás ellátására irányuló már meglévő helyi közszolgáltatási szerződéseket azok hatálya alatt nem érinti.

2.1.3. A Társulás célját képező projekt keretében az ISPA/KA támogatással létrejövő vagyon- és eszközrendszerrel megvalósuló települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás regionális szintű végzése céljából kizárólag egyszemélyes gazdálkodó szervezet alapítására és vezetőjének kinevezésére irányuló hatáskörét – a Mötv. 41. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján - a Társulásra átruházza.

2.2. Dél-Zala Murahíd Letenye Térségi Társulásra átruházott hatáskör:

A képviselő-testület a Mötv. 2013. január 1. napjától hatályos 41. § (4) bekezdése alapján, a Mötv. 119. §-a, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet szerinti belső ellenőrzéssel kapcsolatos feladat- és hatásköreit a Dél-Zala Murahíd Letenye Térségi Társulásra ruházza át azzal, hogy a jogszabályi előírásoknak megfelelő képesítéssel rendelkező belső ellenőr foglalkoztatása a Dél-Zala Murahíd Letenye Térségi Társulás székhely településének közös önkormányzati hivatalában történik.”