Pat Község Önkormányzat Képviselő-testülete3/2011(IV.30.) Önkormányzati rendelete

a képviselőtestület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2021. 06. 10- 2021. 06. 29

Pat Község Önkormányzat Képviselő-testülete3/2011(IV.30.) Önkormányzati rendelete

a képviselőtestület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról

Pat község Önkormányzat Képviselőtestülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva Galambok Község Önkormányzat Képviselőterületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:

I.

Általános rendelkezések

1. § (1) a.) Az önkormányzat jogi személy, melynek hivatalos megnevezése: Pat Község Önkormányzata Székhelye: 8825 Pat, Fő utca 55.

b.) Az önkormányzati jogok gyakorlásával felruházott szervezet: Pat Község Önkormányzat Képviselő-testülete.

(2) [1]Az önkormányzat hivatala Galamboki Közös Önkormányzati Hivatal, 8754 Galambok, Ady Endre utca 2.

(3) Az önkormányzat működési területe: Pat Község közigazgatási területe.

(4) [2]Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei: a polgármester, a képviselőtestület Ügyrendi Bizottsága, jegyző, társulás, Galamboki Közös Önkormányzati Hivatal, látja el.

2. § (1) Az önkormányzat hivatalos jelképei a község címere és zászlója.

(2) Az önkormányzat képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület) a címerének és zászlójának leírására, valamint azok használatának rendjére vonatkozó szabályokat külön rendeletében állapítja meg.

(3) Az önkormányzat pecsétje kör alakú, középen a Magyar Köztársaság címere, a felette félkörívben Pat Község Önkormányzata Képviselő-testülete felirat, alatta félkörívben arab 1 –es szám található.

(4) [3]

3. § A helyi önkormányzati kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozásra vonatkozó szabályokat külön rendelet tartalmazza.

II.

A képviselő-testület feladatai, hatásköre

4. § (1) A képviselő-testület ellátja a jogszabály által kötelezően megállapított önkormányzati feladatokat.

(2) A képviselő-testület a nem kötelező helyi közügy önálló megoldásának felvállalása előtt előkészítő eljárást folytat. Az előkészítő eljárás során tisztázni szükséges:

a.) a felmerült lakossági igényeket, megoldásokat és

b.) a feladat ellátásnak anyagi, személyi és tárgyi feltételeket.

(3) [4]A testület hatásköréből nem ruházhatóak át a Mötv. 42. § (1) bekezdésben meghatározott hatáskörök.

(4) [5] Pat község Önkormányzata a helyi közszolgáltatási feladatairól az alábbiak szerint gondoskodik:

a.) egészséges ivóvíz ellátásról a Dél-Zalai Víz - és Csatornamű Zrt. gondoskodik.

b.) közvilágításról, a villamos energiaszolgáltatást az E.O.N. Dél Dunántúli Áramszolgáltató Rt. Biztosítja.

c.) óvodai nevelésről a Zalakomári Napközi Otthonos Óvoda Miháldi tagintézménye útján gondoskodik,

d.) az egészségügyi alapellátást egyrészt az Önkormányzattal háziorvosi feladatok ellátása vállalkozási formában szerződést kötött háziorvos biztosítja, továbbá a fogorvosi alapellátásról és a háziorvosi, fogorvosi ügyeleti ellátásról az önkormányzat vállalkozási szerződés útján gondoskodik

e.) a szociális alapellátást a Szociális Alapellátó Központ, valamint az Sztv. 120§. szerint kötött ellátási szerződés útján biztosítja.

f.) az intézményi villamos energia és a közvilágítás szolgáltatást az önkormányzat által az az E.O.N Dél-Dunántúli Áramhálózati Zrt. biztosítja.

g.) a helyi közutak és köztemetők fenntartásáról maga az önkormányzat gondoskodik,

h.) a települési szilárd hulladék elszállítását a Viridis-Pannónia Kft-vel meglévő szerződés biztosítja.

i.) az épített és természeti környezet védelméről önkormányzati rendeletében foglaltaknak megfelelően gondoskodik. Feladatellátás mértékét és módját önkormányzati rendelet tartalmazza.

(5) A képviselő-testület hatásköréből a polgármesterre átruházott feladat és határkörök:

a.) engedélyezi a közterület-használatot,

b.) engedélyezi a köztemetést,

c.) dönt a normatív lakásfenntartási támogatások ügyében,

d.) dönt a rendkívüli átmeneti segély megállapításáról azonnali intézkedést igénylő ügyben.

A képviselő-testület működése

5. §

Testületi ülések száma, fajtái

(1) A képviselő-testület tagjainak száma 5 fő.

(2) A képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást és falugyűlést tart.

(3) [6] A képviselő-testület munkatervében megjelölt időpontban (továbbiakban: rendes ülés) ülésezik. A képviselőtestület szükség szerint, de évente legalább 6 alkalommal ülésezik. A rendes ülés hivatalos helyszíne a Pat Önkormányzati Tanácskozó Terem Pat, Fő út 55.

(4) [7] A Mötv. 44. §-a szerint a Képviselőtestületi ülést össze kell hívni:

a.) a megválasztott képviselők egynegyedének

b.) bizottságainak

c.) a Megyei Kormányhivatal vezetőjének indítványára.

(5) [8] Ha az ülés összehívására az 5. § (4) bekezdés a) vagy b) pontja alapján kerül sor, a meghívónak az ülés összehívásának indokát is tartalmaznia kell, illetve az indítványozó javaslatot tesz az ülés napirendjére, az ülésre meghívandók személyére, előkészíti a határozati javaslatot.

(6) [9] A (4) bekezdés szerinti indítvány esetében a testületi ülést 7 napon belül össze kell hívni. A soron kívüli ülésre szóló meghívót legalább egy nappal az ülés időpontja előtt kézbesíteni kell a napirendi pont írásos anyagával együtt.

6. § (1) A testületi ülés nyilvános.

(2) [10] A képviselőtestület:

a.) zárt ülést tart a Mötv. 46. § (2) bekezdés a), b) pontja alapján.

b.) minősített többséggel zárt ülést rendelhet el a Mötv. 46. §. (2) bekezdés c) pontjában foglalt esetekben

c.) a Mötv 46. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott üzleti érdek sérelme áll fenn, ha a rendelkezés konkrét vagyontárgy (vagyonelem) felett történik és a rendelkezés az adott vagyontárgy (vagyonelem) jogi helyzetét közvetlenül befolyásolja és a döntéshozatali folyamat nyilvánossága vagy a döntés indokainak (előzetes) nyilvánosságra kerülése az önkormányzat gazdasági érdekeit vagy gazdálkodásának biztonságát alaposan vélelmezhetően közvetlenül veszélyeztetné.

(3) [11] A Mötv. 46. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott esetben.

(4) A zárt ülésen hozott határozatokat – figyelemmel a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény rendelkezéseire – a polgármester a zárt ülést követő nyílt ülésen ismerteti. Amennyiben a személyes adatok védelme miatt vagy üzleti érdekből a határozatok teljes egészében nem ismertethetők, a polgármester csak a döntés személyes vagy számszerű adatokat nem tartalmazó tárgyát és eredményét, több azonos típusú döntés esetén a típus és a döntés eredménye szerinti darabszámát

2. A testületi ülések tervezése, előkészítése

7. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján tartja rendes üléseit.

(2) [12] A munkaterv elkészítése – a települési képviselők, önkormányzati intézmények vezetői, helyi civil szervezetek javaslatának figyelembevételével – a jegyző feladata.

(3) [13] A munkatervet a polgármester irányításával a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé jóváhagyásra. A munkaterv összeállításához javaslatot kell kérni:

a.) a képviselő-testületi tagoktól, alpolgármestertől,

b.) bizottságok elnökeitől,

c.) a községben közszolgáltatást nyújtó szervezetek vezetőitől,

d.) az önkormányzat intézményeinek vezetőitől,

e.) a település önszerveződő közösségeitől,

f.) az egyház vezetőjétől.

(4) A munkaterv tartalmazza:

a.) A képviselő-testület üléseinek tervezett időpontját,

b.) Az egyes ülések tervezett napirendjét,

c.) A napirendi pontok előadóinak nevét,

d.) Az előterjesztés elkészítésének határidejét,

e.) Azon napirendi pontok megjelölését, melyek előkészítésénél bármilyen körben előzetes egyeztetés vagy valamilyen fórumon való megvitatás szükséges és

f.) Az egyéb szervezési feladatokat.

(5) A munkatervet meg kell küldeni:

a.) A képviselő-testület tagjainak,

b) A jegyzőnek,

c) A Közös Önkormányzati Hivatal előadóinak,

d) Az önkormányzat intézményeinek.

(6) A munkaterv tervezetét minden év január 31-ig a polgármester a képviselő-testület elé terjeszti.

(7) A munkatervet közzé kell tenni Pat község hivatalos honlapján.

8. §

Előterjesztés

(1) Előterjesztésnek minősül a munkatervben felvett vagy a munkatervben nem szereplő rendelet- és határozattervezet, beszámoló, tájékoztató, továbbá a bejelentések körében tárgyalt olyan kérdés, melyben a testület döntése szükséges.

(2) [15] A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. A Mötv. 42. § meghatározott át nem ruházható hatáskörbe tartozó ügyben az előterjesztés csak írásban nyújtható be. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban került sor. Az írásbeli előterjesztéseket a testületi ülés időpontja előtt 7 nappal kell benyújtani a polgármesternek.

(3) Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(4) Előterjesztést nyújthat be a képviselő-testülethez:

a.) A polgármester,

b.) Az alpolgármester,

c.) Bármely települési képviselő,

d.) A jegyző,

e.) Az intézményvezető,

f.) A munkaterven szereplő napirendi pont előadója.

Az előterjesztés formai és tartalmi követelményei:

g.) Az előterjesztés bevezető része tartalmazza:

aa.) Az előterjesztés megnevezést és a testületi ülés időpontját, amelyre az előterjesztés készült,

ab.) Az előterjesztés tárgyát,

ac.) Az előterjesztést készítő nevét,

ad.) A tárgykört rendező jogszabályok megjelölését

h.) az előterjesztés helyzetfeltáró része tartalmazza:

ba.) az előzmények körében annak ismertetését, hogy a testület foglalkozott-e korábban az előterjesztés tárgykörével, ha igen, milyen határozatot hozott és milyen eredménnyel történt annak végrehajtása,

bb.) mindazokat a tényeket, körülményeket, összefüggéseket, melyek lehetővé teszik az értékelést és a döntést indokolják.

i.) az előterjesztés értékelő része tartalmazza:

ca.) amennyiben az előterjesztés tárgykörében előzetes egyeztetés, véleményezés történt, annak eredményét,

cb.) a döntési vagy végrehajtási alternatívákat,

cc.) az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot,

cd.) a korábban hozott és hatályos határozatokra vonatkozó rendelkezést (részben vagy egy részben hatályon kívül helyezés, módosítás, kiegészíts),

ce.) a végrehajtásért felelősök megnevezését.

(5) Az előterjesztést az előterjesztőnek alá kell írni.

(6) A költségvetési és zárszámadási rendelet-tervezetet valamint a jogszabályban bizottsági véleményezéshez kötött rendelet-tervezetet tartalmazó előterjesztések csak az Ügyrendi Bizottság véleményével együtt terjeszthetők a képviselő-testület elé.

9. §

Sürgősségi indítvány

(1) Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan előterjesztés, mely a munkatervben, illetve az ülés meghívójában nem szerepel és az ülést megelőző 5. nap után nyújtották be a polgármesternek. A képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, soron kívül dönt az előterjesztés azonnali napirendre tűzése tárgyában. Ha a testület helyt ad a sürgősségi indítványnak, úgy azt első napirendként tárgyalja meg.

(2) A sürgősségi indítvány benyújtásának feltételei:

a.) a sürgősség tényének rövid indoklásával legkésőbb az ülést megelőző 3. nap 16 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél. Sürgősségi indítvány nyújthat be a polgármester, alpolgármester, a képviselők, a jegyző és az önkormányzati intézmények vezetői;

b.) az indítványnak tárgyalásra és határozathozatalra alkalmasnak kell lennie. A nem szabályszerűen benyújtott indítványt a polgármester visszautasíthatja;

(3) Ha a képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget és elutasítja az indítvány azonnali tárgyalását, úgy az előterjesztést egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni és a testület dönt arról, hogy mely testületi ülésen és hányadik napirendi pontként tűzi napirendjére a testület.

(4) A sürgősségi javaslatot indoklással kell ellátni.

10. § Bárki kezdeményezheti valamely ügynek a képviselő-testület általi megtárgyalását írásban, melyet a polgármesterhez kell eljuttatni az ülést megelőző 7 nappal. A polgármester tájékoztatása alapján a testület dönt arról, hogy mely testületi ülésen és hányadik napirendi pontként tűzi napirendjére a beadvány megtárgyalását.

11. §

.

A testületi ülések összehívása

(1) [16]A képviselő-testület üléseit a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettejük akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze. Az ülések összehívása meghívóval történik, melyhez a tanácskozási joggal részt vevők számára mellékelni kell a tevékenységi körüket érintő írásos előterjesztéseket, határozati javaslatokat. A képviselők és a jegyző minden írásos előterjesztést megkap. A meghívót a polgármester állítja össze a munkaterv, valamint a képviselők és a jegyző javaslatainak figyelembevételével.

(2) A meghívót és mellékleteit úgy kell megküldeni, hogy az érintettek az ülés előtt legalább 5 nappal korábban megkapják. A kézbesítés hivatali kézbesítő útján történik, melynek átvételét a képviselő az átadási jegyzék aláírásával igazolja.

(3) A meghívón fel kell tüntetni:

a. a testületi ülés pontos helyét és idejét,

b. a megtárgyalandó napirendi pontokat és

c. a napirendi pontok előadójának nevét.

(4) Az ülésre meg kell hívni:

a. a képviselőket,

b. a jegyzőt,

c. az önkormányzati intézmények vezetőit

d. valamely napirendi ponthoz kapcsolódóan a napirendi pont előadóját, ha egyébként nem kellene meghívni. A c) pontban szereplők csak meghívót kapnak, kivéve, ha valamelyik napirend közvetlenül érinti őket.

(5) [17] A képviselő-testületi ülések nyilvánosak, melynek biztosítása érdekében a meghívó és a hozzá kapcsolódó írásos előterjesztések, határozati javaslatok:

a. kifüggesztésre kerülnek a hivatal hirdetőtábláján és

b. közzétételre kerülnek Pat község hivatalos honlapján a képviselők részére való megküldés időpontjában.

(6) Halasztást nem tűrő esetben lehetőség van a képviselő-testületi ülés összehívására telefonon keresztül, vagy egyéb módon történő szóbeli meghívással. A szóbeli meghívás esetében lehetőség szerint biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását.

12. §

. [18]

(1) [19]A képviselőtestület alakuló ülését a választás eredményének jogerőssé válását követő tizenöt napon belül tartja meg, melyet a polgármester hív össze és vezeti.

(2) A képviselőtestület alakuló ülésén résztvevőket a helyi választási bizottság és a választási iroda vezetője tájékoztatja a polgármester és a képviselők választásainak eredményéről és törvényességéről.

(3) A polgármester és a képviselők az alakuló ülésen, illetve a – időközi választás estén – megválasztásukat követő első ülésen ünnepélyes esküt tesznek és aláírják az eskü szövegét, majd a megbízólevelüket átveszik. A megválasztott képviselőktől a választási bizottság elnöke, a polgármestertől a körelnök képviselő veszi ki az esküt.

(4) Az alakuló ülésről távollevő képviselő az esküt azon a testületi ülésen teszi le, amelyen először vett részt.

(5) Az alakuló ülés napirendjei:

a. A helyi Választási Bizottság tájékoztatója a választás végleges eredményéről, a megbízólevelek átadása

b. A Képviselőtestület tagjainak és a polgármester eskütétele

c. A napirend elfogadása

d. A polgármesteri program ismertetése

e. A polgármester illetményének megállapítása

f. A képviselői tiszteletdíjak megállapítása

g. A szavazatszámláló bizottság létrehozása

h. Az alpolgármester választás titkos szavazással

i. Az alpolgármester eskütétele

j. Az alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása

k. A bizottságok tagjainak megválasztása

l. SZMSZ felülvizsgálatának elrendelése

m. Gazdasági program, fejlesztési terv elkészítésének elrendelése

(6) [20] A 2011.évi CXCIX. törvény 225/A. § szerint a polgármesteri foglalkoztatási jogviszony a képviselő-testület és a polgármester között választással létrejövő, sajátos közszolgálati jogviszony.

(7) A képviselő-testület az alakuló ülésen a polgármester előterjesztése alapján megválasztja a bizottságok elnökeit, továbbá képviselő és nem képviselő tagjait. A bizottságok nem képviselő tagjai a képviselő-testület előtt esküt tesznek.

13. §

A testületi ülés vezetése

(1) A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt.

(2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg:

a. az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan a jegyzőt;

b. az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan

ba) az önkormányzat intézményének vezetőjét,

bb) akit meghatározott napirendi pont tárgyalására hívtak meg.

14. § (1) A képviselő-testület üléseit a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti.

(2) A polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a képviselő-testület összehívását és az ülés vezetését a korelnök látja el.

(3) A polgármester az ülés megnyitásakor:

a.) megállapítja, hogy az ülést a szervezeti és működési szabályzat rendelkezéseinek megfelelően hívták össze,

b.) megállapítja a határozatképességet,

c.) javaslatot tesz a megtárgyalandó napirendi pontokra

d.) A megtárgyalandó napirendi pontokról a testület vita nélkül határoz.

(4) A képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a képviselők több mint fele, azaz legalább három fő jelen van. A határozatképesség ellenőrzése az ülés teljes ideje alatt a polgármester feladata. Amennyiben a polgármester az ülés határozatképtelenségét állapítja meg, a testület ülését 10 napon belüli időpontra, változatlan napirenddel ismét összehívja.

(5) A napirendek tárgyalása előtt a polgármester, illetve a végrehajtásért felelős személy, tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatokról, valamint a polgármester tájékoztatja a testületet a két ülés közötti időszak fontosabb eseményeiről.

15. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során:

a. az előadó a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet,

b. szóbeli előterjesztés esetén a napirendet előterjesztheti,

c. az előadóhoz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyekre az előadó köteles rövid választ adni,

d. az ülésen megjelent állampolgárok a napirendhez kapcsolódva kérdést tehetnek fel, hozzászólhatnak miután számukra a polgármester megadta a szót.

(2) A hozzászólásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor. A hozzászólás időtartama maximum 5 perc lehet. Az idő túllépése miatt a polgármester figyelmezteti a hozzászólót.

(3) A polgármester soron kívüli hozzászólást is engedélyezhet.

(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, a szavazás megkezdéséig azt bármikor visszavonhatja.

(5) A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, javaslatokra.

(6) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni

(7) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy először a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról az elhangzás sorrendjében, majd a módosult, kiegészített határozati javaslatról döntsön a testület.

16. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata, ennek során:

a. figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától, illetve a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezést használ,

b. felhívja a hozzászólót mondandója befejezésére, ha az hosszúra nyúlik,

c. rendre utasítja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít.

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja, ismételt rendzavarás esetén pedig a terem elhagyására is kötelezheti a rendzavarót. A választójoggal nem rendelkező 18 éven aluli személyek a testületi ülésen csak a polgármester egyedi engedélye alapján vehetnek részt. A polgármesternek a rend fenntartása érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.

17. §

A döntéshozatal szabályai

(1) [22]A képviselő-testület döntéseit általában egyszerű szótöbbséggel hozza. A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint felének igen szavazata szükséges.

Minősített többséghez a megválasztott teleülési képviselőt több mint felének, azaz 3 főnek az igen szavazata szükséges. Minősített többség szükséges a Mötv. 50. § rendelkezésein túl:

a.) hitelfelvételhez,

b.) „Pat Községért” kitüntetés adományozásához

18. §

.

(1) Szavazni személyesen, igennel, nemmel és tartózkodással lehet.

(2) A képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással, kézfeltartással hozz. A nyílt szavazás név szerint is történhet.

(3) Nyílt szavazásnál a polgármester először a javaslattal egyetértőket, majd a javaslat ellenzőit kéri fel szavazásra. Ezt követően történik a tartózkodás kinyilvánítása.

(4) [23] Név szerinti szavazást kell elrendelni, Mötv 48. § (3) bekezdésben előírtak szerint. A név szerinti szavazás elrendelése kérdésében a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, vita nélkül határoz. Nem lehet név szerinti szavazást tartani a Mötv. 48. § (3) bekezdésében meghatározott esetekben.

(5) [24] A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző abc sorrendben felolvassa a képviselők nevét, a jelenlévő képviselők pedig nevük elhangzása után igennel, nemmel szavaznak, illetve tartózkodnak a szavazástól.

(6) A képviselő-testület titkos szavazást rendelhet el mindazon kérdésekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat. Titkos szavazást képviselő-testületi tag kezdeményezhet, továbbá személyi kérdésekben ez a jog megilleti a személyében érintettet is.

(7) Titkos szavazás elrendelése tárgyában a testület egyszerű szótöbbséggel, vita nélkül dönt.

(8) A titkos szavazás lebonyolítása az Ügyrendi bizottság feladata, mely borítékban elhelyezett szavazólappal, külön helyiség és urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:

a. a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,

b. az ügyrendi bizottság tagjainak nevét,

c. a szavazás eredményét,

d. az Ügyrendi bizottság tagjainak aláírását.

(9) A titkos szavazás eredményét a testületi jegyzőkönyvben határozatba kell foglalni.

19. § (1) A szavazás eredményét a polgármester állapítja meg, kétség eseten a szavazást megismételteti.

(2) Amennyiben a javaslat nem kapta meg a jelen lévő képviselők több mint felének igen szavazatát, akkor a javaslat elutasításra kerül.

(3) A szavazás eredményét a polgármester számszerűsítve közli, és a döntést kihirdeti

A képviselő-testület döntései

20. § (1) A képviselő-testület:

  • a) rendeletet alkot,
  • b) határozatot hoz,
  • c) jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt

ca.) a napirend elfogadásáról,

cb.) a jegyzőkönyv-hitelesítők megválasztásáról,

cc.) név szerinti szavazás elrendeléséről,

cd.) titkos szavazás elrendeléséről,

ce.) jegyzőkönyv kiigazításáról,

cf.) képviselői kérdésekre, interpellációra adott válasz elfogadásáról,

cg.) ügyrendi kérdésekről.

(2) képviselő-testületi határozatok fajtái:

a) normatív határozat,

b) önkormányzati hatósági határozat és

c) egyéb határozat.

21. § (1) [25]A rendelet megalkotását kezdeményezheti:

  • a) települési képviselő,
  • b) képviselő-testület bizottsága,
  • c) polgármester,
  • d) alpolgármester,
  • e) jegyző.

(2) A kezdeményezést a polgármesternek kell benyújtani, aki tájékoztatja erről a képviselő-testületet.

(3) A rendeletalkotás szükségességéről a testület egyszerű szótöbbséggel dönt.

22. § (1) [26] A rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata. A szervezeti és működési szabályzat tervezetét az Ügyrendi Bizottsággal együtt állítja össze. A rendelet-tervezet elkészítéséhez szükség esetén szakértő is igénybe vehető.

(2) A polgármester egyes rendelet-tervezeteket - az érdemi vita előtt - közmeghallgatásra bocsáthat.

(3) A lakosság széles rétegeinek jogait és kötelezettségeit érintő önkormányzati rendeletek tervezeteit legalább 10 napra közszemlére kell tenni a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján.

23. § (1) [27]A jegyző által elkészített rendelet-tervezetet annak indoklását és az előzetes hatástanulmányt a polgármester juttatja el a képviselőkhöz, illetve az általa meghatározott személyekhez.

(2) A testület a szavazás során először a módosító javaslatokról, majd a rendelet tervezet egészéről dönt.

(3) Ha a javasolt rendelet-tervezet ugyanazon részéhez több javaslatot is benyújtanak, akkor a szavazás során a módosító indítványok benyújtásának sorrendjében kell szavazni.

(4) [28] A rendelet végleges hiteles szövegét a jegyző szerkeszti meg. Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.

24. § (1) A rendeleteket naptári évenként az év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal kell ellátni.

(2) A rendelet jelölése: Pat Község Önkormányzat Képviselő-testületének ..../..................................... (a rendelet sorszáma/évszám), valamint a kihirdetés hónapja (római számmal) és napja (arab számmal) önkormányzati rendelete .... (a rendelet címe).

25. § (1) A rendeleteket elfogadásuk után a helyben szokásos módon, a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel ki kell hirdetni a testületi ülést követő 3 munkanapon belül. A rendeletet 15 napig kell a hirdetőtáblán kifüggesztve tartani. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A rendeleteket a kihirdetést követően közzé kell tenni Pat község hivatalos honlapján is, melyről a jegyző gondoskodik a hivatalos honlap üzemeltetőjén keresztül.

(3) A jegyző köteles a hatályos rendeletek jegyzékét naprakészállapotban vezetni.

26. § (1) Az önkormányzati rendeletek utólagos hatásvizsgálatát a rendelet hatályba lépésétől számított egy év elteltével kell elvégezni. Az utólagos hatásvizsgálat elvégzése a jegyző feladata, melynek eredményéről tájékoztatja a képviselő testületet.

(2) A jegyző az utólagos hatásvizsgálatok tapasztalatai alapján 2 évenként gondoskodik a hatályos önkormányzati rendeletek tartalmi felülvizsgálatáról. Ennek eredményeiről előterjesztést és szükség esetén dereguláló vagy módosító rendelet-tervezetet készít a testület számára.

27. § (1) A képviselő-testület határozatait a 21. § (1) bek. c) pontjában foglaltak kivételével a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal, zárójelben a hónap, nap megjelöléssel kell ellátni a következők szerint: sorszám/évszám (hónap római számmal, nap arab számmal) Képviselő-testületi határozat.

(2) A képviselő-testület számozott határozatának szövege a testület döntésének lényegét, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését tartalmazza.

(3) Az önkormányzati hatósági ügyben hozott határozatról és végzésről a külön jogszabályban meghatározott alakszerű határozat készül. A képviselő-testület számozott határozatairól - az önkormányzati hatósági ügyben hozott határozatok kivételével - készült jegyzőkönyvi kivonatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 3 napon belül átvételei jegyzék alapján át kell adni a végrehajtásért felelős személyeknek.

(4) [31] A képviselő-testület normatív határozatait a helyben szokásos módon, hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel közzé kell tenni a testületi ülést követő 3 munkanapon belül. A határozatokat 15 napig kell kifüggesztve tartani. A közzétételről a jegyző gondoskodik.

(5) A képviselő-testületi határozatokról a polgármesteri hivatal nyilvántartást vezet.

28. § (1) A lejárt határidejű határozatokról a polgármester a végrehajtási határidő lejártát követő első képviselő-testületi ülésen beszámol a testületnek.

(2) [32] A lejárt határidejű határozatokról szóló beszámoló elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

A képviselő-testület jegyzőkönyve

29. § (1) A képviselő-testület üléséről – külön a nyílt és zárt ülésről – jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(3) A jegyzőkönyvnek az Mötv. 52. §-ában foglaltakat kell tartalmaznia.

(4) A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá.

(5) [34]A testületi ülésről 2 példányos jegyzőkönyvet kell készíteni. Ebből:

a. az eredeti példányt a jegyző kezeli

b. a másolati példány az Önkormányzat hivatali helyiségében kerül elhelyezésre, a jegyzőkönyvek kezelésére vonatkozó szabályok szerint.

(6) A jegyzőkönyv mellékletei:

a) a meghívó,

b) a jegyzőkönyv,

c) az előterjesztések,

d) a határozati javaslatok,

e) a rendeletek hiteles szövege,

f) a titkos szavazásról készült jegyzőkönyv és

g) a név szerinti szavazásról készült névsor.

(7) A jegyzőkönyv nem szó szerint tartalmazza az ülésen elhangzottakat. A képviselő-testület bármely tagjának indítványára egyszerű szótöbbséggel az egyes napirendi pontok lezárása után elrendelheti, hogy a vitában elhangzottakról a hangfelvétel alapján szó szerinti jegyzőkönyv készüljön.

(8) Az érintett képviselő kérheti a jegyzőkönyv kiigazítását, melyről a testület a következő testületi ülésen egyszerű szótöbbséggel dönt.

(9) A választópolgárok – a zárt ülés kivételével – betekinthetnek a képviselő-testület előterjesztéseibe és ülések jegyzőkönyvébe. A betekintési jog a Közös Önkormányzati Hivatal hivatalos helyiségében munkanapokon és munkaidőben gyakorolható.

(10) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell.

(11) A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.

(12) A zárt ülésről készült jegyzőkönyv kivételével a jegyzőkönyvet Pat község hivatalos honlapján is meg kell jelentetni.

IV.

Lakossági fórumok

30. § (1) A képviselő-testület évente egyszer – soros testületi ülés keretében, önálló napirendi pontként – közmeghallgatást tart. Ez esetben az ülésre szóló meghívót az ülés előtt legalább 10 nappal korábban ki kell függeszteni az Önkormányzat hirdető táblájára és közzé kell tenni Pat község honlapján.

(2) A közmeghallgatás során az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, önszerveződő közösségek képviselői közérdekű ügyekben a képviselő-testülethez, a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetve közérdekű javaslatot tehetnek, véleményt nyilváníthatnak.

(3) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell. Amennyiben ez nem lehetséges, a meg nem válaszolt kérdéseket és javaslatotokat az illetékes bizottságnak, polgármesternek, jegyzőnek meg kell vizsgálnia és 15 napon belül írásban választ kell adni a kérdés feltevőjének. A válaszról a soron következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást kell adni.

31. § (1) Falugyűlést kell összehívni a következő gazdasági év költségvetésének elkészítésekor, illetve a képviselő-testület döntése alapján a falu lakosságának többségét érintő döntés meghozatala előtt.

(2) A falugyűlés összehívásáról a polgármester gondoskodik a meghívó hirdetőtáblán való kifüggesztésével, valamint a lakossághoz eljuttatott szórólappal. A meghívót közzé kell tenni Pat község honlapján is.

(3) A meghívót és a szórólapot a falugyűlés tervezett időpontját 5 nappal megelőzően kell kifüggeszteni, illetve a lakossághoz eljuttatni.

(4) A falugyűlést a polgármester vezeti.

(5) A falugyűlésről írásos emlékeztető készül, mely a falugyűlést követő 15 napon belül megküldésre kerül a képviselők részére.

V.

A települési képviselő jogállása, kérdezési jog, interpelláció

32. § (1) A települési képviselő jogosult:

a.) kezdeményezni valamely téma napirendre tűzését,

b.) sürgősségi indítványt előterjeszteni,

c.) titkos szavazás, zárt ülés és név szerinti szavazás elrendelését kezdeményezni,

d.) interpellációt és kérdést feltenni, felszólalni, és

e.) önálló önkormányzati rendeletben meghatározott tiszteletdíjra és természetbeni juttatásra.

(2) A települési képviselő köteles:

a.) tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában,

b.) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,

c.) felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,

d.) írásban vagy szóban előzetesen bejelenteni, ha a képviselő-testület vagy a bizottság ülésén nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályozva van,

e.) a személyes érintettségét a napirend vitája előtt bejelenteni,

f.) kapcsolatot tartani a település polgáraival és a különböző önszerveződő közösségekkel és

g.) vagyonnyilatkozatot tenni.

(3) [36] A képviselő-testület bármely tagja javaslatára, azt a képviselőt, aki a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, és a képviselő-testület megállapítja, hogy a bejelentési kötelezettsége fennállt, polgármester figyelmeztetésben részesti, annak érdekében, hogy a kötelezettségének a jövőben tegyen eleget.

33. § (1) A képviselő az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetés vagy tudakozódás céljából kérdést intézhet az ülésre tanácskozási joggal meghívottakhoz.

(2) [37] A képviselő és a képviselő-testület ülésén a polgármestertől, az alpolgármestertől, a bizottság elnökétől, a jegyzőtől önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet (interpellálhat).

(3) A kérdést, interpellációt a napirendek lezárását követően lehet előterjeszteni.

(4) A kérdésekre a képviselő-testület ülésén köteles választ adni a megkérdezett.

(5) Az interpellációra a címzett az ülésen akkor köteles választ adni, ha felkészülés nélkül képes az érdemi válaszadásra vagy az interpelláció a címzetthez az ülés előtt legalább 2 munkanappal megérkezett.

(6) A képviselő-testület hozzájárulhat ahhoz is, hogy az interpellációra a címzett írásban adjon választ, legkésőbb 15 napon belül. Ez esetben az interpellációra adott válasz másolatát egyidejűleg minden képviselőnek meg kell küldeni. Az írásos válasz elfogadásáról, vagy el nem fogadásáról az interpelláló a következő testületi ülésen nyilatkozik.

(7) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel akkor dönt.

VI.

A képviselő-testület bizottsága

34. § (1) A képviselő-testület működő bizottsága az Ügyrendi Bizottság.

(2) A képviselő-testület az alakuló ülésén a képviselők közül megválasztja az Ügyrendi Bizottság elnökét és tagjait.

(3) A képviselő-testület működő bizottsága az Ügyrendi Bizottság, mely elnökből és két tagból áll. A bizottság tagjainak névsorát az SZMSZ függeléke tartalmazza.

35. § Az Ügyrendi Bizottság feladatai:

a.) javaslatot tesz a polgármester illetményére, jutalmazására,

b.) lebonyolítja a titkos szavazást,

c.) [38] a jegyzővel elkészíti az SZMSZ tervezetét,

d.) megvitatja és véleményezi a költségvetési koncepciót,

e.) megvitatja és véleményezi a költségvetési és zárszámadási rendelet-tervezetet és mindazon rendelet-tervezeteket, melyek megtárgyalását jogszabály bizottsági véleményezéshez köti,

f.) a polgármester kezdeményezésére véleményezi a település életében különös fontossággal rendelkező előterjesztéseket,

g.) nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatát, az SZMSZ. 2. számú mellékletében meghatározott eljárási rend szerint és vizsgálatot folytat le a polgármester által továbbított kezdeményezés alapján az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi ügyeiben.

36. § (1) A bizottság üléseit az elnök, akadályoztatása esetén a jelenlévő legidősebb képviselő hívja össze és vezeti.

(2) [39] A bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell felvenni, melyet a bizottság elnöke és a bizottság egy tagja ír alá.

(3) A bizottság működésére az SZMSZ-nek a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályait megfelelően alkalmazni kell.

VII.

Polgármester, alpolgármester, jegyző, polgármesteri hivatal

37. § (1) Pat Község Önkormányzatánál a polgármester feladatát társadalmi megbízatásban látja el.

(2) A polgármester tiszteletdíját, részére jutalmat a képviselő-testület az Ügyrendi bizottság javaslata alapján állapítja meg.

(3) A polgármester munkarendje általában megegyezik a polgármesteri hivatal munkarendjével. Külön fogadónapot nem tart, az állampolgárok a hét minden napján közvetlenül fordulhatnak hozzá.

38. § (1) A polgármester:

a. biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, a széleskörű nyilvánosságot,

b. együttműködik a társadalmi szervezetekkel és a lakosság önszerveződő közösségeivel,

c. összehívja és vezeti a képviselő-testület ülését,

d. segíti a képviselők és a bizottság munkáját,

e. a napirendek tárgyalása előtt tájékoztatja a testületet a két testületi ülés közötti fontosabb eseményekről, a megtett intézkedésekről,

f. gyakorolja az átruházott hatásköröket a testület utasításai alapján és

g. [40]

h. végzi mindazon feladatokat, amelyeket törvény, vagy törvényi felhatalmazás alapján kormányrendelet a hatáskörébe utal.

(2) [41]Amennyiben a képviselőtestületi ülés – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester a képviselőtestület törvényben át nem ruházható hatásköreként meghatározott ügyek kivételével minden más ügyben döntést hozhat. A polgármester a döntéséről a közgyűlést a következő ülésen tájékoztatja.

39. § (1) Pat Község Képviselő-testülete egy alpolgármestert választ, aki tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

(2) Az alpolgármester külön ügyfélfogadási napot nem tart, amennyiben hivatalában tartózkodik, az állampolgárok közvetlenül fordulhatnak hozzá.

(3) A polgármester tartós akadályoztatása esetén - a polgármester megbízása nélkül - teljes jogkörrel helyettesíti a polgármestert. Tartós akadályoztatásnak minősül a 30 naptári napot meghaladó mozgásképtelenséggel járó betegség, valamint a 30 naptári napot meghaladó, a település közigazgatási határán kívüli tartózkodás.

40. § (1) Az érintett polgármesterek – pályázat alapján – a Mötv.83. § meghatározottak szerint, a jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt neveznek ki.

(2) [43]A jegyzői tartós távolléte, akadályoztatása esetén - a jegyzői helyettesítését igazgatási ügyintéző látja el. A jegyző helyettesítésének megvalósítása az önkormányzat és a település működőképességét nem veszélyeztetheti

(3) A jegyző vezeti a közös önkormányzati hivatalt, megszervezi annak munkáját, ellátja a Mötv. 81. § (3) bekezdésében, valamint a külön jogszabályban meghatározott feladatokat.

41. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésére való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátásra

a. Galambok Község Önkormányzat Képviselő-testülete,

b. Zalaszentjakab Község Önkormányzat Képviselő-testülete,

c. Sand Község Önkormányzat Képviselő-testülete,

d. Pat Község Önkormányzat Képviselő-testülete

e. megállapodás alapján Közös Önkormányzati Hivatalt hoztak létre, tartanak fenn és működtetnek. (4. sz. függelék)

(2) A Közös Önkormányzati Hivatal székhelye Galambok, elnevezése: Galamboki Közös Önkormányzati Hivatal, címe: 8754 Galambok, Ady E. u. 2.

(3) Az együttműködési megállapodásban kell rögzíteni a Közös Önkormányzati Hivatal fenntartásához való hozzájárulás szabályait, munkáltatói jogok gyakorlásának rendszerét, az együttműködés részletes feltételeit.

(4) A Közös Önkormányzati Hivatal, a jegyző tevékenységével, működésével kapcsolatos szabályokat a Mötv., az érintett képviselő-testületek együttes ülésén hozott rendelkezései, valamint a Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata (5. sz. függelék) határozzák meg.

(5) A Közös Önkormányzati Hivatal önállóan gazdálkodó költségvetési szerv.

(6) Működését a Mötv. 84. § - 86. §-a, saját SZMSZ-e és az MSZ EN ISO 14001:2005. szabvány előírásai alapján végzi.

VIII.

Társulások

42. § A képviselő-testület feladatainak hatékonyabb, célszerűbb megoldására társulásokat hozhat létre, vagy társulásba léphet. A képviselő-testület esetenként határoz társulás létrehozásáról, vagy abba való belépésről.

IX..

Helyi népszavazás, népi kezdeményezés

43. §[45]

X.

Az önkormányzat költségvetése, vagyona

44. § (1) A képviselő-testület megbízatásának időtartamára gazdasági programot és fejlesztési tervet alkot, a külön jogszabályban meghatározott tartalommal.

(2) A gazdasági program és fejlesztési terv képviselő-testült elé terjesztéséért a polgármester a felelős.

45. § (1) A képviselő-testület a biztonságos gazdálkodás megvalósítása érdekében költségvetését évente önkormányzati rendeletben állapítja meg.

(2) A költségvetés készítésekor előtérbe kell helyezni az intézmények eredményes működtetését, a szolgáltatások körében felmerülő lakossági igényeket, a község általános fejlesztését. Célszerű tartalékot képezni az esetleges forráskiesés és árváltozás kompenzálására.

(3) A költségvetés két fordulóban kerül kidolgozásra és elfogadásra. Az első fordulóban a központi jogszabályba foglalt költségvetési irányelvek figyelembevételével tisztázni kell:

a. a bevételi források nagyságát,

b. a bevételi források bővítésének lehetőségeit,

c. az önkormányzat számára kötelezően előírt és önként vállalt feladatok körét, azok kiadási szükségleteit,

d. az igények és célkitűzések összhangját,

e. a szükségletek kielégítési sorrendjét és

f. a várható döntések hatásainak előzetes felmérését.

(4) A költségvetés második tárgyalási fordulójában az államháztartás működési rendjéről szóló kormányrendeletben meghatározott tartalommal készült rendelet-tervezet megvitatására és elfogadására kerül sor.

(5) A koncepciót és a költségvetési rendelet-tervezetet a költségvetési szervek vezetőivel egyeztetni kell, melyről jegyzőkönyvet kell készíteni.

(6) A koncepciót és a költségvetési rendelet-tervezetet az intézményvezetőkkel készült egyeztetés jegyzőkönyvével együtt kell az Ügyrendi Bizottság elé terjeszteni.

(7) A koncepció és a költségvetési rendelet-tervezet képviselő-testületi előterjesztéséhez csatolni kell az intézményvezetőkkel történt egyeztetés írásos jegyzőkönyvét, valamint az Ügyrendi Bizottság határozatát. A költségvetési rendelet-tervezethez csatolni kell továbbá a tárgyban megtartott falugyűlés emlékeztetőjének kivonatát.

(8) A zárszámadási rendelet-tervezet megvitatására és elfogadására egy tárgyalási fordulóban kerül sor.

46. § (1) [47]A Közös Önkormányzati Hivatal negyedévente tájékoztatja a polgármestert a gazdálkodás eredményeiről, az előirányzatok alakulásáról, a negyedévet követő hó 15-ig.

(2) Tapasztalatairól a polgármester beszámol a képviselő-testületnek

47. § A képviselő-testület az önkormányzati vagyonról, a vagyongazdálkodásról önállórendeletet alkot.

48. § Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a polgármesteri hivatal látja el, e körben különösen:

a.) a külön jogszabályban meghatározott módon és időben elkészíti a költségvetési tájékoztatót, a költségvetési beszámolót, valamint a havi pénzforgalmi jelentést és mindezeket megküldi az illetékes szerv részére,

b.) beszedi az önkormányzat bevételeit,

c.) megigényli a címzett és céltámogatásokat,

d.) gondoskodik az önkormányzat által létrehozott és működtetett intézmények pénzellátásáról,

e.) biztosítja az önkormányzat pénzforgalmi szemléletű kettős könyvvitelének szabályszerű vezetését, s ezen belül kialakítja a saját, valamint az intézmények könyvvitelének számlarendjét,

f.) biztosítja az önkormányzat törzsvagyonának elkülönített nyilvántartását,

g.) elkészíti az önkormányzat éves vagyonleltárát, s azt csatolja az év végi költségvetési beszámolóhoz,

h.) az önkormányzat számláját vezető pénzintézeten keresztül gondoskodik az önkormányzat tartozásainak és az önkormányzat intézményei működési kiadásai kiegyenlítéséről, illetőleg teljesítéséről.

49. § (1) Pat Község Önkormányzata a belső ellenőrzésről a Kistérséggel jogviszonyban álló belső ellenőr útján gondoskodik.

(2) Az ellenőrzési tervet a jegyző terjeszti a Képviselő-testület elé.

XI.

Záró rendelkezések

50. § (1) Jelen rendelet 2011. május 15. napján lép hatályba.

(2) Jelen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Pat Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2007.(XI.29.) számú önkormányzati rendelet.

(3) A rendelet mellékletei: 1. számú melléklet: A képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozat nyilvántartásának, kezelésének és ellenőrzésének szabályairól

(4) A rendelet függelékei:

a. 1. számú függelék: A települési képviselők névsora.

b. 2. számú függelék: Az Ügyrendi bizottság tagjainak névsora.

c. 3. számú függelék: Hatályos rendeletek jegyzéke.

[49]1. melléklet

2. melléklet [1]

Pat Község Önkormányzat pénzforgalmi jelzőszámai

Számlaszám

Számla elnevezése

75000239-10083116

Pat Önkormányzat költségvetési elszám. szla

75000239-10083123

Pat Önkormányzat építményadó beszedési szla

75000239-10083130

Pat Önkormányzat gépjárműadó beszedési szla

75000239-10083147

Pat Önkormányzat termőföld bérbeadásból származó jövedelem szla

75000239-10083154

Pat Önkormányzat késedelmi pótlék beszedési szla

75000239-10083161

Pat Önkormányzat bírság beszedési szla

75000239-10083202

Pat Önkormányzat egyéb bevétek szla

75000239-10083219

Pat Önkormányzat idegen bevételek szla

75000239-10083226

Pat Önkormányzat letéti szla

75000239-10084526

Pat Önkormányzat luxusadó beszedési szla

75000239-10086322

Szennyvíz beruházási bevételi számla

75000239-20083117-00000134

Pat Önkormányzat lekötött betét szla

75000239-10087550

Pat Önkormányzat illeték beszedési szla

750002239-10088733

Pat Önkormányzat helyi jövedéki adó szla

Az Önkormányzat törzsszáma: 436731

Adóazonosító szám: 15436739-1-20

Statisztikai számjel: 15436739-8411-321-20

A Pat Község Önkormányzata alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013320 Köztemető-fenntartás és – működtetés

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

042130 Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások

042220 Erdőgazdálkodás

047310 Turizmus igazgatása és támogatása

047320 Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

064010 Közvilágítás

066010 Zöldterület-kezelés

066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111 Háziorvosi alapellátás

072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás

074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás

074011 Foglalkozás-egészségügyi alapellátás

081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

092120 Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

107052 Házi segítségnyújtás

107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladati

041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

1. függelék

A képviselő-testület tagjainak névsora[53]

1./ Bata Zoltán polgármester 8825 Pat, Fő út 105.

2./ Karvalics Sándor alpolgármester 8825, Pat, Fő út 9.

3./ Antalics Vilmos képviselő 8825 Pat, Fő út 120.

4./ Antalics Levente képviselő 8824 Pat, Fő út 89.

5./ Tamás Gábor képviselő 8824 Pat, Fő út 25.

2. függelék

A képviselő-testület bizottságai:[54]

A képviselő-testület bizottságai:

1./ Ügyrendi Bizottság

Elnöke:

Antalics Vilmos képviselő 8824 Pat, Fő út 120.

Tagjai:

Antalics Levente képviselő 8825 Pat, Fő út 89.

Tamás Gábor képviselő 8825 Pat, Fő út 25.

3. függelék

A képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozat nyilvántartásának, kezelésének és ellenőrzésének szabályairól

Általános rendelkezések

1. Vagyonnyilatkozat-tételi eljárás
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban Mötv.) 39. § (1) Az önkormányzati képviselő megválasztásától, majd ezt követően minden év január 1-jétől számított harminc napon belül a 2. melléklet szerinti vagyonnyilatkozatot köteles tenni. Az önkormányzati képviselő saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekének (e § tekintetében együtt: hozzátartozó) Mötv. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatát.
A vagyonnyilatkozat tételének elmulasztása esetén - annak benyújtásáig - az önkormányzati képviselő e tisztségéből fakadó jogait nem gyakorolhatja, tiszteletdíjat, természetbeni juttatást, költségtérítést nem kaphat.

A vagyonnyilatkozat benyújtásával kapcsolatos szabályok

1. A kitöltéskori állapotnak megfelelően adatok alapján kitöltött képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozat egy példányát az Ügyrendi Bizottságnak (továbbiakban: Bizottság) címezve kell benyújtani az I/ 1. pont szerinti határidőben.

2. A vagyonnyilatkozatokat a polgármesteri hivatalban a közszolgálati feladatokat ellátó köztisztviselő veszi át, és igazolást állít ki azok átvételéről. Az átvételi igazolásokat az 1. számú függelék tartalmazza.

3. A képviselő a saját és a hozzátartozói vagyonnyilatkozatát külön-külön borítékban adja át az átvételre jogosult köztisztviselőnek.

4. A képviselői vagyonnyilatkozat átvétele névvel ellátott nyílt borítékban, a hozzátartozói vagyonnyilatkozat átvétele névvel ellátott, lezárt, az átvételkor a Közös Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Hivatal) körbélyegzőjével lepecsételt borítékban történik.

A vagyonnyilatkozatok kezelésének szabályai

1. A vagyonnyilatkozatokat az egyéb iratoktól elkülönítetten kell kezelni, azokat a körjegyző által kijelölt biztonsági zárral ellátott helyiségben, lemezszekrényben kell tárolni.

2. A vagyonnyilatkozatokról és az ellenőrzési eljárásról a 2-3. számú függelék szerinti nyilvántartást kell vezetni.

3. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos technikai tevékenységet a II./ 2. pont alatti köztisztviselő végzi. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos iratokat iktatni kell. Az iktatást külön főszámra és a szükséges számú alszámra kell elvégezni.

4. A vagyonnyilatkozatok nyilvánossága:
a. a képviselői vagyonnyilatkozat nyilvános- kivéve az ellenőrzéshez szolgáltatott azonosító adatokat;
b. a hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat nem nyilvános, abba csak a bizottság tagjai tekinthetnek be ellenőrzés céljából.

5. A képviselői vagyonnyilatkozatokat nem nyilvános, abba csak a bizottság tagjai tekinthetnek be ellenőrzés céljából.

6. A Bizottság felel azért, hogy a vagyonnyilatkozatokat az adatvédelmi szabályoknak megfelelően őrizzék, kezeljék és hogy az azokban foglaltakat – a nyilvános vagyonnyilatkozatok kivételével – más ne ismerhesse meg.

7. Ha a vagyonnyilatkozat tételére kötelezett képviselő a Bizottságnak írásban bejelenti, hogy a közös háztartásban élő házas- vagy élettársa és gyermeke esetén a közös háztartásban élés megszűnt, a Bizottság az általa kezelt hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat haladéktalanul visszaadja a képviselőtestületi tagnak, melyről igazolást kell kiállítani.

8. A képviselő megbízatásának megszűnésekkor a Bizottság a vagyonnyilatkozat tételére kötelezett képviselő részére a saját és a hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat visszaadja, melyről igazolást kell kiállítani.

A vagyonnyilatkozat ellenőrzésével és az eljárással

kapcsolatos szabályok

1. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás célja: a vagyonnyilatkozatban foglaltak valóságtartalmának ellenőrzése. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást a Bizottságnál bárki kezdeményezheti. A bizottság eljárására a képviselő-testület zárt ülésére vonatkozó szabályait kell alkalmazni. Az eljárás kezdeményezésről a Bizottság elnöke haladéktalanul tájékoztatja az érintett képviselőt, aki haladéktalanul bejelenti az azonosító adatokat.

2. Az ellenőrzési eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vonatkozó tényállás esetén van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, a Bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Ha a kedvezményező 8 napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy ha a kedvezményezés nyilvánvalóan alaptalan, a Bizottság az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.

3. Az ellenőrzési eljárás megismétlésének ugyanazon vagyonnyilatkozat esetén csak akkor van helye, ha az erre irányuló kedvezményezés új tényállást (adatot) tartalmaz. Az ellenőrzési eljárásra irányuló új tényállás nélkül elutasítja a kedvezményezést.

4. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás során a képviselői és hozzátartozói vagyonnyilatkozatba történő betekintést a 4. számú függelék szerint vezetett „Betekintési nyilvántartás”-ban dokumentálni kell.

5. A Bizottság ellenőrzési eljárásának eredményéről a képviselő-testület a soron következő ülésén tájékoztatja.

Felelősségi szabályok

1. A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos adatok védelméért, az adtakezelés jogszerűségéért a bizottság felelős.

2. A képviselő felelős azért, hogy az általa bejelentett adatok hitelesek, pontosak, teljes körűek és aktuálisak legyenek.

3. A vagyonnyilatkozatok technikai kezelése szabályainak megtartásáért a II./ 2. pont szerinti köztisztviselő felelős.
IGAZOLÁS
A vagyonnyilatkozatok átvételéről
Alulírott …………………………………… mint a vagyonnyilatkozat tételre kötelezett helyi önkormányzati képviselő, a mai napon az alábbi vagyonnyilatkozatot adom át:
……………………………. helyi önkormányzati képviselő
…………………………….. házastárs/élettárs
……………………………… gyermek
……………………………… gyermek
……………………………… gyermek
……………………………… gyermek
Pat, 20.. …………………. hó ………….. nap
…………………………… …………………………….
átadó átvevő
NYILVÁNTARTÁS
A vagyonnyilatkozat ellenőrzési eljárásáról

Sorszám

Nyilatkozattételre kötelezett

Hozzátartozó vagyonnyilatkozatok száma

Átvétel

Házastárs/élettárs

Gyermek

időpontja

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

NYILVÁNTARTÁS

a vagyonnyilatkozatok ellenőrzési eljárásáról

1. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás kedvezményező neve, címe:
Név: ………………………………..
Cím: ………………………………………………..

2. Az eljárás kezdeményezésének időpontja: ………………….………..

3. Az eljárásban érintett képviselő: ……………………………………..

4. A vagyonnyilatkozat kifogásolt része: …………………………….............

5. A 4. pont megjelölésének hiányában a hiánypótlásra felhívás időpontja: ……………………..

6. Az érintett tájékoztatásának időpontja a bejelentésről: ………………………..

7. Az azonosító adatok átadásának időpontja a Bizottság részére: ………………………….

8. A Bizottság ülésének időpontja: ………………………………..

9. Az eljárás eredménye: ………………………………..
a. A bejelentés elutasítva, mert
- Nyilvánvalóan alaptalan;
- A bejelentő a hiánypótlásnak nem tett eleget;
- Az ismételt kedvezményezés új tényállást nem tartalmaz
b. A bejelentés alapján a Bizottság az alábbiakat állapította meg.

10. Az azonosító adatok törlésének időpontja: ……………………………………..

11. A Képviselő-testület tájékoztatásának időpontja az eljárás eredményéről: …..…………….
NYILVÁNTARTÁS
A vagyonnyilatkozatokba történő betekintésről

Betekintő személy neve

Aláírása

Betekintés időpontja

Megjegyzés


[1] A 2. melléklet a Pat Község Önkormányzat Képviselő-testülete 6/2021. (VI. 7.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.