Petrikeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testülete
Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013.(IX.05.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2014. 06. 17- 2014. 06. 17Petrikeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testülete
Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013.(IX.05.) önkormányzati rendelet módosításáról
2014-06-17-tól 2014-06-18-ig
Petrikeresztúr Község Önkormányzata Képviselő-testületének
6/2013. (VI.16.) önkormányzati rendelete a
Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló
4/2013.(IX.05.) önkormányzati rendelet módosításáról
BEVEZETŐ
Gellénháza Község Önkormányzata az Alaptörvény 32. cikk (1) d. pontja, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi. évi CLXXXIX. törvény 53.§-ában, 143. § (4) bekezdés a)pontjában (továbbiakban: Mötv.) kapott felhatalmazás alapján a következők szerint állapítja meg Szervezeti és Működési Szabályzatát (továbbiakban SZMSZ):
1.§
(1) Az önkormányzat Szervezeti és Működési szabályairól szóló 4/2013.(IX.05.) önkormányzati rendelet 3. melléklete a következő III/A ponttal egészül ki:
„III/A.
Belső ellenőrzési feladatok ellátása
A belső ellenőrzési feladatok ellátása társulás keretében történik. A társuló önkormányzatok által kötött társulási megállapodás szerint a belső ellenőrt a társulás gesztor önkormányzatának (Söjtör) hivatala köztisztviselőként alkalmazza.
A közös hivatal belső ellenőrzésének megszervezéséért, rendszerének kialakításáért a jegyző a felelős.
A belső ellenőrzés feladata:
- vizsgálni és értékelni a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési rendszerek kiépítésének, működésének jogszabályoknak és szabályzatoknak való megfelelését;
- vizsgálni és értékelni a pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszerek működésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét;
- vizsgálni a rendelkezésre álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát;
- a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban megállapításokat és ajánlásokat tenni, valamint elemzéseket, értékeléseket készíteni az intézmény vezetője számára a költségvetési szerv működése eredményességének növelése, valamint a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési, és a belső ellenőrzési rendszerek javítása, továbbfejlesztése érdekében;
- ajánlásokat és javaslatokat megfogalmazni a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése érdekében;
- nyomon követni az ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket.
A belső ellenőrzési tevékenység során szabályszerűségi, pénzügyi, rendszer- és teljesítmény-ellenőrzéseket, illetve informatikai rendszerellenőrzéseket kell végezni, valamint az éves elemi költségvetési beszámolókról megbízhatósági ellenőrzés keretében igazolásokat kell kibocsátani.
A belső ellenőrzések éves ellenőrzési terv alapján történnek.
Az éves ellenőrzési tervnek tartalmaznia kell:
- az ellenőrzési tervet megalapozó elemzéseket, különös tekintettel a kockázatelemzésre,
- a tervezett ellenőrzések tárgyát,
- az ellenőrzések célját,
- az ellenőrzendő időszakot,
- a szükséges ellenőrzési kapacitás meghatározását,
- az ellenőrzések típusát és módszereit,
- az ellenőrzések ütemezését,
- az ellenőrzött szerv, illetve szervezeti egység megnevezését.
A belső ellenőrzést a Belső ellenőrzési kézikönyvben foglaltak szerint kell megszervezni és elvégezni.”
2. §
(1) A rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Petrikeresztúr, 2014. május 29.
Gérczei Mónika Dr. Szemes Róbert
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve:
Gellénháza, 2014. június 16.
Dr. Szemes Róbert
jegyző