Kisvásárhely Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018. (III.13..) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 03. 14- 2019. 05. 27

KISVÁSÁRHELY KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

1/2018. (III.13.) önkormányzati rendelete


az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről


Kisvásárhely Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. §    A Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetésének bevételi és kiadási előirányzatát a rendelet 1. mellékletében foglaltak szerint a bevételt 41 500 000 forintban, a kiadást 41 500 000 forintban állapítja meg.

2. §   Kisvásárhely Község Önkormányzata a költségvetési bevételeinek főösszegét
41 500 000  forintban határozza meg, amely a következő forrásokból áll, forintban:

BEVÉTELI FORRÁS MEGNEVEZÉSE

ELŐIRÁNYZAT

a) Állami támogatás:

13 149 487

b) Közhatalmi bevételek:

2 690 000

c) Saját bevételek:

3 267 780

d) Átvett pénzeszközök:

9 325 000

e) Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:

6 000 000

f) Előző évi állami támogatás központi kiegészítése:


g) Tárgyévi bevételek összesen:

34 432 267

h) Előző évi várható pénzmaradvány:

7 067 733

i) Költségvetési bevételek összesen:


j) Finanszírozási célú műveletek bevételei:


k) Bevételek mindösszesen:

41 500 000


3. §   Kisvásárhely Község Önkormányzata a költségvetése kiadásainak főösszegét 41 500 000  forintban  határozza meg, amely az alábbi összegekből áll, forintban:


KIADÁS MEGNEVEZÉSE

ELŐIRÁNYZAT

a) Működési, fenntartási kiadások:


aa) Személyi juttatások:

13 633 000



ab) Munkaadókat terhelő járulékok:

2 005 000



ac) Dologi és egyéb folyó kiadások:

11 315 089



ad) Társadalom- és szociálpolitikai juttatások:




ae) Működési célú pénzeszköz átadás:

505 000



af) Ellátottak pénzbeli juttatásai:

1 136 000


Működési, fenntartási kiadások összesen:


b) Felhalmozási kiadások:


ba) Felhalmozási kiadás:

7 030 000


bb) Felújítási előirányzat:

5 435 000

bc) Felhalmozási célú pénzeszköz átadás:


Felhalmozási kiadások összesen:


c) Költségvetési tartalék:


d) Intézményfinanszírozás:


e) Költségvetési kiadások összesen:


f.) Finanszírozási célú műveletek kiadásai:

440 911

g) Kiadások mindösszesen:

41 500 000

          (1)   A Képviselő-testület álláshelyeinek száma: 2 fő.

          (2)   A költségvetésben tartalék nem szerepel.

          (3)  Kisvásrhely Község Önkormányzata költségvetésének részletes előirányzatait a rendelet 1 – 9.  mellékletei tartalmazzák részletesen.

  1. melléklet Kisvásárhely Község Önkormányzat bevételei és kiadásai
  2. melléklet Kimutatás a 2018. évi központi támogatásainak összegéről
  3. melléklet Beruházási kiadások
  4. melléklet Felhalmozási kiadások
  5. melléklet Európai Uniós forrásból megvalósuló beruházás
  6. melléklet Foglalkoztatottak éves létszámkerete
  7. melléklet A költségevtési évet követő három év tervezett előirányzatainak
    keretszámai főbb csoportokban
  8. melléklet Helyi önkormányzat mérlege közgazdasági tagolásban
  9. melléklet Előirányzat felhasználási ütemterv


4.§ Az Önkormányzat 2018. évi költségvetése közvetett támogatásokat nem biztosít.


2 Kisvásárhely Község Önkormányzat költségvetése végrehajtásának szabályai

5. §    (1)   Az Önkormányzat gazdálkodási feladatait az Óhídi Közös Önkormányzati Hivatal  látja el.

          (2)   Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról – ha az érdemi döntést nem igényel – a Képviselő-testület dönt a polgármester előterjesztésére, a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.

          (3)   Az előző bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok és az önállóan gazdálkodó költségvetési szervek saját hatáskörükben végrehajtott előirányzat módosításaik miatti költségvetési rendelet módosításáról a Képviselő-testület a polgármester előterjesztésében, a félévenként határoz.

6. §    (1)   Az Önkormányzat likviditási gondjainak elhárítása érdekében a polgármester gazdálkodási hitelt 1.000.000,- Ft-ig vehet fel, amelyet a naptári év végéig vissza kell fizetni. Ezt meghaladó mértékű likvid hitel felvételéről a döntés a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik. A felhalmozási feladatok megvalósítását szolgáló hitelt a polgármester csak a Képviselő-testület külön felhatalmazásával vehet fel.

          (2)   Az átmenetileg szabad pénzeszköz terhére a polgármester jogosult a Magyar Állam által garantált értékpapírt vásárolni. Mindez nem veszélyeztetheti az Önkormányzat gazdálkodási feladatainak végrehajtását. A lekötés legfeljebb naptári év végére szólhat, úgy, hogy a pénzeszköz legkésőbb december 31-ig a Képviselő-testület számlájára jóváírásra kerüljön.

3. A költségvetési szervekre vonatkozó szabályok

7. §         A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy a polgármester e rendelet hatályba lépéséig a 2017. évi költségvetési rendeletben foglaltaknak megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről és a kiadások teljesítéséről. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások e költségvetési rendeletbe beépültek.

4. Záró rendelkezések

8. §         E rendelet 2018. március 14. napján lép hatályba.




            Szentmiklóssi Erzsébet                                                         Bödör Endréné

                  polgármester                                                                          jegyző


Kihirdetve:2018. március 13.


Bödör Endréné

                              jegyző