Szalapa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2018. (III.13.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 03. 14- 2019. 05. 27

                                  SZALAPA  KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

                                  1/2018. (III.13.) önkormányzati rendelete

                                    az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről


Szalapa község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. Általános rendelkezések


1. §    (1)   A Képviselő-testület az Önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatát a rendelet 1. mellékletében foglaltak szerint  62.302.386,- forintban, a kiadást 62.302.386.-forintban állapítja meg.

2. § Szalapa Község Önkormányzata és költségvetési szervei összevont költségvetése bevételeinek főösszege 62.302.386.- forint, amely a következő forrásokból áll, ezer forintban:


BEVÉTELI FORRÁS MEGNEVEZÉSE

ELŐIRÁNYZAT

a) Állami támogatás:

20.179.138

b) Közhatalmi bevételek:

3.567.700

c) Saját bevételek:

1.499.000

d) Átvett pénzeszközök:

12.561.307

e) Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:

18.300.000

f) Előző évi állami támogatás központi kiegészítése:


g) Tárgyévi bevételek összesen:

56.107.164

h) Előző évi várható pénzmaradvány:

5.710.244

i) Költségvetési bevételek összesen:

61.817.408

j) Visszatérítendő támogatás:

484.978

k) Bevételek mindösszesen:

62.302.386




3. §       Szalapa  Község Önkormányzata és költségvetési szervei összevont költségvetése kiadásainak főösszeget  62.302.386.- forint, amely az alábbi összegekből áll, ezer forintban:


KIADÁS MEGNEVEZÉSE

ELŐIRÁNYZAT

a) Működési, fenntartási kiadások:


aa) Személyi juttatások:

17.004.118



ab) Munkaadókat terhelő járulékok:

2.583.962



ac) Dologi és egyéb folyó kiadások:

16.481.753



ad) Társadalom- és szociálpolitikai juttatások:




ae) Működési célú pénzeszköz átadás:

1.730.511



af) Ellátottak pénzbeli juttatásai:

3.175.977


Működési, fenntartási kiadások összesen:


b) Felhalmozási kiadások


ba) Felhalmozási kiadás:

18.310.000


bb) Felújítási előirányzat:

2.883.966

bc) Felhalmozási célú pénzeszköz átadás:


Felhalmozási kiadások összesen:

62.170.287

c) Költségvetési tartalék:

132.099

d) Intézményfinanszírozás:


e) Költségvetési kiadások összesen:

62.302.386

f.) Finanszírozási célú műveletek kiadásai:


g) Kiadások mindösszesen:

62.302.386







         (3)   A Képviselő-testület álláshelyeinek száma: 1  fő.

          (4)   A költségvetésben tervezett  132.099.- Ft általános tartalék felhasználásáról a Képviselő-testület az év során külön határoz.

          (5)    Szalapa község Önkormányzata és költségvetési szervei költségvetésének részletes előirányzatait a rendelet mellékletei 1-8-ig tartalmazzák részletesen:

1.sz.melléklet: Szalapa Község összevont bevételek és kiadások

2.sz.melléklet: Helyi önkormányzatok működésének támogatásai

3.sz.melléklet: Beruházási feladatok

4.sz.melléklet: Felújítási feladatok

5.sz.melléklet: Foglalkoztatottak éves létszáma

6.sz.melléklet: Előirányzat felhasználási ütemterv

7.sz.melléklet: Önkormányzat mérlege közgazdasági tagolásban

8.sz.melléklet: Költségvetési évet követő 3 év tervezett előirányzatai



2. Szalapa Község Önkormányzat költségvetése végrehajtásának szabályai

4. §    (1)   Az Önkormányzat, gazdálkodási feladatait az Óhidi Közös Önkormányzati Hivatal  látja el.

          (2)   Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról – ha az érdemi döntést nem igényel – a Képviselő-testület dönt a polgármester előterjesztésére, a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.

          (3)   Az előző bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok és az önállóan gazdálkodó költségvetési szervek saját hatáskörükben végrehajtott előirányzat módosításaik miatti költségvetési rendelet módosításáról a Képviselő-testület a polgármester előterjesztésében, a félévenként határoz.

5. §    (1)   Az Önkormányzat likviditási gondjainak elhárítása érdekében a polgármester gazdálkodási hitelt 1.000.000,- Ft-ig vehet fel, amelyet a naptári év végéig vissza kell fizetni. Ezt meghaladó mértékű likvid hitel felvételéről a döntés a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik. A felhalmozási feladatok megvalósítását szolgáló hitelt a polgármester csak a Képviselő-testület külön felhatalmazásával vehet fel.

          (2)   Az átmenetileg szabad pénzeszköz terhére a polgármester jogosult a Magyar Állam által garantált értékpapírt vásárolni. Mindez nem veszélyeztetheti az Önkormányzat gazdálkodási feladatainak végrehajtását. A lekötés legfeljebb naptári év végére szólhat, úgy, hogy a pénzeszköz legkésőbb december 31-ig a Képviselő-testület számlájára jóváírásra kerüljön.

6. § Az önkormányzat 2018. évi költségvetése közvetett támogatásokat nem  biztosít.

3. A költségvetési szervekre vonatkozó szabályok

7. §         A Képviselő-testület tudomásul veszi, hogy a polgármester e rendelet hatályba lépéséig a 2018. évi költségvetési rendeletben foglaltaknak megfelelően intézkedett a bevételek beszedéséről és a kiadások teljesítéséről. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások e költségvetési rendeletbe beépültek.

                    

                   4. Európai uniós forrásból megvalósuló program, projekt és közvetett támogatások



                 8. § Elkülönítetten az európai uniós forrásból megvalósuló program, projekt nincs                           

                 az  Önkormányzatnak, ezért az erre vonatkozó melléklet nem szerepel a  

                 rendeletben


5. Záró rendelkezések


9. §         E rendelet  2018. március  14. napján napon lép hatályba.

                               



                   Kiss Csaba                                                Bödör Endréné

                  polgármester                                                     jegyző



Kihirdetve: 2018. március  13.



                       Bödör Endréné      

                            jegyző