Dötk Község Képviselőtestületének 3/2018(III.13.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2018. 03. 19- 2018. 12. 30
Dötk Község Képviselőtestületének 3/2018(III.13.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
2018.03.19.
(1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
(2) Az önkormányzat költségvetési szerve(i):
- önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek:
- Dötk Községi Önkormányzat Képviselő-testület
A költségvetés bevételei és kiadásai
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2018 évi költségvetését:
............... 21.742.011 Ft |
Költségvetési bevétellel |
........ 21.691.895 Ft |
Költségvetési kiadással |
......50.116 Ft
Részletezve:
18.652.895 Ft 21.562.011 Ft 2.909.116 Ft
3.039.000 Ft
180.000 Ft 2.859.000 Ft
|
Költségvetési többlettel
- működési kiadás - működési bevétel - működési többlet - felhalmozási kiadás felhalmozási bevét felhalmozási hiány |
állapítja meg.
(2) A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a rendelet az alábbiak szerint részletezi
- 1. melléklet működési kiadásokat
- 2. melléklet a felhalmozási kiadásokat
- 3. melléklet a működési bevételeket
- 4. melléklet a felhalmozási bevételeket
(3) A felhalmozási célú hiány finanszírozása érdekében a 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötésére a Kormány hozzájárulása szükséges.
(4) A normatív hozzájárulásokat jogcímenként a képviselő-testület a 5. melléklet alapján hagyja jóvá.
A költségvetés részletezése
A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(2) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.
(3) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 8. melléklet részletezné, ezzel azonban az Önkormányzat 2018. évben nem tervez.
(4) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 9. melléklet tartalmazza.
(5) Az éves létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként 10. mellékletek szerint határozza meg.
3A.
Az önkormányzat a kiadások között nem állapít meg felhalmozási tartalékot.
A tartalékról való rendelkezés jogát a képviselő-testület - az Államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. Tv 23. §(4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján – 100.000,- Ft erejéig a polgármester részére biztosítja. Az a feletti rész feletti rendelkezés jogát fenntartja magának.
3B.
A finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület fenntartja magának.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(3) A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 5 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.
(4) Amennyiben a költségvetési szerv 30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10 %-át, vagy a 150 millió forintot, és a tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani, akkor az irányító szerv a költségvetési szervnél – az egészségbiztosítási szerv által finanszírozott költségvetési szerv esetén az egészségbiztosítási szerv kérésére, vagy ha az egészségbiztosítási szerv azt nem kérte, véleményének előzetes kikérésével – önkormányzati biztost jelöl ki.
Az előirányzatok módosítása
(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönthet. Így 2018. évben a pénzmaradvánnyal a tervezett felújítások miatt a felhalmozási bevételként tervez.
(2) A költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai saját hatáskörben módosíthatók, a kiadási előirányzatok egymás között átcsoportosíthatók. A polgármester a saját hatáskörben végrehajtott módosításokról, átcsoportosításokról a Képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja.
(3) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha az irányító szerv azt engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt. A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
(5) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(6) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, valamint a munkamegosztási megállapodásban foglalt előirányzatok felett rendelkező önállóan működő költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
(2) Az önállóan működő költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival szabadon rendelkezik.
(3) Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv által a (önállóan működő és gazdálkodó, vagy önállóan működő) költségvetési szerv számára ellátott feladatok fedezetéül az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv nyilvántartásaiban elkülönített előirányzatok szolgálnak, amelyet az önállóan működő költségvetési szerv érdekében használ fel.
(4) Az önállóan működő költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetésében részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.
(5) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
(6) A közös önkormányzati hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezeti.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Zalaszentgrót Város által alkalmazott belső ellenőrzési csoport útján gondoskodik megállapodás alapján. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
8. § Záró és vegyes rendelkezések
(1) Ez a rendelet 2018. március 19. napján - lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2018. január 1. napjától kell alkalmazni.
Pakod, 2018. március 01.
Takácsné Martincsevics Veronika Futácsi Lászlóné
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve:
Pakod, 2018. március 13.
Futácsi Lászlóné
jegyző
3/2018.(III.13) önkormányzati rendelet 1. melléklete
Dötk Község Önkormányzata 2018. évi költségvetésének működési kiadásai
Eredeti Előir. .
Személyi juttatás: 5.899.000
Munkaadókat terhelő adók: 1.208.000
Dologi kiadások: 7.402.000
szakmai anyag 910.000
Üzemeltetési anyag 122.000
kommunik. szolg. 110.000
Közüzemi díjak 1.152.000
gázfogyasztás 232.000
áramdíj 895.000
vízfogyasztás 25.000
vásárolt élelmezés 90.000
karbantartás, kisjavítás 440.000
szakm tev. segítő szolg. 1.200.000
egyéb dologi kiadások 400.000
egyéb szolgáltatás 1.140.000
egyéb pénzügyi műv. kia. 300.000
ÁFA 1.538.000
Segélyezés 500.000
települési segély 350.000 Gyermekvédelmi támogatás
temetési segély 150.000
Egyéb működési kiadások 3.081.012
Zalai falvakért Egy. 20.000
Óvodai nevelés, étkeztetés 1.610.000
Védőnői ellátás 498.300
belső ell, társulás 84.000
Közös Hivatal 622.596
Bursa tám. 50.000
Zalakar 116.000
Egyéb átadás 30.000
Tartalék 50.116
Előző évről sz. vissza fiz. köt 612.999
Összes működési kiadás 18.703.011
3/2018.(III.13) önkormányzati rendelet 2. melléklete
Dötk Község Önkormányzata 2018. évi költségvetésének felhalmozási kiadásai
Beruházások kiadásai
Felújítás kiadásai
Önkorm. épület felújítása 2.250.000
/ vizesblokk, új épület, /
Zalavíz konc. díjból felújítás 142.000
felújítás ÁFA 647.000
Felhalmozási kiadás összesen:
3.039.000
3/2018.(III.13) önkormányzati rendelet 3. melléklete
Dötk Község Önkormányzata 2018. évi költségvetésének működési bevételei
Település üze,meltetés 1.316.680
Zöldter. gazd. 321.120
közvilágítás fennt. 832.000 köztemető fenntert 100.000
közutak fennt. 63.560
Egy. köt. önk. feladat 5.000.000
Kiegészítés 2.843.654
Polg. mesteri kieg 1.009.100
Külterületi lakos 2.550
Összesen: 10.171.984
Közművelődés , könyvtár 1.800.000
Egy. szoc., falugondnok 3.100.000
Szociális fa. egyéb 253.000
Egyéb működési célú támogatás
Összes bevétel 15.324.984
Dötk Község Önkormányzata 2018. évi saját bevételei
Falugondnoki gépjármű igénybevétele 190.000
Magánszemélyek kommunális adója 110.000
Iparűzési adó 50.000
Gépjárműadó 30.000
Kamat 10.000
Ingatlanok bérleti díja 290.000
Áfa bevétel 50.000
Önkormányzat saját bevétele 730.000
2016. évi pénzmaradvány műk. igénybevétele 4.894.028
Működési bevételek: 20.949.012
Megelőlegezés 612.999
3/2018.(III.13) önkormányzati rendelet 4. melléklete
Dötk Község Önkormányzata 2018. évi költségvetésének felhalmozási bevételei
Zalavíz felújítás bevétele
180.000
Összes felhalmozási bevétel
180.000
3/2018.(III.13) önkormányzati rendelet 5. melléklete
Dötk Község Önkormányzata 2018. évi normatív bevételei
Település üze,meltetés 1.316.680
Zöldter. gazd. 321.120
közvilágítás fennt. 832.000 köztemető fenntert 100.000
közutak fennt. 63.560
Egy. köt. önk. feladat 5.000.000
Kiegészítés 2.843.654
Polg. mesteri kieg 1.009.100
Külterületi lakos 2.550
Összesen: 10.171.984
Közművelődés , könyvtár 1.800.000
Egy. szoc., falugondnok 3.100.000
Szociális fa. egyéb 253.000
Egyéb működési célú támogatás
Összes bevétel 15.324.984
3/2018.(III.13) önkormányzati rendelet 6. melléklete
Dötk Község Önkormányzata 2018. évre beruházás
Er. Előir. .
Beruházást 2018. évben nem terveztünk.
3/2018.(III.13) önkormányzati rendelet 7. melléklete
Dötk Község önkormányzata 2018. évi felújítási kiadásai
Felújítás kiadásai
Önkorm. épület felújítása 2.859.000
Zalavíz konc. díjból felújítás 180.000
Felhalmozási kiadás összesen: 3.039.000
3/2018.(III.13) önkormányzati rendelete 8. melléklete
Az Önkormányzat 2018. évet érintően korábban hozott határozatában foglaltaknak megfelelően adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettség vállalását nem tervezi.
3/2018.(III.13) önkormányzati rendelet 9. melléklete
Dötk Község önkormányzata 2018. évi saját bevételei
Falugondnoki gépjármű igénybevétele 190.000
Magánszemélyek kommunális adója 110.000
Iparűzési adó 50.000
Gépjárműadó 30.000
Kamat 10.000
Ingatlanok bérleti díja 290.000
Áfa bevétel 50.000
Önkormányzat saját bevétele 730.000
3/2018.(III.13) önkormányzati rendelete 10. melléklet
Dötk Község önkormányzata 2018. év foglalkoztatottak létszáma
Falugondnok 1 fő
Összes foglalkoztatott 1 fő