Dötk Község Képviselőtestületének 2/2021(III.1.) önkormányzati rendelete
az anyakönyvi események hivatali munkaidőn kívüli, valamint hivatali helyiségen kívüli engedélyezésének szabályairól és szolgáltatási díjairól
Hatályos: 2021. 03. 02Dötk Község Képviselőtestületének 2/2021(III.1.) önkormányzati rendelete
az anyakönyvi események hivatali munkaidőn kívüli, valamint hivatali helyiségen kívüli engedélyezésének szabályairól és szolgáltatási díjairól
2021-03-02-tól
Dötk Község Önkormányzatának Polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről és a veszélyhelyzeti intézkedések hatálybalépéséről szóló 27/2021. (I.29.) Korm. rendeletre figyelemmel, a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése által biztosított jogkörömben, Dötk Község Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében és az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján az anyakönyvi események hivatali munkaidőn kívüli, valamint hivatali helyiségen kívüli engedélyezésének szabályairól és szolgáltatási díjairól az alábbi rendeletet alkotja:
1.§
A rendelet hatálya
E rendelet hatálya Dötk Község közigazgatási területén az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre, továbbá a Kehidakustányi Közös Önkormányzati Hivatal alkalmazásában álló anyakönyvi feladatot teljesítő anyakönyvezetőkre terjed ki.
2.§
Általános rendelkezések
(1) A helyi önkormányzat hivatalában, illetve Kirendeltségén (Pakod, Csány László utca 2.) munkaidőben az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség és az alapszolgáltatás igénybevétele, valamint az anyakönyvvezető hivatalos közreműködése térítésmentes.
(2) Nem köthető házasság munkaszüneti és ünnepnapokon.
(3) A házasságkötés megünneplésén az anyakönyvvezető hivatalos közreműködése ingyenes alapszolgáltatás, de a hivatali munkaidőn kívül és a hivatali helyiségen kívül a megrendelő a szolgáltatásért az e rendeletben meghatározott díjat köteles fizetni kivéve, ha a hivatali helyiségen kívüli házasságkötésre rendkívüli körülmény miatt kerül sor.
(4) Az (3) bekezdésben meghatározott rendkívüli körülménynek minősül, ha valamelyik házasuló orvosi igazolással alátámasztott súlyos egészségi állapota, mozgásképtelensége miatt különös erőfeszítés lenne számára az anyakönyvvezető hivatalos helyiségében való megjelenés.
3.§
A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés megünneplése
(1) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket hétfő-csütörtök napokon 16 és 18 óra között, pénteken 13 és 18 óra, szombaton 10 és 19 óra között lehet lebonyolítani.
(2) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötést e rendelet 2. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor.
(3) A 2.§ (2) bekezdésében meghatározott időpontokon túl Hivatalban, illetve kirendeltségén nem vállalható anyakönyvi esemény lebonyolítása az alábbi napokon, illetve időpontokban:
- december 31. napján
- továbbá 19,00 órát követően
(4) Mindezen felül a szertartások rendjét akként szabályozzuk, hogy egymást követően kért szertartások között legalább 40 perc eltérésnek lenni kell, hogy a szertartás ünnepélyes keretei biztosítottak legyenek.
4.§
A hivatali helyiségen kívüli házasságkötés megünneplése
(1) Hivatali helyiségeken kívüli, hivatali munkaidőn túl történő házasságkötés megünneplése engedélyezhető, amennyiben az esemény helyszíne megfelelően méltóságteljes és biztonságos, ahol biztosítottak a szükséges technikai eszközök. A helyszín és az eszközök biztosítása a házasulók feladata. A megrendelőnek biztosítania kell az esemény alatt az anyakönyv és az anyakönyvvezető fölé sátor felhúzását vagy fedett részben való biztonságos tartózkodását. A hivatali helyiségen kívül tartandó esemény tekintetében a tárgyi feltételek biztosítása a házasulandók feladata.
(2) Hivatali helyiségeken kívüli esemény helyszíne lehet különösen: templomkert, étterem, szálloda díszterme, lakóház kertje stb. ha biztosítják az ünnepélyes rendezvény lebonyolításához szükséges feltételeket. A helyszínt előre meg kell tekinteni. A jegyző az anyakönyvvezető javaslatára a közreműködést megtagadhatja, ha a házasulók az esemény ünnepélyes megtartásának feltételeit nem tudják biztosítani.
(3) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötésnek az engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.
(4) A hivatali helyiségen kívüli házasságkötést e rendelt 3. melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor.
(5) Az anyakönyvvezető helyszínre történő biztonságos szállításáról és a hivatali helyiségbe történő visszaszállításáról a felek gondoskodnak.
5.§
A házasságkötés szolgáltatási díja
(1) A hivatali helyiségen kívüli, továbbá a munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény engedélyköteles és – a (2) bekezdés kivételével - e rendelet 1. mellékletében meghatározott mértékű szolgáltatási díjköteles tevékenység.
(2) Nem kell szolgáltatási díjat fizetni azoknak a házasulóknak, akik közül legalább az egyik fél dötki állandó lakhellyel rendelkezik és a pakodi hivatali helyiségben, hivatali munkaidőben kívánnak házasságot kötni.
(3) Az 1. mellékletben meghatározott díjat legkésőbb a házasságkötést megelőző 5. napig kell befizetni a Kehidakustányi Közös Önkormányzati Hivatal OTP-nél vezetett 11749053-15807511-00000000 számú költségvetési elszámolási számlájára. A díj befizetéséről a befizető számlát kap. Szolgáltatási díj megfizetésének hiányában az anyakönyvi esemény nem tartható meg.
(4) Amennyiben a kérelem elutasításra kerül, az ügyfél a kérelem elutasításáról szóló jogerős döntés kézhezvételét követő naptól 30 napon belül kérheti a díj visszafizetését a Kehidakustányi Közös Önkormányzati Hivataltól.
(5) A díjak adókötelesek és egy alkalmat tartalmaznak. A szolgáltatási díjak a közös hivatal bevételét képezik.
6.§
Az anyakönyvvezető díjazása
- A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi események lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt - választása szerint - a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló 2011. évi CXCIX törvényben meghatározott szabadidő vagy az 1. mellékletben meghatározott díjazás illeti meg, havonta elszámolva.
7. §
Értelmező rendelkezések
(1) Hivatali helyiség: Pakod, Csány László utca 2.
(2) Ünnepnap: január 1., március 15., nagypéntek, húsvét hétfő, május 1., pünkösd hétfő, augusztus 20., október 23., november 1., december 24-26.
(3) Munkaszüneti nap: vasárnap
(4) Alapszolgáltatás:
- Hivatali helyiség berendezése
- Gyűrű párna használata
- Takarítás költségei
- Hozott pezsgő hűtése, felszolgálása, pohárhasználat
- Gépzene szolgáltatás
8. §
Záró rendelkezések
(1) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény rendelkezéseit, valamint az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
(2) E rendelet a 2021. március 02. napján hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően alkalmazni kell.
(3) A rendelet hatályba lépésével Dötk Község Önkormányzat Képviselőtestületének az anyakönyvi események hivatali munkaidőn kívüli, valamint hivatali helyiségen kívüli engedélyezésének szabályairól és szolgáltatási díjairól szóló 8/2017.(V.03.) önkormányzati rendelete hatályát veszti.
Dötk, 2021. február 12.
Takácsné Martincsevics Veronika Dr. Gajár István polgármester jegyző
Kihirdetve: 2021. március 01.
Dr. Gajár István
jegyző
1. melléklet a 2/2021.(III.01.) önkormányzati rendelethez
Az anyakönyvi esemény szolgáltatási díjai
- Az alapszolgáltatás: Hivatali munkaidőben, hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény, 2.§ (1) bek., és az 5.§ (2) bekezdés szerinti házasságkötés: díjmentes
- Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívül: 5.000 Ft
- Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül: 5.000,-Ft/alkalom
- Anyakönyvvezető hivatali munkaidőn kívüli díja 12.000 Ft/ esemény
- Gyertyáról, egyéb kellékről, asztali díszről, versmondó személyéről a házasulók gondoskodnak.
2. melléklet a 2/2021.(III.01.) önkormányzati rendelethez
K é r e l e m
Hivatali munkaidőn kívül, hivatali helyiségben történő anyakönyvi esemény
létesítésének engedélyezéséhez
Alulírottak kérjük házasságkötésünk létesítésének hivatali munkaidőn kívül történő engedélyezését …………. év ………………… hónap ………. nap ………… óra időpontra.
Menyasszony
Név: ………………………………………………………………..
Lakcím:…………………………………………………………….
Kézbesítési cím: …………………………………………………...
Telefon szám: ………………………………………………………
Vőlegény
Név: ………………………………………………………………..
Lakcím:…………………………………………………………….
Kézbesítési cím: …………………………………………………...
Telefon szám: ………………………………………………………
Az eseményen közreműködő anyakönyvvezető:…………………………………
Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény díja: 5.000 forint
Pakod, …………………………….
……………………………………… ……………………………………….
aláírás aláírás
A szolgáltatási díj befizetésre került. ………………………….
pénzügyi ügyintéző
Engedélyezés esetén a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidőt/önkormányzati rendeletben meghatározott mértékű díjazást kérem.*
………………………………..
közreműködő anyakönyvvezető
3. melléklet a 2/2021.(III.01.) önkormányzati rendelethez
K é r e l e m
Hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény
létesítésének engedélyezéséhez
Alulírottak kérjük házasságkötésünk létesítésének hivatali helyiségen kívül történő engedélyezését …………. év ………………… hónap ………. nap ………… óra időpontra.
A hivatali helyiségen kívüli helyszín: …………………………………………
Menyasszony
Név: ………………………………………………………………..
Lakcím:…………………………………………………………….
Kézbesítési cím: …………………………………………………...
Telefon szám: ………………………………………………………
Vőlegény
Név: ………………………………………………………………..
Lakcím:…………………………………………………………….
Kézbesítési cím: …………………………………………………...
Telefon szám: ………………………………………………………
Hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény díja: 5.000,-Ft
Tudomásul vesszük, hogy engedély esetén az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a házasságkötés létesítésének hivatali helyiségen kívüli lebonyolításában, ha
- a tanúk és ha szükséges– a tolmács vagy a jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk,
- gondoskodunk a házasságkötés létesítésének méltó környezetéről,
- gondoskodunk az anyakönyvi iratok helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.
- gondoskodnak az anyakönyvvezető őrizetében lévő anyakönyvi iratok a házasságkötés kapcsolat létesítésének helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe való biztonságos visszaszállításáról, valamint az anyakönyvi iratok helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.
Pakod, …………………………….
……………………………………… ……………………………………….
aláírás aláírás
Az engedély kibocsátását javaslom/nem javaslom. …………………………………………
anyakönyvvezető
A szolgáltatási díj befizetésre került. …………………………….
pénzügyi ügyintéző