Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2018. (III.19.) önkormányzati rendelete

A SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATRÓL

Hatályos: 2019. 09. 27- 2019. 12. 03

Módosító rendeletek:

1 6/2019.(IX.26.) önkormányzati rendelet


Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelet 32.§ c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:


I. FEJEZET

ÖNKORMÁNYZAT ELNEVEZÉSE, JELKÉPEI


1.§


(1) Az önkormányzat elnevezése: Golop Községi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat)

(2) Az Önkormányzat székhelye: 3906 Golop, Fő u. 1.

(3) A Képviselő-testület elnevezése: Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület)

(4) A Képviselő-testület hivatalának hivatalos megnevezése: Tállyai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal)

(5) Hivatal székhelye: 3907 Tállya, Rákóczi u. 34.

(6) Hivatal kirendeltségének hivatalos megnevezése: Tállyai Közös Önkormányzati Hivatal Golopi Kirendeltsége

(7) A Hivatal Golopi Kirendeltségének címe: 3906 Golop, Fő u. 1.



2.§


(1) Önkormányzat jelképei a címer, a zászló és a pecsét.

(2) Golop címere:

A történeti múltban kialakult – XIV. századig visszavezetett – címer. Tárcsapajzs zöld mezejében egymás mellett két arany színű lebegő szőlőfürt, alattuk szintén arany színű szőlőlevél lebeg. A pajzson ezüst színű arany koronás sisak. A sisaktakarók kék-arany, és vörös-ezüst színűek.

(3) Golop zászlaja:

A zászló két egyenlő sávos, zöld-arany (zöld-sárga) színű, benne a község előzőekben leírt címere. A zászló egyszerűbb változata címer nélkül két egyenlő sávban zöld-sárga.

(4) Önkormányzat pecsétje:

a) körbélyegző: Golop Községi Önkormányzata három cm átmérőjű körbélyegzőt használ "Golop Községi Önkormányzat 3906 Golop, Fő út 1." felirattal, középen a Magyarország hivatalos címerével.

b) fejbélyegző: Golop Község Önkormányzata négy cm hosszú "Golop Községi Önkormányzat 3906 Golop, Fő u. 1. Tel/Fax.: 06-47/356-018" feliratú fejbélyegzőt használ.


II. FEJEZET

ÖNKORMÁNYZAT FELADATAI


3.§


(1) Az Önkormányzat a kötelezően ellátandó feladatokon túl az önként vállalt feladatairól az éves költségvetési rendeletében - forrásbiztosítással - maga határozza meg – a (2) bekezdésben foglalt eljárás figyelembevételével - hogy mely feladatokat, milyen mértékben és módon lát el.

(2) Az Önkormányzat az önként vállalt feladatok megoldásának felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, amelyben tisztázni kell a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a képviselő-testület által felkért szervek véleményt nyilvánítanak. Az illetékes szervek eredményt összegző előterjesztése csak akkor terjeszthető a képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a feladat felvállalásával elérendő célt és végrehajtásának részletes anyagi személyi és technikai feltételeit.

1(3)Az Önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatait a rendelet 1. melléklete tartalmazza kormányzati funkciók szerinti bontásban.



III. FEJEZET

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET SZERVEZETE ÉS MŰKÖDÉSE


4.§


1(1) A Képviselő-testület tagjainak száma 5 fő.

(2) A Képviselő-testület

a) polgármesterre,

b) jegyzőre,

c) Tállya és Golop Községek Óvodai Nevelési és Szociális Alapszolgáltatási Társulásra

d) Golop és Tállya Községek Ivóvízbázis Védelmének Önkormányzati Társulásra

e) Abaújszántó és Térsége Szociális- és Gyermekjóléti Alapellátási Társulásra

f) Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulásra

g) Abaúj-Zempléni Szilárdhulladék Gazdálkodási Önkormányzati Társulásra

h) Borsod-Abaúj-Zempléni Térségi Ivóvíz-kezelési Önkormányzati Társulásra


1átruházott feladat és hatásköreit a 2. melléklet tartalmazza.


5.§


A Képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést, Tállya Községi Önkormányzat Képviselő-testületével együttes ülést, valamint közmeghallgatást tart.


1. Rendes ülés


6.§


(1) A Képviselő-testület évenként 6 rendes ülést tart munkanapokon a Munkatervben meghatározott időpontokban.

(2) A Képviselő-testület a polgármester javaslatára évente a naptári év szerinti első ülésén elfogadja a munkatervét. A Munkatervre vonatkozó részletes szabályokat a 15.§ tartalmazza.



2. Rendkívüli ülés


7.§


(1) A Polgármester azonnali döntést igénylő kérdésekben a Képviselő-testület ülését a munkatervtől eltérő időpontban, bármikor összehívhatja.

(2) A rendkívüli Képviselő-testületi ülés összehívására vonatkozó Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 44.§-ában meghatározott képviselői és bizottsági indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés indokát, időpontját, helyszínét, és napirendjét.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott indítványt a települési képviselők saját kezűleg aláírják. Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni.


3. Együttes ülés


8.§


(1) Tállya Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testületével, a Hivatal munkájával kapcsolatos ügyekben együttes testületi ülést tartanak.

(2) Az együttes ülésre vonatkozóan a rendeletet a 9-10.§-ban foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

(3) A testületek együttes ülést tartanak a Hivatal

      a) költségvetésének,

      b) zárszámadásának,

      c) Társulási Megállapodással kapcsolatos döntések

      d) a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának

elfogadása tárgyában.


9.§


(1) Az együttes ülést Tállya Község Polgármestere hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén Golop község Polgármestere, a két polgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén Tállya Község Alpolgármestere.

(2) Az együttes ülés akkor határozatképes, ha a résztvevő önkormányzatok képviselő-testületének mindegyike külön-külön határozatképes.

(3) Amennyiben az együttes ülés határozatképtelen vagy határozatképtelenné válik, akkor az ülést 5 napon belül újból össze kell hívni.


10.§


(1) A határozati javaslatot és a rendelettervezetet az ülés vezetője külön-külön bocsátja szavazásra és arról a testületek külön-külön szavaznak.

(2) Az együttes ülésről készült jegyzőkönyvet a polgármesterek, a jegyző, és az ülés vezetője javaslatára Tállya és Golop Képviselő-testületek tagjai közül egyszerű szótöbbséggel választott egy-egy jegyzőkönyv-hitelesítő írja alá.

(3) A jegyzőkönyvet 2 példányban kell elkészíteni és mind a két önkormányzatnak meg kell küldeni.

(4) Az ülés menetére, a határozati javaslat tárgyalására és a döntés meghozatalára, valamint az e pontban nem szabályozott egyéb kérdésekre vonatkozóan a 12-30.§-ban foglaltaknak megfelelően értelemszerűen kell eljárni.


4. Közmeghallgatás


11.§


(1) A Képviselő-testület a munkatervében foglalt időpontban évente egy alkalommal közmeghallgatást tart.

(2) Közmeghallgatás rendkívüli ülés keretében akkor tartható, ha a 7.§ (2) bekezdésben meghatározott indítványozók az indítványban ennek szükségességét megjelölik.

(3) A közmeghallgatáson a helyi lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői legfeljebb 2 óra időtartamban, egyenként 5 percben felszólalhatnak, a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatot tehetnek.



5. A képviselő-testület ülésének összehívása


12.§


(1) A Képviselő-testület üléseit a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését.

(2) A Képviselő-testületi ülést az ülés helyének, napjának és kezdési időpontjának, a napirend tárgyának és előadójának megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni.

(3) A rendes ülésre szóló meghívót a Képviselő-testület ülésének napját megelőzően legalább 3 nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót pedig legalább 24 órával előbb kézbesíteni kell.

(4) A Képviselő-testület üléséről a lakosságot étesíteni kell, a meghívónak az Önkormányzat hivatalos hirdetőtábláján (3906 Golop, Fő u. 1.) a (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően.

(5) A Képviselő-testület üléseire meg kell hívni a

      a) önkormányzati képviselőket

      b) jegyzőt,

      c) napirendi pontok előadóit,

      d) Golop településen működő, bírósági nyilvántartásba vett társadalmi szervezetek képviselőit tevékenységi körükben,

      e) akiket a polgármester és a Képviselő-testület indokoltnak tart.

(6) A meghívóval együtt kézbesíteni kell az írásos előterjesztéseket is. Az (5) bekezdés c)-e) pontban meghatározott személyek írásos előterjesztést csak ahhoz a napirendi ponthoz kapnak, amelyikhez meghívásuk kapcsolódik.


6. A képviselő-testület ülésének nyilvánossága


13.§


(1) A Képviselő-testület helyiségeinek tanácskozás céljára rendelt részében az ülés tartama alatt csak képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak tartózkodhatnak.

(2) A hallgatóság a nyilvános ülésen csak a részére kijelölt helyen foglalhat helyet és a tanácskozást nem zavarhatja.

(3) Ha a hallgatóság az ülést zavarja, az ülés vezetője (a továbbiakban: elnök) a rendzavarót, vagy ha annak személye nem állapítható meg, a teljes hallgatóságot az ülésről kiutasíthatja.


7. Az elnök


14.§


(1) Az elnök a Képviselő-testület ülését:

a) összehívja, megnyitja, vezeti, berekeszti, szünetet rendel el,

b) megállapítja és folyamatosan figyelemmel kíséri a határozatképességet, továbbá számba veszi a távollévőket, amennyiben az  ülés határozatképtelen vagy határozatképtelenné válik, akkor az ülést 5 napon belül újból összehívja,

c) figyelemmel kíséri a Képviselő-testület munkájából való kizárási okot, ez ügyben intézkedést tehet.


(2) Az elnök ülésvezetési feladata, jogköre:

a) Szó megadása, megtagadása.

b) Tárgyra térése felszólítás, szó megvonása, mely során azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, az elnök felszólítja, hogy térjen a tárgyra. Az elnök felszólítás eredménytelensége után megvonhatja a szót.

c) Napirend előtti és ügyrendi kérdésben történő szó megadása és megtagadása.

d) Az ülés félbeszakítása, amennyiben a Képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az elnök az ülést határozott időre félbeszakíthatja.

e) Napirendi pont tárgyalásának elnapolása. Az elnök, vagy bármelyik képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Ha az elnapolással az előterjesztő egyetért, erről a Képviselő-testület vita nélkül határoz és meghatározza a napirend tárgyalásának időpontját.

f) Napirendek összevont tárgyalására javaslattétel.


(3) Az elnök vitavezetési feladatai:

a) Napirendi pontonként megnyitja és berekeszti a vitát Amennyiben a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, az elnök a vitát bezárja. Az előterjesztő, vagy bármely képviselő javasolhatja a vita bezárását. A Képviselő-testület a kérdésben vita nélkül határoz.

b) Szavazást rendel el, megállapítja a szavazás eredményét, kimondja a határozatot.


(4) Az elnök egyéb feladatai, jogköre:

a) Felszólalási jog a Képviselő-testület ülésén bármikor.

b) Az ülés rendjének biztosítása, amennyiben valamely települési képviselő felszólalása során a Képviselő-testület tekintélyét vagy valamelyik települési képviselőt sértő kifejezést használ, illetőleg ha a tanácskozási rendre és a szavazásra vonatkozó szabályokat megszegi, az elnök rendreutasítja. Az elnöknek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem lehet.

c) Tájékoztatót ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről.


8. Munkaterv


15.§


(1) A Képviselő-testület rendes üléseit munkaterv szerint tartja. A munkaterv elkészítéséről a polgármester gondoskodik.

(2) A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni:

az Ügyrendi Bizottságtól

a jegyzőtől.

A véleményeket, javaslatokat a munkatervhez a polgármesternél lehet benyújtani.

A munkatervnek tartalmaznia kell:

az ülések várható időpontját,

a napirendek címét,

a közmeghallgatás időpontját.

A munkaterv elfogadásáról a polgármester javaslatára a Képviselő-testület minden év első ülésén határoz.

A munkaterv előterjesztésével egyidejűleg a Képviselő-testületet tájékoztatni kell a munkatervbe be nem került javaslatokról.


9. A rendes ülés napirendje


16.§


A Képviselő-testület rendes ülésének napirendjére a – munkaterv alapján – a polgármester tesz javaslatot, melynek alapján a napirendet a Képviselő-testület egyszerű többséggel állapítja meg.


10. Napirendre vétel


17.§


(1) A Képviselő-testület e rendeletben meghatározott módon az ülés napirendjére felveszi

a)  az előterjesztéseket

b)  az önálló indítványokat

(2) A napirendi pontok tárgyalásának sorrendjét az alábbiak szerint kell meghatározni:

a)  rendeleti javaslatok

b)  határozati javaslatok

c) beszámolók

d) tájékoztató a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről.


11. Előterjesztések


18.§


(1) A Képviselő-testület üléseinek napirendjére fel kell venni az előterjesztésnek minősülő a munkatervbe felvett, továbbá a Képviselő-testület, a Képviselő-testület bizottsága, a polgármester és a jegyző által előzetesen javasolt

a) rendeleti javaslatot,

b) határozati javaslatot,

c) beszámolót,

d) tájékoztatót.

(2) A rendeleti javaslat csak írásbeli lehet.


12. Képviselői önálló indítványok


19.§


(1) Az előterjesztések alapján a napirendre felvett ügyekkel össze nem függő önálló indítványt tehetnek a képviselők, melyet a polgármesternél kell a rendes ülés napját megelőzően legalább 3 nappal írásban előterjeszteni.

(2) A polgármester az önálló indítványt a Képviselő-testület ülésén napirendi pontként javasolhatja. Ennek hiányában az önálló indítvány benyújtásáról a Képviselő-testületet tájékoztatja, és az elutasítást köteles megindokolni.

(3) A tájékoztató alapján – amennyiben az indítványozó képviselő azt kéri – a képviselő-testület egyszerű többséggel és vita nélkül dönt a napirendre vétel kérdésében.

(4) A beterjesztésnek tartalmaznia kell az önálló indítványt előterjeszteni kívánó nevét, az indítvány szövegét, és az előterjesztő sajátkezű aláírását.

(5) A Képviselő-testület ülésének napirendjére önálló napirendi pontként felvehető indítványok:

a) rendeleti javaslatok

b) határozati javaslatok

lehetnek.


13. Nem önálló indítványok


20.§


(1) Valamely napirendi ponthoz kapcsolódóan benyújtható indítványok a nem önálló indítványok:

a) sürgősségi javaslat,

b)módosító javaslat,

c)bizottsági ajánlás.

d) A polgármester, a képviselők, a bizottság és a jegyző javasolhatják a Képviselő-testületnek valamely előterjesztés vagy önálló indítvány sürgős tárgyalását. A sürgősségi javaslatot indokolással kell ellátni.

(2) Sürgősségi javaslatot az előterjesztéssel vagy az önálló indítvánnyal együtt a Képviselő-testület ülését megelőzően 3 nappal a polgármesternél lehet benyújtani, aki dönt a javaslat indokoltságáról.

(3) Amennyiben a polgármester az indítványnak nem ad helyt, a sürgősségi indítvány kérdésében a Képviselő-testület a napirend előtt egyszerű többséggel dönt.

(4) A  rendeleti javaslathoz és a határozati javaslathoz a (2) bekezdésében jelöltek módosító javaslatot tehetnek. A módosító javaslatot indokolással kell ellátni.

(5) Az előkészítésért felelős bizottság a rendeleti javaslathoz, határozati javaslathoz – az ezekhez benyújtott módosító javaslatokat is értékelő – ajánlást nyújthat be a Képviselő-testületnek. Az ajánlásnak tartalmaznia kell a kisebbségi véleményt is.

(6) Az indítványnak a tárgyalásra és határozat hozatalra alkalmasnak kell lennie. A nem szabályszerűen benyújtott indítványt az elnök visszautasíthatja.



14. Rendkívüli képviselő-testületi ülés napirendje


21.§


(1) E rendelet 7.§-ban megjelölt rendkívüli ülésen csak az a napirendi pont tárgyalható, amire az indítvány vonatkozott.

(2) A napirendi pont beterjesztéséről az ülés elnöke gondoskodik.

(3) A Képviselő-testület a (2) bekezdésben meghatározottakat követően egyszerű többséggel, dönt arról, hogy kívánja-e tárgyalni az indítvány tárgyát.

(4) Képviselő-testület rendkívüli ülésére az elnök egyéb – az indítványban nem szereplő – napirendi pont tárgyalását kezdeményezheti, melynek napirendre vételéről a képviselő-testület egyszerű többséggel határoz.



15. A tanácskozás rendje


22.§


(1) A Képviselő-testület ülésén feladatkörükben a 12.§ (5) bekezdésében meghatározott személyek (meghívottak) tanácskozási joggal vesznek részt.

(2) A Képviselő-testület ülésén felszólalhat az akinek az ülés elnöke javaslatára a Képviselő-testület – vita nélkül egyszerű többséggel – szót ad.

(3) Az (1) bekezdésben megjelölt azon meghívottak, akiket valamelyik napirend tárgyalásához hívtak meg, csak annak a napirendnek a vitájában vehetnek részt tanácskozási joggal, melyhez meghívásuk kapcsolódik.



16. Felszólalás a képviselő-testület ülésén


23.§


A felszólalások típusai

a) napirend előtti felszólalás,

b) felszólalás ügyrendi kérdésben,

c) napirendhez kapcsolódó felszólalás.



24.§


(1) Napirend előtti felszólalásra az elnöktől bármelyik képviselő kérhet engedélyt a felszólalás tárgyának megjelölésével.

(2) Ha az elnök az engedélyt megtagadja, a képviselő kérésére e tárgyban vita nélkül egyszerű többséggel határoz.

(3) A napirend előtti felszólalás legfeljebb öt percig tarthat.

(4) Vitának és határozathozatalnak helye nincs.



25.§


A tárgyalt napirendet érintő ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő bármikor 2 percre szót kérhet, és javaslatot tehet. A Képviselő-testület a javaslatról vita nélkül egyszerű többséggel határoz.



26.§


(1) A napirendi ponthoz való hozzászólásra az ülés elnökénél kell jelentkezni.

(2) A napirendi pont vitája során a települési képviselő legfeljebb egy alkalommal kérhet szót. Ismételt felszólalásra az elnök engedélyt adhat. Ha az elnök az engedélyt megtagadja, a képviselő a Képviselő-testülettől kérheti a felszólalás engedélyezését. A Képviselő-testület e tárgyban felszólalás és vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz.

(3) Az előterjesztő, a Hivatal napirendben érintett dolgozója, a polgármester, és a jegyző több alkalommal is hozzászólhatnak.

(4) A tanácskozási joggal rendelkezők, illetve az eseti felszólalásra engedéllyel rendelkezők napirendi pontonként legfeljebb egy esetben 5 perc időtartamban szólalhatnak fel.

(5) Az előterjesztőt megilleti a zárszó joga is.

(6) A hozzászólók sorrendjét – figyelembe véve a jelentkezés sorrendjét – az elnök határozza meg.

(7) Vita közben, korábbi felszólalással kapcsolatos észrevétel megtétele céljából bármelyik képviselő, továbbá ha a képviselő a személyét érintő korábbi felszólalásra kíván észrevételt tenni 2 perces hozzászólásra kérhet szót. A felszólalást az elnök engedélyezi. Ez esetben viszontválasznak és vitának helye nincs.



17. Képviselő-testület döntései


27.§


(1) A Képviselő-testület a napirendi pont vitájának lezárása és a zárszó után rendeletet alkot vagy határozatot hoz.

(2) A jegyző – az Mötv. 53.§ (1) bekezdés k) pontjában foglaltak alapján – köteles jelezni a képviselő-testületnek, ha döntésük vagy működésük jogszabálysértő.

(3) Az ülés elnöke a napirendi pont során előterjesztett és a vitában elhangzott konkrét rendeleti javaslatokat és határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Előbb a módosító javaslatokról, majd az előterjesztésben szereplő rendeleti javaslatról, határozati javaslatról dönt a testület.

1(4) Az önkormányzati rendeletet és a képviselő-testület normatív határozatát a helyben szokásos módon kell kihírdetni. A helyben szokásos mód az Önkormányzat hivatalos hirdetőtábláján (3906 Golop, Fő u. 1.) való kifüggesztéssel történik.

(5) A képviselő-testület számozott határozatai

                a) normatív határozatok

                b) egyedi határozatok.

(6) A képviselő-testület az (5) bekezdésben meghatározott számozott határozat nélkül, de a testületi ülés jegyzőkönyvében történő rögzítéssel dönt:

                a) a napirend elfogadásáról, előterjesztés napirendre vételéről,

                b) jegyzőkönyvvezető és jegyzőkönyvhitelesítő személyek megválasztásáról,

                c) ügyrendi kérdésekről,

                d) név szerinti szavazás és titkos szavazás elrendeléséről.


18. Nyílt szavazás


28.§


(1) A nyílt szavazás személyesen kézfelemeléssel történik.

(2) A szavazatok összeszámlálása után az elnök megállapítja a javaslat mellett szavazók, majd az ellene szavazók, végül a tartózkodók számát.


19. Név szerinti szavazás


29.§


(1) Nyílt szavazás esetén, bármely települési képviselő a szavazás megkezdése előtt, javasolhatja a név szerinti szavazás tartását. A név szerinti szavazás tartásáról a képviselő-testület egyszerű többséggel határoz.

(2) A név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét. A képviselők felállva „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.

A jegyző a szavazatot a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét – a névsorral együtt – átadja az elnöknek. A szavazás eredményét az elnök hirdeti ki. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.



20. Titkos szavazás


30.§


(1)  A képviselő-testület az Mötv. 46.§ (2) bekezdésében foglalt ügyekben titkos szavazást tarthat, melyre bármely települési képviselő javaslatot tehet. A titkos szavazás tartásáról a képviselő-testület egyszerű többséggel határoz.

(2) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazófülke és zárt urna igénybevételével történik.

(3) A szavazás lezárást követően az ülésvezető a képviselő-testület előtt felbontja az urnát, összeszámolja a szavazatokat, megállapítja és kihirdeti szavazás eredményét.

(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, a szavazás eredményét azonban ülés jegyzőkönyvének is tartalmaznia kell.


21. Jegyzőkönyv


31.§


A képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyvet, az ülésen a polgármester javaslatára, egyszerű többséggel megválasztott két képviselő hitelesíti.


IV. FEJEZET

KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI


32.§


(1) A Képviselő-testület az Ügyrendi Bizottságot, mint állandó bizottságot hozza létre.

1(2) Az Ügyrendi Bizottság létszáma és tagjai: 3 fő önkormányzati képviselő.

(3) A Képviselő-testület esetenkénti feladatokra ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az állandó bizottság működésére vonatkozó szabályokat az ideiglenes bizottságokra is értelemszerűen alkalmazni kell.



33.§


Az Ügyrendi Bizottság feladatai és hatáskörei:

a) Az összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárással kapcsolatos feladatok ellátása,

b) A vagyonnyilatkozatok nyilvántartása és ellenőrzése,

c) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának véleményezése,

d) Önkormányzat éves Munkatervének véleményezése.



V. FEJEZET

POLGÁRMESTER, ALPOLGÁRMESTER


34.§


(1) A polgármester főállásban látja el tisztségét.

(2) A polgármester ügyfélfogadási ideje minden héten hétfőn 8-12 óráig

(3) A Képviselő-testület saját tagjai közül egy alpolgármester választ, tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.


VI. FEJEZET

ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐ


135.§


Amennyiben a polgármester, az alpolgármester és az önkormányzati képviselő az Mötv. 49.§ (2) bekezdésében foglalt bejelentési kötelezettségét elmulasztja, úgy a képviselő-testület 1.000,-Ft összegű rendbírsággal sújtja.


VII. FEJEZET

HIVATAL


36.§


(1) Tállya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Golop Község Önkormányzatának Képviselő-testületével igazgatási feladataik ellátására az 1.§ (4) bekezdésében meghatározott elnevezéssel Hivatalt alakítanak és tartanak fenn.

(2) A jegyző ügyfélfogadási rendje:

a) Tállyai székhelyen: hétfő 8 – 12 óráig,

b) Golop Kirendeltségén: csütörtök 9 – 11 óráig.

1(3) Az Mötv. 82. § (3) bekezdésében foglaltak esetén a jegyzői feladatokat a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő, a Hivatalban közszolgálati jogviszonyban foglalkoztatott, köztisztviselő látja el.

(4) A Hivatal belső szervezeti felépítését, működésének, munkarendjének részletes szabályait a Hivatal SZMSZ-e tartalmazza.



VIII. FEJEZET

LAKOSSÁGI FÓRUMOK


37.§


(1) Lakossági fórum szervezéséről a képviselő-testület esetenként dönt, így a kiemelten nagyobb beruházások esetén, illetve olyan kommunális, egyéb kérdésekben, aminek kihatása van a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátásra.

(2) A lakosságot a lakossági fórum helyéről és időpontjáról annak megtartása előtt legalább 8 nappal korábban értesíteni kell. A meghívót az Önkormányzat hivatalos hirdetőtábláján (3906 Golop, Fő u. 1.) kell kifüggeszteni és az Önkormányzat honlapján www.golop.hu internetes elérhetőségen elektronikus formában is meg kell jelentetni.

(3) A lakossági fórum összehívására és vezetésére vonatkozóan a 12.§ (1) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni. A lakossági fórumról az elhangzott vélemények, állásfoglalások lényegét tartalmazó feljegyzés készül. Elkészítéséről a fórum vezetője gondoskodik.


IX. FEJEZET

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

38.§


(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Golop Község Önkormányzata Képviselő-testületének a Szervezeti- és Működési Szabályzatról szóló 12/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelete.


Golop, 2018. március 19.


                                               Kiss Lajos sk.                                                                      Monostory Ágota sk.

                                               Polgármester                                                                           jegyző





Egységes szerkezetbe foglalva:


Golop, 2019. szeptember 27.


                                                                                                                                             Monostory Ágota

                                                                                                                                                     jegyző