Tiszadorogma Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2019(X.23.)önkormányzati rendelete

Tiszadorogma Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2024. 10. 31- 2025. 11. 19

Tiszadorogma Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2019(X.23.)önkormányzati rendelete

Tiszadorogma Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2024.10.31.

Tiszadorogma Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Az Önkormányzat elnevezése, székhelye, feladatai

1. § . (1)Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Tiszadorogma Község Önkormányzata (a továbbiakban önkormányzat)

(2) Az önkormányzat székhelye: 3466. Tiszadorogma, Arany János utca 21.

Az önkormányzat illetékességi területe: megegyezik a település közigazgatási területével.

2. § Az önkormányzat feladatait, ellátási kötelezettségeit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv.(Mötv.) határozza meg.

II. Együttműködés

1. Társulások

3. § (1) Az önkormányzat feladatai hatékony, gazdaságos és célszerű megoldása érdekében társulásokban vesz részt.

(2) A képviselő-testület a rendelkezésre álló eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok megoldására, annak segítésére irányulnak.

(3)1 A társulások jegyzékét a 6. melléklet tartalmazza.

(3) A képviselő-testület társulásokra átruházott hatásköreit a 2. melléklet tartalmazza.

III. A képviselő-testület

1. A képviselő-testület működése, feladatai

4. § (1) Az önkormányzati jogok az Alaptörvényben rögzítettek szerint illetik meg az önkormányzatot.

(2) Az önkormányzat köteles ellátni a törvényben előírt feladatokat, ezen túlmenően önként vállalhatja minden olyan helyi közügy önálló megoldását, amelyet jogszabály nem utal más szerv hatáskörébe.

(3) Az önkormányzat – az Mötv. 10. § (1) bekezdésében foglaltak szerint, kötelező és önként vállalt feladat- és hatásköröket lát el.

5. § (1) A képviselő-testület az alábbi hatáskörök gyakorlását a polgármesterre ruházza át:

a) házi segítségnyújtási kérelmek elbírálása

b) szociális étkezésre való jogosultság elbírálása.

c) települési támogatás-lakhatási támogatás pénzbeli formában elbírálása

d) rendkívüli települési támogatás- természeti csapás, elemi kár (talajvíz kivételével),

e) rendkívüli települési támogatás- elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás elbírálására

f) rendkívüli települési támogatás-gyermekszületése esetén

g) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát a tárgyévi költségvetési rendeletben foglalt összeghatárig

h) dönt a közterület-használati engedély iránti kérelmek tárgyában

i) dönt a településképi véleményezési eljárásban

j) Az önkormányzati út felbontásához, annak területén, az alatt vagy felett építmény vagy más elhelyezéséhez, az út területének egyéb nem közlekedési célú elfoglalásához kezelői hatáskör gyakorlása.

k)2 az Szt. által szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális intézményi jogviszony keletkeztetésével kapcsolatos feladatok ellátása

(2) A polgármester az (1) bekezdés a), b), c,) d), és f) pontja szerinti hatáskörei gyakorlása során a képviselő-testület szociális rendelete szerinti előírásokat köteles betartani.

(3) A képviselő-testület át nem ruházható hatásköreit a Mötv. 42. §-a tartalmazza.

(4)3 A képviselő-testület a házszám-megállapítás hatáskör gyakorlását a jegyzőre ruházza át.

6. § (1) A képviselő-testület évente legalább 6, a munkatervben meghatározott ülést tart. Az ülések nyilvánosak, azokon bárki részt vehet és a képviselő-testület előzetes hozzájárulásával felszólalhat.

(2) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 3 nappal megkapják. Az anyagok megküldése a képviselők és a bizottsági tagok részére papíralapon történik.

(3) A testületi ülések időpontját, helyét és napirendjét az önkormányzat hirdetőtábláján 3 nappal az ülés előtt közzé kell tenni.

(4)4

(5) A Képviselő-testület üléseire meghívót kell küldeni azon személyeknek és szervezetek képviselőinek, akik jelenléte a napirend tárgyalásánál a polgármester megítélése szerint szükséges.

7. § (1) A képviselő-testület megbízatásának időtartamára a Mötv. alapján elfogadja tevékenységének irányvonalát, az elsőbbséget élvező célokat, a fejlesztési elképzeléseket tartalmazó koncepciót, a gazdasági programot.

(2) A gazdasági program tervezetét a polgármester készíti el és terjeszti a képviselő-testület elé.

8. § (1) A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv.

(2) A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) a testületi ülések tervezett időpontját,

b) az egyes ülések napirendi pontjainak felsorolását,

c) a napirendek előadóit,

(4) A munkaterv-tervezetbe fel kell venni a Mötv-ben és egyéb jogszabályokban kötelezően előírtakat, a képviselő-testület saját határozatával előírtakat, valamint a képviselő-testület bizottsága által javasoltakat.

2. A képviselő-testület ülésének vezetése

9. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a legidősebb képviselő hívja össze és vezeti az ülést.

(2) A képviselő-testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok:

a) a képviselő-testület határozatképességének megállapítása

b) napirend elfogadása

c) zárt ülés bejelentése

d) napirendenként:

da) vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,

db)a vita összefoglalása,

dc)az indítványok szavazásra való feltevése,
dd)határozati javaslatok szavaztatása,
de)a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,
df)a napirend tárgyában hozott döntés kihirdetése
e) a rend fenntartása
f) ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása, a szavazás eredményének kihirdetése
g) időszerű kérdésekről tájékoztatás
h) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről
i) az ülés bezárása.
(3) A képviselő-testület határozatképességének szabályait a Mötv. tartalmazza.
3. A vita és a döntéshozatal módja

10. § (1) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek.

(2) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.

(3) Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.

(4) A jegyző a jogszabálysértő működést az ülés alatt bármikor, a jogszabálysértő döntést a szavazás előtt jelzi a képviselő-testület felé.

(5) A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).

(6) Minősített többség szükséges a Mötv-ben meghatározott esetekben.

(7) Amennyiben a képviselő személyes érintettségét nem jelenti be, úgy a képviselő-testület határozatban rögzíti, hogy a képviselő törvényben előírt kötelezettségének nem tett eleget.

11. § (1) A képviselő-testület a döntéseit általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza.

A levezető elnök köteles a szavazatokat megszámlálni. Először a javaslat mellett, majd ellene szavazó képviselők, s végül a döntéstől tartózkodók szavaznak.
(2) Az eredmény kihirdetése előtt a nem szavazók figyelmét fel kell hívni a szavazatuk hiányára. A felhívás után nyilatkoznak arról, hogy nem kívánnak szavazni, vagy pótolják az elmaradt szavazást. A nem szavazókat a határozatképesség szempontjából jelen lévő képviselőnek kell tekinteni.
(3) A szavazatok összeszámlálása után a levezető elnök megállapítja a javaslat mellett, a javaslat ellen szavazók számát, a szavazástól tartózkodók számát és végül a teremben tartózkodó de a döntéshozatalban részt nem vevők számát.

12. § .(1)A képviselő-testület név szerinti szavazást rendel el, ha azt

- jogszabály előírja
- a polgármester kezdeményezi
- legalább két képviselő indítványozza
(2) Név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott választ (igen, nem tartózkodom) a névsorban rögzíti.

13. § .(1)A Képviselő – testület

a) kitüntetés, elismerő oklevél adományozásáról,

b) valamint jogszabályban meghatározott esetekben titkos szavazást tart.

(2) Titkos szavazásra bármely képviselő tehet javaslatot. A Képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt a titkos szavazás tartásáról.

(3) A titkos szavazást a Jogi – Ügyrendi Bizottság tagjai bonyolítják.

(4) A titkos szavazás eredményét a Bizottság állapítja meg. A szavazásról jegyzőkönyvet készít, melyet a Bizottság tagjai és a jegyzőkönyvvezetője írja alá.

4. A felvilágosítás kérés szabályai

14. § (1) A képviselők az ülésen a polgármestertől, az alpolgármesterektől, a bizottság elnökétől, valamint a jegyzőtől – az önkormányzat feladatkörébe tartozó témában –írásban-felvilágosítást kérhetnek.

(2) Felvilágosítás kérésnek az a kérdés-, ill. problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, ill. valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.

(3) A felvilágosítás-kérést a polgármesternél lehetőleg az ülés előtt 3 munkanappal írásban kell benyújtani.

(4) Amennyiben a felvilágosítás-kérést a (3) bekezdésben előírt határidőn túl vagy a testület ülésén nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 15 napon belül írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a testület a soron következő ülésén dönt.

(5) Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik és ha azt nem fogadja el, arról a testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás-kérés tárgyának részletes kivizsgálását.

5. Előterjesztés

15. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó:

a) tájékoztató

b) beszámoló

a) rendelet-tervezet

b) határozat-tervezet

(2) A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.

(3) Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján, ill. az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.

(4) Írásos előterjesztés nélkül nem tárgyalható a rendelet-alkotással összefüggő napirend.

16. § Az előterjesztések tartalmi elemei:

a) az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása

b) a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk

c) a téma ismertetése

d) a jogszabályi háttérbemutatása

c) anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása

d) egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt

e) határozati javaslat.

17. § Az írásos előterjesztéseket a jegyzőnek jogszerűségi szempontból meg kell vizsgálnia.

6. A képviselő-testület döntései

18. § (1) A képviselő-testület döntései:

a) határozat (egyedi és normatív)

b) rendelet.

19. § (1) A képviselő-testület határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.

20. § (1) A képviselő-testület Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott esetekben rendeletet alkot.

(2) Rendelet alkotását a képviselő, az alpolgármester, a bizottság, a jegyző kezdeményezheti a polgármesternél.

(3) A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(4) A képviselő-testület egyes rendelet-tervezeteket az érdemi vita előtt közmeghallgatásra, a lakosság széles rétegeinek jogait, kötelességeit érintő önkormányzati rendeletek tervezeteit legalább 8 napig közszemlére bocsáthatja, amelynek megtörténtéről a lakosságot a helyben szokásos módon tájékoztatni kell.

21. § (1) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.

(2) A képviselő-testület évenként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát.

(3) A jegyző gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe foglalásáról.

(4) A rendeletet a Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal Tiszadorogmai Kirendeltsége hirdetőtábláján kell kihirdetni.

(5) A rendeletet az önkormányzat honlapján is közzé kell tenni.

7. Jegyzőkönyv

22. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni a Mötv. 52. § (1) bekezdés szerinti tartalommal. A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző és 1 fő képviselő –hitelesítő- írja alá.

(2) Valamely képviselő kérésére a jegyző köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint jegyzőkönyvbe venni.

(3) Zárt ülés esetén rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben (érintett vagy szakértő) vannak jelen. A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.

(4) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:

a) a meghívót

b) a jelenléti ívet

c) az írásos előterjesztéseket

d) a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet.

(5) A jegyzőkönyvbe való betekinthetőségről, valamint a jegyzőkönyvek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.

IV.A polgármester, az alpolgármester, a települési képviselő
1. A polgármester és az alpolgármester

23. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.

(2) A képviselő-testület a polgármester javaslatára titkos szavazással minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának helyettesítésére saját tagjai közül 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

2. A települési képviselő

24. § (1) A települési képviselő jogait, kötelezettségeit az Mötv. szabályozza.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon túl a képviselő köteles:

b) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni

d) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.

(3)5 A települési képviselők járandóságait az önkormányzat képviselő-testülete önálló rendeletben határozza meg.

(4.) A képviselő-testület tagjainak névsorát a szabályzat 3. melléklet tartalmazza.
1. A képviselők és a polgármester, alpolgármester vagyonnyilatkozata

25. § A képviselők és a polgármester, alpolgármesterek, valamint a velük közös háztartásban élő házas- vagy élettárs, valamint gyermek vagyonnyilatkozatának nyilvántartását, ellenőrzését, vizsgálatát a Jogi - Ügyrendi Bizottság végzi.

VI. A képviselő-testület bizottságai

26. § (1) A képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre:

- Jogi-Ügyrendi Bizottság 3 fővel , melynek mindhárom tagja képviselő.
(3) 6 Az önkormányzati bizottság tagjainak jegyzékét jelen rendelettel elfogadott szabályzat 4. melléklet tartalmazza.
(4) A Bizottság feladatait a szabályzat 1. melléklet tartalmazza
(5) A képviselő-testület indokolt esetben – meghatározott feladat ellátására – ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, ill. az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

27. § (1) A képviselő-testület a bizottság létrehozásakor

a) dönt a bizottság elnevezéséről

b) rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról

c) meghatározza a bizottságok feladat- és hatáskörét.

(2) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.

(3) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely – a bizottság feladatkörébe tartozó – ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

28. § (1) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül a Mötv-ben szabályozott tartalommal. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, valamint a bizottság által kijelölt tagja írja alá.

(2) A bizottság tevékenységéről – a képviselő-testület munkaterve szerint – beszámol a képviselő-testületnek.

VII. Az önkormányzati hivatal és a jegyző

29. § (1) A Képviselő –testület közös önkormányzati hivatalt hozott létre Tiszatarján, Gelej, Igrici és Tiszadorogma települések Képviselő –testületeivel.

(2) A közös hivatal elnevezése: Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal

(3) A kirendeltségek megnevezése:

a) Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal Igrici Kirendeltsége

b) Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal Geleji Kirendeltsége

c) Tiszatarjáni Közös Önkormányzati Hivatal Tiszadorogmai Kirendeltsége

(4) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti felépítéséről, munkarendjéről, ügyfélfogadási rendjéről annak Szervezeti és Működési Szabályzata rendelkezik.

(5) A Közös Önkormányzati Hivatal igény és szükség szerint köteles adatot szolgáltatni és jelentést készíteni a képviselő-testületnek és az önkormányzati bizottságnak.

(6) A Közös Önkormányzati Hivatalt a jegyző vezeti és ellátja a Mötv. 81. § (3) bekezdés szerinti feladatokat.

(7) A jegyző tartós akadályoztatása esetén a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő a hivatalban alkalmazásban álló, legmagasabb fizetési osztályba besorolt igazgatási ügyintéző látja el a jegyzői feladatokat.

VIII. Az önkormányzat gazdasági alapja, az önkormányzat vagyona
1. Az önkormányzat vagyona ,költségvetése, gazdálkodásának ellenőrzése

30. § Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket önálló önkormányzati rendelet határozza meg.

31. § (1) A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg.

(2)7 Az önkormányzat alaptevékenységét az Szmsz 5. melléklet tartalmazza.

IX. Közmeghallgatás, lakossági fórumok
(1) A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy esetben közmeghallgatást tart, melynek fontosabb szabályai:
a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterekhez, a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, ill. közérdekű javaslatokat tehetnek,
b) a közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a községháza hirdetőtábláján kell tájékoztatni a lakosságot a rendezvény előtt legalább 5 nappal,
c) a közmeghallgatást a polgármester vezeti,
d) a közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.
X. Záró rendelkezések

32. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2)8 Ezen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2019.(VIII.28.) önkormányzati rendelete

Jogi- Ügyrendi Bizottság tagjai:9

3. 10

a Magyar Államkincstár törzskönyvi nyilvántartása szerint meghatározott kormányzati funkciók:11

4. 12

Társulások jegyzéke13

1. 14
2. 15
3. 16
4. 17
5. 18

1. melléklet

a Tiszadorogma Község Önkormányzat Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
szóló 10/2019.(X.23.) önkormányzati rendelethez
Jogi -Ügyrendi Bizottság feladatai
A Jogi -Ügyrendi Bizottság vagyonnyilatkozat nyilvántartásával kapcsolatos feladatai:

1. A képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése.

2. A vagyonnyilatkozatok nyilvántartása.

3. A vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását.

4. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása.

5. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.

A Bizottság jogi, ügyrendi feladatai

1. Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálása.

2. Ellátja a testület hatáskörébe tartozó választási, kinevezési ügyekkel kapcsolatos szavazás lebonyolításával összefüggő feladatokat,

3. Közreműködik a képviselő-testület munkáját érintő ügyrendi, jogi feladatok ellátásában

4. Ellátja a titkos szavazással kapcsolatos feladatokat.

2. melléklet

a Tiszadorogma Község Önkormányzat Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
szóló 10/2019.(X.23.) önkormányzati rendelethez
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET TÁRSULÁSOKRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖREI

1. Mezőcsát és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati Társulásra átruházott feladat-és hatáskörök

1. Az egészségügyi alapellátásáról szóló 2015. évi CXXIII. törvény 5. § (1) c) pontja szerinti fogorvosi ügyeleti feladatok ellátás Mezőcsát város városközponttal.

2. A Képviselő-testület által a Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásra átruházott feladat-és hatáskörök

1. A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontja alapján meghatározott hulladékgazdálkodási feladatok ellátása

3. A Képviselő-testület által a Mezőcsát Kistérség Többcélú Társulásra átruházott feladat-és hatáskörök

a.) A társulás által fenntartott intézmény útján ellátott, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (továbbiakban: Sztv.) meghatározott feladatok:

aa) 63. §-ában meghatározott házi segítségnyújtás

ab) 64. §.ában meghatározott családsegítés,

ac.) 65/F. § - ában meghatározott nappali ellátás.

b.) A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXI. törvény 39. § 40 § és 40/A §-aiban meghatározott gyermekjóléti szolgáltatási feladatok.

4. Tiszadorogmai Óvodai Intézményfenntartó Társulásra átruházott feladat-és hatáskörök

1. A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvényben meghatározott feladatok és hatáskörök ellátása – óvodai nevelés

5. Tisza-tavi Területfejlesztési Önkormányzati Társulásra átruházott feladat-és hatáskörök

1. A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 1. pontja alapján meghatározott településfejlesztési feladatok ellátása.

3. melléklet a Tiszadorogma Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2019(X.23.)önkormányzati rendeletehez19

A polgármester, alpolgármester, önkormányzati képviselők névsora, lakcíme

1. Polgármester: Tóth Zoltán - Tiszadorogma, Kisgyep u. 8.

2. Alpolgármester: Lapostyán Barna -Tiszadorogma, Arany J. u. 29.

3. Képviselők:

3.1. Bíró Edmond Imre - Tiszadorogma, Kossuth u. 39/a.

3.2. Farkas Béla - Tiszadorogma, Petőfi u. 35.

3.3. Molnárné Dankó Mária - Tiszadorogma, Deák u. 8

4. melléklet a Tiszadorogma Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2019(X.23.)önkormányzati rendeletehez20

Jogi- Ügyrendi Bizottság tagjai

1. Farkas Béla elnök Tiszadorogma, Petőfi u. 35

2. Biró Edmond Imre tag Tiszadorogma, Kossuth u. 39/a

3. Molnárné Dankó Mária tag Tiszadorogma, Deák F. u. 8

5. melléklet a Tiszadorogma Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2019(X.23.)önkormányzati rendeletehez21

A Magyar Államkincstár törzskönyvi nyilvántartása szerint meghatározott kormányzati funkciók:

6. melléklet a Tiszadorogma Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2019(X.23.)önkormányzati rendeletehez22

Társulások jegyzéke

1. Mezőcsát és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati Társulás - székhelye: 3450 Mezőcsát, Hősök tere 24.

2. Mezőcsáti Kistérségi Többcélú Társulása- székhelye: 3450 Mezőcsát, Hősök tere 24.

3. Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás- székhelye: 3525 Miskolc, Városház tér 8.

4. Tiszadorogmai Óvodai Intézményfenntartó Társulás- székhelye: 3466 Tiszadorogma, Arany J. u. 21.

5. Tisza-Tavi Területfejlesztési Önkormányzati Társulás- székhelye: 3387 Újlőrincfalva, Kossuth út 26/a

1

A 3. § (3) bekezdése a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Az 5. § (1) bekezdés k) pontját a Tiszadorogma Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2021. (IX. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

3

Az 5. § (4) bekezdését a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 12.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

4

A 6. § (4) bekezdését a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2022. (II. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-a hatályon kívül helyezte.

5

A 24. § (3) bekezdése a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

6

A 26. § (3) bekezdése a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

7

A 31. § (2) bekezdése a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

8

A 32. § (2) bekezdése a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

9

A „Jogi- Ügyrendi Bizottság tagjai:” alcímet a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. § 1. pontja hatályon kívül helyezte.

10

A 3. pontot a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. § 3. pontja hatályon kívül helyezte.

11

Az „a Magyar Államkincstár törzskönyvi nyilvántartása szerint meghatározott kormányzati funkciók:” alcímet a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. § 5. pontja hatályon kívül helyezte.

12

A 4. pontot a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. § 7. pontja hatályon kívül helyezte.

13

A „Társulások jegyzéke” alcímet a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. § 9. pontja hatályon kívül helyezte.

14

Az 1. pontot a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. § 10. pontja hatályon kívül helyezte.

15

A 2. pontot a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. § 12. pontja hatályon kívül helyezte.

16

A 3. pontot a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. § 14. pontja hatályon kívül helyezte.

17

A 4. pontot a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. § 16. pontja hatályon kívül helyezte.

18

Az 5. pontot a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 7. § 18. pontja hatályon kívül helyezte.

19

A 3. mellékletet a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdése iktatta be.

20

A 4. mellékletet a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdése iktatta be.

21

Az 5. mellékletet a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 6. § (3) bekezdése iktatta be.

22

A 6. mellékletet a Tiszadorogma Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 6. § (4) bekezdése iktatta be.