Ipolytölgyes Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2019 (XII.5.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Hatályos: 2019. 12. 17Ipolytölgyes Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2019 (XII.5.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendeletének módosításáról
2019-12-17-tól
Ipolytölgyes Község Önkormányzata Képviselő-testületének
6/2019. (XII.5.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendeletének módosításáról
Ipolytölgyes Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014. (XI.10.) rendeletének ( továbbiakban: Rendelet ) módosításáról a következőket rendeli el:
1. §.
(1) A Rendelet 2. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Ipolytölgyes Község Önkormányzata ( a továbbiakban: Önkormányzat ) Az Önkormányzat működési területe: Ipolytölgyes Község közigazgatási területe.”
(2) A Rendelet 2. §-a az alábbi bekezdésekkel egészül ki:
„(5) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.ipolytolgyes.hu.
(6) Az Önkormányzat hivatalos lapja a Tölgyesi Hírmondó.
(7) Az önkormányzat részvételével működő társulások:
- Szobi Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulása
székhelye: 2628 Szob, Szent Imre u.
- Észak-Kelet Pest és Nógrád Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi
Önkormányzati Társulás
székhelye:
A társulás keretében ellátott feladatokat a társulási megállapodások tartalmazzák.”
(3) A Rendelet 6. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:
“(1) A Képviselő-testület tagjainak száma 5 fő. A Képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. függelék tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) valamint az ágazati törvények szerinti kötelezően előírt, továbbá az önként vállalt feladat- és hatásköröket. Az önkormányzat tevékenységének kormányzati funkcióinak felsorolását a 2. függelék tartalmazza.”
(4) A Rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép, és a 9. § (4) bekezdése hatályát veszti:
„(1) A helyi közügy vállalása előtt a képviselő-testület előkészítő eljárást köteles folytatni. Az eljárás lefolytatásával a polgármester, vagy erre a célra létrehozott külön bizottság is megbízható.”
(5) A Rendelet 17. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(1) Előterjesztésre jogosult:
a) polgármester
b) alpolgármester
c) bizottság elnöke
d) képviselő
e) jegyző
f) a képviselő-testület, a polgármester, a jegyző által felkért személy”
(6) A Rendelet 32. § (2) és (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(2) A rendelet-tervezetet – amennyiben azt nem a jegyző készíti el – a jegyző véleményével együtt, megvitatás céljából a Képviselő-testület elé kell terjeszteni.
(3) A rendelet-tervezetet a polgármester vagy a jegyző terjeszti a Képviselő-testület elé.”
(7) A Rendelet 39. § (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(3) A képviselőt a tisztségviselők, a jegyző ügyintézői munkaidő alatt – előzetesen egyeztetett időpontban – köteles fogadni.
(8) A Rendelet az alábbi 39/A. és 39/B.§-okkal egészül ki:
„Vagyonnyilatkozattal kapcsolatos szabályok
Vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség
39/A. §
(1) A vagyonnyilatkozatot a képviselő és a polgármester, a bizottság nem képviselő tagja (továbbiakban: képviselő) illetőleg hozzátartozóik két példányban kötelesek elkészíteni. A vagyonnyilatkozat valamennyi oldalát köteles annak kitöltője aláírni, illetve valamennyi oldalára rávezetni a vagyonnyilatkozat készítésének dátumát. A hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat a képviselő, illetve a polgármester is aláírja.
(2) Az Mötv. 39. § (3) bekezdése szerinti bizottságnak a Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottságot kell tekinteni.
(3) A vagyonnyilatkozattételre köteles képviselő nyilatkozat kitöltésével jelzi a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság felé, hogy hány vele közös háztartásban élő személyt érint a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség.
(4) A nyilatkozatot a képviselő határidőben visszajuttatja a jegyzőnek, aki a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság elnökének felhatalmazása alapján átveszi a képviselői nyilatkozatokat, és ezzel egyidejűleg átadja a képviselő számára a megfelelő számú vagyonnyilatkozat kitöltésére alkalmas nyomtatványt.
(5) A kitöltött vagyonnyilatkozatot a képviselő átadja a jegyzőnek, aki a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság elnökének felhatalmazása alapján a vagyonnyilatkozatok átvételét külön nyomtatványon, írásban igazolja a képviselő számára, továbbá a képviselő hozzátartozójának vagyonnyilatkozatát tartalmazó borítékot a polgármesteri hivatal pecsétjével látja el, oly módon, hogy annak megsérülése nélkül az ne legyen felnyitható.
A vagyonnyilatkozatok kezelése
39/B. §
(1) A képviselői vagyonnyilatkozatok leadásáról a jegyző nyilvántartást vezet. A vagyonnyilatkozatok leadásáról készült nyilvántartás a nyilatkozatot adó képviselő nevét és a vagyonnyilatkozat átadásának időpontját tartalmazza.
(2) Az átadott vagyonnyilatkozatok biztonságos őrzéséről a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság gondoskodik, a polgármesteri hivatalban elhelyezett tűzbiztos lemezszekrényben, amelynek kulcsát a jegyző őrzi.
(3) A Képviselő-testület alakuló ülését követően a megszűnt mandátumú képviselők és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatát a jegyző a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság elnökének felhatalmazása alapján visszaadja a vagyonnyilatkozat-tételre köteles képviselő részére az átvételt rögzítő igazolás ellenében. Azon megszűnt mandátumú képviselők vagyonnyilatkozatait, amelyeket az arra jogosultak nem vesznek át, haladéktalanul meg kell semmisíteni.”
(9) A Rendelet 40. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület állandó bizottsága a Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottság, mely ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, és az ezzel összefüggő feladatokat.
(2) A Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottság két önkormányzati képviselő tagból, és egy külső tagból áll. A bizottság tagjainak felsorolását a 3. függelék, a bizottság feladatait a 2. melléklet tartalmazza.
(3) A bizottság működésére, jegyzőkönyveire, előterjesztésére a képviselő-testületre vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:
a) A bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottság legidősebb képviselő tagja jogosult összehívni a bizottság ülését, míg a levezetést az elnök akadályoztatása esetén a bizottsági tagok által választott tag folytatja le.
b) A bizottság az üléseit Ipolytölgyes Község Önkormányzata székhelyén köteles tartani, kivéve ha a körülmények az ülés más helyen tartását indokolják. Az ülés helyének megváltoztatásáról a bizottság elnöke dönt, azonban döntését a Képviselő-testület előtt a soron következő testületi ülésen indokolni köteles.
c) A bizottsági ülés jegyzőkönyvét a bizottság elnöke, és az ülésen megjelentbizottsági tagok írják alá.
(4) A bizottság működési szabályait - a rendelet 4. függelékében szabályozottakon túl - saját maga határozza meg.”
2. §.
(1) A Rendelet 42. §-a, 43. §-a, 44. §-a, 46. §-a, 49. §-a, 50. §-a, 51. §-a hatályát veszti.
(2) A Rendelet 45. §-a 42. §-ra, 47. §-a 43. §-ra, a 48. §-a 44. §-ra, 52. §-a 45. §-ra, 53. §-a 46. §-ra, 54. §-a 47. §-ra, 55. §-a 48. §-ra, 56. §-a 49. §-ra, 57. §-a 50. §-ra, 58. §-a 51. §-ra, 59. §-a 52. §-ra, 60. §-a 53. §-ra, 61. §-a 54. §-ra módosul.
(3) A Rendelet mellékletei helyébe jelen rendelet mellékletei lépnek.
(4) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, és a kihirdetését követő napon hatályát veszti.
Ipolytölgyes, 2019. december 3.
Radnai Bertalan Bahil Emilné dr.
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet a mai napon - az Önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel – kihirdetésre került.
Ipolytölgyes, 2019. december 5.
Hegedűs Ferencné
aljegyző
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 1. melléklete
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 1.melléklete
A képviselő-testület által átruházott feladat- és hatáskörök
A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat- és határkörök
1. Gyakorolja a település évenkénti költségvetési rendeletében szabályozott hatásköröket.
2. Dönt a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló rendeletben hatáskörébe utaltakról.
3. Dönt a jogszabály által az önkormányzat feladat- és hatáskörébe utalt közbiztonsággal összefüggő feladatokban.
5. Közfoglalkoztatásra vonatkozó szerződések megkötése, közfoglalkoztatottakkal és önkormányzat által foglalkoztatottakkal kapcsolatos munkáltatói jogok gyakorlása.
6. Gondoskodik a közterületek rendszeres tisztántartásáról, zöldterületek fenntartásáról az erre a célra létrehozott szervezetek útján, vagy megbízással.
7. Dönt az önkormányzat vagyonáról, a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utaltakról.
8. Az Önkormányzat döntéseinek előkészítése, valamint a Képviselő-testület munkájának segítése céljából dönt szakértő igénybevételéről.
9. A Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönt a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében szükséges intézkedésről, saját forrást nem igénylő önkormányzati pályázat benyújtásáról,
10. Ha a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat, kivételt képeznek ez alól a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó, valamint a minősített többséget igénylő döntések. A polgármester a döntésről a Képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.
11. Véleményezi a menetrend szerint közlekedő tömegközlekedési eszközök menetrend változásait.
12. Megállapodások, különböző együttműködési, csatlakozási nyilatkozatok aláírása, mely sem az aláírásakor, sem azt követően az önkormányzat számára pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent, a képviselő-testület által át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyek kivételével.
13. Ellátja a közterületek használatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskörébe utalt feladatokat.
14. Dönt a gazdasági társaságok legfőbb szervének hatáskörébe tartozó ügyekkel kapcsolatban az önkormányzat, mint tulajdonos képviseletének ellátásához szükséges álláspont kialakításáról az önkormányzat költségvetését terhelő pénzügyi, vagyoni kötelezettséget megállapító döntés meghozatala és a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó tárgykörök kivételével.
15. Ellátja a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott, hatáskörébe utalt feladatokat.
8/2014.(XI.10.) önkormányzati rendelet 2. melléklete
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 2. melléklete
A bizottság feladat és hatásköre
Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottság
- vagyonnyilatkozatok ellenőrzése,
- vagyonnyilatkozatok nyilvántartása,
- a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről tájékoztatási kötelezettség a képviselő-testület felé.
- a képviselő, a polgármester, alpolgármester tekintetében az összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyek kivizsgálása.
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 3. melléklete
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 3. melléklete
A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök
1. Gyakorolja a település évenkénti költségvetési rendeletében szabályozott hatásköröket.
2. Dönt a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló rendeletben hatáskörébe utaltakról.
3. Dönt a jogszabály által az önkormányzat feladat- és hatáskörébe utalt közbiztonsággal összefüggő feladatokban.
5. Közfoglalkoztatásra vonatkozó szerződések megkötése, közfoglalkoztatottakkal és önkormányzat által foglalkoztatottakkal kapcsolatos munkáltatói jogok gyakorlása.
6. Gondoskodik a közterületek rendszeres tisztántartásáról, zöldterületek fenntartásáról az erre a célra létrehozott szervezetek útján, vagy megbízással.
7. Dönt az önkormányzat vagyonáról, a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utaltakról.
8. Az Önkormányzat döntéseinek előkészítése, valamint a Képviselő-testület munkájának segítése céljából dönt szakértő igénybevételéről.
9. A Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönt a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében szükséges intézkedésről, saját forrást nem igénylő önkormányzati pályázat benyújtásáról,
10. Ha a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat, kivételt képeznek ez alól a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó, valamint a minősített többséget igénylő döntések. A polgármester a döntésről a Képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.
11. Véleményezi a menetrend szerint közlekedő tömegközlekedési eszközök menetrend változásait.
12. Megállapodások, különböző együttműködési, csatlakozási nyilatkozatok aláírása, mely sem az aláírásakor, sem azt követően az önkormányzat számára pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent, a képviselő-testület által át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyek kivételével.
13. Ellátja a közterületek használatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskörébe utalt feladatokat.
14. Dönt a gazdasági társaságok legfőbb szervének hatáskörébe tartozó ügyekkel kapcsolatban az önkormányzat, mint tulajdonos képviseletének ellátásához szükséges álláspont kialakításáról az önkormányzat költségvetését terhelő pénzügyi, vagyoni kötelezettséget megállapító döntés meghozatala és a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó tárgykörök kivételével.
15. Ellátja a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott, hatáskörébe utalt feladatokat.
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 1. függeléke
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 1. függeléke
A képviselő-testület tagjai
Radnai Bertalan polgármester
Kepes István képviselő, alpolgármester
Nagy Tímea képviselő
Kissné Staud Hajnalka képviselő
Drinka Ferencz Mátyás képviselő
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 2. függeléke
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 2. függeléke
Az önkormányzat tevékenységének kormányzati funkciói
Kormányzati funkció kód | Kormányzati funkció megnevezése | |
1 | 011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
2 | 013320 | Köztemető-fenntartás és –működtetés |
3 | 013350 | Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
4 | 016010 | Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
5 | 016020 | Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek |
6 | 016080 | Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
7 | 041231 | Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
8 | 041232 | Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás |
9 | 041233 | Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
10 | 041236 | Országos közfoglalkoztatási program |
11 | 041237 | Közfoglalkoztatási mintaprogram |
12 | 045160 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
13 | 051030 | Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
14 | 064010 | Közvilágítás |
15 | 066010 | Zöldterület kezelése |
16 | 066020 | Város-, és községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
17 | 072111 | Háziorvosi alapellátás |
18 | 072112 | Háziorvosi ügyeleti ellátás |
19 | 074011 | Foglalkozás-egészségügyi alapellátás |
20 | 081030 | Sportlétesítmények, edzőtermek működtetése és fejlesztése |
21 | 081045 | Szabadidős- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása |
22 | 082042 | Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
23 | 082044 | Könyvtári szolgáltatások |
24 | 082092 | Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
25 | 082094 | Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
26 | 104037 | Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
27 | 106020 | Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 3. függeléke
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 3. függeléke
A Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottság (VEB) bizottság tagjainak névsora
Nagy Tímea képviselő elnök
Kissné Staud Hajnalka képviselő tag
Dományiné Bóna Gyöngyi (külsős) tag
a 8/2014. (XI. 10.) önkormányzati rendelet 4. függeléke
6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet 4. függeléke
A Képviselő-testület bizottságainak működési szabályzata
A Képviselő-testület bizottságainak általános érvényű működési szabályait a következőkben állapítja meg.
- A bizottság működése
1.1 A bizottság szükség szerint tartja ülését.
1.2 A bizottság ülését a bizottság elnöke – akadályoztatása esetén az alelnök, annak távollétében a legidősebb bizottsági tag – hívja össze és vezeti.
1.3 A bizottság ülésének határozatképességére, döntéshozatalának szabályaira, továbbá az ülésének nyilvánosságára, valamint a zárt ülés tartásának eseteire Mötv. valamint ezen rendelet rendelkezéseit – a jelen mellékletben foglaltak kivételekkel - szükséges alkalmazni, azzal, hogy ahol a jogszabály polgármestert említ, ott a bizottság elnöke értendő.
2. A bizottság ülése
2.1 A bizottság ülésére a meghívót a bizottság ülését megelőzően - a 2.2 pontban meghatározott esetet kivéve - legalább 3 nappal korábban meg kell küldeni:
2.1.1 a bizottság tagjainak
2.1.2 a jegyzőnek,
2.1.3 a meghívottaknak.
2.2 Rendkívüli esetben a bizottságot a 2.1 pontban írt kötöttségek nélkül, szóban is össze lehet hívni, és ezzel egyidejűleg a meghívás módjáról, valamint a meghívottakról feljegyzést kell készíteni. A bizottság üléseinek összehívása a Mötv. 60. § és 44. §-a alapján történik.
2.3 A meghívó tartalmazza:
2.3.1 az ülés helyét és kezdési időpontját,
2.3.2 a javasolt napirendeket, lehetőleg mellékletként a napirendek előterjesztéseit,
2.3.3 a napirendek előterjesztőit.
2.4 A bizottság üléséről az önkormányzati hivatal illetékes belső szervezeti egysége tömör jegyzőkönyvet vezet, amely tartalmazza a Mötv. 52.§ (1) bekezdésében meghatározottakat.
2.5 A jegyzőkönyv 1 példányát, valamint a jelenléti ívet a Hivatalban kell őrizni, a másik példányát a Kormányhivatalhoz 15 napon belül, elektronikusan meg kell küldeni.
- Az együttes bizottsági ülés
Az együttes bizottsági ülés tartása esetén az alábbiakat kell alkalmazni:
3.1 Amennyiben egy adott napirendi pontot több bizottság is tárgyal egyidejűleg, úgy az érintett bizottságok elnökei közösen egyeztetett időpontban együttes bizottsági ülést is tarthatnak.
3.2 Az együttes bizottsági ülést a résztvevő bizottságok tagjai által egyszerű szótöbbséggel megválasztott levezető elnök vezeti.
3.3 A vitát lezáró szavazás minden résztvevő bizottság részéről külön történik, melynek eredményét a külön-külön készített jegyzőkönyvben kell feltüntetni, és a szavazást követően minden bizottság külön határozatot hoz a soron következő sorszámmal ellátva.
3.4 Az együttes ülést követően a résztvevő bizottságok külön döntése alapján együttes előterjesztés is készíthető, melyet a levezető elnök terjeszt a Képviselő-testület elé, kiemelve mindkét bizottság álláspontját az adott napirendi ponttal kapcsolatban.
IPOLYTÖLGYES KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
8/2014.(XI.10.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
(módosításokkal egységes szerkezetben)
Ipolytölgyes Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 143. § (4) bekezdés a) pontjának felhatalmazása alapján, a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontja szerinti feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. fejezet
Általános rendelkezések
A rendelet hatálya
1. §
(1) A rendelet hatálya kiterjed Ipolytölgyes Község Önkormányzatára és az önkormányzat szerveire, tisztségviselőire.
(2) A rendelet hatálya kiterjed az (1) bekezdésben említett szervek és személyek feladat- és hatáskörére, továbbá a képviselő-testület és szervei – bizottságok, polgármester, közös önkormányzati hivatal, jegyző – működési rendjére.
Hivatalos megnevezés
2. §
*(1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Ipolytölgyes Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat). Az Önkormányzat működési területe: Ipolytölgyes Község közigazgatási területe
(2) Az Önkormányzat székhelye: 2633 Ipolytölgyes, Petőfi u. 43.
(3) A képviselő-testület hivatalos megnevezése: Ipolytölgyes Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (továbbiakban: képviselő-testület).
(4) A közös önkormányzati hivatal hivatalos megnevezése: Márianosztrai Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: hivatal).
*(5) Az Önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.ipolytolgyes.hu.
*(6) Az Önkormányzat hivatalos lapja a Tölgyesi Hírmondó.
*(7) Az önkormányzat részvételével működő társulások:
- Szobi Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulása
székhelye: 2628 Szob, Szent Imre u.
- Észak-Kelet Pest és Nógrád Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási és
Környezetvédelmi Önkormányzati Társulás
székhelye:
A társulás keretében ellátott feladatokat a társulási megállapodások tartalmazzák.
Jelképek
3. §
A település jelképeit, használatának rendjét külön önkormányzati rendelet szabályozza.
Kitüntetések
4. §
A képviselő-testület által adományozható díjakat és kitüntetéseket külön rendelet tartalmazza.
Bélyegzőhasználat
5. §
Az önkormányzat és szervei, tisztségviselői bélyegzőjén Magyarország címerét kell használni.
II. fejezet
A Képviselő-testület feladata és hatásköre
*6. §
(1) A Képviselő-testület tagjainak száma 5 fő. A Képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. függelék tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) valamint az ágazati törvények szerinti kötelezően előírt, továbbá az önként vállalt feladat- és hatásköröket. Az önkormányzat tevékenységének kormányzati funkcióinak felsorolását a 2. függelék tartalmazza.
7. §
(1) A képviselő-testület által átruházott önkormányzati hatósági ügyek intézésének tapasztalatairól a hatáskör címzettje évenként egy alkalommal köteles tájékoztatni a képviselő-testületet.
(2) A képviselő-testület által átruházott feladat- és hatásköröket a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
A képviselő-testület tisztségviselőinek megválasztása
8. §
(1) Ha az alpolgármester vagy a bizottságok megválasztásánál nincs meg a szükséges többség, a polgármester szünetet rendelhet el és a szünetet követően újra javaslatot tehet.
(2) Ha ezt követően sincs meg a szükséges többség, a soron következő ülésen újra napirendre kell tűzni a választást és újabb szavazást kell tartani.
(3) A bizottsági tagság megszűnése esetén a kiesett tag helyére a legközelebbi rendes képviselő-testületi ülésen új tagot kell választani.
9. §
*(1) A helyi közügy önkéntes vállalása előtt a képviselő-testület előkészítő eljárást köteles folytatni. Az eljárás lefolytatásával a polgármester, vagy erre a célra létrehozott külön bizottság is megbízható.
(2) Az előkészítő eljárásban tisztázni kell a helyi közügy (feladat) ellátásának anyagi, személyi, szervezeti, pénzügyi és technikai feltételeit.
(3) Az előkészítő eljárás eredményét összegző előterjesztés akkor terjeszthető elő, ha az tartalmazza a közügy elvállalásával elérendő célt és a megoldásnak (módozatoknak) a 2) bekezdésben meghatározott feltételeit.
*(4) hatályát veszti
III. fejezet
A képviselő-testület ülései, előkészítése
10. §
(1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(2) A képviselő-testület ülése lehet:
a) alakuló,
b) rendes,
c) rendkívüli,
d) ünnepi.
(3) A képviselő-testület az üléseit – ha a meghívó nem jelöl meg más helyszínt – az önkormányzat székhelyén, Ipolytölgyes, Petőfi u. 43. szám alatt tartja.
11. §
(1) Rendkívüli ülést kell összehívni, ha a képviselő-testületnek haladéktalanul döntenie kell a hatáskörébe tartozó ügyben, a rendkívüli ülés összehívható a – napirendet tartalmazó – meghívó kézbesítését követő napra, a polgármester által meghatározott időpontra.
(2) A képviselő-testület a rendkívüli esetben rövid úton (szóban, telefonon, elektornikus úton) is összehívható. Ennek tényét az ülésen készült jegyzőkönyvbe rögzíteni kell.
(3) A polgármesternek a rendkívüli ülésen indokolni kell – a napirendi pontok tárgyalása előtt – az összehívás szükségességét.
12. §
Ünnepi ülés a képviselő-testület által előzetesen meghatározott napra és időben hívható össze.
Az ülések összehívásának rendje
13. §
(1) A képviselő-testület ülését a polgármester – akadályoztatása vagy a polgármesteri tisztség betöltetlensége esetén az alpolgármester, mindkettejük akadályoztatása vagy a két tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a korelnök – hívja össze, írásban kiküldött meghívó útján, melyet aláír. A meghívót az ülés előtt legalább 5 nappal kell kiküldeni.
(2) A meghívónak tartalmaznia kell:
a) az ülés naptári idejét és kezdési időpontját,
b) az ülés helyét, ha annak meghatározására nem a 10. § (3) bekezdésében meghatározott helyen kerül sor.
c) a javasolt napirendeket,
d) annak megjelölését, hogy a napirenddel kapcsolatban szóbeli vagy írásbeli előterjesztés történik,
e) az előterjesztő nevét,
f) a dátumot és az aláírást.
(3) A meghívóhoz csatolni kell:
a) az írásos előterjesztést/előterjesztéseket,
b) a határozati javaslatot vagy rendelet-tervezetet,
c) a bizottsági javaslatokat.
(4) A képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről a hivatal a lakosságot az ülés előtt legalább három nappal tájékoztatja. A tájékoztatót a hivatal hirdetőtáblájára ki kell függeszteni és az önkormányzat honlapján meg kell jelentetni.
(5) A közmeghallgatást tartalmazó ülések időpontját és helyét legalább tizenöt nappal az ülés előtt a (4) bekezdés szerinti módon közzé kell tenni.
14. §
A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal – meghívó és az ülés képviselők részére megküldött írásbeli anyagának továbbítása mellett – meg kell hívni:
a) a képviselő-testület tagjait,
b) jegyzőt,
d) akinek a meghívását a tárgyalt napirend indokolttá teszi,
e) akinek a jelenlétét a polgármester szükségesnek tartja.
Előterjesztések
15. §
(1) A képviselő-testület ülésére általában írásbeli előterjesztés készül
(2) Szóbeli előterjesztés csak kivételesen indokolt esetben kerülhet a képviselő-testület elé akkor, ha a sürgősségi indítvány benyújtására a 19. § (1) bekezdésében megállapított határidő és a képviselő-testület ülésének kezdő időpontja között olyan halaszthatatlan ügyről szerzett az előterjesztő tudomást, amely esetében a képviselő-testület rendkívüli ülése is összehívható lenne.
(3) Szóbeli előterjesztés esetén is írásban kell megfogalmazni a határozati javaslatot és azt legkésőbb a képviselő-testületi ülés elején a képviselőknek ki kell osztani.
(4) Szóbeli előterjesztésre csak a képviselő-testületi ülés napirendi pontjainak megszavazása előtt lehet javaslatot tenni és annak napirendi vételéről a képviselő-testületnek külön szavaznia kell. A napirendre vételhez minősített többség szükséges.
16. §
A képviselő-testület elé kerülő írásos előterjesztések főbb tartalmi elemei az alábbiak:
- a tárgy pontos meghatározása, illetve a téma ismertetését,
- annak áttekintése, hogy a témakör szerepelt-e korábban is napirenden, s ha igen milyen döntés született, rendeletalkotás esetén annak szükségességét és annak konkrét indokait,
- az előterjesztők megnevezését,
- határozati javaslatot vagy rendelet-tervezetet, a végrehajtásért felelős személy vagy szerv megnevezését és a határidő megjelölését.
17. §
*(1) Előterjesztésre jogosult:
- polgármester,
- alpolgármester,
- bizottság elnöke,
- a képviselők,
- a jegyző,
- a képviselő-testület, a polgármester, a jegyző által felkért személy.
(2) A képviselő-testület elé kerülő előterjesztés összeállításáért annak előterjesztője a felelős. Az előterjesztő az előkészítés során köteles megismerni és figyelembe venni a lakosság, a napirend témájában érintett szervek és szervezetek véleményét és javaslatát.
(3) Bejelentés és tájékoztató jelentés határozati javaslat nélkül is előterjeszthető.
(4) Az előterjesztést – ha azt nem a jegyző készítette – az ülést megelőzően legalább nyolc nappal a jegyzőnek be kell mutatni. A jegyző az előterjesztést törvényességi szempontból véleményezi. Amennyiben törvényességi észrevétele van – ezt a postázás előtt – az előterjesztéshez csatolja.
Önálló indítvány
18. §
(1) A képviselő a képviselő-testület feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben önálló indítványt terjeszthet elő. Az önálló indítványt a képviselő-testület ülését megelőző nyolc nappal lehet a jegyzőhöz írásban beterjeszteni.
(2) Az önálló indítványt a polgármester köteles a soron következő képviselő-testületi ülésre beterjeszteni és javaslatot tenni annak napirendre tűzésére, vagy annak megtagadására. A képviselő-testület az – előterjesztő esetleges felszólalása után – vita nélkül, többségi szavazással határoz.
Sürgősségi indítvány
19. §
(1) Sürgősségi indítványnak minősül az olyan – az ülés meghívójában nem szereplő – írásos előterjesztés, melyet annak előterjesztője a 13. § (1) bekezdésben meghatározott időpontot követően, de az ülést megelőző nap 10:00 óráig ad le a jegyző részére.
(2) Sürgősségi indítványt nyújthat be a polgármester, az alpolgármester, a bizottságok elnökei (bizottsági előterjesztés és bizottsági határozat alapján), a képviselők, a jegyző.
(3) A sürgősségi indítvány napirendre vételéről a Képviselő-testület a napirendek megszavazása előtt, vita nélkül, minősített többséggel dönt.
Interpelláció, felvilágosítás kérése
20. §
(1) A képviselő a képviselő-testület ülésén, az „Egyebek” napirend keretében, önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet: kérdést tehet fel vagy interpellálhat.
(2) A kérdés, illetve felvetés megfogalmazása irányulhat a polgármesterhez (alpolgármesterhez), a jegyzőhöz vagy a képviselő-testület bizottságának elnökéhez .
(3) Amennyiben a képviselő a képviselő-testületi ülés napját megelőzően legalább 5 munkanappal a polgármesternél az interpellációt beterjeszti, úgy arra az ülésen választ kell adni. Indokolt esetben a válaszadás elhalasztását a képviselő-testület engedélyezi.
(4) Az interpellációnak tartalmaznia kell:
- a képviselő nevét,
- azt a személyt, akinek az interpelláció szól,
- a képviselő kérdésének tárgyát.
21. §
(1) A polgármester biztosítja az interpelláció nyilvántartásba vételét és az interpelláció címzettjének történő eljuttatását.
(2) Ha a képviselő az interpellációt a képviselő-testület ülésén nem kívánja szóban előadni, az interpellációt az interpelláció címzettje ismerteti, kivéve, ha az interpelláció és a válasz a képviselők számára kiosztásra került.
(3) A válasz ismeretében az interpelláló képviselőnek viszontválaszra van joga, amire az interpelláció címzettje nyilatkozhat.
(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról a képviselő nyilatkozik. Ha az interpelláló képviselő az interpellációra adott választ nem fogadja el, a képviselő-testület vita nélkül, többségi szavazással határoz.
(5) Ha a képviselő-testület a választ nem fogadja el, a hatáskörébe tartozó ügyben haladéktalanul intézkedést tesz. Ennek eredményéről a következő ülésen tájékoztatást kell adni.
(6) Az interpelláció alapján a képviselő-testület részletesebb vizsgálatot is elrendelhet, lefolytatásával megbízhatja valamely bizottságát, vagy erre az esetre bizottságot hozhat létre. Biztosítani kell, hogy az interpelláló képviselő is részt vehessen a vizsgálatban.
(7) Ha a kérdezett az interpellációra az idő rövidsége vagy annak természete miatt nem tud válaszolni, akkor a választ 15 napon belül az interpellációnak és valamennyi képviselőnek el kell küldeni.
(8) Az interpelláció elfogadásáról a következő ülésen – az előzőek értelemszerű alkalmazásával – dönt a képviselő-testület.
IV. fejezet
A képviselő-testület ülése
22. §
(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén vagy felkérésére az alpolgármester vezeti. Együttes akadályoztatásuk vagy a két tisztség egyidejű betöltetlensége esetén az ülést a korelnök vezeti.
(2) Az ülésvezető az ülés megnyitása után:
- a jelenléti ív alapján megállapítja a határozatképességet;
- előterjeszti az ülés napirendjét, amelyről a Képviselő-testület vita nélkül dönt;
- megadja a szót annak, aki – kivételesen fontos, halasztást nem tűrő, de döntést nem igénylő témában – napirend előtti felszólalásra kér szót.
A vita
23. §
(1) A napirendek sorrendjét az alábbiak szerint kell meghatározni:
- személyi kérdések,
- rendelet-tervezetek,
- egyéb napirendek,
- interpellációk,
- bejelentések, tájékoztatók.
(2) A képviselő-testület ülésének napirendi pontja egy alkalommal elnapolható. Az elnapolás iránti javaslatot indokolni kell. Az elnapolási javaslat felől a képviselő-testület többségi szavazással határoz, amelyben elnapolás esetén a határidőt is megjelöli.
(3) A képviselő-testület a polgármester vagy bármely képviselő javaslatára, bármely napirendet előzetes bizottsági tárgyalásra adhat ki.
(4) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés és a vele összefüggő döntési javaslat felett külön-külön nyit vitát.
(5) Az írásos előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.
(6) Az előterjesztéshez a Képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak hozzászólhatnak és az előterjesztőhöz kérdéseket intézhetnek, amelyekre válaszolni kell.
(7) Az ülésen megjelent állampolgárok részére – a napirendhez tartozó kérdéseik esetén – az ülésvezető szót adhat.
(8) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama legfeljebb kettő perc. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama az egy percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt az ülésvezető megvonhatja a szót a felszólalótól.
(9) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő a módosító javaslatát a vita lezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.
(10) Bármelyik képviselő, illetve a napirend előterjesztője a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(11) A vita lezárása után a napirend előterjesztője válaszol a hozzászólásokra. Ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.
(12) A bejelentések és a tájékoztató jellegű előterjesztések felett nem lehet vitát nyitni.
24. §
(1) Az előterjesztésben szereplő javaslathoz módosító és kiegészítő javaslat tehető.
(2) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Előbb a módosító, kiegészítő, majd – azok elfogadásának hiányában – az előterjesztésben szereplő javaslat felett kell dönteni.
25. §
Ügyrendi javaslat legfeljebb egy perc időtartamban tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő – de döntést igénylő – eljárási kérdésre vonatkozó javaslat. Ügyrendi javaslat esetében a polgármester soron kívül szót ad, az ügyrendi javaslat megtételét követően a javaslatot vita nélkül azonnal megszavaztatja.
26. §
A jegyző jelzi a képviselő-testületnek és a képviselő-testület szerveinek, ha döntésük, működésük jogszabálysértő.
A tanácskozás rendje
27. §
(1) A polgármester gondoskodik a tanácskozás rendjének a fenntartásáról. Ennek során:
- figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendtől, valamint a tanácskozáshoz nem illő, sértő módon nyilatkozik;
- rendreutasítja azt a személyt, aki az ülés rendjéhez méltatlan magatartást tanúsít;
- ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezheti a rendbontót;
- ismételt és súlyos rendzavarás esetén a rendbontó eltávolításához a rendőrség segítségét veszi igénybe,
melynek tényét a jegyzőkönyvében rögzíteni kell.
(2) Az (1) bekezdés c), d) pontjában felsorolt intézkedések a képviselő-testület tagjával szemben nem alkalmazhatóak.
(3) Az érintett személy a vita során személyes megjegyzést tehet legfeljebb egy perces időtartamban, amennyiben vissza akarja utasítani az őt ért kritikát.
Az ülések nyilvánossága
28. §
A képviselő-testület nyilvános ülésén bárki, külön engedély nélkül részt vehet, szót kaphat e rendeletben és az ülésvezető által engedélyezett felszólalási rendben.
Zárt ülés
29. §
A zárt ülés anyag kizárólag a következő személyeknek adható át:
- a polgármesternek;
- az alpolgármesternek;
- a képviselőknek;
- a jegyzőnek;
- a napirendi pontot tárgyaló bizottságok tagjainak;
- a Kormányhivatal vezetőjének.
Döntéshozatal
30. §
(1) Határozatképtelenség esetén a képviselő-testület rendes ülését 8 napon belül- a rendkívüli ülést a következő munkanapra – ismét össze kell hívni.
(2) A megismételt ülésen az eredeti napirend mellé további napirend is felvehető és tárgyalható.
Szavazás
31. §
(1) A nyílt szavazás (döntés lehet határozat, rendelet) kézfelemeléssel történik.
(2) A képviselők „igen”, vagy „nem” szavazattal vesznek részt a szavazásban, illetőleg tartózkodnak a szavazástól.
(3) A tartózkodás az eredmény megállapítása szempontjából ellenszavazatnak minősül.
(4) Szavazategyenlőség akkor áll fenn, ha a szavazásnál az „igen” szavazatok száma megegyezik a „nem” + a „tartózkodók” szavazatok számával.
(5) A képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, amikor azt jogszabály kötelezően aláírja.
(6) Titkos szavazást – szavazatszámláló bizottságként közreműködve – ideiglenesen megválasztott 3 fős bizottság bonyolítja. A bizottság urna és szavazólapok segítségével összegyűjti, majd a szavazást után összeszámolja a szavalatokat, elkészíti a szavazási jegyzőkönyvet és a szavazás eredményéről tájékoztatja a képviselő-testületet. A szavazás idejére szünetet kell elrendelni.
(7) A polgármester, illetve bármely képviselő indítványozhatja név szerinti szavazás tartását, amelyről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, vita nélkül dönt.
(8) A név szerinti szavazást kell elrendelni:
- ha azt törvény írja elő,
- valamennyik bizottság határozatában indítványozza
- az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlan értékesítése esetén.
(9) Név szerinti szavazásnál a jegyző betűrendben felolvassa a képviselő-testület tagjainak nevét, akik nevük felolvasásakor „igen”, vagy „nem”, vagy „tartózkodom” kijelentéssel szavaznak.
(10) Érvényes döntéssel lezárt napirend ismételt tárgyalásának – az Mötv. 68. § (1) bekezdésének esetét kivéve – csak abban az esetben van helye, ha a döntés során nem ismert körülmények felmerülése az önkormányzat érdekében a megismételt tárgyalást indokolja.
Önkormányzati rendelet
32. §
(1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
- a polgármester;
- az alpolgármester;
- a képviselő;
- a Képviselő-testület bizottsága;
- a jegyző;
*(2) A rendelet-tervezetet – amennyiben azt nem a jegyző készíti el – a jegyző véleményével együtt, megvitatás céljából a Képviselő-testület elé kell terjeszteni.
*(3) A rendelet-tervezetet a polgármester vagy a jegyző terjeszti a Képviselő-testület elé.
33. §
(1) A rendeletet a hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel, továbbá az önkormányzat honlapján történő megjelentetéssel kell kihirdetni. A kihirdetett rendeletet legalább tizenöt napra kell kifüggeszteni, és azon fel kell tüntetni a kifüggesztés és a levétel napját. A kihirdetés időpontja a kifüggesztés napja.
(2) A jegyző – a hivatal közreműködésével – gondoskodik a rendeletek elektronikus rögzítéséről és nyilvántartásáról.
34. §
(1) Az önkormányzat rendeleteit naptári évenként külön-külön, folyamatos, 1-től kezdődő sorszámmal és évszámmal kell ellátni, megjelölve a rendelet kihirdetésének hónapját és napját.
(2) A képviselő-testület rendeletének megjelölése: jogalkotó megnevezése, arab l-es számjellel kezdődő, folyamatos sorszámozás, törve az elfogadás évének évszámával, utána zárójelben feltüntetve a kihirdetés római számmal jelölt hónapját és a hónapnak arab számjeggyel történő napját, valamint a jogszabály megjelölését, címét (Pl. Ipolytölgyes Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2003.(II.22.) önkormányzati rendelete a helyi adókról).
A képviselő-testület határozata
35. §
(1) A képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan kell számozni. A határozatban érintettek – az ülést követő 15 nap alatt – írásban megkapják a képviselő-testület határozatának kivonatait.
(2) A határozat jelölése: 1-től kezdődő arab számjegyes számozás törve az évszámmal, zárójelben feltüntetve a határozat meghozatalának római számmal jelölt hónapját és arab számjeggyel jelölt napját, valamint utána feltüntetve a Képviselő-testület „Kt” rövidítését és a határozat kiírását (Pl: 1/1995.(I. 17.) Kt. határozat).
(3) A jegyző – a hivatal közreműködésével – gondoskodik a határozatok elektronikus rögzítéséről és nyilvántartásáról.
Közmeghallgatás
36. §
(1) A közmeghallgatás időpontjának közlésére az SZMSZ rendes ülésre vonatkozó szabályok az irányadók.
(2) A közmeghallgatáson a képviselőknek kötelezően jelen kell lenniük.
(3) A képviselő-testület tisztségviselői és a képviselők a feltett kérdésekre lehetőleg a helyszínen szóban, de legkésőbb 15 napon belül írásban kötelesek válaszolni.
(4) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, aki a hozzászólások időtartamát korlátozhatja.
(5) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül.
Egyéb fórumok
37. §
A polgármester a lakosság, a különböző társadalmi szervezetek, egyesületek, önszerveződő közösségek közvetlen tájékoztatása, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása érdekében – a közmeghallgatásra vonatkozó szabályok alapján – más fórumot is összehívhat
V. fejezet
Jegyzőkönyv
38. §
A képviselő-testület üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv elkészítésének megkönnyítése érdekében az ülésről hivatalos hangfelvétel is készíthető. A hangfelvételt a jegyzőkönyv aláírását követően törölni kell.
VI. fejezet
A képviselő
A képviselők jogai és kötelezettségei, a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok
39. §
- A képviselő köteles:
- tevékenyen részt venni a képviselő-testület illetve – megválasztása esetén – a bizottságok munkájában,
- a képviselő-testület kijelölése alapján részt venni az ülések előkészítésében, a különböző vizsgálatokban,
- írásban vagy szóban a polgármesternek, illetve a bizottság elnökének bejelenteni, ha a képviselő-testületi ülésen illetve a bizottsági ülésen részt venni nem tud vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályozva van,
- olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
- az erre vonatkozó külön megbízás alapján képviseli a képviselő-testületet.
(2) A képviselő – a választópolgárokkal való közvetlen és rendszeres kapcsolattartása végett – fogadóórát tarthat.
*(3) A képviselőt a tisztségviselők, a jegyző ügyintézői munkaidő alatt – előzetesen egyezetett időpontban – köteles fogadni.
(4) A képviselők tiszteletdíját és természetbeni juttatását külön rendelet szabályozza.
(5) Az Mötv.-ben valamint e rendeletben foglalt kötelezettséget megszegő képviselő tiszteletdíját, természetbeni juttatását a képviselő-testület – legfeljebb tizenkét havi időtartamra – csökkentheti vagy megvonhatja.
*Vagyonnyilatkozattal kapcsolatos szabályok
Vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség
39/A. §
- A vagyonnyilatkozatot a képviselő és a polgármester, a bizottság nem képviselő tagja (továbbiakban: képviselő) illetőleg hozzátartozóik két példányban kötelesek elkészíteni. A vagyonnyilatkozat valamennyi oldalát köteles annak kitöltője aláírni, illetve valamennyi oldalára rávezetni a vagyonnyilatkozat készítésének dátumát. A hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat a képviselő, illetve a polgármester is aláírja.
- Az Mötv. 39. § (3) bekezdése szerinti bizottságnak a Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottságot kell tekinteni.
- A vagyonnyilatkozat tételre köteles képviselő nyilatkozat kitöltésével jelzi a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság felé, hogy hány vele közös háztartásban élő személyt érint a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség.
- A vagyonnyilatkozatot a képviselő határidőben visszajuttatja a jegyzőnek, aki a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság elnökének felhatalmazása alapján átveszi a képviselői nyilatkozatokat, és ezzel egyidejűleg átadja a képviselő számára a megfelelő számú vagyonnyilatkozat kitöltésére alkalmas nyomtatványt.
- A kitöltött vagyonnyilatkozatot a képviselő átadja a jegyzőnek, aki a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság elnökének felhatalmazása alapján a vagyonnyilatkozatok átvételét külön nyomtatványon, írásban igazolja a képviselő számára, továbbá a képviselő hozzátartozójának vagyonnyilatkozatát tartalmazó borítékot a polgármesteri hivatal pecsétjével látja el, oly módon, hogy annak megsérülése nélkül az ne legyen felnyitható.
*A vagyonnyilatkozatok kezelése
39/B. §
(1) A képviselői vagyonnyilatkozatok leadásáról a jegyző nyilvántartást vezet. A vagyonnyilatkozatok leadásáról készült nyilvántartás a nyilatkozatot adó képviselő nevét és a vagyonnyilatkozat átadásának időpontját tartalmazza.
(2) Az átadott vagyonnyilatkozatok biztonságos őrzéséről a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság gondoskodik, a polgármesteri hivatalban elhelyezett tűzbiztos lemezszekrényben, amelynek kulcsát a jegyző őrzi.
- A Képviselő-testület alakuló ülését követően a megszűnt mandátumú képviselők és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatát a jegyző a 40. § (1) bekezdésben kijelölt bizottság elnökének felhatalmazása alapján visszaadja a vagyonnyilatkozat tételre köteles képviselő részére az átvételt rögzítő igazolás ellenében. Azon megszűnt mandátumú képviselők vagyonnyilatkozatait, amelyeket az arra jogosultak nem vesznek át haladéktalanul meg kell semmisíteni.
VII. fejezet
A képviselő-testület bizottsága, működésének alapvető szabályai
*40. §
(1) A Képviselő-testület állandó bizottsága a Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottság, mely ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, és az ezzel összefüggő feladatokat.
(2) A Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottság két önkormányzati képviselő tagból, és egy külső tagból áll. A bizottság tagjainak felsorolását a 3. függelék, a bizottság feladatait a 2. melléklet tartalmazza.
(3) A bizottság működésére, jegyzőkönyveire, előterjesztésére a képviselő-testületre vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:
a) A bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottság legidősebb képviselő tagja jogosult összehívni a bizottság ülését, míg a levezetést az elnök akadályoztatása esetén a bizottsági tagok által választott tag folytatja le.
b) A bizottság az üléseit Ipolytölgyes Község Önkormányzata székhelyén köteles tartani, kivéve ha a körülmények az ülés más helyen tartását indokolják. Az ülés helyének megváltoztatásáról a bizottság elnöke dönt, azonban döntését a Képviselő-testület előtt a soron következő testületi ülésen indokolni köteles.
c) A bizottsági ülés jegyzőkönyvét a bizottság elnöke, és az ülésen megjelent bizottsági tagok írják alá.
(4) A bizottság működési szabályait - a rendelet 4. függelékében szabályozottakon túl - saját maga határozza meg.”
41. §
(1) A képviselő-testület esetenkénti feladatokra, meghatározott kérdés megvizsgálására, javasolt kidolgozására ideiglenes bizottságot hozhat létre.
(2) Az ideiglenes bizottság feladatát és megbízásának terjedelmét a képviselő-testület esetenként, a bizottság felállításáról rendelkező határozatban állapítja meg.
(3) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottság működésére vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.
42. §
A bizottság határozatot a képviselő-testület által átruházott jogkörben, valamint saját tagjaira nézve hozhat.
VIII. fejezet
A polgármester, alpolgármester, jegyző, aljegyző
Polgármester
43. §
(1) A polgármester tisztségét főállásban tölti be.
(2) A polgármester a képviselő-testület elnöke, felelős az önkormányzat egészének működéséért.
(3) A polgármester részletes feladat- és hatáskörét a jogszabályok és a képviselő-testület döntései határozzák meg. A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat- és határköröket e rendelet 3. melléklete tartalmazza.
(4) A polgármester tartós távolléte esetén a polgármester jogkörében a polgármester-helyettesi feladatokkal megbízott alpolgármester, ennek hiányában a korelnök jár el.
Alpolgármester
44. §
Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban tölti be.
IX. fejezet
Közös Önkormányzati Hivatal
45. §
(1) A képviselő-testület hivatalt hoz létre – Márianosztrai Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel – az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.
(2) A hivatal jogi személy.
(3) A hivatal a képviselő-testület szerve. A hivatal költségvetési előirányzatai felett teljes jogkörrel rendelkező, önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, az önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve.
(4) A hivatal szervezetére, működésére vonatkozó szabályokat a hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
X. fejezet
Az önkormányzat gazdálkodására vonatkozó szabályok
Az önkormányzat költségvetése
46. §
(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetését rendelettel állapítja meg. Ebben dönt, hogy az adott költségvetési évben a kötelező feladatain túl milyen önként vállalt feladatot és azt milyen mértékben és módon lát el.
(2) A költségvetési rendeletet a jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően kell előkészíteni és megalkotni.
(3) Az önkormányzat kötelező vagy önként vállalt feladatot elláthat más szervekkel, személyekkel kötött megállapodás alapján is, illetve a feladatkörébe tartozó közszolgáltatások céljából önkormányzati intézményt, gazdálkodó szervezetet (továbbiakban: intézmény) alapíthat, önkormányzati társulást hozhat létre, illetve ahhoz csatlakozhat Ezekben az esetekben a konkrét feladatot, a feladat ellátásának mértékét és módját a felek között kötött megállapodás, illetve az intézmény alapító okirata tartalmazza.
47. §
A költségvetési előirányzatok, a költségvetési létszámkeretek közötti átcsoportosítás és a tartalékkal való rendelkezés átruházásának jogát és annak kereteit a mindenkori költségvetési rendelet tartalmazza.
Az önkormányzat vagyona
48. §
(1) Az önkormányzat törzsvagyonát – ezen belül a forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes törzsvagyont –, továbbá a törzsvagyon körébe nem tartozó üzleti (forgalomképes) vagyont és az azokkal való rendelkezés alapvető szabályait külön önkormányzati rendelet állapítja meg.
(2) Az önkormányzat a vagyonáról folyamatosan köteles elszámolni és arról nyilvántartást vezetni.
(3) A polgármester a közmeghallgatás egyik napirendjeként évente tájékoztatást ad az önkormányzat vagyoni helyzetéről.
Az önkormányzat gazdálkodásának egyéb szabályai
49. §
Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a hivatal látja el.
50. §
(1) Az önkormányzat költségvetési szerveinek kétévente, december 31-i fordulónappal, az azt megelőző két költségvetési évről készített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket és forrásokat – ideértve az aktív és passzív pénzügyi elszámolásokat is – leltározniuk kell.
(2) A kétévenkénti leltározás célja, hogy a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött legyen, valamint a költségvetési intézmények az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezessenek mennyiségben és értékben.
51. §
(1) Az önkormányzat által támogatott szervezetek a részükre nyújtott támogatást elszámolási kötelezettséggel kapják és annak rendeltetésszerű felhasználásáról az erről szóló támogatási szerződésben foglalt határidőig el kell számolniuk.
(2) Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet az előírt elszámolási kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, e kötelezettségének teljesítéséig a további támogatást, finanszírozást fel kell függeszteni.
(3) A támogatás jogszabálysértő vagy nem rendeltetésszerű felhasználása esetén a támogatottat visszafizetési kötelezettség terheli.
Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése
52. §
Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzésére a jogszabályokban meghatározottak az irányadók.
XI. fejezet
Helyi népszavazás, népi kezdeményezés
53. §
(1) A helyi népszavazást a polgármesternél kezdeményezheti a választópolgárok 20 %-a.
(2) A képviselő-testület az Mötv.-ben meghatározott kérdéseken kívül más témakört nem határoz meg.
(3) A helyi népszavazás és népi kezdeményezésre a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
XII. fejezet
Záró rendelkezések
54. §
(1) Ez a rendelet 2014. november 17-én lép hatályba.
(2) Hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti az Ipolytölgyes Községi Önkormányzat Képviselő-testültének 15/2006.(XI.29.) számú rendelete a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról, valamint az azt módosító 2/2007.(II.14.), 13/2007.(X.10.), 12/2009.(X.23.), 11/2010.(XI.24.) és a 16/2010.(XII.15.) rendeleteit.
Ipolytölgyes, 2014. november 5.
Radnai Bertalan sk. Bahil Emilné dr. sk.
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve: 2014. november 10.
Bahil Emilné dr. sk.
jegyző
Módosító rendelet:
* 6/2019. (XII.05.) önkormányzati rendelet
Módosítással egységes szerkezetbe foglalva:
Ipolytölgyes, 2019. december 5.
Hegedűs Ferencné
aljegyző
8/2014.(XI.10.) önkormányzati rendelet 1. melléklete
A képviselő-testület által átruházott feladat- és hatáskörök
A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat- és határkörök
1. Gyakorolja a település évenkénti költségvetési rendeletében szabályozott hatásköröket.
2. Dönt a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló rendeletben hatáskörébe utaltakról.
3. Dönt a jogszabály által az önkormányzat feladat- és hatáskörébe utalt közbiztonsággal összefüggő feladatokban.
5. Közfoglalkoztatásra vonatkozó szerződések megkötése, közfoglalkoztatottakkal és önkormányzat által foglalkoztatottakkal kapcsolatos munkáltatói jogok gyakorlása.
6. Gondoskodik a közterületek rendszeres tisztántartásáról, zöldterületek fenntartásáról az erre a célra létrehozott szervezetek útján, vagy megbízással.
7. Dönt az önkormányzat vagyonáról, a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utaltakról.
8. Az Önkormányzat döntéseinek előkészítése, valamint a Képviselő-testület munkájának segítése céljából dönt szakértő igénybevételéről.
9. A Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönt a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében szükséges intézkedésről, saját forrást nem igénylő önkormányzati pályázat benyújtásáról,
10. Ha a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat, kivételt képeznek ez alól a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó, valamint a minősített többséget igénylő döntések. A polgármester a döntésről a Képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.
11. Véleményezi a menetrend szerint közlekedő tömegközlekedési eszközök menetrend változásait.
12. Megállapodások, különböző együttműködési, csatlakozási nyilatkozatok aláírása, mely sem az aláírásakor, sem azt követően az önkormányzat számára pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent, a képviselő-testület által át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyek kivételével.
13. Ellátja a közterületek használatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskörébe utalt feladatokat.
14. Dönt a gazdasági társaságok legfőbb szervének hatáskörébe tartozó ügyekkel kapcsolatban az önkormányzat, mint tulajdonos képviseletének ellátásához szükséges álláspont kialakításáról az önkormányzat költségvetését terhelő pénzügyi, vagyoni kötelezettséget megállapító döntés meghozatala és a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó tárgykörök kivételével.
15. Ellátja a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott, hatáskörébe utalt feladatokat.
8/2014.(XI.10.) önkormányzati rendelet 2. melléklete
A bizottság feladat és hatásköre
Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottság
- vagyonnyilatkozatok ellenőrzése,
- vagyonnyilatkozatok nyilvántartása,
- a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről tájékoztatási kötelezettség a képviselő-testület felé.
- a képviselő, a polgármester, alpolgármester tekintetében az összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyek kivizsgálása.
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 3. melléklete
A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat- és határkörök
1. Gyakorolja a település évenkénti költségvetési rendeletében szabályozott hatásköröket.
2. Dönt a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátásokról szóló rendeletben hatáskörébe utaltakról.
3. Dönt a jogszabály által az önkormányzat feladat- és hatáskörébe utalt közbiztonsággal összefüggő feladatokban.
5. Közfoglalkoztatásra vonatkozó szerződések megkötése, közfoglalkoztatottakkal és önkormányzat által foglalkoztatottakkal kapcsolatos munkáltatói jogok gyakorlása.
6. Gondoskodik a közterületek rendszeres tisztántartásáról, zöldterületek fenntartásáról az erre a célra létrehozott szervezetek útján, vagy megbízással.
7. Dönt az önkormányzat vagyonáról, a vagyonnal való gazdálkodás egyes szabályairól szóló önkormányzati rendeletben hatáskörébe utaltakról.
8. Az Önkormányzat döntéseinek előkészítése, valamint a Képviselő-testület munkájának segítése céljából dönt szakértő igénybevételéről.
9. A Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönt a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében szükséges intézkedésről, saját forrást nem igénylő önkormányzati pályázat benyújtásáról,
10. Ha a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat, kivételt képeznek ez alól a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó, valamint a minősített többséget igénylő döntések. A polgármester a döntésről a Képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.
11. Véleményezi a menetrend szerint közlekedő tömegközlekedési eszközök menetrend változásait.
12. Megállapodások, különböző együttműködési, csatlakozási nyilatkozatok aláírása, mely sem az aláírásakor, sem azt követően az önkormányzat számára pénzügyi kötelezettségvállalást nem jelent, a képviselő-testület által át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyek kivételével.
13. Ellátja a közterületek használatáról szóló önkormányzati rendeletben meghatározott hatáskörébe utalt feladatokat.
14. Dönt a gazdasági társaságok legfőbb szervének hatáskörébe tartozó ügyekkel kapcsolatban az önkormányzat, mint tulajdonos képviseletének ellátásához szükséges álláspont kialakításáról az önkormányzat költségvetését terhelő pénzügyi, vagyoni kötelezettséget megállapító döntés meghozatala és a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó tárgykörök kivételével.
15. Ellátja a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben meghatározott, hatáskörébe utalt feladatokat.
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 1. függeléke
A képviselő-testület tagjai
Radnai Bertalan polgármester
Kepes István képviselő, alpolgármester
Nagy Tímea képviselő
Kissné Staud Hajnalka képviselő
Drinka Ferencz Mátyás képviselő
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 2. függeléke
Az önkormányzat tevékenységének kormányzati funkciói
Kormányzati funkció kód | Kormányzati funkció megnevezése | |
1 | 011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
2 | 013320 | Köztemető-fenntartás és –működtetés |
3 | 013350 | Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
4 | 016010 | Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek |
5 | 016020 | Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek |
6 | 016080 | Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
7 | 041231 | Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
8 | 041232 | Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás |
9 | 041233 | Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
10 | 041236 | Országos közfoglalkoztatási program |
11 | 041237 | Közfoglalkoztatási mintaprogram |
12 | 045160 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
13 | 051030 | Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
14 | 064010 | Közvilágítás |
15 | 066010 | Zöldterület kezelése |
16 | 066020 | Város-, és községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
17 | 072111 | Háziorvosi alapellátás |
18 | 072112 | Háziorvosi ügyeleti ellátás |
19 | 074011 | Foglalkozás-egészségügyi alapellátás |
20 | 081030 | Sportlétesítmények, edzőtermek működtetése és fejlesztése |
21 | 081045 | Szabadidős- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása |
22 | 082042 | Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
23 | 082044 | Könyvtári szolgáltatások |
24 | 082092 | Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
25 | 082094 | Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
26 | 104037 | Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
27 | 106020 | Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
8/2014. (XI.10.) önkormányzati rendelet 3. függeléke
A Vagyonnyilatkozatot Ellenőrző Bizottság (VEB) bizottság tagjainak névsora
Nagy Tímea képviselő elnök
Kissné Staud Hajnalka képviselő tag
Dományiné Bóna Gyöngyi (külsős) tag
a 8/2014. (XI. 10.) önkormányzati rendelet 4. függeléke
A Képviselő-testület bizottságainak működési szabályzata
A Képviselő-testület bizottságainak általános érvényű működési szabályait a következőkben állapítja meg.
- A bizottság működése
1.1 A bizottság szükség szerint tartja ülését.
1.2 A bizottság ülését a bizottság elnöke – akadályoztatása esetén az alelnök, annak távollétében a legidősebb bizottsági tag – hívja össze és vezeti.
1.3 A bizottság ülésének határozatképességére, döntéshozatalának szabályaira, továbbá az ülésének nyilvánosságára, valamint a zárt ülés tartásának eseteire Mötv. valamint ezen rendelet rendelkezéseit – a jelen mellékletben foglaltak kivételekkel - szükséges alkalmazni, azzal, hogy ahol a jogszabály polgármestert említ, ott a bizottság elnöke értendő.
2. A bizottság ülése
2.1 A bizottság ülésére a meghívót a bizottság ülését megelőzően - a 2.2 pontban meghatározott esetet kivéve - legalább 3 nappal korábban meg kell küldeni:
2.1.1 a bizottság tagjainak
2.1.2 a jegyzőnek,
2.1.3 a meghívottaknak.
2.2 Rendkívüli esetben a bizottságot a 2.1 pontban írt kötöttségek nélkül, szóban is össze lehet hívni, és ezzel egyidejűleg a meghívás módjáról, valamint a meghívottakról feljegyzést kell készíteni. A bizottság üléseinek összehívása a Mötv. 60. § és 44. §-a alapján történik.
2.3 A meghívó tartalmazza:
2.3.1 az ülés helyét és kezdési időpontját,
2.3.2 a javasolt napirendeket, lehetőleg mellékletként a napirendek előterjesztéseit,
2.3.3 a napirendek előterjesztőit.
2.4 A bizottság üléséről az önkormányzati hivatal illetékes belső szervezeti egysége tömör jegyzőkönyvet vezet, amely tartalmazza a Mötv. 52.§ (1) bekezdésében meghatározottakat.
2.5 A jegyzőkönyv 1 példányát, valamint a jelenléti ívet a Hivatalban kell őrizni, a másik példányát a Kormányhivatalhoz 15 napon belül, elektronikusan meg kell küldeni.
- Az együttes bizottsági ülés
Az együttes bizottsági ülés tartása esetén az alábbiakat kell alkalmazni:
3.1 Amennyiben egy adott napirendi pontot több bizottság is tárgyal egyidejűleg, úgy az érintett bizottságok elnökei közösen egyeztetett időpontban együttes bizottsági ülést is tarthatnak.
3.2 Az együttes bizottsági ülést a résztvevő bizottságok tagjai által egyszerű szótöbbséggel megválasztott levezető elnök vezeti.
3.3 A vitát lezáró szavazás minden résztvevő bizottság részéről külön történik, melynek eredményét a külön-külön készített jegyzőkönyvben kell feltüntetni, és a szavazást követően minden bizottság külön határozatot hoz a soron következő sorszámmal ellátva.
3.4 Az együttes ülést követően a résztvevő bizottságok külön döntése alapján együttes előterjesztés is készíthető, melyet a levezető elnök terjeszt a Képviselő-testület elé, kiemelve mindkét bizottság álláspontját az adott napirendi ponttal kapcsolatban.