Apaj Község Önkormányzatának 1/2015. (II.16.) önkormányzati rendelete
Apaj Község Önkormányzatának 2015. évi költségvetéséről
Hatályos: 2015. 02. 16Apaj Község Önkormányzatának 1/2015. (II.16.) önkormányzati rendelete
Apaj Község Önkormányzatának 2015. évi költségvetéséről
2015-02-16-tól
Apaj Község Önkormányzat Képviselő-testületének
1/2015.(II.16.) önkormányzati rendelet Apaj Község Önkormányzatának
2015. évi költségvetéséről
Apaj Község Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a képviselő-testület Pénzügyi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§ A rendelet hatálya kiterjed Apaj Község Önkormányzatára és az önkormányzat fenntartásában működő intézményre.
A költségvetés címrendje
2.§ A képviselő-testület a Költségvetési címrendet 2015. évre a következők szerint határozza meg:
Apaj Község Önkormányzata ( a nem intézményi keretek között ellátandó feladatok a 2/1. sz. melléklet szerint alkotnak önálló címeket )
Pitypang Óvoda
A bevételek részletezése forrásonként, önkormányzati szinten
3.§ (1) Működési bevételek: 75 487 000 Ft
(2) Felhalmozási bevételek: 4 000 000 Ft
Költségvetési bevételek összesen: 79 487 000 Ft
A kiadások részletezése címenként, önkormányzati szinten
4. § (1) Önkormányzat 65 046 000 Ft
- működési: 65 046 000 Ft
- felhalmozási: 0 Ft
(2) Pitypang Óvoda 18 441 000 Ft
- működési: 18 441 000 Ft
- felhalmozási: 0 Ft
Költségvetési kiadások összesen: 83 487 000 Ft
- működési: 83 487 000 Ft
- felhalmozási: 0 Ft
5.§ A költségvetés hiánya: 4 000 000 Ft
(1) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló pénzforgalom nélküli bevételek:
Előző évek pénzmaradványának igénybevétele:
működési célra: 4 000 000 Ft
felhalmozási célra: 0 Ft
Előző évek vállalkozási maradvány igénybevétele:
működési célra: 0 Ft
Összesen: 4 000 000 Ft
(2) A költségvetési hiány belső finanszírozását meghaladó összegének külső finanszírozására szolgáló bevételek:
Likvid hitel felvétele: 0 Ft
EU-s pályázatok előfinanszírozására
fejlesztési célú hitel 0 Ft
Összesen: 0 Ft
(3) Összes finanszírozási bevétel:
Működési célra: 4 000000 Ft
Felhalmozási célra: 0 Ft
Összesen: 4 000 000 Ft
(4) Finanszírozási kiadások:
Hitelek törlesztése: 0 Ft
Összesen: 0 Ft
6.§ (1) Az önkormányzat 2015. évi összes bevételeinek és kiadásainak költségvetési mérlegét az 1. számú melléklet mutatja be.
(2) Az önkormányzat és az intézmény bevételeit és kiadásait feladatonkénti részletezésben a 2. és 3. számú mellékletek részletezik.
(3) A 4. számú melléklet az önkormányzat és az intézmény engedélyezett létszámkeretét részletezi.
(4) Az önkormányzat beruházásait az 5. számú melléklet tartalmazza.
(5) A 6. számú melléklet önkormányzati szinten mutatja be a tervezett felújításokat.
(6) A pénzbeli juttatások részletezését a 7. számú melléklet tartalmazza.
(7) A 8. számú melléklet az önkormányzat céltartalékait és gazdálkodási tartalékát részletezi.
(8) A 9. számú melléklet egyéb, tájékoztató jellegű mérlegeket és kimutatásokat tartalmaz.
(9) A 10. számú melléklet az előirányzat felhasználási ütemtervet tartalmazza.
(10) A 11. számú melléklet az intézményi feladatokhoz juttatott állami hozzájárulásokat részletezi.
(11) A 12. melléklet az önkormányzat hitelképességét mutatja be.
(12) A 13. számú melléklet mérlegszerűen tartalmazza a felhalmozási célú bevételeket és kiadásokat.
(13) A 14. számú melléklet a több éves kihatással járó döntéseket részletezi.
(14) A 15. számú melléklet a várható közvetett támogatásokat tartalmazza.
(15) A 16. számú melléklet az uniós forrásokból befolyó bevételeket foglalja össze.
(16) A 17. számú melléklet a fejlesztési célokhoz kapcsolódó adósságot keletkeztető ügyleteket részletezi.
(17) A 18. számú melléklet a helyi adó bevételeket mutatja be.
A gazdálkodás rendje
7.§ (1) A helyi önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítást saját hatáskörében tartja a képviselő-testület, azt nem ruházza át.
(2) A címek a költségvetési rendeletben meghatározott kiemelt kiadási előirányzataikat nem léphetik túl. A címek a kiemelt előirányzatok körében megtervezett részelőirányzatok között átcsoportosítást hajthatnak végre, mellyel kapcsolatban bejelentési kötelezettség nem terheli az intézményvezetőjét. Az intézmények létszámot nem bővíthetnek.
(3) Az intézmény vezetője egy személyben felelős a költségvetés végrehajtásáért.
(4) A képviselő-testület a 2015. évi költségvetésről szóló ezen rendeletét a központi előirányzatok és a címek saját hatáskörű előirányzat-módosítási kezdeményezése miatt negyedévenként, de legkésőbb a tárgy évet követő év február 28-ig, december 31-ei hatállyal módosíthatja.
8. § (1) A költségvetés céltartaléka a meghatározott feladatokra használható fel, a gazdálkodási tartalék a gazdálkodás biztonságát szolgálja.
(2) A tartalékkal való rendelkezés jogát a képviselő-testület nem ruházza át.
(3) Finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatáskört nem ruház át a képviselő-testület.
9. § (1) A képviselő-testület az év közben esetlegesen felmerülő költségvetési hiányt hitelből fedezi.
(2) Az önkormányzat intézményei hitelt nem vehetnek fel, adósságot keletkeztető ügyletet nem köthetnek.
(3) A költségvetésben év közben esetlegesen felmerülő hiány finanszírozására történő intézkedés megkezdése előtt a képviselő-testület külön határozatban dönt a finanszírozás módjáról.
10. § (1) A 2015. évi gazdálkodás során az intézmények részére finanszírozási ütemtervet kell készíteni a jóváhagyott költségvetési támogatás összegének erejéig, figyelemmel a nettó munkabérfizetés és az ehhez kapcsolódó járulékok polgármesteri hivatal által történő egyösszegű befizetésére. A finanszírozási ütemtervet minden költségvetési rendelet módosítását követően aktualizálni kell. A finanszírozási ütemterv elkészítésére az önállóan működő intézmények esetében a pénzügyi-számviteli feladatokat ellátó szerv köteles.
11. § (1) A képviselő-testület létszámgazdálkodásra vonatkozó döntése: A 2015. évre vonatkozó engedélyezett létszám keretet a 4. sz. melléklet tartalmazza, melynek betartása valamennyi intézmény esetében kötelező.
(2) A foglalkoztatotti jogviszony bármely címen történő megszüntetése során a felmentési idő alatti munkavégzés jogszabály szerinti legmagasabb mértéke alkalmazandó. A képviselő-testület egyedi döntés alapján ettől eltérhet.
(3) A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 234. § (3) bekezdés b) pontja által biztosított illetménykiegészítés az önkormányzat polgármestere részére biztosításra kerül.
12. § Az intézmények szellemi és anyagi infrastruktúráját magáncélra igénybe vevők számára az intézmények kötelesek térítést előírni felhasználás, illetve az igénybevétel alapján felmerült közvetlen és közvetett költségek figyelembevételével. A költségek és a térítés megállapításának rendjét és mértékét belső szabályzatban kell rögzíteni.
13. § (1) Az önkormányzatnak – az Áht. alapján – lehetősége van évközben a feladatmutatók teljesítésének függvényében lemondani a mutatók állományának egy részéről, illetve pótigényt benyújtani a Magyar Államkincstárhoz. A feladatmutatókról történő lemondást az intézményvezető a változás észlelését követő első lemondási dátumkor köteles jelezni. Amennyiben évközi lemondásra kerül sor, annak összege az intézmény támogatásából visszavonásra kerül. Ettől eltérő egyedi döntést csak a képviselő-testület hozhat.
(2) Amennyiben a költségvetési évet követő normatíva elszámolás során az önkormányzatnak azért keletkezik visszafizetési vagy kamatfizetési kötelezettsége, mert az intézmény nem, vagy nem valós adatok alapján tett eleget jelentési kötelezettségének, úgy a visszafizetendő összeg az intézmény pénzmaradványából kerül visszavonásra. Ha a pénzmaradvány erre nem nyújt fedezetet, annak okát a hivatal felülvizsgálja és a jegyző kezdeményezi az adott intézmény vezetőjével szembeni felelősségre vonást a képviselő-testületnél.
(3) Az intézmények vezetői az önkormányzat költségvetésének tervezéséhez, a költségvetési rendelet módosításához, valamint a beszámolók összeállításához elkészített rendszeresen, vagy eseti jelleggel szolgáltatott adatok és információk teljes körűségéért, valódiságáért, a számviteli szabályok előírásainak való megfeleléséért, a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségért felelősséggel tartoznak.
14. § (1) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján 2015 év vonatkozásában a kiadások készpénzben történő teljesítésének eseteit a képviselő-testület határozza meg.
(2) Készpénzben fizethetők ki: egyéb dologi jellegű kiadások, szociális ellátások, halasztást nem tűrő, rendkívüli esetben önkormányzati segély.
15. § Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény 3. számú mellékletének II. 4. ad. pontja pályázati lehetőséget tartalmaz tornaterem felújítására. A pályázat kiírását követően a képviselő-testület az Arany János Általános Iskola épületében található tornaterem korszerűsítésére pályázatot kíván benyújtani.
Záró rendelkezések
16. § (1) Ez az önkormányzati rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.
(2) Rendelkezéseit 2015.január 01-től kell alkalmazni.
Apaj, 2015. február 13.
Apaj Község Önkormányzat Jegyzője helyett,
a jegyzői feladatokat ellátó
Novák Pál Niklainé Kozma Ilona
polgármester igazgatási referens
Kihirdetve Apaj Község Önkormányzat épületének hirdetőtábláján
2015. február 16.
Apaj Község Önkormányzat Jegyzője helyett,
a jegyzői feladatokat ellátó
Niklainé Kozma Ilona
igazgatási referens