Apaj Község Önkormányzatának 10/2017. (XI.16.) önkormányzati rendelete

Apaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2017.(11.16.)önkormányzati rendelete a helyi adóügyek elektronikus ügyintézésre érvényes eljárási szabályokról

Hatályos: 2017. 11. 16


Apaj Község Önkormányzata Képviselő-testületének  10/2017.(XI.16.) önkormányzati rendelete a helyi adóügyek elektronikus ügyintézésre érvényes eljárási szabályokról


Apaj Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 38. § (6) bekezdésben, az 5. § (3), valamint a 175. § (24) bekezdésben, továbbá a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 6.§ e) bekezdésében kapott felhatalmazása alapján a következőket rendeli el:


Általános rendelkezések


1. § E rendelet alkalmazásában:

  1. Elektronikus űrlap: az adóhatóság által rendszeresített, adókötelezettség teljesítését segítő dokumentum,
  2. E-ügyintézési rendszer: a hatósági ügyintézés elektronikus formája, amely az elektronikus úton benyújtott kérelemnek a fogadását továbbá az ügyfelek nem közhiteles tájékoztatását teszi lehetővé,
  3. Ügyfélkapu: az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere, mely a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.


A helyi adókkal és az önkormányzati adóhatóság által kezelt központi adókkal kapcsolatos ügyintézés módja


2.§ (1) Az önkormányzati adóhatósághoz (a továbbiakban adóhatósághoz) teljesítendő bevallási és változás bejelentési kötelezettsége az önkormányzati adóhatóság honlapján közétett nyomtatványok alkalmazásával papír alapon, továbbá jelen rendeletben szabályozott módon, elektronikus úton is teljesíthető.

(2) Elektronikus úton az alábbi ügyek intézhetőek:

  1. Bevallás a helyi iparűzési adóról állandó jellegű iparűzési tevékenység esetén.

(3) Az űrlapok kitöltése és beadása az E-ügyintézési rendszer segítségével történik. Az E-ügyintézési rendszer segítségével beadott elektronikus űrlapok az adóhatóság honlapján és ügyfélszolgálatán közzétett nyomtatványok papír alapon való benyújtásával azonos értékűnek minősülnek.

3.§ (1) Amennyiben az adózó helyett annak képviselője jár el, úgy legkésőbb az első elektronikus ügyintézés időpontját megelőző munkanapon az erre rendszeresített nyomtatványon köteles bejelenteni képviseleti jogosultságát az adóhatósághoz, illetve azt, hogy a képviseleti jogosultság tartalma mely adókötelezettségekre terjed ki. A képviseleti jogosultság igazolásának hiányában a képviselő által tett cselekményekhez joghatás nem fűződik.

(2) Az adózó az (1) bekezdés szerint bejelentett képviseleti jogosultság megszűnését haladéktalanul köteles bejelenteni az adóhatósághoz. A bejelentett képviseleti jogosultság megszűnését az adózó képviselője is bejelentheti.

4.§ Az Adóhatóság a rendszerben hitelesen azonosított adózók és képviselőik részére helyi adóegyenlegükről tájékoztatást nyújt.


Záró rendelkezések


5.§ Ez a rendelet 2018. január 01. napján lép hatályba. Rendelkezéseit a hatálybalépést követően indult ügyekben kell alkalmazni.


Apaj, 2017. november 15.




Novák Pál                                                        Együd Bertalan                      

      polgármester                                                               jegyző




A rendelet kihirdetve: 2017. november 16.





                                                                Együd Bertalan

                                                                       jegyző



Mellékletek